AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #1 Skrevet 12. november 2022 Jeg var vitne til en voksen mann som løp ut av døra etter barn som bølleringte. Han dro barna ut fra der de gjemte seg og lyste med mobilen i ansiktet deres for å ta bilde av de. Samtidig kalte han de grusome banneord. Han holdt den ene gutten fast og ba han si navnet sitt. Mannen ante ikke at noen voksne var i nærheten og hørte og så denne oppførselen hans mot barn. Jeg skjelte han ut så han slapp gutten, det var altså så ubehagelig. Hvordan hadde du reagert i en slik situasjon? Anonymkode: eef71...5c5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #2 Skrevet 12. november 2022 Klarer nesten ikke å forestille meg at barn leker denne lengre. Det er jo risken man tar og derfor det er spennende. Anonymkode: 1f5a5...d6a 8
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #3 Skrevet 12. november 2022 Vel, forstår godt at han klikker, noen barn velger seg ofte ut et par hus de ringer og stikker av fra HELE TIDEN. Dette ødelegger dagene til folk og er fryktelig uforskammet oppførsel. Barna lærte vel en lekse, de er ikke lagd av papir - du skulle ikke ha blandet deg borti det. De fikk som fortjent. Husker jeg og noen i nabolaget ringte-og stakk av ofte hos en mann som ble sur. En dag sto han med høytrykkspyleren og tok oss skikkelig. Vi dro aldri tilbake dit 🤣. Tror faktisk vi slutta med den stygge leken etter det. Anonymkode: 63887...993 19 1 5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #4 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Klarer nesten ikke å forestille meg at barn leker denne lengre. Det er jo risken man tar og derfor det er spennende. Anonymkode: 1f5a5...d6a Det er nettopp det som er sant. Denne leken leker man fordi man vet man provoserer, man skal stikke av for ikke å bli tatt. Disse barna fikk seg nå en velfortjent lærepenge 😊. Anonymkode: 63887...993 17 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #5 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel, forstår godt at han klikker, noen barn velger seg ofte ut et par hus de ringer og stikker av fra HELE TIDEN. Dette ødelegger dagene til folk og er fryktelig uforskammet oppførsel. Barna lærte vel en lekse, de er ikke lagd av papir - du skulle ikke ha blandet deg borti det. De fikk som fortjent. Husker jeg og noen i nabolaget ringte-og stakk av ofte hos en mann som ble sur. En dag sto han med høytrykkspyleren og tok oss skikkelig. Vi dro aldri tilbake dit 🤣. Tror faktisk vi slutta med den stygge leken etter det. Anonymkode: 63887...993 Så du mener at en voksen mann har rett til å holde fast små barn og kalle de jævelunger? Anonymkode: eef71...5c5 4 1
SnartMammaLykke Skrevet 12. november 2022 #6 Skrevet 12. november 2022 Bra du sa ifra til han! idiotisk å klikke så mye! 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #7 Skrevet 12. november 2022 Just now, AnonymBruker said: Så du mener at en voksen mann har rett til å holde fast små barn og kalle de jævelunger? Anonymkode: eef71...5c5 Det er jo det de er? Anonymkode: 8c892...b3d 20 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #8 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så du mener at en voksen mann har rett til å holde fast små barn og kalle de jævelunger? Anonymkode: eef71...5c5 Når de oppfører seg som jævrlunger så absolutt! Husker vi ble kjeftet huden full, og lider ikke akkurat av senskader fra det. Barn har godt av å få kjeft innimellom når de gjør ting de ikke burde gjøre. Anonymkode: deb11...d31 16 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #9 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo det de er? Anonymkode: 8c892...b3d Hæ? De er Barn som leker. Selvom leken absolutt ikke er artig for den det får utover, så er det grenser for hvordan man som voksen kan tilate seg å snakke å oppføre seg mot barn. Det går en grense. Anonymkode: eef71...5c5 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #10 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vel, forstår godt at han klikker, noen barn velger seg ofte ut et par hus de ringer og stikker av fra HELE TIDEN. Dette ødelegger dagene til folk og er fryktelig uforskammet oppførsel. Barna lærte vel en lekse, de er ikke lagd av papir - du skulle ikke ha blandet deg borti det. De fikk som fortjent. Husker jeg og noen i nabolaget ringte-og stakk av ofte hos en mann som ble sur. En dag sto han med høytrykkspyleren og tok oss skikkelig. Vi dro aldri tilbake dit 🤣. Tror faktisk vi slutta med den stygge leken etter det. Anonymkode: 63887...993 Haha den er artig. Vår nabo gjemte seg i garasjen så han stod bak oss når vi forsøkte å stikke av siste gangen! 