Gå til innhold

Ønsker å høre fra alle KG-brukere, for jeg trenger råd. Hva er galt med meg? Skallet kjæreste, irritasjon, og depresjon, dårlig samvittighet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har vært sammen, og bodd sammen i over fire år nå. Han er en fantastisk kjæreste på alle måter. De fleste kvinner ville nok kalt dette drømmemannen. Han er lojal inn til benet, han er snill, omsorgsfull, gir uoppfordret massasjer, flink til å lage mat, god i sengen (og respekterer meg i perioder hvor jeg har null sexlyst. Da stryker han bare på meg og er fornøyd med det), han jobber fremfor å feste, og han har ting på stell. Han er flink til å få en kvinne som meg til å føle seg elsket, selv i de perioder jeg fortjener det minst.

Nå blir jeg sikkert hengt her inne, men det har oppstått et «problem» jeg sjemmes av å anse som et problem, derfor blir også denne posten anonym. Mannen har begynt å bli skallet. Det startet for fullt for tre år siden, og nå er det er faktum (han er i 20 årene). 
Og jeg har fullstendig mistet attraksjonen😔 Problemet med dette er at jeg er ofte sur og irritert. Nesten litt sint for at han ikke dro til lege for tre år siden og kanskje fått noe for å stoppe hårtapet. 
Han kan jo i grunnen ikke noe råd for dette, og jeg har så vondt av at jeg reagerer som jeg gjør😔 

Han elsker hele meg, uansett hvordan jeg ser ut, og sier jeg er det fineste mennesket han vet om. Han ser for seg resten av framtiden med meg, og prøver å bygge en fremtid for oss hvor vi kan ha frihet og jeg ikke trenger å jobbe så mye som jeg gjør. (Han jobber en hard fysisk jobb selv også, og har gjerne 12-20timers arbeidsdager i perioder). 
I perioder hvor jeg seriøst fortjener det aller minst (jeg er frekk og freidig, irritabel og til tider høylydt) så elsker han meg fortsatt, han ser fortsatt ikke for seg livet med noen andre, og er påpasselig med å få meg til å føle meg elsket. (Han gir også rom når han ser jeg trenger det). 
Jeg bor nesten gratis i huset hans, og jeg er med på alle fremtidsplaner han har.

Han gjør liksom alt for at jeg skal ha det bra, men likevel er det ikke bra nok for meg. 

Virker som at alt ved han irriterer meg enkelte dager. Han er skallet, han prater ikke nok, han er ikke sosialt dyktig nok (prate med folk), han er ikke morsom og vittig nok.. Han er en godt likt kar av mange, så her er det vel jeg som leter feil som ikke er der?

Men, jeg er jo glad i han, og kan heller ikke se for meg livet uten han. Jeg er redd jeg er deprimert kanskje? Hormonell ubalanse som gjør at jeg tenker irrasjonelt? Han er jo en slik mann jeg drømte om, før jeg møtte han. Hva faen feiler meg?😔

Jeg har så vondt av han. Han har vondt av at jeg er så irritert på han hele tiden, men jeg klarer jo ikke slutte😔

Anonymkode: 7a80d...578

Her får jeg ekstremt med sympati for kjæresten din . Som gjør så godt han kan og er en super mann . Mens du henger deg opp i det ytre ved han . Han fortjener en kvinne som ser hjertet og sjelen hans . Det ytre forfaller og endres hos alle . Det er livets gang . Sett han fri, så han får finne seg en like vakker sjel som han selv er. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør dumpe han eller åpne forholdet. Han er ikke lenger attraktiv for deg du vil miste sexlysten og være utro om dere ikke har åpnet forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde du hadde skallet han ned, dvs gitt han en springskalle. Dette høres tross alt bedre ut. 

synes ikke det kan sammenlignes med vektfeks det er ekstremt dyre tiltak som har ingen/liten eller kortvarig effekt som er tilgjengelig mot dette. 

skjønner at det er slitsomt å være usikker. Du får prøve å finne ut hva du vil, i verste fall ved å snakke med han/be om en pause. 

Anonymkode: 5e40d...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er overfladisk og veldig lite voksen for alderen. 
Mulig du må gå gjennom noen skuffelser og mere motgang i livet for å få mere respekt for mennesker som er i din nærhet 

Anonymkode: a7c17...8be

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beskriver en mann som dere kvinner ville ha mistet tiltrekningen til med tiden uansett. Hvorfor? Fordi han er kjedelig. For trygt. Og det er ingen spenning. At han mister håret er nok bare det som gjør dette tydeligere for deg, og det blir litt noe å skylde på. 

Det er akkurat det samme som at vi menn ikke blir tiltrukket av uattraktive damer eller når samboeren legger på seg, ikke gidder å trene, spiser dritt eller generelt ter seg som en rass. Da blir vi også irritabel og uinteressert. Så neste gang det er noen her inne som gnåler over en mann som er irritetabel og sur på hjemmefronten så vet dere hvorfor.

Anonymkode: 0ab2d...20a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vi har vært sammen, og bodd sammen i over fire år nå. Han er en fantastisk kjæreste på alle måter. De fleste kvinner ville nok kalt dette drømmemannen. Han er lojal inn til benet, han er snill, omsorgsfull, gir uoppfordret massasjer, flink til å lage mat, god i sengen (og respekterer meg i perioder hvor jeg har null sexlyst. Da stryker han bare på meg og er fornøyd med det), han jobber fremfor å feste, og han har ting på stell. Han er flink til å få en kvinne som meg til å føle seg elsket, selv i de perioder jeg fortjener det minst.

Nå blir jeg sikkert hengt her inne, men det har oppstått et «problem» jeg sjemmes av å anse som et problem, derfor blir også denne posten anonym. Mannen har begynt å bli skallet. Det startet for fullt for tre år siden, og nå er det er faktum (han er i 20 årene). 
Og jeg har fullstendig mistet attraksjonen😔 Problemet med dette er at jeg er ofte sur og irritert. Nesten litt sint for at han ikke dro til lege for tre år siden og kanskje fått noe for å stoppe hårtapet. 
Han kan jo i grunnen ikke noe råd for dette, og jeg har så vondt av at jeg reagerer som jeg gjør😔 

Han elsker hele meg, uansett hvordan jeg ser ut, og sier jeg er det fineste mennesket han vet om. Han ser for seg resten av framtiden med meg, og prøver å bygge en fremtid for oss hvor vi kan ha frihet og jeg ikke trenger å jobbe så mye som jeg gjør. (Han jobber en hard fysisk jobb selv også, og har gjerne 12-20timers arbeidsdager i perioder). 
I perioder hvor jeg seriøst fortjener det aller minst (jeg er frekk og freidig, irritabel og til tider høylydt) så elsker han meg fortsatt, han ser fortsatt ikke for seg livet med noen andre, og er påpasselig med å få meg til å føle meg elsket. (Han gir også rom når han ser jeg trenger det). 
Jeg bor nesten gratis i huset hans, og jeg er med på alle fremtidsplaner han har.

Han gjør liksom alt for at jeg skal ha det bra, men likevel er det ikke bra nok for meg. 

Virker som at alt ved han irriterer meg enkelte dager. Han er skallet, han prater ikke nok, han er ikke sosialt dyktig nok (prate med folk), han er ikke morsom og vittig nok.. Han er en godt likt kar av mange, så her er det vel jeg som leter feil som ikke er der?

Men, jeg er jo glad i han, og kan heller ikke se for meg livet uten han. Jeg er redd jeg er deprimert kanskje? Hormonell ubalanse som gjør at jeg tenker irrasjonelt? Han er jo en slik mann jeg drømte om, før jeg møtte han. Hva faen feiler meg?😔

Jeg har så vondt av han. Han har vondt av at jeg er så irritert på han hele tiden, men jeg klarer jo ikke slutte😔

Anonymkode: 7a80d...578

Vet du hva? Du er ikke forpliktet til å elske noen bare fordi de er bra mennesker og ikke har gjort noe galt. Ene eksen min var en fantastisk fyr, men jeg klarte ikke å elske ham. Jeg irriterte meg grønn over små bagateller, og følte at jeg ble en slem heks sammen med ham. Det var en klassisk «det er ikke deg, det er meg». Å være sammen med ham gjorde meg til et dårlig menneske, jeg ble rett og slett slem mot ham. Det var bedre for oss begge at jeg dumpet ham. 

Jeg mener fortsatt at eksen streng tatt er et bedre menneske enn mannen min, men jeg elsket ikke ham, jeg elsker han jeg er sammen med nå, med de feilene han har 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 15e67...dce

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kombinasjonen dutasteride, RU58841 og oral minoxidil kan kanskje redda håret hans? Lågdosert finasteride stabiliserer snarare enn reverserer mannleg hårtap. Kor langt har det gått? 

HRC-Norwood-Classification-Male-Pattern-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg vet ikke hva jeg skal si. 

Kanskje det feiler deg noe, slik du er bestemt på at det er, men uavhengig av hva det er så har du jo ingen rett til å behandle andre sånn. Det er veldig fint at du ber om råd, og jeg skulle ønske jeg visste hva som var galt, for å gi deg noen. Men inntil du finner ut av dette her, så må du likevel slutte å behandle ham dårlig. 

Du kan ha din uro inni deg, uten at du lar det gå utover ham. 

Kanskje det er som flere foreslår at du ikke egentlig liker ham, eller passer med ham. Et annet alternativ er at du har angst, og sentrerer det rundt forholdet? Legger ved en link så du kan lese, i tilfelle det passer situasjonen. https://www.healthline.com/health/relationship-anxiety 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt ut som du er emosjonellt ute av forholdet og irriterer deg over denne dumme fyren men bor gratis og dermed ikke drar, eller tar jeg feil? Dette er ødeleggende for hans selvfølelse. Du må enten satse på fyren og legge bak deg disse tankene, eller gå, for han sin del. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChadMcChadson

Be han vurdere å lime på en parykk. Er visst mulig å få til det hos frisøren og da er håret alltid perfekt. Så får du den perfekte mannen du vil ha

Endret av ChadMcChadson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det være PMS? Hvis det er noe som kommer og går: legg merke til hvor du er i syklusen når du kjenner det som verst. 

Jeg ville jobbet med meg selv om jeg var deg. Om du gjør det slutt og finner en annen så har du jo ingen garanti for at ikke han også mister håret. Hvis det virkelig er hårtapet som er problemet her da, og ikke andre underliggende årsaker. 

Er det bare ovenfor samboeren din du kjenner på irritasjon/noe som gnager? Kanskje kan det være greit å gå til psykolog for å få hjelp med å sortere følelsene som ligger bak dette? Jeg har iallfall veldig god erfaring med det: jeg forstår meg selv på en helt annen måte etter å ha gått til samtaler, og dermed blir også problemene mine mye lettere å håndtere.

Anonymkode: b5085...94d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker at det ligger noe mer bak enn at han blir skallet.

Er forholdet for kjedelig? 

Det kan være ille nok, så jeg dømmer ingen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 hour ago, AnonymBruker said:

Går du på prevensjon som gjør deg irritert?

Anonymkode: ab1c9...1f8

Slike spm avslører at du er en kvinne 😅 Hva som gjør dere irritert kan være absolutt hva som helst, er sjelden rasjonelt og trenger ikke ha noe med p-piller å gjøre. Det raser nok hormoner rundt i hjernen deres fra før av til at dere fint klarer å opptre ustabilt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig at en tur til fastlegen kan hindre at menn blir skallet? Da hadde det jo ikke funnets skallede menn i samfunnet! INGEN menn vil bli skallet, og mange bruker store summer på å prøve og forhindre det. Men ingenting nytter. Noen opererer seg og setter inn "plugs", tar og transplanterer hårsekker fra nakken til pannen og oppå hodet, med varierende resultater.

Det virket nesten i innlegget ditt som om du bebreider han fordi han ikke gikk til legen og fikk stoppet det, at han frivillig ble skallet og det liker du ikke? Det er feil. Det er ingenting som kan stoppe menns biologiske hårtap. Det er genetisk.

Har selv en sønn i tyveårene som er i ferd med å bli skallet. Jeg blir trist av å tenke på at han skal møte sånne overflatiske damer som deg der ute.

Anonymkode: af3a9...85c

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren din høres ut som en bra fyr. Du fremstår som et klassisk nek av en selvsentrert dame i tyveårene. 

Du bør forlate ham. Du kommer aldri til å bli fornøyd med livet ditt. Hvis du mener han er en bra fyr bør du gi ham muligheten til å bli fornøyd med sitt liv.

Anonymkode: e9cce...5a3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Slike spm avslører at du er en kvinne 😅 Hva som gjør dere irritert kan være absolutt hva som helst, er sjelden rasjonelt og trenger ikke ha noe med p-piller å gjøre. Det raser nok hormoner rundt i hjernen deres fra før av til at dere fint klarer å opptre ustabilt. 

Har du mannsen? Du virker litt sur.

Anonymkode: 48f05...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...