AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #41 Del Skrevet 14. november 2022 Vil vi få en høy pris for huset vårt? Anonymkode: f4d89...209 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #42 Del Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, dette er fullstendig skivebom ts. Stemmer ikke med virkeligheten ett sekund. Anonymkode: fbc51...7f7 Haha, så bra! Fint å få tilbakemelding. Hvilken følelse ga det deg? AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vil vi få en høy pris for huset vårt? Anonymkode: f4d89...209 Dette er helt umulig å svare på. Som jeg skrev til en annen, jeg er ikke synsk. Kanskje noen har de evnene, jeg har dessverre ikke det. Intuisjon er definitivt best IRL, men om man skal forsøke over skrift trenger man naturligvis mer enn et spørsmål, og man kan heller ikke "spå" fremtid eller økonomiske utfall. Til alle: En del av dere som spør virker å bare gjøre det for å teste. Dere tror ikke på at det er mulig, og gidder ikke bruke minstemål av investering i deres eget spørsmål med å skrive noen setninger om hva dere står i. Da kan jo jeg bare informere om at så dyktig er jeg dessverre ikke. Og til alle som spør: veldig fint om dere gir en tilbakemelding, både om det bommer eller treffer, og hvilken emosjon det gir dere. Som andre som driver med dette påpeker, er hyggelig når man gjør noe for å bidra ut, og samtidig forsøker å utvikle sin evne at man får tilbakemelding for å nettopp se hvordan man får det til. Det er helt vesentlig for meg for å faktisk lære noe. 🙏 TS Anonymkode: 5b501...6c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #43 Del Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vil vi få en høy pris for huset vårt? Anonymkode: f4d89...209 Hei, jeg er ikke ts, men jeg kan si en ting: Du vil bli veldig fornøyd. Anonymkode: fbc51...7f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #44 Del Skrevet 14. november 2022 Hei Blir det noe med han jeg tenker på?🌸 Han er noen år eldre enn meg… Anonymkode: 75259...b1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #45 Del Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ånei, jeg skrev et svar til deg. Men jeg må ha glemt å trykke send. Blir spennende å se om jeg leser det samme nå, som i sted. Da handlet det som sjal i vinden, mye bevegelse og eksotisk dans? Men husker ikke mye mer, så kjedelig at det ikke ble lagret. 🙈 Men så fint at du minnet meg på det. Brukte en del tid på å tune meg inn igjen. Dette var ikke noe jeg visste før, for jeg har ikke lest på denne måten før, det at dette (at man leser og så forsvinner det før mottaker får det) skjer er nytt. Men når jeg hadde lest en gang før, så opplevde jeg at jeg blokkerte meg selv. Tenkehjernen min ble opptatt av å blande seg, og å huske hva jeg skrev sist. Og intuisjonen min fikk ikke spillerom. 🥱 Det jeg husker er at jeg ville bevege armene i flytende bevegelser over hodet, en følelse av bevegelse, at du er som et mykt sjal i vinden, og en fornemmelse av rytmer og eksotisk dans. Gir det overhodet mening for deg? Jeg husker min overbevisning om en positiv endring, og at den skjer ved hjelp av deg. Fordi du er målbevisst, positiv, handlekraftig og takknemlig. Du vil bli en dans, som er til stede her og nå. Du får livet ditt til å skje, og når livet ditt skjer kjenner du det hardt/intenst, kroppslig. Smertene tar deg/har tatt deg bort fra kroppen, vil tune den ut, men gjenerobring vil være både en måte videre og en måte inn i endringen. Jeg husker ikke mer, og klarer ikke å komme forbi egen blokkering. Men det vi kan prøve er at du skriver bare bittelitt til, og så ser jeg om jeg greier å frigjøre meg fra tenkehjernen min på nytt materiale. Ergerlig at dette skjedde, det var så energisk å lese deg. TS Anonymkode: 5b501...6c9 Å, så dumt at svaret ditt forsvant, det hørtes ut som et spennende og interessant svar! 