Gå til innhold

Er bekymret. Stor kone.

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

vekta har jo oså litt og si med høyden og da med tanke på hvor høy bmi hun har

men hva er dere spiser da? er det bare usunt? kan jo gjøre mye med maten uten og såre henne

lage midre porsoner

Anonymkode: 89491...fc6

Vi er stutte. ❤ er 169. Jeg 178

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Troyamin skrev (3 minutter siden):

Så nå som du er tatt, forsøker du deg på personangrep? I rest my case....

Tatt i hva? Ikke meningen å støte deg med å svare da.

Skrevet
Troyamin skrev (1 time siden):

Dette er bare en forkledd fatshamings tråd. TS startet som anonym "mann" men røpet seg da "hun" begynte å svare i tråden med nick. Bare sånn til info...

Screenshot_20221111_112833_Chrome.jpg

Han har lånt konas profil 😅 hun laget nicket fordi magen hennes er stor

• Liker 1
Skrevet
mingus skrev (2 minutter siden):

Han har lånt konas profil 😅 hun laget nicket fordi magen hennes er stor

😆🤣

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tror du hun er dum og ikke vet at hun kan få disse sykdommene?

Hun er tjukk, ikke idiot liksom 

Anonymkode: 9bf43...628

Tjukk eller idiot. Det er det samme😂

Skrevet
Adrenalina1 skrev (3 minutter siden):

Neppe,meget oppegående og flink til å ta vare på alle andre enn seg selv.

Skrevet
Adrenalina1 skrev (22 minutter siden):

Du er jaggu morsom.......

Skrevet
Beerbellygirl skrev (4 timer siden):

Nei,fastlegen dyrker frem BBW. -virker det som.

Hva betyr dette?

Skrevet
Troyamin skrev (4 timer siden):

Hvorfor oppretter du tråden som om du skulle vært mannen til ei, for så å svare med en bruker som skal fremstå som en kvinne? 

TS har da aldri sagt hun er mann? 

Anonymkode: a909f...ddb

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

TS har da aldri sagt hun er mann? 

Anonymkode: a909f...ddb

Takk

Skrevet

Hvis hun er bikket 50, har kanskje overgangsalderen inntredd? 

Da endrer kroppen seg, og man må endre kostholdet. I hvert fall de aller fleste.

Anonymkode: 93740...31e

Skrevet

Hun er nok veldig godt klar over sin størrelse selv. Men det er ikke alltid enkelt å endre på spisevaner og gå ned i vekt. 

Jeg var slank helt frem til jeg fikk mitt andre barn for 12 år siden. Klarte i perioder å nærme meg normalvekt, men livets utfordringer har gjort at jeg overspiser i perioder og vekten kommer tilbake. Jeg er høyt utdannet, er sykepleier og har en master i noe annet. Jeg kan hele teorien og vet hva som skal til for å gå ned i vekt. Men akkurat nå så er jeg ikke motivert og får det ikke til. Nå er jeg en god del mindre en din kone, er under 100kg, men fremdeles kraftig overvektig. 

Det ligger som regel en grunn bak overvekt. Enten fysisk (lavt stoffskifte etc) eller psykisk. Prøv å skjønne hvorfor din kone er så stor og prøv å snakke med henne om det er noe du kan bidra med som kan gjøre prosessen lettere. 

Jeg vet at når jeg endelig finner motivasjonen og endrer livsstilen, så håper jeg familien tar hensyn mtp deres spisevaner og at de ikke frister med snacks og godteri den første tiden.

Anonymkode: 129c4...c4c

Skrevet

Du kan jo foreslå at dere kan begynne å gå turer/ trene litt sammen. Begynne å spise litt sunnere mat- fordi det gir helse gevinst. 
får mer energi osv. 

Kan fint si at det er viktig å ta vare på kroppen i den alderen dere er i nå, og mtp diabetes osv. 

siden hun jobber skift så kan vekta komme pga det også. 
pluss maten. 
Etter et langt ekteskap kan man fint si at hun må prøve gå ned i vekt for helsa sin del. Ikke for din del 

Anonymkode: 53b29...281

Skrevet
Beerbellygirl skrev (På 11.11.2022 den 11.17):

Er det tunge steget å ta..  Bli en Bad Guy å "slå" gullet i trynet?

Beerbellygirl skrev (På 11.11.2022 den 11.36):

Er sant... Hvordan si det. Eller ikke si det..  Hun er den typen menneske som aldri har sagt noe vondt om noen.  

At man sier man er bekymret for noen er ikke å være "bad guy" om man velger ordene sine, ikke er det å si noe vondt heller. Derimot er det å ikke si noe og gå rundt og være bekymret osv uheldig fordi partneren garantert skjønner at du går og kjenner på noe.. 

Skrevet

Her på kg er det jo ikke lov å snakke om slanking selv om man er stor som en hval.

Alt blir oppfattet som fatshaming, og det å veie 80 kg over vanlig vekt er helt fint mener mange.

Anonymkode: 7976d...1e1

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Her på kg er det jo ikke lov å snakke om slanking selv om man er stor som en hval.

Alt blir oppfattet som fatshaming, og det å veie 80 kg over vanlig vekt er helt fint mener mange.

Anonymkode: 7976d...1e1

Nå har jeg vært KG bruker siden 2004 og aldri ha rjeg sett at noen sier det å snakke om slanking er ugreit, eller at all omtale er fatshaming - men det jeg ser er at de som ER feite som regel er veldig klar over det og at dette med fedme for noen er et sårt tema som gjør at man godt kan tenke seg om før man skriver "det er bare å spise mindre og bevege seg mer" fordi vi har fått ny kunnsjap om sykdommer som for eksempel Lipødem som ser ut som fedme men som overhode ikke er det.. DA hjelper det lite med hodeløse kommentarer.. Som din egen, "stor som en hval" 🤯 hvem sier slik om andre mennesker med udelt gode intensjoner? Hvordan kan en slik kommentar IKKE være ment som shaming? At KG brukere er flinkere på å oute slikt er noen ganger helt fint spør du meg.. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...