Kosejente Skrevet 24. oktober 2002 #1 Del Skrevet 24. oktober 2002 Lenge siden jeg har lest en SKIKKELIG GOD bok....er d noen her som har noe å anbefale???? Er litt lei av disse langtrukne seriene.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 24. oktober 2002 #2 Del Skrevet 24. oktober 2002 Hva liker du å lese, da? Jeg har mange gode forslag, i mangre sjangre. Setter de opp litt hulter til bulter... du får prøve deg frem! Albert Camus - den fremmede Knut Hamsun - sult Knut Hamsun - victoria Sigrid Unset - våren Sigrid Unset - kransen Ketil Bjørnstad - nåde Ketil Bjørnstad - Ludvig Hassels tusenårsskifte Ingvar Ambjørnsen - dukken i taket Ingvar Ambjørnsen - dronningen sover Lars Saabye Christensen - halvbroren Toni Morrison - paradis Toni Morrison - elskede Ketil Bjørnstad - Jæger Hmm... kom ikke på flere knallgode bøker i farten, men det finnes sikkert hundretusenvis! Prøv deg frem. Husk forøvrig at normenn skriver best på norsk. Oversettelser blir aldri like gode som originalen... Ha en fin dag! Kid-a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 24. oktober 2002 #3 Del Skrevet 24. oktober 2002 Henning Mankell sine bøker blir som regel likt av de fleste............. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Starwalker Skrevet 25. oktober 2002 #4 Del Skrevet 25. oktober 2002 Nordmenn skriver best på norsk... De færreste vil vel bestille eksempelvis Halvbroren på dansk... Men, helt enig med deg ellers, bøker burde bli lest på originalspråket (så fremt du beherkser dette) og halvbroren er en bra bok! Lesetips fra meg: Nick Cave - And the Ass saw the angel (må leses på engelsk) Marianne Fredrikson - Den som vandrer om natten Tove Nilsen - Kvinner om natten (denne er intens og umulig å legge fra seg) Kristin Valla - Muskat (overraskende bra) Arundhati Roy - The God og Small Things (les den på engelsk) Trygve Gullbrandsen - og bakom synger skogene (triologi, vender stadig tilbake til denne) Erik Fossnes Hansen - Beretninger om beskyttelse ...det finnes ufattelig mange fantastiske bøker der ute nå har jeg iallefall nevnt noen.. Kos deg i høstmørket... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 25. oktober 2002 #5 Del Skrevet 25. oktober 2002 Henning Mankell er ikke noe å skryte av, litterært sett. Men mange av historiene er veldig gode.... kommer vel an på hva man legger vekt på når man leser bøker, om man liker dem eller ikke. Men at de er forholdsvis lettleste, bør nevnes. De passer fint på fly og buss... Kid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 25. oktober 2002 #6 Del Skrevet 25. oktober 2002 En bok jeg ikke greide å legge far meg var: Nikki - den umulige ungen Men nå husker jeg desverre ikke hvem som har skrevet den.... Gripende!!! *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 26. oktober 2002 #7 Del Skrevet 26. oktober 2002 En lettlest artig bok er "Populærmusikk fra Vittula" av Mikael Niemi. "Bibelen 2" av Are Kalvø er kjempebra. Hilsen Trille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel of darkness Skrevet 26. oktober 2002 #8 Del Skrevet 26. oktober 2002 Dritt av Irvine Welsh. (motbydelig og underholdende) Alle bøkene til Marian Keyes (les dem helst på engelsk, humoristisk om kvinner, for kvinner.) Gømda av Liza Marklund Alt av Ingvar Ambjørnsen, (kanskje med unntak av "Det gyldne vakuum") Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 26. oktober 2002 #9 Del Skrevet 26. oktober 2002 Jeg er litt anglofil og vil anbefale Sadie Smiths Hvite tenner D er en av de bedre bøkene jeg har lest Sadie er bare genial!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 26. oktober 2002 #10 Del Skrevet 26. oktober 2002 Ser du har fått mange tips om gode bøker! Jeg har nettopp vært gjennom en Alice Hoffman-periode og kan anbefale å lese hennes bøker! Noe jeg gjør av og til, når jeg ikke har en bestemt bok jeg vil lese, er å gå på biblioteket og "snuse" rundt på ukjente forfattere, og låne noen bøker som virker interessante. Jeg har skaffet meg mange nye yndlingsforfattere på den måten! Det finnes massevis av gode bøker skrevet av ukjente forfattere og debutanter, og på biblioteket har de det meste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 26. oktober 2002 #11 Del Skrevet 26. oktober 2002 "Kvinnen som kledde seg naken for sin elsker". Husker ikke forfatter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosejente Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter #12 Del Skrevet 27. oktober 2002 Takk for mange forslag og tips!!!! Skal ta meg en tur på biblioteket neste uke.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnalina Skrevet 27. oktober 2002 #13 Del Skrevet 27. oktober 2002 Likte også Sadie Smiths White Teeth veldig godt og har lest alle bökene som Alice Hoffmann har skrevet flere ganger.. Er også veldig glad i John Irving, spesielt a prayer for Owen Meany (best på engelsk) og Salman Rushdie (har bare lest ham på engelsk og han er litt tunglest, men vil anbefale the ground benath her feet). Gleder meg til ferien, da skal jeg også lese annet enn pensum.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl Skrevet 28. oktober 2002 #14 Del Skrevet 28. oktober 2002 Hei. Jeg vil anbefale Frank McCourt "Engelen på det sjuende trinn"på det sterkeste. En veldig gripende bok om Frank og søsknene hans og deres oppvekst i det fattige Irland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delilah Skrevet 28. oktober 2002 #15 Del Skrevet 28. oktober 2002 Hei! Har et par gode forslag her, "Sangen om den vakre Maria" av Oscar Hijuelos. Den ble det også lagd film av; "Mambo Kings". Utrolig morsom, rørende, lærerik roman. "Alkymisten" av Paulo Coelho. Den har vært skrevet mye om, kanskje du har hørt om den? Den er ikke så lang, og veldig lettlest. Veldig fin roman. Får deg til å tenke litt, underfundig. "Kjærlighet, nysgjerrighet, prozac og tvil" av Lucìa Extrebarrìa. Tror navnet hennes skrives slik ihvertfall Tittelen er ihvertfall riktig vet jeg. Man ler så man griner av denne boka, den er full av humor, varme, lett gjenkjennelige situasjoner og personer. Samtidig har den et underliggende budskap. Handler om 3 søstre og deres ulike tilværelser, familie relasjoner og forhold mellom mennesker generelt. En kjempefin bok! Elsker å lese selv, spesielt nå som høsten er her. Det finnes jo så utrolig mye fin litteratur - og jeg syns det er herlig bare å gå på biblioteket for noen timer for å kjenne på atmosfæren. Håper du finner noen fine bøker! 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå