Gå til innhold

Vitne til voksen mann som skjelte ut barn..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes de har godt av det når de plager folk på den måten. Gubben var nok lei! 

Anonymkode: 3416b...ac9

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere som forsvarer disse barna kan prøve å sitte inne i det huset det blir bølleringt på. Vi åpnet første gangen og sluttet da vi skjønte at det var bølleringing. Da kom de tilbake hvert 10. minutt og sparket og hamret på døra i stedet - da de ikke fikk noen respons på dette kom de rundt huset og startet og banke på vinduene i stedet. 

Hva tenker dere at man skal gjøre da? Jeg sitter hver eneste kveld og bare venter på at det skal starte opp igjen og jeg hater det! 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvor er foreldrene til desse ungene?? De plager en mann og så er det liksom synd i de når han reagerer? Kan ikke folk oppdra ungene sine til å ikke plage andre? Hvorfor snakket ikke du til barna og ba de slutte med å plage den mannen?

Anonymkode: 85c53...278

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvor er foreldrene til desse ungene?? De plager en mann og så er det liksom synd i de når han reagerer? Kan ikke folk oppdra ungene sine til å ikke plage andre? Hvorfor snakket ikke du til barna og ba de slutte med å plage den mannen?

Anonymkode: 85c53...278

Jeg synes overhode ikke oppførselen til barna er grei. Men jeg ville som voksen uansett aldri holdt fast et barn med makt og skreket de glosene. Jeg forstår 100% at det er utrolig frustrerende når barn holder på sånn.

Anonymkode: eef71...5c5

• Liker 1
Skrevet

Aksjon gir reaksjon. Bølleringing er uakseptabelt og kanskje diss ungene har plaget han i flere dager.

Vi ville sluppet ut hundene hvis det var noe slikt og de hundene ser fryktinngytende ut og er vakthunder, men de er utrolig snille hunder.

Anonymkode: d4bca...a01

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Teatrica skrev (21 timer siden):

Dere som forsvarer disse barna kan prøve å sitte inne i det huset det blir bølleringt på. Vi åpnet første gangen og sluttet da vi skjønte at det var bølleringing. Da kom de tilbake hvert 10. minutt og sparket og hamret på døra i stedet - da de ikke fikk noen respons på dette kom de rundt huset og startet og banke på vinduene i stedet. 

Hva tenker dere at man skal gjøre da? Jeg sitter hver eneste kveld og bare venter på at det skal starte opp igjen og jeg hater det! 

Da hadde jeg klikket! Har en hund som er usikker på fremmede mennesker. Han har også slitt med separasjonsangst tidligere, så om noen jævelunger hadde gjort det hos meg og gjort ham redd for å være alene igjen hadde jeg lagt ut Bjørnefeller (neida) 

Men hva kan man gjøre egentlig? Om ikke de hører, og man ikke har lov til å holde de igjen?

Anonymkode: c8d5b...25e

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
SnartMammaLykke skrev (22 timer siden):

Bra du sa ifra til han! 

idiotisk å klikke så mye! 

Du kjenner da ikke forhistorien hans.

Anonymkode: dc129...842

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det var ikke bare vanlig kjeft. Det var så jeg fikk vondt i magen. 

Kutt ut! Du fikk vondt i magen ja, synd for deg - da tåler du jaggu ikke mye. 

Hæ? De er Barn som leker. Selvom leken absolutt ikke er artig for den det får utover, så er det grenser for hvordan man som voksen kan tilate seg å snakke å oppføre seg mot barn. Det går en grense. 

Barn som leker denne leken, gjør det i skjul for foreldrene - ene og alene for å plage andre mennesker. Barn flest har ikke utviklet fullverdig empati eller konsekvenstenkning, derfor er det bra fint at noen reagerer voldsomt når de gjør ting de ikke får lov til. Alle barn som har lekt dette har fått huden full, blitt skremt - og lært sin lekse. Barn er ikke lagd av glass som får senskader og traumer av dette, personlig hadde jeg ikke blandet meg inn hvis jeg så noe sånt. Nettopp fordi jeg har opplevd det selv, og fordi ungene fortjente det. 

Anonymkode: 63887...993

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da hadde jeg klikket! Har en hund som er usikker på fremmede mennesker. Han har også slitt med separasjonsangst tidligere, så om noen jævelunger hadde gjort det hos meg og gjort ham redd for å være alene igjen hadde jeg lagt ut Bjørnefeller (neida) 

Men hva kan man gjøre egentlig? Om ikke de hører, og man ikke har lov til å holde de igjen?

Hadde ringt politiet og sagt det var noen som lusket rundt huset mitt og jeg var livredd 😅. Hvis ikke kunne du også ha skremt dem som faen, gjemme deg et sted. Unger som driver på sånn lærer ikke før de får kjempe kjeft eller blir tatt så det suser etter. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (21 timer siden):

Tenker at det er en del av "leken" jeg... Husker vi sprang som gale en gang er fyr ble fly forbanna på oss når vi var små...han holdt ut lenge og... :ler: Men det å ta tak i andre sine barn er ikke greit så lenge de ikke er til fare for andre og det er de ikke når de har ring på spring altså. Jeg hadde gitt beskjed om at det ikke er greit, så hadde jeg tatt bilde av han siden han synes det er greit å gjøre av de små. Han oppførsel overgår jo barna når han tar tak i de, men at han løper etter og skjeller de ut, det må tåles. En del av leken å ikke vite hva slags galskap man får etter seg.- :P 

Tenker jo dette er en mann som sikkert har vært veldig utsatt av disse ungene, og at det nå var nok. Hadde noe barn holdt på med slik trakassering hos meg opptil flere ganger hver kveld, jevnlig. Da hadde jeg med glede tatt tak i dem og skjelt dem ut. Ungene syntes jo det er kjempe morsomt, og forstår jo ikke når de skal slutte før de virkelig får så det suser. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

«Ring og spring» husker jeg foreldrene mine ble utsatt for en periode. De hadde hund og katt på den tiden så det ble Texas i stuen hver gang det ringte på døren x-antall ganger i løpet av en kveld. 
Det var ikke nok med å ringe på flere ganger, men døren ble hamret og sparket på. 
Da de ikke fikk oppmerksomhet, kastet den ene ungen hundeavføring på døren og gnidde dørhåndtaket godt inn med dritten. Foreldrene mine var ute i hagen da dette skjedde og fikk bekreftet sin mistanke om hvem som gjorde dette.  Naboungene gjorde det ikke flere ganger da min far tok tak i dem og fulgte dem hjem.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hæ? De er Barn som leker. Selvom leken absolutt ikke er artig for den det får utover, så er det grenser for hvordan man som voksen kan tilate seg å snakke å oppføre seg mot barn. Det går en grense. 

Jeg syns han kan snakke så stygt han bare vil til barn som ikke kan oppføre seg. Jeg mener derimot at grensen er nådd når han blir fysisk mot dem.

Anonymkode: e2f70...83c

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde gått til fysisk angrep på han, håpet at han slo meg skikkelig så jeg kunne anmeldelde han for å ha angrepet meg og ungene uten forvarsel. 

Anonymkode: 8bbd2...b6c

• Liker 1
Skrevet

Var sikkert ikke første gangen de ringte på, noen må tas ordentlig så de slutter. Synes ikke synd på ungene akkurat.

Anonymkode: 6896f...7f0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde gått til fysisk angrep på han, håpet at han slo meg skikkelig så jeg kunne anmeldelde han for å ha angrepet meg og ungene uten forvarsel. 

Anonymkode: 8bbd2...b6c

Hvorfor skulle du gått til fysisk angrep på han? Hvorfor være voldelig og hvorfor oppfordring til vold?  Han har jo ikke vært voldelig i dette tilfellet. Å holde barn fast er ikke voldelig, å ta bilde av bøllene er ikke voldelig, å banne og være fly forbanna på barn som ikke oppfører seg men driver med ugagn og grusom oppførsel er heller ikke vold. Så den eneste som forsvarer voldelig oppførsel er deg i dette tilfellet. 

Anonymkode: c8825...6fd

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er nettopp det som er sant. Denne leken leker man fordi man vet man provoserer, man skal stikke av for ikke å bli tatt. Disse barna fikk seg nå en velfortjent lærepenge 😊

Nei. De ble utsatt for vold. 
Ts: du kontakter lokalt politi og sier hva du var vitne til, med adresse på mannen. Og så antar jeg de anmelder han og straffeforfølger, som riktig er.

Anonymkode: 5f33d...13b

• Liker 1
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Vel, forstår godt at han klikker, noen barn velger seg ofte ut et par hus de ringer og stikker av fra HELE TIDEN. Dette ødelegger dagene til folk og er fryktelig uforskammet oppførsel. Barna lærte vel en lekse, de er ikke lagd av papir - du skulle ikke ha blandet deg borti det. De fikk som fortjent. 

Husker jeg og noen i nabolaget ringte-og stakk av ofte hos en mann som ble sur. En dag sto han med høytrykkspyleren og tok oss skikkelig. Vi dro aldri tilbake dit 🤣. Tror faktisk vi slutta med den stygge leken etter det. 

Jeg gjorde noe lignende, men jeg dro frem vannslangen bare, og sørga for at de bare fikk bittelitt vannsprut på seg. Utfra reaksjonene syns de det var moro..

Anonymkode: 16668...402

• Liker 1
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker said:

Da tar man kontakt med foreldrene/nabolagsgrupper på Facebook e.l, forklarer situasjonen og ber de slutte..

Anonymkode: 16668...402

Skrevet

Jeg var vitne til en voksen mann som løp ut av døra etter barn som bølleringte. Han dro barna ut fra der de gjemte seg og lyste med mobilen i ansiktet deres for å ta bilde av de. Samtidig kalte han de grusome banneord. Han holdt den ene gutten fast og ba  han si navnet sitt. Mannen ante ikke at noen voksne var i nærheten og hørte og så denne oppførselen hans mot barn. Jeg skjelte han ut så han slapp gutten, det var altså så ubehagelig.  Hvordan hadde du reagert  i en slik situasjon? 

Jeg hadde funnet litt bobleplast å bestilt en psykologtime til barna. Samt meldt mannen til barnevernet om han har unger.

Anonymkode: 97a2d...0d5

Skrevet

Jeg var vitne til en voksen mann som løp ut av døra etter barn som bølleringte. Han dro barna ut fra der de gjemte seg og lyste med mobilen i ansiktet deres for å ta bilde av de. Samtidig kalte han de grusome banneord. Han holdt den ene gutten fast og ba  han si navnet sitt. Mannen ante ikke at noen voksne var i nærheten og hørte og så denne oppførselen hans mot barn. Jeg skjelte han ut så han slapp gutten, det var altså så ubehagelig.  Hvordan hadde du reagert  i en slik situasjon? 

Vold. Ville kontaktet politiet 

Anonymkode: 95ab6...634

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...