Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne en pedal til gitar

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min sønn ønsker seg en pedal med grungeaktig lyd til elgitaren han har. Han er hovedsakelig lead-gitarist. Noen som kan noe om dette?

Anonymkode: e8e2c...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 13.11.2022 den 20.57):

Min sønn ønsker seg en pedal med grungeaktig lyd til elgitaren han har. Han er hovedsakelig lead-gitarist. Noen som kan noe om dette?

Merket Boss har et par kategorier vreng pedaler. Hadde i alle fall.. Distortion og overdrive. Han har vel noe muligheter internt i gitarforsterkeren også..

Anonymkode: 69d37...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Merket Boss har et par kategorier vreng pedaler. Hadde i alle fall.. Distortion og overdrive. Han har vel noe muligheter internt i gitarforsterkeren også..

Takk! Er distortion og overdrive = grunge-lyd?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk! Er distortion og overdrive = grunge-lyd?

ts

Kall det gjerne det. Noen kaller det til og med fuzz..  Overdrive og Distortion har litt forskjellig karakter. Overdrive fra Boss har litt samme egenskapen til en rør-forsterker som blir spilt hardt.

Boss, Ibanez, Mxr, Morley m.m, finnes et uttall pedalprodusenter. Sikkert noen nye idag jeg ikke har hørt om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han en forsterker? Hva slags type, i så fall? 

Hvis han for eksempel allerede har en gitarforsterker med vrengkanal, er det ikke nødvendigvis en ren distortionpedal han har mest bruk for.

Anonymkode: 187c5...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kall det gjerne det. Noen kaller det til og med fuzz..  Overdrive og Distortion har litt forskjellig karakter. Overdrive fra Boss har litt samme egenskapen til en rør-forsterker som blir spilt hardt.

Boss, Ibanez, Mxr, Morley m.m, finnes et uttall pedalprodusenter. Sikkert noen nye idag jeg ikke har hørt om..

En veldig god rørforsterker gir det beste resultatet for tung -tøff - vreng, grunge lyd. Men da snakker vi altså økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PITTY skrev (Akkurat nå):

En veldig god rørforsterker gir det beste resultatet for tung -tøff - vreng, grunge lyd. Men da snakker vi altså økonomi.

Helt klart. Ingenting matcher det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...