Gå til innhold

Ta med mat istedet for gave

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, men dette er jo gaven så tenker at må jo ha med litt mer enn en porsjon. 

Anonymkode: 0ef42...6b7

Det er jo nettopp det det står. Litt mer enn én stor porsjon. Du kan gjerne ta med to store porsjoner. Men jeg tror ikke vertene setter pris på å ha rester nok til 540 personer igjen heller. 😅

Anonymkode: f56d4...80e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo nettopp det det står. Litt mer enn én stor porsjon. Du kan gjerne ta med to store porsjoner. Men jeg tror ikke vertene setter pris på å ha rester nok til 540 personer igjen heller. 😅

Nei sikkert ikke. Men kan jo ikke komme med feks 8 vårruller da får jo bare 8 av 60 smakt på vårrullene. Eller ta med 10 snitter er jo mat til 2 men nesten ingen får jo smakt. 
Dette jeg synes er vanskelig og beregne. Sikkert litt enklere å ta med en slags salat og eventuelt kjøpe en ferdig focaccia på bakeriet. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Mitt forslag er tabbouleh - dvs salat av couscous eller bulgur, tomat, rødløk, persille, mynte, sitron og olivenolje. Gjerne også granateplekjerner siden det er mer sesongriktig nå i november.

Blir bare bedre av å stå litt slik at smakene får blande seg.

Hummus er også enkelt, billig og veldig godt. Fordrer at det serveres brød i en eller annen form til, men det står kanskje vertskapet for?

Anonymkode: b8709...718

Godt forslag og jeg vurderer nå noe lignende siden er enkelere å beregne enn feks ta med 10 karbonader + brød. Har aldri vært på kurvfest før så ikke sett hva som er vanlig. Blir jo lite av mye forskjellig noe som for meg fremstår litt rart. 8 vårruller, 10 karbonader etc som kanskje mange vil smake men kun til noen. Hadde vært bedre om vertskapet organiserte og sa hva skulle ta med. Slik at feks 5 stk tok med vårruller osv. 

• Liker 1
Skrevet

Vi har ofte hatt sånn når vi har hatt julebord på jobben. Alle tar med en rett hver, da har vi tatt med ett fat hver, man må ikke ha 60 snitter, eller lefseruller, alle spiser ikke alt, og når 60 personer tar med mat blir det jo 60 retter, eller 30 hvis dere er par. Det er mer enn nok til at alle får spist seg mette. Regner kanskje med vertskapet kanskje har ordnet noe brød, lefser e.l. Jeg har ofte med en stor glassbolle med waldorfsalat, på sommerfest potetsalat. Eggerøre kan du ta med osv osv.

Anonymkode: e99ed...f01

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har ofte hatt sånn når vi har hatt julebord på jobben. Alle tar med en rett hver, da har vi tatt med ett fat hver, man må ikke ha 60 snitter, eller lefseruller, alle spiser ikke alt, og når 60 personer tar med mat blir det jo 60 retter, eller 30 hvis dere er par. Det er mer enn nok til at alle får spist seg mette. Regner kanskje med vertskapet kanskje har ordnet noe brød, lefser e.l. Jeg har ofte med en stor glassbolle med waldorfsalat, på sommerfest potetsalat. Eggerøre kan du ta med osv osv.

Anonymkode: e99ed...f01

Ja det er nok enklest ta med en stor kyllingsalat og et focaccia brød feks. Skal også lage kake antar at ikke alle skal ta med kake for da blir det mye kake. Er jo mer enn nok mat men bare rart med så mye smått og da uorganisert slik jeg ser det. 

• Liker 1
Skrevet

Da ville jeg tatt med for eksempel 15-20 stk/porsjoner av matmuffins eller omelett i muffinsformer. 

Kan også legge to halve strimler bacon i en muffinsform, knekke 1 egg oppi og steke på 200 grader til egget er stivnet. (12-15 min.)Kan spises både varmt og kaldt, samt egner seg godt til å fraktes. 

Har brukt å lage eggesalat til sånne anledninger. 2-3 liter ca, tipper jeg. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Nei sikkert ikke. Men kan jo ikke komme med feks 8 vårruller da får jo bare 8 av 60 smakt på vårrullene. Eller ta med 10 snitter er jo mat til 2 men nesten ingen får jo smakt. 
Dette jeg synes er vanskelig og beregne. Sikkert litt enklere å ta med en slags salat og eventuelt kjøpe en ferdig focaccia på bakeriet. 

Del dem opp i to-tre da. Men du kan ikke ta med 60 av alt. Skal alle 60 ta med 60 av alt? Klarer du å spise én av hver av alle 60 rettene?

Anonymkode: d3bfe...6c2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Synes du framstår som mer opptatt av å se problemer enn løsninger her TS - du har fått mange gode forslag nå, men du svarer jo hele tiden ved å påpeke potensielle problemer i stedet. ;) 

• Liker 2
Skrevet

Her ville jeg kanskje tatt med ost & kjeks fat! brie, druer og spekeskinke.

Anonymkode: 29c77...2c1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Del dem opp i to-tre da. Men du kan ikke ta med 60 av alt. Skal alle 60 ta med 60 av alt? Klarer du å spise én av hver av alle 60 rettene?

Anonymkode: d3bfe...6c2

Blir vel rundt 30-40 retter da mange er par, men nei. Hadde vært bedre om var litt mer organisert hva skulle ta med. Men kanskje det er litt av sjarmen med sånne kurvfester. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Synes du framstår som mer opptatt av å se problemer enn løsninger her TS - du har fått mange gode forslag nå, men du svarer jo hele tiden ved å påpeke potensielle problemer i stedet. ;) 

Ja er nok ikke sånn helt positiv til konseptet, men veldig takknemlig for gode svar. 

• Liker 1
Skrevet

Lag en  stor pai. Kan spises varm eller kald, og er enkel å frakte. 

Eller:

Bak foccaccia og lag hjemmelaget aioli. 

Salmalaks med mango.

Små kjøttboller og tzatziki. 

Pastasalat med kylling

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mitt forslag er tabbouleh - dvs salat av couscous eller bulgur, tomat, rødløk, persille, mynte, sitron og olivenolje. Gjerne også granateplekjerner siden det er mer sesongriktig nå i november.

Blir bare bedre av å stå litt slik at smakene får blande seg.

Hummus er også enkelt, billig og veldig godt. Fordrer at det serveres brød i en eller annen form til, men det står kanskje vertskapet for?

Støtte denne. Trykket meg inn for å foreslå det samme :) 

Anonymkode: 676ed...bb0

• Liker 3
Skrevet

Lag en smörgåstårta. Den er enkel å frakte, og du kan fylle den med hva som helst. 

Anonymkode: e9bda...f49

Skrevet
Embla Othea skrev (5 timer siden):

Hva med tapas?

Tapas er jo mange småretter,så forstår virkelig ikke hva du tenker her🤷‍♀️

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tapas er jo mange småretter,så forstår virkelig ikke hva du tenker her🤷‍♀️

Vedkommende kan lage noen få retter.

Skrevet

Fenalår

Spekemat

Anonymkode: 8f491...ab5

Skrevet
Embla Othea skrev (3 timer siden):

Vedkommende kan lage noen få retter.

Det gir ingen mening 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Blir vel rundt 30-40 retter da mange er par, men nei. Hadde vært bedre om var litt mer organisert hva skulle ta med. Men kanskje det er litt av sjarmen med sånne kurvfester. 

Du har med en partner på festen? Da tar du med litt mer enn to store porsjoner, men ikke mer enn fire.

• Liker 2
Skrevet

Hva med å kjøpe skikkelig rød og grønn pesto + aioli fra en restaurant/kafe som selger dette. Da kan du kjøpe deg ut av det som ønsket, men ha med noe annet enn butikkglass likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...