😃 «Som et sjal i vinden, mye bevegelse og eksotisk dans», jeg vet ikke helt hva det kan være et bilde på, for det er vel egentlig det motsatte av hvordan livet mitt er, og har vært, i mange år. Smertetilstander har ødelagt så mye for meg, og er en kraftig hindring, også med tanke på bevegelse. Jeg sliter bl.a skikkelig med å gå, i lange perioder. Kan det være et bilde på fremtiden? At jeg vil føle meg i så bra form igjen at jeg vil føle meg fri i kroppen til å bevege meg akkurat som jeg ønsker? Eller kan det være et bilde fra fortiden, før alle disse smertene kom? Men det stemmer at smertene tar meg bort fra kroppen, at jeg tuner ut. Det må jeg gjøre for å holde ut. Jeg prøver å blokke ut smerten på en måte, men klarer det ikke så lenge av gangen. Kroppen min har sviktet meg på så mange områder, det er så mange smerter og plager som hele tiden skaper hindringer. Jeg føler ikke jeg lever lenger, bare eksisterer. Men egentlig, så er jeg en energisk person, og både målbevisst, handlekraftig, takknemlig og positiv, som du skriver. Jeg har egentlig en veldig sterk pågangsvilje, men har kjempet så lenge nå at jeg føler jeg ikke har mer å gi. Ingenting ser ut til å hjelpe, og når kroppen ikke fungerer, så får man ikke gjort noen ting man ønsker. Alt er rett og slett veldig fortvilende nå. Ikke får jeg møtt nye potensielle kjærester heller, for i min tilstand kan jeg ikke date. Men jeg vil jo ikke leve på denne måten, full av smerter og hindringer, og i tillegg singel og alene. Så det er spesielt ang disse to tingene jeg lurer på om du ser noe, om kroppen snart vil fungere bedre igjen, og om jeg finner kjærligheten😊 Jeg har holdt hodet såvidt over vannet så lenge nå, men føler ikke jeg har særlig mer krefter igjen😔 Håper du får opp noe🤞😊 Anonymkode: 3b9c8...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 18. november 2022 #46 Del Skrevet 18. november 2022 Tråden er ryddet for avsporing, latterliggjøring, brukerangrep og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #47 Del Skrevet 18. november 2022 Hei kjære deg 🥰 hadde blitt veldig glad om du fikk noe opp om meg og han jeg har følelser for. Skal jeg fortsette, eller droppe det? og hva skjer med jobb? Anonymkode: 1653c...c88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #48 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (På 14.11.2022 den 16.27): Å, så dumt at svaret ditt forsvant, det hørtes ut som et spennende og interessant svar! 😃 «Som et sjal i vinden, mye bevegelse og eksotisk dans», jeg vet ikke helt hva det kan være et bilde på, for det er vel egentlig det motsatte av hvordan livet mitt er, og har vært, i mange år. Smertetilstander har ødelagt så mye for meg, og er en kraftig hindring, også med tanke på bevegelse. Jeg sliter bl.a skikkelig med å gå, i lange perioder. Kan det være et bilde på fremtiden? At jeg vil føle meg i så bra form igjen at jeg vil føle meg fri i kroppen til å bevege meg akkurat som jeg ønsker? Eller kan det være et bilde fra fortiden, før alle disse smertene kom? Men det stemmer at smertene tar meg bort fra kroppen, at jeg tuner ut. Det må jeg gjøre for å holde ut. Jeg prøver å blokke ut smerten på en måte, men klarer det ikke så lenge av gangen. Kroppen min har sviktet meg på så mange områder, det er så mange smerter og plager som hele tiden skaper hindringer. Jeg føler ikke jeg lever lenger, bare eksisterer. Men egentlig, så er jeg en energisk person, og både målbevisst, handlekraftig, takknemlig og positiv, som du skriver. Jeg har egentlig en veldig sterk pågangsvilje, men har kjempet så lenge nå at jeg føler jeg ikke har mer å gi. Ingenting ser ut til å hjelpe, og når kroppen ikke fungerer, så får man ikke gjort noen ting man ønsker. Alt er rett og slett veldig fortvilende nå. Ikke får jeg møtt nye potensielle kjærester heller, for i min tilstand kan jeg ikke date. Men jeg vil jo ikke leve på denne måten, full av smerter og hindringer, og i tillegg singel og alene. Så det er spesielt ang disse to tingene jeg lurer på om du ser noe, om kroppen snart vil fungere bedre igjen, og om jeg finner kjærligheten😊 Jeg har holdt hodet såvidt over vannet så lenge nå, men føler ikke jeg har særlig mer krefter igjen😔 Håper du får opp noe🤞😊 Anonymkode: 3b9c8...3f7 Ja, det er rart. Du beskriver med ord at du holder hodet så vidt over vannet, at du ikke har mer krefter igjen. Men jeg opplever deg som energisk. Situasjonen du beskriver, der du er begrenset så mye av smerter, er en veldig motsats til det bildet jeg får av bevegelse, både inni deg men også ytre. Har du tilfeldigvis gått til smertepoliklinikk eller fysioterapi? Dette er ikke relatert til lesingen, men jeg fulgte noen videoer av en amerikansk ... usikker på hva hun er. Og hun snakket mye om hvordan strukturell smerte (altså forårsaket av en skade eller lidelse) fører til mye (husker ikke hva det het, men) smerte som egentlig handler om at vi spenner oss, er stresset og som kommer fra smertesenteret i hjernen, heller enn fra stedet vi egentlig har smertene. Det kjennes naturligvis som smerte fra ryggen/føttene, men vi har låst og og begrenser bevegelsesmønstrene våre og vedlikeholder smerten. Skaden og lidelsen er reell, men noe/mye av smerten kommer fra hjernen. Og dette innebærer at man kan "lære den bort", eller løse den. Syns også å huske at noe som hjelper er å tillate seg på å komme nok i kontakt med kroppen sin til at man kan gi den gode kroppssensasjoner og fornemmelser. At man ikke kan avlære smerten, uten å også øve på nytelsen. At mange blir så opptatt av å fjerne smerte, at man glemmer at kroppen også kan ha nytelse. Dette kan du sikkert mer om enn meg, jeg ville bare nevne noe om det, for jeg vet også at mange smertetilstander (særlig de man ikke har gode forklaringer for hvordan kommer, som fibromyalgi f.eks) forskes det ikke på og tilbys det lite hjelp for. Kanskje bevegelsene var fra fortiden, samtidig kom det med en følelse av fremtidstro og optimisme, så jeg vet ikke. Jeg satt og følte på det du skrev og det jeg fikk fram var at jeg ville spørre hvor i kroppen sitter smerten av sviket fra kroppen din, skuffelsen over å ha mistet det livet du ønsket deg som følge av plager og smerter, smerten av å ikke ha en kropp som tillater deg å leve ut den du innerst inne er. (Og om du finner stedet, kan vi finne ut hvilken chakra det hører til, og se om det gir noen innsikt.) Finnes det noe du kan gjøre for å leve ut de egenskapene du har, som ikke kroppen begrenser deg i. Livet er å akseptere lidelse, men livet er også å komme nær sitt ekte selv. Når det gjelder kjærligheten, noen venter på en akkurat som deg. Husk å se alt det gode du er, alt du har å tilby, vær den er, og du tillater noen å finne deg. 🥰 TS Anonymkode: 5b501...6c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #49 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hei kjære deg 🥰 hadde blitt veldig glad om du fikk noe opp om meg og han jeg har følelser for. Skal jeg fortsette, eller droppe det? og hva skjer med jobb? Anonymkode: 1653c...c88 Fra HI: "For å at jeg skal lese deg må du skrive litt om din situasjon, og hva du ønsker svar på.", du skriver bare hva du ønsker svar på. PS: er dessverre ikke synsk eller kan komme med spådommer. Ser en del har blitt skuffet over det. TS Anonymkode: 5b501...6c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #50 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (På 14.11.2022 den 2.00): Jeg er spirituell og åndelig og er en ny følger av Buddhismen. Jeg tenker vi er alle en del av samme univers, og tilkoblet hverandre. Jeg driver og utvikler min intuisjon. Det baserer seg mest på psykologiske prinsipper, at jeg plukker opp mikroskopiske detaljer i det folk beskriver og lar det informere meg. Samtidig har det en komponent av dette at vi er sammen i det samme universet, og med å lytte til universet får jeg "følinger" på hva som stemmer. For å at jeg skal lese deg må du skrive litt om din situasjon, og hva du ønsker svar på. Jeg svarer ikke på ting som omhandler barn. Gi tilbakemelding på om jeg bommer totalt, eller om jeg treffer, og gjerne hvordan det påvirker deg emosjonelt. Dette er kjempeviktig i prosessen med å bli en bedre intuitiv leser. ❤️❤️ Anonymkode: 5b501...6c9 Jeg er hyperinteressert selv, trenger VIRKELIG hjelp om jeg skal forlate et forhold eller ei.... Mannen er kontrollerende, voldelige tilbøyelighete. Vært sammen noen år.. Anonymkode: 5e161...377 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #51 Del Skrevet 18. november 2022 Hei Ts, Jeg bli kjempeglad om du leser meg. Jeg lurer på hva kjærligheten kan bringe og om du ser mange barn? 🌟 Anonymkode: 6b75b...c67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #52 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei Ts, Jeg bli kjempeglad om du leser meg. Jeg lurer på hva kjærligheten kan bringe og om du ser mange barn? 🌟 Anonymkode: 6b75b...c67 Fra HI: "For å at jeg skal lese deg må du skrive litt om din situasjon, og hva du ønsker svar på.", du skriver bare hva du ønsker svar på. PS: er dessverre ikke synsk eller kan komme med spådommer. Ser en del har blitt skuffet over det. TS Anonymkode: 5b501...6c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #53 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er hyperinteressert selv, trenger VIRKELIG hjelp om jeg skal forlate et forhold eller ei.... Mannen er kontrollerende, voldelige tilbøyelighete. Vært sammen noen år.. Anonymkode: 5e161...377 Kjære deg ❤️ Jeg kan gi deg et svar på dette. Men jeg vet at din egen intuisjon roper til deg innenfra nå, med svaret du søker. Vil du prøve å lytte til det, og fortelle meg hva du hører? TS Anonymkode: 5b501...6c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 18. november 2022 #54 Del Skrevet 18. november 2022 Du kan få lese meg. Jeg ser endel ting selv, men aldri utforsket. Spør ikke om forhold. Nettopp gått ut av et, og vet at dette var riktig for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #55 Del Skrevet 18. november 2022 Helene skrev (1 minutt siden): Du kan få lese meg. Jeg ser endel ting selv, men aldri utforsket. Spør ikke om forhold. Nettopp gått ut av et, og vet at dette var riktig for meg. Jeg syntes du sa du ikke trengte lesing siden du så en del selv. Det beste er jo å stole på egen intuisjon. Syntes det var hyggelig å høre at du har følerne ute selv. 😊 Anonymkode: 5b501...6c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 18. november 2022 #56 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg syntes du sa du ikke trengte lesing siden du så en del selv. Det beste er jo å stole på egen intuisjon. Syntes det var hyggelig å høre at du har følerne ute selv. 😊 Anonymkode: 5b501...6c9 Har tenkt, og prøver å være åpen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #57 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det er rart. Du beskriver med ord at du holder hodet så vidt over vannet, at du ikke har mer krefter igjen. Men jeg opplever deg som energisk. Situasjonen du beskriver, der du er begrenset så mye av smerter, er en veldig motsats til det bildet jeg får av bevegelse, både inni deg men også ytre. Dette var veldig interessant, og også litt rart. Jeg har jo et brennende håp inni meg, og er i utgangspunktet energisk Og sprudlende, men det er lenge siden jeg har følt meg energisk. Fysisk er det ikke mulig for meg å være i bevegelse pga fysiske hindringer. Men jeg håper det du ser betyr at situasjonen snur til det bedre snart, at jeg vil bli energisk og full av bevegelse igjen😊 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du tilfeldigvis gått til smertepoliklinikk eller fysioterapi? Dette er ikke relatert til lesingen, men jeg fulgte noen videoer av en amerikansk ... usikker på hva hun er. Og hun snakket mye om hvordan strukturell smerte (altså forårsaket av en skade eller lidelse) fører til mye (husker ikke hva det het, men) smerte som egentlig handler om at vi spenner oss, er stresset og som kommer fra smertesenteret i hjernen, heller enn fra stedet vi egentlig har smertene. Det kjennes naturligvis som smerte fra ryggen/føttene, men vi har låst og og begrenser bevegelsesmønstrene våre og vedlikeholder smerten. Skaden og lidelsen er reell, men noe/mye av smerten kommer fra hjernen. Og dette innebærer at man kan "lære den bort", eller løse den. Syns også å huske at noe som hjelper er å tillate seg på å komme nok i kontakt med kroppen sin til at man kan gi den gode kroppssensasjoner og fornemmelser. At man ikke kan avlære smerten, uten å også øve på nytelsen. At mange blir så opptatt av å fjerne smerte, at man glemmer at kroppen også kan ha nytelse. Dette kan du sikkert mer om enn meg, jeg ville bare nevne noe om det, for jeg vet også at mange smertetilstander (særlig de man ikke har gode forklaringer for hvordan kommer, som fibromyalgi