😅 Anonymkode: deb11...d31 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #11 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når de oppfører seg som jævrlunger så absolutt! Husker vi ble kjeftet huden full, og lider ikke akkurat av senskader fra det. Barn har godt av å få kjeft innimellom når de gjør ting de ikke burde gjøre. Anonymkode: deb11...d31 Det var ikke bare vanlig kjeft. Det var så jeg fikk vondt i magen. Anonymkode: eef71...5c5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #12 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hæ? De er Barn som leker. Selvom leken absolutt ikke er artig for den det får utover, så er det grenser for hvordan man som voksen kan tilate seg å snakke å oppføre seg mot barn. Det går en grense. Anonymkode: eef71...5c5 Nei slutt da. Hele poenget med leken er å irritere naboene, og når de blir irriterte så får man tåle reaksjonene. Slutt å sy puter under armene på barna. De tåler mer enn du tror. Anonymkode: deb11...d31 15 4
AnonymBruker 42 Skrevet 12. november 2022 #13 Skrevet 12. november 2022 Ikke bare er barn blitt "pysete" i disse dager, men de voksne også. Har ikke opplevd "fantestreker" som voksen noen gang... Gode nyheter at barn fortsatt driver på med litt bøll, og at voksne irettesetter dem om de klarer å ta dem, IMO. 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #14 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var ikke bare vanlig kjeft. Det var så jeg fikk vondt i magen. Anonymkode: eef71...5c5 Du må ha utrolig tynn hud. Anonymkode: deb11...d31 7 5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #15 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så du mener at en voksen mann har rett til å holde fast små barn og kalle de jævelunger? Anonymkode: eef71...5c5 Spørs? Noen regelrett plager enkeltpersoner jevnlig. Jeg tåler litt bølleringing, men om noen nærmest trakasserte er det veldig lite gøy. Anonymkode: b1916...ed2 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #16 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg var vitne til en voksen mann som løp ut av døra etter barn som bølleringte. Han dro barna ut fra der de gjemte seg og lyste med mobilen i ansiktet deres for å ta bilde av de. Samtidig kalte han de grusome banneord. Han holdt den ene gutten fast og ba han si navnet sitt. Mannen ante ikke at noen voksne var i nærheten og hørte og så denne oppførselen hans mot barn. Jeg skjelte han ut så han slapp gutten, det var altså så ubehagelig. Hvordan hadde du reagert i en slik situasjon? Anonymkode: eef71...5c5 Åh nei 😮 Han brukt ord mot barn 😮 Lol, her i Bergen blir snottungene jaget med øks når de kødderinger 😄 Anonymkode: bbc52...bad 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #17 Skrevet 12. november 2022 Drittunger må tåle det der når de blir tatt. Det er risken en tar. Sånn er livet Anonymkode: c8825...6fd 6 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #18 Skrevet 12. november 2022 Hjertet mitt blør ikke akkurat for unger som blir tatt mens de gjør ugagn. Anonymkode: 49f3e...ad7 10 1
GammelKaktus Skrevet 12. november 2022 #19 Skrevet 12. november 2022 Tenker at det er en del av "leken" jeg... Husker vi sprang som gale en gang er fyr ble fly forbanna på oss når vi var små...han holdt ut lenge og... Men det å ta tak i andre sine barn er ikke greit så lenge de ikke er til fare for andre og det er de ikke når de har ring på spring altså. Jeg hadde gitt beskjed om at det ikke er greit, så hadde jeg tatt bilde av han siden han synes det er greit å gjøre av de små. Han oppførsel overgår jo barna når han tar tak i de, men at han løper etter og skjeller de ut, det må tåles. En del av leken å ikke vite hva slags galskap man får etter seg.- 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #20 Skrevet 12. november 2022 Husker vi gikk på epleslang og ringte på til en sint mann i 60-årene. Vi visste jo han ble sint. Og han ble veeeeeldig sint og. Løp etter oss illsint og kastet epler etter oss😅 Anonymkode: 0028c...4fe 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå