Gå til innhold

Hva ønsker du deg IKKE til jul?

Gjest Embla s

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Julenissejenta

Kjære Julenissen!

I år vil jeg ikke ha:

"pakkeløsning" med såper,parfyme og deodorant i samme grusomme lukt.

Klær (er så dumt å måtte bytte dem)

Badesalt,badeskum eller badekuler

Julepynt.. eller annet nips for den saks skyld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg som svarte som gjest et stykke oppi her. Som ikke ville ha sportsbiografier og sånt.

Jeg hiver også på at jeg ikke vil ha vin. (Drikker ikke)

Men jeg tenkte bare jeg skulle hviske at pizzaovnen er helt super faktisk... En av de kjøkkendingsene vi faktisk bruker jevnlig. Mye oftere enn både takke, blender og vaffeljern. Blir kjempegod årntli' italiensk bunn på pizzaen. Til og med kjøpepizza blir nesten spiselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg ikke:

- Flere boller til å ha mat i (skulle tro de hadde inngått en pakt i fjor om å kun kjøpe boller til Lealaus. Har skapet fult).

- Nipsgjenstander.

- Undertøy som -ikke- er kjøpt av kjæresten.

- Håndkler og slikt som jeg fint kan kjøpe selv.

- Elektroniske gjenstander fra pappa (han kjøper -alltid- noe han har fra før, men som er hakket verre enn det han har).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Spesialdesignet Pizzabakeovn i bordmodell. (hvis noen kan forklare meg poenget med en sånn en, blir jeg veldig taknemmelig. Mulig det er en bra ting, men for meg virker det bare helt sprøtt og unødvendig)!

Poenget med en sånn en, er det samme som med fondue. Det er en sosial greie. Jeg har prøvd en sånn, og det var egentlig ganske stas. Jeg kunne godt tenkt meg en sånn, jeg. ;)

Det jeg ikke ønsker meg er:

Smykker

Nips

Parfyme

Microbølgeovn (men det tror jeg at jeg likevel får...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ønsker meg ikke nips!!!! For jeg er ikke særlig begeistret for akkurat det. de pyntetingene jeg har liker jeg helst å skaffe meg selv. (har litt sær smak nemmelig)

Ellers blir jeg jo glad for det jeg får da. Og bytter det jeg ikke liker! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg ikke:

-Popcorn maskin(fikk en i fjor,men den ble byttet :ler: )

-Pizza pronto maskin.

-Lysestaker (har mer enn nok....)

-Nips

-Julepynt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Julenissen!

I år vil jeg ikke ha:

"pakkeløsning" med såper,parfyme og deodorant i samme grusomme lukt.

Klær (er så dumt å måtte bytte dem)

eller annet nips for den saks skyld...

Jeg ønsker meg IKKE kjøkkentinger, eller ting til huset.

:nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke dere fortjener noe som helst!

Hvorfor ikke :klø:

Det betyr jo ikke at vi blir sure og setter oss i et hjørne og skuler og nekter å takke hvis noen gir oss noe vi ikke ønsker oss?!

Jeg blir veldig glad for enhver julepresang, uansett innhold!

(men det er likevel ting jeg ikke ønsker meg, og denne tråden var også ment som et apropos til forbrukersamfunnets oppfinnsomhet av diverse "ting vi bare må fylle hjemmet vårt med").

Men du, gjest - du ønsker deg kanskje ALT?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boende på hybel, så jeg ønsker meg i grunnen ikke ting jeg "kan fyllet hjemmet med", fordi jeg ikke har så masse hjem å fylle. Utover det blir jeg glad for det aller meste, og etter å ha lest denne tråden og den om merkeligste julegave skjønner jeg at jeg har en helt utrolig familie, da jeg ikke føler at jeg har noe å bidra med i den andre tråden, og her kan jeg heller ikke komme med noe selvopplevd "tull jeg har mottatt". Bare ting jeg ikke egentlig har bruk for, og derfor ikke har på ønskelista.

Jeg ønsker meg heller ikke fondue, pizzabakeovn, popcornmaskin eller andre ting som må lagres. Jeg har nemlig ingen plass å lagre dem, og jeg syns det er kjempekjipt å måtte lagre ting jeg helt vil ha med meg, og bruke hjemme hos moren og faren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ønsker seg faktisk ingen ting, og sånn sett er egentlig alle gaver jeg får like ille. Håper at alle skal gi pengene sine til veldedige formål :klem: Det er altfor lite fokus på veldedighet på disse sidene, og altfor mange som maser om hva de er misfornøyde med. Det var feil å si at dere ikke fortjener noe som helst: dere fortjener den lykken det er å oppdage at dere gjør livet bedre for et menneske som faktisk trenger det. Hvis penga brenner, kan dere jo kombinere ved å kjøpe EN PORSJON HÅP fra Hadeland, der overskuddet går til Røde kors sine barnehjem i nordvest-Russland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oppsaltrollet

Veldedighet er fint, men de EN PORSJON-hjertene ser ut som romper... Hadde tenkt å gi bort noen sånne selv, helt til jeg så dem i butikken. Helt seriøst, gi penga direkte til Røde kors! Et slikt glasshjerte tror jeg kanskje er det jeg absolutt ikke vil ha i år. Kommer garantert til å havne i en skuff. Hvor mye av overskuddet fra produksjonen går til barna? Faktisk bedre å gi 199 kroner direkte og gi bort kvitteringa i gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Gjest - framfor å gi bort ting mottager hverken ønsker seg eller trenger, kan man heller gi penger til Rødekors eller lignende!

Men man kan faktisk være i stand til å tenke på andre selv om man skriver ting man ikke ønsker seg i en tråd på KG, tror ikke du skal legge for mye vekt på dette, Gjest. En annen ting er at tråden likegjerne kunne hett: Unødvendige ting vi ikke trenger, for det er jo det det handler om! Og i et globalt perspektiv er det vel greit?

Og hvis Gjest er så hjertevarm som h*n gir inntrykk av, holder h*n seg for god for å disse andre fordi de skriver om gjenstander de syns er unødvendige. Skal man leve spartansk i en hytte i skogen for å kvalifisere som et ok menneske?

Endret av Embla s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
*Eggkoker: Hvorfor ha et lite apparat til å gjøre nøyaktig det samme som en kjele med vann og en timer? (også her taknemmelig for oppklaring hvis dette faktisk er en bra ting.)

Man kan gå fra eggene, fordi den skrur seg av av seg selv.

(Min manns forklaring på hvorfor han synes dette er smart)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år håper jeg at jeg slipper å få en skål på deling med mine foreldre som jeg forøvrig IKKE bor sammen med av min tante og onkel.

De kan heller bruke pengene på en gave til min datter. Hun fikk ingenting av de i fjor. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...