f.eks) forskes det ikke på og tilbys det lite hjelp for. Ja dette kan jeg litt om, det er et veldig interessant tema! Gjennom mange år har jeg vært hos mange ulike terapeuter, inkl fysioterapeuter, men også psykomotoriske fysioterapeuter og andre terapeuter. Jeg har tatt med meg litt kunnskap fra alle, samt lest en del selv, og gradvis bygget opp en liten forståelse av dette. Men det gjenstår nok mye, for dette er et stort tema, og det føles vanskelig å bli helt klok på hvordan alt henger sammen. Men interessant at du tar det opp! AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg satt og følte på det du skrev og det jeg fikk fram var at jeg ville spørre hvor i kroppen sitter smerten av sviket fra kroppen din, skuffelsen over å ha mistet det livet du ønsket deg som følge av plager og smerter, smerten av å ikke ha en kropp som tillater deg å leve ut den du innerst inne er. (Og om du finner stedet, kan vi finne ut hvilken chakra det hører til, og se om det gir noen innsikt.) Finnes det noe du kan gjøre for å leve ut de egenskapene du har, som ikke kroppen begrenser deg i. Livet er å akseptere lidelse, men livet er også å komme nær sitt ekte selv. Dette skulle jeg gjerne ha snakket mer med deg om. Men jeg er usikker på hvor mye jeg vil dele her på et åpent forum, jeg er redd noen skal kjenne meg igjen. Jeg tror så absolutt på at indre følelser kan gi utslag i reelle fysiske smerter. Kanskje var indre og ytre stress den utløsende årsaken til smertetilstander, vonde og betente muskler. Og deretter ballet det på seg, stadig flere fysiske smerter og ubehag i kroppen, stadig flere diagnoser, og stadig mer indre stress som følge av dette. Mye frykt for hvordan fremtiden skulle bli. Det har egentlig ført til et sammensurium av utfordringer, og skulle jeg delt alt, så hadde jeg måttet skrevet en hel bok.. det er vanskelig å forklare hele situasjonen kortfattet. Men det er store deler av kroppen som er påvirket, av ulike årsaker/diagnoser. Det hadde vært veldig interessant om vi hadde funnet ut mer om dette med chakraer. Du treffer blink med setningen ang den enorme skuffelsen over å ha mistet livet jeg ønsket meg, det er mange sorger knyttet til dette, som jeg ikke vet hvordan jeg skal komme videre fra. Jeg tror nok at dette er med på å opprettholde ubalanser og stress i kroppen. Jeg har lært at jeg skal anerkjenne alle følelser, ønske de velkommen og kjenne på dem, og det har jeg gjort. Men hvordan gå videre derfra? Hvordan klare å slippe taket i den store sorgen og alt annet som føles vanskelig? Først var det sorg over tapt karriere (som også var en stor lidenskap og noe jeg jobbet veldig målrettet mot inntil kroppen stoppet meg), og selv om litt av den sorgen fortsatt sitter i, er nå den største sorgen alle de tapte årene jeg har hatt, fordi jeg er i for dårlig form til å delta noe særlig i samfunnet. Jeg må si nei til mye jeg gjerne ville ha vært med på, av sosiale treff, fritidsinteresser, reiser, opplevelser.. Og gjennom mange år har dette ført til mindre og mindre nettverk, færre og færre venner. Jeg møter aldri nye mennesker, og kan heller ikke date i denne forfatningen jeg er i nå. Så kjærligheten uteblir foreløpig. Har av den grunn heller ikke fått barn, noe jeg ønsket meg veldig. Både mann og barn var en stor drøm, men jeg lever livet mitt stort sett alene, med få unntak så er jeg som regel hjemme alene i egen bolig. Jeg kan takle dette fint i perioder, jeg er sterk og kan stå i mye, men nå har det gått så mange år på denne måten, og da er et vanskelig å bli kvitt den enorme frykten for fremtiden, frykten for at årene fremover skal bli like innholdsløse og ensomme. Smerter og fysiske hindringer er jo ikke bare fysisk vondt, det skaper også mange mange ringvirkninger ellers i livet. Hva er det viktigste for folk flest? Kjærlighet (partner/barn), gode relasjoner, god helse, karriere, opplevelser/fritidsinteresser, vel, når man mangler mye av disse grunnsteinene, så er det vanskelig å bli tilfreds. Jeg har akseptert at karrieren uteble, og jeg har akseptert at jeg ikke fikk barn. Men jeg er ikke klar for å gi opp de resterende drømmene; en god kjæreste, en mer bevegelig kropp med mindre smerter, og opplevelser generelt i livet (sosiale sammenkomster, korte og lengre reiser osv). Frykten for at situasjonen jeg er i nå vil opprettholdes i mange år fremover, er skyhøy dessverre. Håpet er ikke så lett å finne lenger. Du spør om det er noen egenskaper jeg har som kroppen ikke begrenser meg i, og dette er jeg bevisst på selv også, og jeg klarer å bruke meg selv på en fin måte i en deltidsjobb jeg har. Det gir meg mye det, men jobben er ikke nok til å bli tilfreds. Jeg ønsker ikke være så mye alene som jeg er, jeg har et intenst behov for mer opplevelser, for å komme meg ut blant folk, kunne gå på beina uten hindringer sånn at jeg føler meg friere, ja, jeg har egentlig et intenst behov for så mye i livet som andre tar som en selvfølge, men så må jeg bare pent sette meg ned og vente på bedre tider. Vet ikke om du får noe mer om ang chakraer ut fra det jeg har skrevet? Eller om du ser noe mer om fremtiden som kan gi håp? ❤️ Anonymkode: 3b9c8...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #58 Del Skrevet 19. november 2022 Jeg ble veldig avvist av en jeg hadde en tett relasjon med. Han var nødt til å avvise meg, grunnet jobben sin men jeg vet han liker meg. Vi hadde en intens kjemi og tiltrekning mellom oss. Jeg hadde håpet han ville finne en løsning til hvordan vi kunne utvikle relasjonen selvom han har den jobben han har. Men det er strengt på jobben hans og han hadde risikert miste den dersom han tok det videre med meg. Det er nå 2 mnd til vi kuttet relasjonen. Men vi kommer til å ses om 3 mnd fordi jeg må tilbake på stedet han jobber. Jeg er så redd det blir rart, vondt eller sårt mellom oss. Kjenner du på noe rundt dette? Jeg lurer mest på om vi likevel får en ny sjanse der fremme, og jeg lurer på følelsene hans for meg.. Hvordan var det for han å måtte avvise meg slik han gjorde? Har det veldig vondt pga dette. Anonymkode: c859d...dae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #59 Del Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (På 19.11.2022 den 0.39): Dette var veldig interessant, og også litt rart. Jeg har jo et brennende håp inni meg, og er i utgangspunktet energisk Og sprudlende, men det er lenge siden jeg har følt meg energisk. Fysisk er det ikke mulig for meg å være i bevegelse pga fysiske hindringer. Men jeg håper det du ser betyr at situasjonen snur til det bedre snart, at jeg vil bli energisk og full av bevegelse igjen😊 Ja dette kan jeg litt om, det er et veldig interessant tema! Gjennom mange år har jeg vært hos mange ulike terapeuter, inkl fysioterapeuter, men også psykomotoriske fysioterapeuter og andre terapeuter. Jeg har tatt med meg litt kunnskap fra alle, samt lest en del selv, og gradvis bygget opp en liten forståelse av dette. Men det gjenstår nok mye, for dette er et stort tema, og det føles vanskelig å bli helt klok på hvordan alt henger sammen. Men interessant at du tar det opp! Dette skulle jeg gjerne ha snakket mer med deg om. Men jeg er usikker på hvor mye jeg vil dele her på et åpent forum, jeg er redd noen skal kjenne meg igjen. Jeg tror så absolutt på at indre følelser kan gi utslag i reelle fysiske smerter. Kanskje var indre og ytre stress den utløsende årsaken til smertetilstander, vonde og betente muskler. Og deretter ballet det på seg, stadig flere fysiske smerter og ubehag i kroppen, stadig flere diagnoser, og stadig mer indre stress som følge av dette. Mye frykt for hvordan fremtiden skulle bli. Det har egentlig ført til et sammensurium av utfordringer, og skulle jeg delt alt, så hadde jeg måttet skrevet en hel bok.. det er vanskelig å forklare hele situasjonen kortfattet. Men det er store deler av kroppen som er påvirket, av ulike årsaker/diagnoser. Det hadde vært veldig interessant om vi hadde funnet ut mer om dette med chakraer. Du treffer blink med setningen ang den enorme skuffelsen over å ha mistet livet jeg ønsket meg, det er mange sorger knyttet til dette, som jeg ikke vet hvordan jeg skal komme videre fra. Jeg tror nok at dette er med på å opprettholde ubalanser og stress i kroppen. Jeg har lært at jeg skal anerkjenne alle følelser, ønske de velkommen og kjenne på dem, og det har jeg gjort. Men hvordan gå videre derfra? Hvordan klare å slippe taket i den store sorgen og alt annet som føles vanskelig? Først var det sorg over tapt karriere (som også var en stor lidenskap og noe jeg jobbet veldig målrettet mot inntil kroppen stoppet meg), og selv om litt av den sorgen fortsatt sitter i, er nå den største sorgen alle de tapte årene jeg har hatt, fordi jeg er i for dårlig form til å delta noe særlig i samfunnet. Jeg må si nei til mye jeg gjerne ville ha vært med på, av sosiale treff, fritidsinteresser, reiser, opplevelser.. Og gjennom mange år har dette ført til mindre og mindre nettverk, færre og færre venner. Jeg møter aldri nye mennesker, og kan heller ikke date i denne forfatningen jeg er i nå. Så kjærligheten uteblir foreløpig. Har av den grunn heller ikke fått barn, noe jeg ønsket meg veldig. Både mann og barn var en stor drøm, men jeg lever livet mitt stort sett alene, med få unntak så er jeg som regel hjemme alene i egen bolig. Jeg kan takle dette fint i perioder, jeg er sterk og kan stå i mye, men nå har det gått så mange år på denne måten, og da er et vanskelig å bli kvitt den enorme frykten for fremtiden, frykten for at årene fremover skal bli like innholdsløse og ensomme. Smerter og fysiske hindringer er jo ikke bare fysisk vondt, det skaper også mange mange ringvirkninger ellers i livet. Hva er det viktigste for folk flest? Kjærlighet (partner/barn), gode relasjoner, god helse, karriere, opplevelser/fritidsinteresser, vel, når man mangler mye av disse grunnsteinene, så er det vanskelig å bli tilfreds. Jeg har akseptert at karrieren uteble, og jeg har akseptert at jeg ikke fikk barn. Men jeg er ikke klar for å gi opp de resterende drømmene; en god kjæreste, en mer bevegelig kropp med mindre smerter, og opplevelser generelt i livet (sosiale sammenkomster, korte og lengre reiser osv). Frykten for at situasjonen jeg er i nå vil opprettholdes i mange år fremover, er skyhøy dessverre. Håpet er ikke så lett å finne lenger. Du spør om det er noen egenskaper jeg har som kroppen ikke begrenser meg i, og dette er jeg bevisst på selv også, og jeg klarer å bruke meg selv på en fin måte i en deltidsjobb jeg har. Det gir meg mye det, men jobben er ikke nok til å bli tilfreds. Jeg ønsker ikke være så mye alene som jeg er, jeg har et intenst behov for mer opplevelser, for å komme meg ut blant folk, kunne gå på beina uten hindringer sånn at jeg føler meg friere, ja, jeg har egentlig et intenst behov for så mye i livet som andre tar som en selvfølge, men så må jeg bare pent sette meg ned og vente på bedre tider. Vet ikke om du får noe mer om ang chakraer ut fra det jeg har skrevet? Eller om du ser noe mer om fremtiden som kan gi håp? ❤️ Anonymkode: 3b9c8...3f7 Jeg fikk intet annet enn en betennelse i navlen, så jeg har vært litt fraværende og ikke fått svart deg igjen. ❤️ Så godt å høre at du vet en del om dette med smertene og tilbudene. Jeg har slitt selv med en del smerter, og følte jeg møtte så mye låste dører i helsevesenet. Men mine smerter hadde nok en psykosomatisk bakgrunn, så dermed ble jo dette med nervesystem og at det sitter i hjernen sentralt for meg. Når jeg leser det du skriver her, så er det bare en enorm dissonans. Jeg husker så godt den dansende følelsen jeg hadde fra ditt første innlegg, min helt tydelige opplevelse av "ditt vesen", energisk, sprudlende, stå-på, og så beskriver du så enormt med hindringer. Hindringer som fengsler den du er inne i en kropp som ikke kan leve ut den du er. Det er ikke rart at det både er praktiske og fysiske hindringer, men som også har blitt psykiske og åndelige hindringer. Skjønner også godt at du ikke vil skrive for mye konkret. Jeg kan jo kanskje si hvordan jeg har jobbet med dette med chakraer. Og så kan du lytte innover til egen intuisjon, og la den veilede deg. Jeg har også hatt mye smerter på ulike punkt i kroppen, og da har jeg lært om hva den tilhørende chakraen symboliserer, og hvordan man kan jobbe med å gjenopprette balanse i den, og fri flyt. (Jeg tenker naturligvis at smerter også er fysiske, og ikke noe sånn humbug, med at positive tanker fjerner smertene, men at de kan veilede meg til å løse opp i relasjonelle utfordringer, og mangler i livet.) Et eksempel er at jeg har hatt mye brennende følelser under føttene, slitt med balansen, og ustøhet i beina. Har også fått gjentatte låsninger helt nederst i ryggen. Jeg har da sett på "the root chakra". Denne chakraen er forbundet med stabilitet, trygghet og sikkerhet. Det kan være økonomisk, fysisk, psykisk, emosjonelt, åndelig. Ro, trygghet, rutiner, økonomisk stabilitet. Så opplevde jeg at det passet veldig godt. (egentlig passet ustabilitet i alle chakraene med meg, og hadde mye å jobbe med, og det er jo ikke egentlig rart at man også får smerter når livet er vanskelig, og så blir det en negativ spiral). Men selv om det var vanskelig å få rutiner med mye smerter, vanskelig å stole på kroppen når den var ustø når jeg gikk rundt om, så jobbet jeg med disse tingene. Gjorde en del meditasjoner, der jeg lente meg på "jorden", kan søke f.eks på YouTube om meditasjoner forbundet med den bestemte chakra. Øvde på å grunne meg mot trygghet i bakken under meg. Skapte mer rutiner. You get the Picture. Nå for tiden har jeg hatt en sterk smerte i midten av magen, og sure oppstøt. Dette er forbundet med the solar plexus chakra. Denne er forbundet med kontroll/usikkerhet/sterk selvfølelse. Når jeg har mye smerter så er den forbundet med ubalanse, og at jeg ikke føler meg trygg på meg selv, sliter med grenser til andre, og kanskje enten er kontrollerende, eller unødvendig "people pleaser". Igjen så stemte det. Og jeg jobber med dette med å gjenerobre kontroll over meg selv, gi slipp på behovet for kontroll over andre osv. Dette er noe man kan bruke for å veilede seg. Og er ikke noe "magisk". Mange mener at buddhisme er en østlig åndelig versjon av psykologi. Jeg opplever buddhistiske prinsipper, og østlig visdom for å ha mye godt å komme med. Å jobbe med ting som grensesetting er selvsagt noe som påvirker kroppen uavhengig av hvilken kontekst man setter det inn i, men for meg har dette rammeverket gitt veldig støtte og retning. Jeg opplever støtten i så mange som er i den samme prosessen. Jeg lar denne gamle visdommen lede meg, og kobler meg på min egen intuisjon for å hjelpe meg selv. Jeg lever mer i tråd med hvem jeg egentlig er, og kjenner mer av min egen flamme. Vet ikke om dette er noe for deg? Selv etter alt det du har beskrevet av hindringer, og at jeg kan kjenne på kroppen selv den dissonansen mellom ditt vesen og blokkeringene du står fremfor, så kan jeg ikke annet enn å kjenne håp. Det er mer i vente for deg. Det er nye impulser. Det er "release", det er å kaste det sjalet i vinden og å la det seile av sted, fordi du skal nye steder, oppleve nye ting. Men det vil kreve mye av deg, det vil kreve å våge. Kanskje våge å gi slipp? Men jeg ser deg tydelig for meg, med vind i ansiktet, og latter. ❤️ TS Anonymkode: 5b501...6c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #60 Del Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (På 19.11.2022 den 10.36): Jeg ble veldig avvist av en jeg hadde en tett relasjon med. Han var nødt til å avvise meg, grunnet jobben sin men jeg vet han liker meg. Vi hadde en intens kjemi og tiltrekning mellom oss. Jeg hadde håpet han ville finne en løsning til hvordan vi kunne utvikle relasjonen selvom han har den jobben han har. Men det er strengt på jobben hans og han hadde risikert miste den dersom han tok det videre med meg. Det er nå 2 mnd til vi kuttet relasjonen. Men vi kommer til å ses om 3 mnd fordi jeg må tilbake på stedet han jobber. Jeg er så redd det blir rart, vondt eller sårt mellom oss. Kjenner du på noe rundt dette? Jeg lurer mest på om vi likevel får en ny sjanse der fremme, og jeg lurer på følelsene hans for meg.. Hvordan var det for han å måtte avvise meg slik han gjorde? Har det veldig vondt pga dette. Anonymkode: c859d...dae Mitt inntrykk er at du er blitt lurt. Hvis han virkelig ville få det til med deg, så hadde han gjort det. Du holder fast i en fantasi som skader deg. Og jeg får ikke inntrykk av at dette var en bra person, og at du egentlig har blitt skjermet fra noe vondt og ubehagelig. Du fortjener mye, mye bedre ❤️ TS Anonymkode: 5b501...6c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå