Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er en del tråder om dette her allerede, altså kvinner rundt 40 som prøver å bli gravide.

Det jeg lurer på er om jeg burde gi opp, eller fortsette.

Er 41, og har hatt to SA i løpet av ett år.

Ser at risikoen for SA er skyhøy i min alder, rundt 50%, om jeg i det hele tatt blir gravid igjen.

Er det noen her som har hatt en SA eller flere da de var rundt 40, og så opplevd å blir gravide igjen etterpå og fått et normalt svangerskap med et friskt barn?

Anonymkode: cec1b...e92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik eg ser det så er det positivt at du blir gravid. Eg har sjølv mista fleire gonger og veit kor tøft det er. Eg tenkjer at om du virkelig virkelig vil så greie du heilt sikkert til slutt å få eit levandefødt barn. Spørsmålet er meir om du orker den reisen. Fleste vil sei ja når dei er i mål. Du burde og gå til ein klinikk og skjekka eggreserver om du ikkje har gjort det. 

Eg kjenner fleire som har fått barn over 40 år, fleire mista i mellom søskenforsøk.

Anonymkode: 5d08c...8e1

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg var 39 år, mista i uke 5. Ble gravid igjen 3 mnd etterpå. Frisk og fin baby som ble født når jeg var 40. 

Anonymkode: b0f65...d25

• Hjerte 3
Skrevet

Kjenner flere som fikk barn etter 40. Hun ene ble gravid som 40 åring, mista i uke 10. Ble gravid igjen, fødte friskt barn som 41 åring. Gravid igjen når hun var 42. Fødte friskt barn når hun var 43. 

Anonymkode: b0f65...d25

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ser det er en del tråder om dette her allerede, altså kvinner rundt 40 som prøver å bli gravide.

Ser at risikoen for SA er skyhøy i min alder, rundt 50%, om jeg i det hele tatt blir gravid igjen.

Er det noen her som har hatt en SA eller flere da de var rundt 40, og så opplevd å blir gravide igjen etterpå og fått et normalt svangerskap med et friskt barn?

Du må nesten kjenne etter hva du selv kjenner at du klarer. (Jeg tror jeg ville forsøkt litt til… i stedet for å angre senere)

Jeg kjenner flere som har fått barn etter 40, men aner ikke om de gjennomgikk SA-er i forkant. 

Anonymkode: 2e736...cb9

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Man hører jo ofte mest om det som går galt. 50% sjans for at det går galt er også 50% sjans for at det går bra. Jeg mistet i uke 6 eller 7 da jeg var 39. Er nå 6 måneder på vei og alt ser bra ut så langt. Har også vært veldig nervøs, men det fine med å være "eldre" gravid er at alt sjekkes jo på oss. Så sånn sett er vi heldige. 

Anonymkode: 8dbde...f51

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Man hører jo ofte mest om det som går galt. 50% sjans for at det går galt er også 50% sjans for at det går bra. Jeg mistet i uke 6 eller 7 da jeg var 39. Er nå 6 måneder på vei og alt ser bra ut så langt. Har også vært veldig nervøs, men det fine med å være "eldre" gravid er at alt sjekkes jo på oss. Så sånn sett er vi heldige. 

Fantastisk at det går bra denne gangen. Hvor gammel er du nå?

Skrevet

Var det naturlig eller via IVF? Jeg er 40, blir 41 før barnet er født, og ble gravid på første IVF forsøk.😊 Har en venninne som er 42, hun er også gravid, naturlig. Ingen av oss har opplevd SA før. Du har vært uheldig, men det er ikke sånn at alle over 40 opplever SA. Du vet at du kan bli gravid, så hvis du ønsker deg barn så bare prøv igjen.😊 Lykke til❤️

Anonymkode: 506d6...f42

• Hjerte 3
Skrevet

Jeg mistet 5 ganger før jeg fikk et friskt barn da jeg var 39.

Anonymkode: afb9c...e4b

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Var det naturlig eller via IVF? Jeg er 40, blir 41 før barnet er født, og ble gravid på første IVF forsøk.😊 Har en venninne som er 42, hun er også gravid, naturlig. Ingen av oss har opplevd SA før. Du har vært uheldig, men det er ikke sånn at alle over 40 opplever SA. Du vet at du kan bli gravid, så hvis du ønsker deg barn så bare prøv igjen.😊 Lykke til❤️

Anonymkode: 506d6...f42

Takk. 🧡 Jeg ble gravid naturlig ja. Håper det var uflaks, og at jeg har brukt uflaks-kvoten for en stund....

Gratulerer til deg, håper alt går bra med resten av svangerskapet og fødselen.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Fantastisk at det går bra denne gangen. Hvor gammel er du nå?

takk! :) jeg er 40

Skrevet

Kroppen vår bestemmer hvor lenge man kan få barn ( heldigvis). skulle man ikke fått barn etter fylte 35 så hadde man vel heller ikke vært fruktbar..eller?

Anonymkode: b4a58...cd0

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tror egt du ikke må stresse eller tenker over det verste.... ei jeg kjenner er gravid i en alder av 42, datteren er i tjue årene, barnet er helt friskt, og hun gikk på p-piller til og med. Snart ferdig utdannet lege er datteren, så alt kan skje. Hun fikk barn veldig tidlig.

Anonymkode: 403fd...08a

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.11.2022 den 9.47):

Du har blitt gravid to ganger i løpet av ett år som 41-åring. Som jeg har skrevet i alle de andre trådene dine, du er superfruktbar. 

Jeg hadde 3 SA, 39 år, normalt svangerskap og friskt barn på fjerde graviditet. 

Bare å fortsette. Men jeg håper du har snakket med noen om alle tankene dine om dette nå, hvis ikke, snakk med legen❤️

Anonymkode: 5f1f8...e0f

• Liker 2
Skrevet

Jeg er 40, venter nr 3. Ble gravid med første da jeg var 28, nr 2 da jeg var 37 og de satt på pp 1 og 2. Nr 3 brukte vi 17-18 pp på. Mellom nr 2 og 3 hadde jeg kluss i menstrasjon etter vaksine 2 og 3, men kanskje flere faktorer spiller inn som alder osv. 

aldri mistet, tok to aborter da jeg var 19 og 24. 

Anonymkode: 88fb8...140

• Hjerte 1
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt. 

Christina82, mod

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.11.2022 den 9.47):

Jeg mistet (veldig raskt) da jeg var 40,5 år. Ble gravid igjen ca. ett år senere og fødte friskt barn som 42-åring. 

Anonymkode: e0b20...32c

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg mistet (veldig raskt) da jeg var 40,5 år. Ble gravid igjen ca. ett år senere og fødte friskt barn som 42-åring. 

Anonymkode: e0b20...32c

Så bra at du fikk et friskt barn til slutt. 🧡 Hvor tidlig mistet du? Jeg mistet i uke 8 i sommer, vet ikke om det regnes som tidlig.

Skrevet

En tidligere kollega av meg var 38, barnløs og singel da jeg flyttet fra hjemplassen for å studere. Vel hjemme 4 år senere var hun gift og gravid med nummer 3, så det er fullt mulig ☺️ 

Anonymkode: 3d968...bbc

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

En tidligere kollega av meg var 38, barnløs og singel da jeg flyttet fra hjemplassen for å studere. Vel hjemme 4 år senere var hun gift og gravid med nummer 3, så det er fullt mulig ☺️ 

Anonymkode: 3d968...bbc

Wow, så koselig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...