AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #1 Skrevet 14. november 2022 Noen her med kronisk migrene? Hvor ofte har dere hodepine og anfall? Anonymkode: bca47...b1d
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #2 Skrevet 14. november 2022 Ja har god effekt av Atacand som er forebyggende mot migrene. Slitet før med ukentlig anfall, som kunne vare i 3 dager. Mye mindre nå heldigvis. Så hør med legen din om å prøve den. Anonymkode: ef69f...802
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #3 Skrevet 14. november 2022 Pleide å ha 2 migreneanfall i måneden i gjennomsnitt. Så hadde jeg en god periode med færre, men i høst har jeg vært stressa og siste måneden har jeg hatt 3stk. Anonymkode: f146d...f26
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #4 Skrevet 14. november 2022 Jeg har smertefull hodepine ca 8 ganger i mnd. I tillegg har jeg klassisk migrene med aura et par ganger i året, men dette er ikke så smertefullt, mer ubehagelig Vært stabil på hodepinen i et par år. Ingen piller har hjulpet så langt (paracet, ibux, imigran, cataflam) og sliter skikkelig. Har vært hos fysio/kiro, men ingen bedring. Nevrolog neste... Anonymkode: 5d351...ae4
Visla Skrevet 14. november 2022 #5 Skrevet 14. november 2022 Har migrene 2-5 ganger i måneden spenningshodepine 10-12 dager i måneden
Nattens rytter Skrevet 14. november 2022 #6 Skrevet 14. november 2022 Botox kvar tredje månad hjå neurolog funkar bra.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #7 Skrevet 14. november 2022 Bruker å ha noen anfall uken før menstruasjon og noen ganger under menstruasjon også. Utvilsomt hormonelt betinget hos meg. Si 1-5 små anfall. Var mer plaget som barn/ungdom. Anonymkode: 09219...ae8
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #8 Skrevet 14. november 2022 Daglig. I perioder flere anfall daglig. Cgrp-hemmere og Botox supplert med triptaner demper intensiteten nok til at jeg kan fungere i jobb. Anonymkode: f185d...caf
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #9 Skrevet 14. november 2022 Stort sett 3-15 anfall i mnd. Går på imigran. Har ikke orket å ta stilling til forebyggende da legen sa sist at man måtte prøve seg gjennom ulike medisiner, blodtrykksmedisin som den første. Skjønner ikke hvorfor jeg skal prøve blodtrykksmedisin og ikke få begynne rett på de ordentlig medisinene?? Hva i alle dager er grunnen til det? Noen som vet? Anonymkode: bdbdf...5e4 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #10 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Stort sett 3-15 anfall i mnd. Går på imigran. Har ikke orket å ta stilling til forebyggende da legen sa sist at man måtte prøve seg gjennom ulike medisiner, blodtrykksmedisin som den første. Skjønner ikke hvorfor jeg skal prøve blodtrykksmedisin og ikke få begynne rett på de ordentlig medisinene?? Hva i alle dager er grunnen til det? Noen som vet? Anonymkode: bdbdf...5e4 Kostnad kanskje? Eller bivirkninger? Man vil jo som regel helst bruke det rimeligste og med minst ubehagelige bivirkninger hvis det gir god nok effekt. Anonymkode: f146d...f26
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #12 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Stort sett 3-15 anfall i mnd. Går på imigran. Har ikke orket å ta stilling til forebyggende da legen sa sist at man måtte prøve seg gjennom ulike medisiner, blodtrykksmedisin som den første. Skjønner ikke hvorfor jeg skal prøve blodtrykksmedisin og ikke få begynne rett på de ordentlig medisinene?? Hva i alle dager er grunnen til det? Noen som vet? Anonymkode: bdbdf...5e4 Mente nok betablokkere, absolutt billigste måte og fungerer for noen. Fungerte bra i starten for meg, men så mista de effekt de også. Anonymkode: 758bc...bb4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #13 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mente nok betablokkere, absolutt billigste måte og fungerer for noen. Fungerte bra i starten for meg, men så mista de effekt de også. Anonymkode: 758bc...bb4 Det var blodtrykksmedisin som ble nevnt. Jeg sa nei, for jeg vet hva slags bivirkninger det er snakk om. Men hvorfor kan jeg ikke få begynne med de medisinene som faktisk er for migrene spesifikt? Og ikke alle andre medisiner for alt annet, men som har en bieffekt som virker på migrene. Jeg skjønner det ikke? Anonymkode: bdbdf...5e4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #14 Skrevet 15. november 2022 Nattens rytter skrev (3 timer siden): Botox kvar tredje månad hjå neurolog funkar bra. Hva er prisen? Går du privat eller får du dekket offentlig? Anonymkode: 2dd0e...c2c
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #15 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det var blodtrykksmedisin som ble nevnt. Jeg sa nei, for jeg vet hva slags bivirkninger det er snakk om. Men hvorfor kan jeg ikke få begynne med de medisinene som faktisk er for migrene spesifikt? Og ikke alle andre medisiner for alt annet, men som har en bieffekt som virker på migrene. Jeg skjønner det ikke? Anonymkode: bdbdf...5e4 De er svindyre. Så vi må prøve masse ræl først. De tror nemlig migrene er litt ekstra spenningshodepine og det er bare å tenke litt ekstra positivt. (Ja, jeg setter det på spissen nå, men det er ikke usant heller). Anonymkode: 10110...30c
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #16 Skrevet 15. november 2022 Fra 5 - 20 års alderen hadde jeg migrene ca 7 sammenhengende dager i måneden. Fra 20 - 28 kanskje annenhver måned 2-4 dager sammenhengende. Anonymkode: 8a389...b56
Kalevala Skrevet 15. november 2022 #17 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Skjønner ikke hvorfor jeg skal prøve blodtrykksmedisin og ikke få begynne rett på de ordentlig medisinene?? Hva i alle dager er grunnen til det? Noen som vet? Anonymkode: bdbdf...5e4 Det er bare økonomiske årsaker. Staten vil ikke betale for at alle med migrene skal få de nye medisinene, det ville blitt alt for dyrt å gi det til over en halv million mennesker. Men slik er det med alle helt nye medisiner. Imigran var også veldig vanskelig å få på begynnelsen av 1990-tallet da den først kom. Etterhvert falt prisen og nå får alle den. Det kommer også til å skje med CGRP-hemmerne. 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #18 Skrevet 15. november 2022 Visla skrev (På 14.11.2022 den 21.32): Har migrene 2-5 ganger i måneden spenningshodepine 10-12 dager i måneden Hvordan merker du forskjell? Anonymkode: bca47...b1d
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #19 Skrevet 15. november 2022 Visla skrev (På 14.11.2022 den 21.32): Har migrene 2-5 ganger i måneden spenningshodepine 10-12 dager i måneden Hvordan merker du forskjell? Anonymkode: bca47...b1d
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #20 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hvordan merker du forskjell? Anonymkode: bca47...b1d Vesentlig forskjell på de to. Jeg slet med spenningshodepine i flere år før migrene tok over. Ville heller hatt spenningshodepine for å si det slik. Anonymkode: bdbdf...5e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå