AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #61 Del Skrevet 13. november 2022 Klossmajor skrev (26 minutter siden): Ifølge denne artikkelen fra Nationen har Ipsos spurt nordmenn om gudstro i nesten tredve år med konkret ja/nei-spørsmål om man tror på gud. Siste undersøkelse ble gjennomført fra oktober 2021 til mars 2022, med 3537 deltakere. Problemet med denne undersøkelsen er at den ikke har skikkelig geografisk spredning på de spurte og høy feilmargin. Imotsetning til den seriøse SSB undersøkelsen, som viser at flertallet fortsatt er religiøse. Anonymkode: 14876...228 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #62 Del Skrevet 13. november 2022 For min del handler det vel mest om folk som har meninger om hvordan JEG skal leve. Jeg er fullstendig klar over at kristendommen ikke er nevneverdig bedre enn islam, med tanke på fanatisme, men de landene hvor kristendom er hovedreligion er det allikevel friere siden det er fler av oss som bruker stemmesedlene våre for å unngå at teologi har for mye innvirkning på samfunnet. Religion er i bunn og grunn bare et middel for å herske. Dette ser en jo på statsledere og deres barn i religiøse regimer som drar til utlandet for å gå på skole, feste, osv. For ikke å snakke om de seksuelle overgrepene til religiøse ledere. Anonymkode: ac102...b6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #63 Del Skrevet 13. november 2022 På grunn av kvinnesynet. Jeg ønsker et bedre liv for mine medsøstre enn det mange av dem får i strengt muslimske kulturer. Anonymkode: 6f3a4...bb1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #64 Del Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): På grunn av kvinnesynet. Jeg ønsker et bedre liv for mine medsøstre enn det mange av dem får i strengt muslimske kulturer. Anonymkode: 6f3a4...bb1 Skulle skrive det samme. 👆🏻👆🏻👆🏻 Anonymkode: 91a1f...95d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #65 Del Skrevet 13. november 2022 Er det virkelig noe å lure på?? Kvinnesyn og menneskeverd, begge deler er ille hos den gjengen. Anonymkode: 2266c...84a 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 13. november 2022 #66 Del Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Problemet med denne undersøkelsen er at den ikke har skikkelig geografisk spredning på de spurte og høy feilmargin. Imotsetning til den seriøse SSB undersøkelsen, som viser at flertallet fortsatt er religiøse. Anonymkode: 14876...228 Jeg enig i at undersøkelsen til Ipsos har den type utfordringer du påpeker. Men jeg oppfatter det ikke som at SSB gir noe bedre bilde. Ipsos stiller intervjuobjektene et konkret spørsmål om tro på gud. Jeg har i hvert fall ikke sett statistikk fra SSB som gjør tilsvarende. Du må gjerne presentere tilsvarende statistikk fra SSB hvis den finnes. De eneste tallene jeg har sett fra SSB om religiøsitet handler om medlemstall, ikke om tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 13. november 2022 #67 Del Skrevet 13. november 2022 Tråden er ryddet for latterliggjøring, brukerangrep, misbruk av ab-funksjon, brukerdebatt og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conal Skrevet 14. november 2022 #68 Del Skrevet 14. november 2022 Islam er Sannheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #69 Del Skrevet 14. november 2022 i Norge lever vi ikke i Middelalderen lenger. Men muslimer har aldri utviklet seg i løpet av de siste 1 000 årene, og kommer mest sannsynlig aldri til å utvikle seg i løpet av de neste 1 000 årene heller. Anonymkode: 1d508...3c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #70 Del Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (På 12.11.2022 den 21.33): Bodde selv i et muslimsk land når jeg var barn, bir nå i Norge. Er ikke noe spesielt mye religiøs. Virker for meg som mange nordmenn er negative til islam. Hvorfor er dere det? Anonymkode: 411df...bf6 Kvinnesynet er en ting. Fordi mange muslimer tolker den religionen sånn at kvinner må gå tildekket, og kvinner skal gjøre alt hjemme (matlaging, husarbeid etc). Enda verre er det når muslimer drar æresbegrepet så langt pga religion at de dreper en søster eller annet kvinnelig familiemedlem pga hun mistenkes for å ha gjort noe som setter familiens ære på spill. Ikke lenge siden en gravid 37 år gammel kvinne i Danmark ble knivdrept av en yngre bror på en parkeringsplass. Han drepte både henne og barnet.... pga "æren" som følger med den religionen. Nei, jeg har ikke mye til overs for islam. Anonymkode: 83ddd...b13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 14. november 2022 #71 Del Skrevet 14. november 2022 for mye overtro for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 14. november 2022 #72 Del Skrevet 14. november 2022 æresdrap er vel mer kulturelt enn religiøst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå