AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #1 Del Skrevet 12. november 2022 Vi har vært sammen, og bodd sammen i over fire år nå. Han er en fantastisk kjæreste på alle måter. De fleste kvinner ville nok kalt dette drømmemannen. Han er lojal inn til benet, han er snill, omsorgsfull, gir uoppfordret massasjer, flink til å lage mat, god i sengen (og respekterer meg i perioder hvor jeg har null sexlyst. Da stryker han bare på meg og er fornøyd med det), han jobber fremfor å feste, og han har ting på stell. Han er flink til å få en kvinne som meg til å føle seg elsket, selv i de perioder jeg fortjener det minst. Nå blir jeg sikkert hengt her inne, men det har oppstått et «problem» jeg sjemmes av å anse som et problem, derfor blir også denne posten anonym. Mannen har begynt å bli skallet. Det startet for fullt for tre år siden, og nå er det er faktum (han er i 20 årene). Og jeg har fullstendig mistet attraksjonen😔 Problemet med dette er at jeg er ofte sur og irritert. Nesten litt sint for at han ikke dro til lege for tre år siden og kanskje fått noe for å stoppe hårtapet. Han kan jo i grunnen ikke noe råd for dette, og jeg har så vondt av at jeg reagerer som jeg gjør😔 Han elsker hele meg, uansett hvordan jeg ser ut, og sier jeg er det fineste mennesket han vet om. Han ser for seg resten av framtiden med meg, og prøver å bygge en fremtid for oss hvor vi kan ha frihet og jeg ikke trenger å jobbe så mye som jeg gjør. (Han jobber en hard fysisk jobb selv også, og har gjerne 12-20timers arbeidsdager i perioder). I perioder hvor jeg seriøst fortjener det aller minst (jeg er frekk og freidig, irritabel og til tider høylydt) så elsker han meg fortsatt, han ser fortsatt ikke for seg livet med noen andre, og er påpasselig med å få meg til å føle meg elsket. (Han gir også rom når han ser jeg trenger det). Jeg bor nesten gratis i huset hans, og jeg er med på alle fremtidsplaner han har. Han gjør liksom alt for at jeg skal ha det bra, men likevel er det ikke bra nok for meg. Virker som at alt ved han irriterer meg enkelte dager. Han er skallet, han prater ikke nok, han er ikke sosialt dyktig nok (prate med folk), han er ikke morsom og vittig nok.. Han er en godt likt kar av mange, så her er det vel jeg som leter feil som ikke er der? Men, jeg er jo glad i han, og kan heller ikke se for meg livet uten han. Jeg er redd jeg er deprimert kanskje? Hormonell ubalanse som gjør at jeg tenker irrasjonelt? Han er jo en slik mann jeg drømte om, før jeg møtte han. Hva faen feiler meg?😔 Jeg har så vondt av han. Han har vondt av at jeg er så irritert på han hele tiden, men jeg klarer jo ikke slutte😔 Anonymkode: 7a80d...578 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #2 Del Skrevet 12. november 2022 Vel, selv om han er en snill og bra fyr så behøver det ikke bety at dere passer sammen, kanskje han ikke er rett for deg? Min eks er også en bra mann, men vi var ikke en god match. Nå er jeg sammen med en som i mange andres øyne ikke er like attraktiv som min eks, men som jeg har det bedre sammen med. Anonymkode: 0dd2f...3b5 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #3 Del Skrevet 12. november 2022 Her får du forståelse, jeg takler bare ikke helt skalla bowlingkuler. Samme hvor gode de er. Skulle ønske det ikke var slik, men… Anonymkode: 5bf69...487 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #4 Del Skrevet 12. november 2022 Du elsker ham ikke. Dersom du elsker noen, tåler du godt de kroppslige endringene som kommer til alle, før eller siden. Anonymkode: bb2bf...423 17 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vilkåret Skrevet 12. november 2022 #5 Del Skrevet 12. november 2022 Høres ut som du er veldig statusdrevet og ønsker en mann som skal være "kul" nok. Når andre syntes mannen din er kul, så må de syntes at du er kul for å være sammen med han. Jeg antar du er usikker på deg selv og tåler dårlig om du føler mannen din ikke er kul nok å vise frem. Til syvende og sist er det deg selv du må jobbe med. Hvorfor er status viktig for deg? Det finnes for øvrig løsninger på skallethet, men de kan være dyre. Om han er så smart og motivert at han legger opp mye penger, så kan han enkelt kjøpe seg hår. Elon Musk var også påbegynnende skallet da han var ung. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 12. november 2022 #6 Del Skrevet 12. november 2022 Det er jo en ærlig sak at du ikke liker ham som skallet. Jeg personlig kan ikke forstå at det kan ha så mye å si hvis du elsker han, men allikevel, en ærlig sak. Du bør gå fra han så han kan finne seg en som elsker han akkurat som han er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #7 Del Skrevet 12. november 2022 Huff, det må være vondt for deg å vite at du gjør mannen din så vondt (bare) fordi han er skallet og ikke er ekstrovert nok. Tipper det er ganske vondt for ham også. Hvis du ikke liker at han er tynn i håret, hva med å be ham om å barbere det hele av? Kan hende han rocker den stilen! Jeg synes iallefall det kan være utrolig sexy med skallete menn, så lenge de er helt skallet og ikke bare noen tuster her og der. Foreslå det? Kan hende det er en quick fix. Hvis ikke bør du kanskje vurdere å få ham med deg for å vurdere hårtransplantasjon? Det er ikke for sent. Det jeg prøver å si, er at hvis alternativet til å ha en kjæreste med hår, er å stå uten kjæreste fordi du ikke orker at han tar på deg, så taper du liksom ingenting på å prøve å fikse det først. Dette med å være litt awkward i sosiale settinger, det er vel egentlig bare en fordel for deg. Han virker jo som drømmekjæresten (ville tatt ham jeg, hvis han er sånn som du beskriver), og noen andre ville tidsnok snappet opp hvor fantastisk han er hvis han i tillegg kunne snakke for seg og var litt mer festens midtpunkt. Altså, igjen: vær takknemlig for akkurat dette, du hadde lett tapt for ei bedre dame om han hadde hatt også dette punktet som et pluss. Ikke at du er ei dårlig dame altså, du bare viser ikke dine beste sider i dette innlegget, jeg håper og tror at du gjør mer for mannen din enn å klare på og bitche over ham 😊 Anonymkode: e0eb8...cd8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #8 Del Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du elsker ham ikke. Dersom du elsker noen, tåler du godt de kroppslige endringene som kommer til alle, før eller siden. Anonymkode: bb2bf...423 Dette ☝️ Anonymkode: 39117...04c 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #9 Del Skrevet 12. november 2022 Det virker ikke som han setter grenser for deg. Jeg tipper det er derfor du er så irritert på ham. Anonymkode: 2a502...147 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #10 Del Skrevet 12. november 2022 Tja, er det noen andre tegn på at du er deprimert da? Da jeg var alvorlig deprimert, var det mye som irriterte meg ved den jeg bor med. Sånne små ting som egentlig ikke betyr noe, og som jeg ikke tenker noe som helst på nå lengre som frisk. Men det er klart at da hadde jeg jo også mange andre symptomer på depresjon, ikke bare at jeg var irritert over ting med personen jeg bor med. Om du ikke er deprimert, kan det jo tenkes at du ikke elsker han. Du er kanskje glad i han, og kunne kanskje hatt han som en venn, men det er ikke nok til å tilbringe livet sammen med han som kjæresten hans. Og når du egentlig vil ut av forholdet, kan også sånne små og ubetydelige ting bli til store irritasjoner. Også kan det jo tenkes at det at han har blitt skallet har gjort at du har mistet følelser du egentlig hadde for han. Vi ser jo hyppige tråder om det her inne også, at folk mister følelser/lyst på kjæresten sin ved endringer ved utseendet. For eksempel ved vektoppgang. Hadde jeg vært deg, ville jeg prøvd å sortert tankene mine. Gjerne ved hjelp av noen du stoler skikkelig på, og som du opplever som en fin samtalepartner. Så kan du finne ut av hva denne irritasjonen egentlig bunner i, før du tar noen drastiske valg. Anonymkode: 27d8c...f5e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #11 Del Skrevet 12. november 2022 Nå får du mye hat her, men jeg skjønner til dels hva du mener! Jeg har en samboer som også er skallet (det vil si, han har veldig tynt hår, men blanke viker og måne). Han er i starten av 30-årene, men har vel hatt hårtap siden russetiden. Jeg vet at han syns det har vært veldig sårt og derfor kjempet lenge for å beholde håret, noe som gjorde at han rett og slett så helt forjævlig ut. Da vi møttes var vi studenter og han hadde en stil som var forenelig med bruk av caps. Jeg syns jo han var verdens kjekkeste selv uten caps, men når jeg der tilbake på bilder så ser han rett og slett ikke ut. Jeg mener det er viktig å «godta» at man ikke har en flott manke og heller holde håret HELT kort for det ser ikke bra ut med tynt pistrete hår og måne på noen… Nå vet ikke jeg hvordan typen din ser ut på håret, men det kan hjelpe å holde det helt kort. Hvis han har skjegg/bart så hjelper det kanskje på også? Syns du han er like uattraktiv hvis han har på lue feks? Da tenker jeg det ikke er hans mangel på hår som er problemet… Jeg syns min samboer er kjekk uansett og er ikke irritert fordi han har lite hår, men jeg syns han er merkbart kjekkere når han er nyfrisert! Anonymkode: 80509...ae7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 12. november 2022 #12 Del Skrevet 12. november 2022 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #13 Del Skrevet 12. november 2022 Jeg er litt slik rett før mensen, da liker jeg rett og slett ikke mannen min🙊 Jeg syns han er irriterende og teit, og jeg trekker meg unna, og lurer på hvorfor jeg gidder. Men, med en gang mensen kommer, så er alt det borte. Jeg elsker hele han og kan ikke forestille meg et liv uten han, med de feil han har. Skal sies at dette gjelder datteren min også, jeg vil bare være helt i fred fra andre. Min mann vet at jeg blir slik når jeg har pms, så han holder seg bare unna og venter til det er over. Jeg skjønner ikke selv at det er pms før det er over, men det gjør han, heldigvis. Det er ikke slik at jeg sier noe, eller er stygg på noen måte, jeg holder bare kjeft og er for meg selv. Det kan ikke være noe slikt da? Noe hormonelt? Om det virkelig er slik at du ikke lenger tenner på han pga hårtapet, bør du kanskje revurdere forholdet. Han fortjener å være i et forhold der han blir sett og elsket for den han er. Anonymkode: cd46a...9fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #14 Del Skrevet 12. november 2022 Nå er dere i tyveårene. Du må tenke på hvordan dere har det når det kun er dere to. For i trettiårene er man oftest bare to - pluss eventuelle unger. Og det er da vennskapet og kjærligheten blir viktig. Da er det ingen andre dere skal imponere. Klarer du ikke å se så langt frem i tid uten å tenke på hårtaprt hans er det på tide å gå 😊 Anonymkode: 5fade...285 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #15 Del Skrevet 12. november 2022 Jeg sier bare The Rock, Bruce Willis, Jason Statham. Om du ikke vil ha han så tar jeg ham gjerne! Anonymkode: abde9...cb6 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #16 Del Skrevet 12. november 2022 Mannen min ble også skallet i 20-årene. Jeg sa det aldri til ham, men jeg syntes det var synd. For tidligere hadde jeg alltid falt for menn med langt, bølgete hår. Men vet du hva som hjalp meg? Jo, jeg fikk se bilder av ham som 18-19 åring. Og den sleiken han hadde der, den kledde han absolutt ikke! Han var mye penere som skallet. Dessuten anla han skjegg, og han kledde å ha noe hår i ansiktet. Anonymkode: 92f48...dab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #17 Del Skrevet 12. november 2022 Skjønner deg godt. Klarer heller ikke den blanke issen. Jeg dumpet en sånn type du beskriver for jeg mistet følelsene rett og slett. Anonymkode: 5b1c9...f5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #18 Del Skrevet 12. november 2022 Vel. 40% av alle menn over 45 mister håret sitt… Anonymkode: dcb76...f6a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #19 Del Skrevet 12. november 2022 Tror du at du har sjans på mer attraktive menn da? Hvis ikke er det jo ingen vits å dumpe han Anonymkode: 22ef8...46e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #20 Del Skrevet 12. november 2022 Synes du bør fortsette å prøve å finne ut hva som foregår med deg selv. Pleie forholdet og se det an litt. Jeg tror det kan gå over. Han høres fantastisk ut, slik du snakker om han nå så fortjener du han ikke, egentlig. Men i mellomtiden så må du helt nødt til å oppføre deg greit mot han. Du kan ikke gå rundt og være irritert og frekk og si "men jeg klarer ikke la være". Det klarer du faktisk hvis du gidder å prøve. Anonymkode: f2d8f...a8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå