H a n n e Skrevet 11. november 2022 #21 Del Skrevet 11. november 2022 Jeg liker godt Nikoline 🤗 Av de navnene du nevner så liker jeg Mileah best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #22 Del Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det ironiske er at de navnene du tror er sjeldne faktisk ikke er det. Det som er sjeldent i dag er Silje og Ingrid. Navn går i sykluser. Søk opp navneliste og se. Adine er veldig poppis her hvertfall. Anonymkode: fb353...9b0 Ingrid har da vært på top 10 vært år.. Anonymkode: a746e...24e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 11. november 2022 #23 Del Skrevet 11. november 2022 Snok1 skrev (2 timer siden): De vanlige navnene i din generasjon er blitt de uvanlige. Gå for Hilde eller Bente. Dette 👏🏼 Det er navn vi voksne i dag (25-45) har som er blitt sjeldne. Alle barn i dag heter jo Mathea, Lea, Arya, Abelone, Milliah osv. egentlig litt gøy at alle disse som tror de er såååå unike i navnevalg er så langt fra unik du kan få det. I mangel på bedre ord, basic bitch å kalle barnet sitt Matheo, Silas, Adele, Eleah etc. Vil du ha et sjeldent småbarnsnavn, gå for Gro eller Kjellaug. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #24 Del Skrevet 11. november 2022 Jeg kjenner to småe jenter som heter Adine, ikke så veldig uvanlig navn akkurat. Aldri hørt om Mileah. Jeg kjenner en dame på 34 som har Abelone til mellomnavn. Anonymkode: 05696...9bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #25 Del Skrevet 11. november 2022 Mamajune11 skrev (3 minutter siden): Dette 👏🏼 Det er navn vi voksne i dag (25-45) har som er blitt sjeldne. Alle barn i dag heter jo Mathea, Lea, Arya, Abelone, Milliah osv. egentlig litt gøy at alle disse som tror de er såååå unike i navnevalg er så langt fra unik du kan få det. I mangel på bedre ord, basic bitch å kalle barnet sitt Matheo, Silas, Adele, Eleah etc. Vil du ha et sjeldent småbarnsnavn, gå for Gro eller Kjellaug. Slenger meg på denne! Hvis det er sååå viktig å ikke treffe i nærheten av noe en annen i klassen kanskje heter, så må en velge Bente, Randi, Gry, Gro, Marit, Hege, Ann, Torunn osv. i dag. Men det er det ingen som vil, så derfor går «alle» «uvanlige veier» også heter alle barna det samme likevel. Anonymkode: a99aa...283 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #26 Del Skrevet 11. november 2022 Hva med Ingjerd ? Anonymkode: a75c4...ccf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #27 Del Skrevet 11. november 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Det ironiske er at de navnene du tror er sjeldne faktisk ikke er det. Det som er sjeldent i dag er Silje og Ingrid. Navn går i sykluser. Søk opp navneliste og se. Adine er veldig poppis her hvertfall. Anonymkode: fb353...9b0 Ingrid er fortsatt på topp 10, så det er ikke akkurat sjeldent. Jevnt over populært navn. Men toppnavn er jo på topp fordi de er fine. Ingenting galt i å velge et vanlig navn. Anonymkode: 4e5b5...793 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #28 Del Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (På 11.11.2022 den 12.02): Venter en jente i Mars, og jeg sliter litt med navn. Jeg har fått litt sansen for litt mer sjeldne navn som Abelone, Mileah og Adine. Fremfor vanlige typiske navn som veldig mange har som Maria, Emilie, Emma, Sofie, Silje, Ingrid osv. Føler desse navnene nesten er oppbrukt og i grunnen veldig kjedelige Anonymkode: f9d1b...36a hadde nok velg mer sjelderne navn,men ikke så uvanlig som dine, men et navn som var lite brukt for eksempel. Som eksempel Elin Oda Ane Vilma Dina navn som er kjente,men lite brukt Anonymkode: 100fe...3e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Musis Skrevet 12. november 2022 #29 Del Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det ironiske er at de navnene du tror er sjeldne faktisk ikke er det. Det som er sjeldent i dag er Silje og Ingrid. Navn går i sykluser. Søk opp navneliste og se. Adine er veldig poppis her hvertfall. Anonymkode: fb353...9b0 Ingrid er brukt veldig mye de siste 20årene, så det er ikke skjeldent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 12. november 2022 #30 Del Skrevet 12. november 2022 Gå for gammeldagse navn som Lone og Kornelia! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #31 Del Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): hadde nok velg mer sjelderne navn,men ikke så uvanlig som dine, men et navn som var lite brukt for eksempel. Som eksempel Elin Oda Ane Vilma Dina navn som er kjente,men lite brukt Anonymkode: 100fe...3e6 Vilma og Ane er masse brukt nå. Kornelia, som den over meg her skriver, er også i full fart opp. Anonymkode: a99aa...283 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #32 Del Skrevet 12. november 2022 Sjeldent er uproblematisk, tacky bør unngås. Mileah er definitivt tacky. Anonymkode: 9f553...50d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 12. november 2022 #33 Del Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vilma og Ane er masse brukt nå. Kornelia, som den over meg her skriver, er også i full fart opp. Anonymkode: a99aa...283 Det var en her i en tråd i går eller noe som hentet inn tall fra SSB om Kornelia/Cornelia, og det var bare noe over 1800 stk som heter det i hele Norge (hvis jeg husker riktig). Vi er fem millioner mennesker. Da er det vanskelig å si navnet på full fart opp? Det er fremdeles et sjeldent navn, når under 2000 heter det, mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Musis Skrevet 12. november 2022 #34 Del Skrevet 12. november 2022 Million skrev (Akkurat nå): Det var en her i en tråd i går eller noe som hentet inn tall fra SSB om Kornelia/Cornelia, og det var bare noe over 1800 stk som heter det i hele Norge (hvis jeg husker riktig). Vi er fem millioner mennesker. Da er det vanskelig å si navnet på full fart opp? Det er fremdeles et sjeldent navn, når under 2000 heter det, mener jeg. Jeg syns det begynner å bli sjeldent når under 500 heter det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 12. november 2022 #35 Del Skrevet 12. november 2022 (endret) Musis skrev (6 minutter siden): Jeg syns det begynner å bli sjeldent når under 500 heter det. Dessverre vet jeg ikke alderen på alle Kornelia'er i Norge, så hvor mange som har fått navnet de siste femten-tjue årene av de totalt 1800-og-noe som heter det, vet jeg ikke. (en ovenfor her som sa navnet var up-and-coming) Jeg har aldri personlig møtt noen som heter Kornelia. Jeg har bare hørt navnet via en tidligere kjæreste av meg, som hadde en venninne som het Kornelia. Dette var på begynnelsen av 90-tallet. Siden har jeg aldri møtt eller hørt om noen som heter det. Mitt inntrykk er derfor at det er langt i fra vanlig. Men jeg kjenner jo ikke særlig mange babyer og småunger, så om det har begynt å spre seg blant nybakte mødre nå i dag, vet jeg ikke. Endret 12. november 2022 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicco Skrevet 12. november 2022 #36 Del Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (På 11.11.2022 den 12.02): Venter en jente i Mars, og jeg sliter litt med navn. Jeg har fått litt sansen for litt mer sjeldne navn som Abelone, Mileah og Adine. Fremfor vanlige typiske navn som veldig mange har som Maria, Emilie, Emma, Sofie, Silje, Ingrid osv. Føler desse navnene nesten er oppbrukt og i grunnen veldig kjedelige Anonymkode: f9d1b...36a Var i dåp nylig og et av barn som blei døpt, het faktisk Abelone Mileah🌸 Personlig synes jeg Iben er et veldig fint navn💗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Musis Skrevet 12. november 2022 #37 Del Skrevet 12. november 2022 Million skrev (1 minutt siden): Dessverre vet jeg ikke alderen på alle Kornelia'er i Norge, så hvor mange som har fått navnet de siste tjue årene av de totalt 1800-og-noe som heter det, vet jeg ikke. Jeg har aldri personlig møtt noen som heter Kornelia. Jeg har bare hørt navnet via en tidligere kjæreste av meg, som hadde en venninne som het Kornelia. Dette var på begynnelsen av 90-tallet. Siden har jeg aldri møtt eller hørt om noen som heter det. Mitt inntrykk er derfor at det er langt i fra vanlig. Men jeg kjenner jo ikke særlig mange babyer og småunger, så om det har begynt å spre seg blant nybakte mødre nå i dag, vet jeg ikke. I følge grafen på ssb.no er Kornelia født etter 1990. De fleste Cornelia som det er drøyt 1200 av, er også født etter 1990. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #38 Del Skrevet 12. november 2022 mest brukte jentenavn 1880 til 2021 https://www.ssb.no/befolkning/navn/statistikk/navn Ingrid henger med ja. Hun har faktisk en egne artikkel pga sin standhaftighet som navn https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/hva-er-det-med-ingrid Irrelevant til Ts: men to ganske gøye linker syns jeg Anonymkode: f36f9...ccc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonyme-meg Skrevet 12. november 2022 #39 Del Skrevet 12. november 2022 Stakkars barn.. ikke noe fine navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #40 Del Skrevet 12. november 2022 https://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_norske_kvinnenavn De nederste her... Da har du noe alle ikke heter Anonymkode: f36f9...ccc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå