Gå til innhold

Hva ønsker du deg IKKE til jul?

Gjest Embla s

Anbefalte innlegg

I år ønsker jeg meg IKKE kjøkkenting!!

Jeg sa klart i fra allerede i fjor at jeg ikke ønsket meg kjøkkenting da jeg har mer enn nok fra før. Men likevel fikk jeg en blender og en pastamaskin som veier minst ett halvt tonn! :frustrert: Og ikke kunne jeg bytte dem. Dette fikk jeg altså fra søstrene mine. Må si at jeg faktisk ble irritert siden jeg sa INGEN kjøkkenting også er det det jeg får og ikke kan jeg få byttet det heller. Jeg kjøper ALLTID ting som dem ønsker seg og som de i tillegg kan bytte hvis de har fått flere ting av samme sort. Typen mener jeg er frekk, uforskammet og lite takknemlig. Jeg er veldig uenig. Greit nok at det er tanken som teller. ( her mener jeg det er kjøpt billigst mulig på salg i september o.l.) Men når de kjøper ting jeg har sagt jeg ikke har behov for og at jeg ikke kan bytte det, da blir jeg sur. Skal jeg kaste de nye tingene da jeg har bedre ting fra før av? Ikke har jeg plass til ting jeg ikke kommer til å bruke. Eller hva med den enorme lasagne glassformen jeg fikk i forfjor. Den kan kun bli brukt til middag til en familie på minst 10 stk! :frustrert:

Åhh, kjenner jeg blir irritert her jeg sitter! Jeg er nesten sikker på at det vanker kjøkkenting på meg i år igjen. :sur:

Det er en ting som hele familien min har ledd av hver jul i mange år. Og det er det ene paret mitt med onkel og tante. De har gitt oss barna pyjamas og nattkjole i ALLE år til jul OG bursdag. Det er alltid i ekkelt sateng stoff med matchende hårbøyle og slipperslignende tøfler. :grine2:

Farmor har alltid blitt forbanna på oss når vi har ledd av den nye pyjamasen med blomstrende hårbøyle til. Vi er jo bare sååå bortskjemte og utakknemlige… :sjenert:

Jeg husker godt i fjor da mine foreldre fikk en julepresang fra den ene onkelen min. Det var en liten skål med noen tvist i. Pappa sa høyt at her han han slått på stortrommen og delt en pose twist på hele slekten! hehe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker godt i fjor da mine foreldre fikk en julepresang fra den ene onkelen min. Det var en liten skål med noen tvist i. Pappa sa høyt at her han han slått på stortrommen og delt en pose twist på hele slekten! hehe  :ler:

Kansje det var å slå på stortrommen for dem. Ikke alle har like god råd. Synes sånne kommentarer virker veldig utaknemlig jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje det var å slå på stortrommen for dem. Ikke alle har like god råd. Synes sånne kommentarer virker veldig utaknemlig jeg.

Hun kjenner nok familien sin bedre enn som så. Selv vet jeg utmerket godt hva mine tanter og onkler jobber med, hva slags bil de kjører og hvor de drar på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg IKKE sånne strykefrie blanke duker som finnes i alle slags farger og størrelser. Fikk 2 til bryllupet og en til jul i fjor. Ingen av dem er desverre åpnet......(fælt å si det...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du synes den var en ufølsom kommentar? Jeg kunne jo nevnt at bare portoen på å sende den pakken kostet nok tre ganger mer enn selve gaven.

Ellers kan jeg jo fortelle deg at onkelen min som ga gaven er 35 år og singel, har sin egen bedrift og tjener ganske så bra. Og han vant forresten nesten 2 millioner i Extra i høst..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sa klart i fra allerede i fjor at jeg ikke ønsket meg kjøkkenting da jeg har mer enn nok fra før. Men likevel fikk jeg en blender og en pastamaskin som veier minst ett halvt tonn!  :frustrert: Og ikke kunne jeg bytte dem. Dette fikk jeg altså fra søstrene mine. Må si at jeg faktisk ble irritert siden jeg sa INGEN kjøkkenting også er det det jeg får og ikke kan jeg få byttet det heller. Jeg kjøper ALLTID ting som dem ønsker seg og som de i tillegg kan bytte hvis de har fått flere ting av samme sort. Typen mener jeg er frekk, uforskammet og lite takknemlig. Jeg er veldig uenig. Greit nok at det er tanken som teller. ( her mener jeg det er kjøpt billigst mulig på salg i september o.l.) Men når de kjøper ting jeg har sagt jeg ikke har behov for og at jeg ikke kan bytte det, da blir jeg sur. Skal jeg kaste de nye tingene da jeg har bedre ting fra før av? Ikke har jeg plass til ting jeg ikke kommer til å bruke. Eller hva med den enorme lasagne glassformen jeg fikk i forfjor. Den kan kun bli brukt til middag til en familie på minst 10 stk!  :frustrert:

Åhh, kjenner jeg blir irritert her jeg sitter! Jeg er nesten sikker på at det vanker kjøkkenting på meg i år igjen.  :sur:

:ler:

Jeg håper det flommer over av kjøkkenting hos deg i år. Jeg er helt enig med typen din i at du er både uforskammet og utakknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at kakaomaskin som kan kjøpes hos Elkjøp, som tom har tappekran kanskje ikke er det jeg kommer til å juble høyest over om jeg finner den under juletreet. (jeg føler at akkurat der går det helt fint med kasserolle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kjenner nok familien sin bedre enn som så. Selv vet jeg utmerket godt hva mine tanter og onkler jobber med, hva slags bil de kjører og hvor de drar på ferie.

Jobb,bil og ferie...avgjør det julepresangene?

Vi prioriterer ny bil, ferier bla bla. da kan det ikke bli allverden til jul.

skulle vi spare inn på ferien for å ha enorme julegaver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren
Gjest ønsker seg faktisk ingen ting, og sånn sett er egentlig alle gaver jeg får like ille. Håper at alle skal gi pengene sine til veldedige formål  :klem: Det er altfor lite fokus på veldedighet på disse sidene, og altfor mange som maser om hva de er misfornøyde med. Det var feil å si at dere ikke fortjener noe som helst: dere fortjener den lykken det er å oppdage at dere gjør livet bedre for et menneske som faktisk trenger det. Hvis penga brenner, kan dere jo kombinere ved å kjøpe EN PORSJON HÅP fra Hadeland, der overskuddet går til Røde kors sine barnehjem i nordvest-Russland.

Har kjøpt EN PORSJON HÅP fra Hadeland, det er et fint glass-hjerte. Og at vi samtidig støtter Røde kors sine barnehjem i nordvest -Russland er positivt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det flommer over av kjøkkenting hos deg i år. Jeg er helt enig med typen din i at du er både uforskammet og utakknemlig.

Hehe, I like måte din teiting! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobb,bil og ferie...avgjør det julepresangene?

Vi prioriterer ny bil, ferier bla bla. da kan det ikke bli allverden til jul.

skulle vi spare inn på ferien for å ha enorme julegaver?

Hvem har sagt noe om at gaver må være enorme? Mitt poeng var bare at mange vet en god del om sin families økonomi.

Endret av Melk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oppsaltrylletrollet

Potteplanter (ikke grønne pnlanter) ... De bare dauer.

Fikk stor fin asalea av svigermor i fjor, og den døde etter 2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julenissen
Potteplanter (ikke grønne pnlanter) ... De bare dauer.

Fikk stor fin asalea av svigermor i fjor, og den døde etter 2 uker.

Ikke klag. Du skulle se hva som skjer med plantene mine her på Nordpolen. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker egentlig ingen ting jeg.

Øøøøhhh jo det blir litt feil. Jeg vil ha en rolig jul uten for mye mas og kjas.

Har egentlig det jeg trenger som i den priskalssen jeg kan forvente å få gaver i. Det jeg ønsker vil jeg ikke engang drømme om å fortelle da det koster penger. Glassene jeg samler på koster jo fra 180,- og oppover. Serviset like så.

Om noen skal kjøpe noe å legge under treet ser jeg helst at det ikke er lysestaker. Det har så det monner av.

Får alltid noen gaver under treet som egentlig er helt bortkastet for meg, men jeg blir likevell glad for at noen tenker på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg ikke:

* Pynteting/ting til å ha på veggene (fordi vi rett og slett ikke har slikt)

* Fargede håndklær (vi har bare hvite, andre farger blir aldri vasket for vi kommer ikke så langt...)

* Ting fra Europris som er kjøps som "pliktgave" (hva er galt med konfekt i stedet?)

Pliktgaver ønsker jeg meg vel egentlig ikke i det hele tatt uansett hvor de er kjøpt. Da er det bedre med gave til veldedig formål eller noe julegodteri el.l. Irriterende med folk som ikke gidder å sjekke hva man trenger (og vi trenger egentlig mye forskjellig, billige ting også, så det skulle ikke være så vanskelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_julekake_*

Jeg sa klart i fra allerede i fjor at jeg ikke ønsket meg kjøkkenting da jeg har mer enn nok fra før. Men likevel fikk jeg en blender og en pastamaskin som veier minst ett halvt tonn!  :frustrert: Og ikke kunne jeg bytte dem. Dette fikk jeg altså fra søstrene mine. Må si at jeg faktisk ble irritert siden jeg sa INGEN kjøkkenting også er det det jeg får og ikke kan jeg få byttet det heller. Jeg kjøper ALLTID ting som dem ønsker seg og som de i tillegg kan bytte hvis de har fått flere ting av samme sort. Typen mener jeg er frekk, uforskammet og lite takknemlig. Jeg er veldig uenig. Greit nok at det er tanken som teller. ( her mener jeg det er kjøpt billigst mulig på salg i september o.l.) Men når de kjøper ting jeg har sagt jeg ikke har behov for og at jeg ikke kan bytte det, da blir jeg sur. Skal jeg kaste de nye tingene da jeg har bedre ting fra før av? Ikke har jeg plass til ting jeg ikke kommer til å bruke. Eller hva med den enorme lasagne glassformen jeg fikk i forfjor. Den kan kun bli brukt til middag til en familie på minst 10 stk!  :frustrert:

Åhh, kjenner jeg blir irritert her jeg sitter! Jeg er nesten sikker på at det vanker kjøkkenting på meg i år igjen.  :sur:

Det er en ting som hele familien min har ledd av hver jul i mange år. Og det er det ene paret mitt med onkel og tante. De har gitt oss barna pyjamas og nattkjole i ALLE år til jul OG bursdag. Det er alltid i ekkelt sateng stoff med matchende hårbøyle og slipperslignende tøfler.  :grine2:

Farmor har alltid blitt forbanna på oss når vi har ledd av den nye pyjamasen med blomstrende hårbøyle til. Vi er jo bare sååå bortskjemte og utakknemlige…  :sjenert:

Jeg husker godt i fjor da mine foreldre fikk en julepresang fra den ene onkelen min. Det var en liten skål med noen tvist i. Pappa sa høyt at her han han slått på stortrommen og delt en pose twist på hele slekten! hehe  :ler:

Går det an å bli mer utakknemlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å bli mer utakknemlig?

Jammen, HVORFOR skal man bli glad når folk ikke viser omtanke? Det er jo hele poenget med en gave, er det ikke?

Å kjøpe gave stikk i strid med det folk ønsker seg er ikke veldig hyggelig gjort når man vet bedre, er det vel?

Jeg vet ikke med deg, men personlig blir jeg sjelden glad når folk driter i hva jeg mener/synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...