AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #1 Del Skrevet 10. november 2022 Jeg både burde og ønsker å trene mer styrkeøvelser. Vet jo at det er bra, at det forebygger skader og vondt i kroppen. Men jeg får ikke samme godfølelse av det som jeg får av kondisjonstrening. Hva skyldes det, tro? Når jeg er stressa så kjenner jeg trang til å trene kondisjon fordi jeg føler meg roligere etterpå. Hvorfor får jeg ikke det av styrketrening? Jeg har ikke mulighet til å trene på senter med apparater osv. og jeg kan ikke løfte så veldig tungt av fysiske årsaker. Men har noen mindre manualer hjemme samt strikk og slikt. Anonymkode: 72b31...c90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #2 Del Skrevet 10. november 2022 Jeg har det på samme måte. Cardio gir godfølelsen, styrketrening er plikt. Så jeg gjør det minimale av det jeg orker for å ha en funksjonell og sterk kropp. Dvs mest øvelser med egen kroppsvekt, i tillegg til litt manualer, som jeg kan gjøre hjemme, samt pullups i en treeningspark som ligger i slutten av løypen jeg løper rundt. Det gode er at det tar minimalt med tid, så jeg skrur av hjernen og bare gjennomfører 3 ganger i uken. Tenker at jeg er heldig som liker løping, og mange som ikke er glad i det klarer å gjennomføre det også. Så da skal jeg klare å presse ut noen styrkeøvelser. Har aldri blitt glad i det etter et år med systematisk trening, men er blitt mye sterkere, og det er jo en motivasjonsfaktor. Tar lett 30 armhevinger mot 6-8 da jeg startet. Anonymkode: 73fd9...43f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #3 Del Skrevet 11. november 2022 Ved kardio-trening har du høy puls over tid. Dette utløser endorfiner og kan gi det "runners high". Du får ikke det samme av styrketreningen, ikke om du trener lett. For meg hjelper det å ha et program, og ikke minst: logge treningen, så jeg kan se fremgang over tid, og sette mer realistiske mål. Det finnes uendeligheter av programmer på nettet du kan følge. Og logging er ikke vanskeligere enn en helt vanlig notisbok hvor du skriver ned hvor mye du løftet og hvor mange repetisjoner, og så har som mål å øke over tid. Anonymkode: 84e40...3d5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheAtl Skrevet 11. november 2022 #4 Del Skrevet 11. november 2022 Kanskje kettlebell sport eller cross fit hadde vært noe for deg, har vel elementer av begge deler? Liker ikke å løfte ting for så å sette de ned igjen selv. En fot foran den andre etter beste evne derimot... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazydoglady Skrevet 11. november 2022 #5 Del Skrevet 11. november 2022 Aner ikke. Jeg digger å trene styrke på senter. Får samme godfølelse der som om jeg trener kondisjon. Men man må jo få tatt i litt da. Trene hjemme synes jeg er noe av det traurigste som finnes. Eneste jeg kommer på er å trene til failure da evt. Det kan man jo gjøre selv om man ikke angår tunge vekter. Eller ta litt styrke også litt cardio etterpå. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #6 Del Skrevet 11. november 2022 Det tok ganske lang tid før jeg lærte å like styrketrening. Det som hjelper meg er å sette meg mål, følge et fast program og logge treningen. Det var når jeg begynte å gjøre det at jeg faktisk fikk lyst til å trene styrke. Det er motiverende å se at man blir sterkere. Jeg foretrekker også kondisjonstrening, da spesielt stiløping og løping på fjellet. Jeg er også veldig glad i bratte fjellturer. Styrketrening hjelper meg til å bli bedre til dette. Anonymkode: 7212c...60f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #7 Del Skrevet 11. november 2022 Styrke hjemme eller på apparater, er jo ikke styrke... Det er frivekter, når du har lært deg rett teknikk, muskelkontakt, og ser resultatet, det er givende. Anonymkode: 79971...0c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #8 Del Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Styrke hjemme eller på apparater, er jo ikke styrke... Det er frivekter, når du har lært deg rett teknikk, muskelkontakt, og ser resultatet, det er givende. Anonymkode: 79971...0c8 "Styrke hjemme er ikke styrke?" Bullshit. Man må ikke gå på senter for å trene styrke. Det er bare noe gym-bros som bygger kropp (dvs kun trener for det estetiske) tror. Kjenner noen av disse som er opptatt av å bli svære, og som knapt går tur en gang å ikke "ødelegge gainsa". Men de puster og peser som en 80-åring av å gå opp et par etasjer. Hjertet er også en muskel, og den trener du gjennom cardio. Den mest funksjonelle styrketreningen er trening med egen kroppsvekt, som aktiviserer flere muskelgrupper. Og selvfølgelig kan du gjøre det hjemme uten å betale for dyre sentermedlemsskap i dagens økonomi. Løping ute og styrketrening hjemme holder jeg på med, og jeg er gjennomtrent og økonomisk. Anonymkode: 73fd9...43f 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #9 Del Skrevet 12. november 2022 Jeg elsker å trene styrke og alltid gjort det, men må innrømme at jeg får ikke samme følelsen av å trene styrke hjemme.. klarer ikke se progresjon på samme måte da jeg ikke har stang, vekter eller noen særlig manualer. Men jeg liker å trene baseøvelser som markløft, knebøy, benk osv som jeg syntes det er vanskelig å utføre med strikk og samtidig føle meg sterkere.. er massevis av styrkeøvelser man kan gjøre med strikk, gjorde det en stund men gir meg ikke like mye som på senteret. I tillegg så er dette min fritid, og jeg kan koble ut hjernen fra andre ting. Jeg er ikke mamma, kollega eller kone. Men jeg liker også å gå tur, fjelltur, mølle, trappemaskina, sykle osv. Så kombinerer ofte styrke med cardio etterpå. Så jeg vet ikke helt hvordan få deg til å elske å trene styrke.. men forskning viser at det er en av de bedre treningsformene du kan gjøre, det styrker skjelettet, øker forbrenningen igjennom hele dagen, og gjør deg generelt sterkere til å takle utfordringene livet byr på, minsker risikoen for overbelastning, skader og smerter, samt reduserer sjansen for demens ( noe all fysisk trening gjør da). Du får bedre holdning, høyere selvtillit, og for min del, bedre psyke og tålmodighet, jeg sover også mye bedre. Anonymkode: 2d19e...c55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 13. november 2022 #10 Del Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (På 12.11.2022 den 0.03): Styrke hjemme eller på apparater, er jo ikke styrke... Det er frivekter, når du har lært deg rett teknikk, muskelkontakt, og ser resultatet, det er givende. Anonymkode: 79971...0c8 Så mye dumt en skal høre.Jeg trener styrke hjemme. Har vekter, stenger og kettlebells. Og jeg kan fortelle deg at jeg har bygget ganske store muskler. Så det du sier er bare tull. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 13. november 2022 #11 Del Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (På 12.11.2022 den 1.31): "Styrke hjemme er ikke styrke?" Bullshit. Man må ikke gå på senter for å trene styrke. Det er bare noe gym-bros som bygger kropp (dvs kun trener for det estetiske) tror. Kjenner noen av disse som er opptatt av å bli svære, og som knapt går tur en gang å ikke "ødelegge gainsa". Men de puster og peser som en 80-åring av å gå opp et par etasjer. Hjertet er også en muskel, og den trener du gjennom cardio. Den mest funksjonelle styrketreningen er trening med egen kroppsvekt, som aktiviserer flere muskelgrupper. Og selvfølgelig kan du gjøre det hjemme uten å betale for dyre sentermedlemsskap i dagens økonomi. Løping ute og styrketrening hjemme holder jeg på med, og jeg er gjennomtrent og økonomisk. Anonymkode: 73fd9...43f Helt enig med deg. Jeg løper også ute, eller på mølle hvis været er for jævlig. Er også gjennomtrent. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #12 Del Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (På 11.11.2022 den 10.52): Ved kardio-trening har du høy puls over tid. Dette utløser endorfiner og kan gi det "runners high". Du får ikke det samme av styrketreningen, ikke om du trener lett. For meg hjelper det å ha et program, og ikke minst: logge treningen, så jeg kan se fremgang over tid, og sette mer realistiske mål. Det finnes uendeligheter av programmer på nettet du kan følge. Og logging er ikke vanskeligere enn en helt vanlig notisbok hvor du skriver ned hvor mye du løftet og hvor mange repetisjoner, og så har som mål å øke over tid. Anonymkode: 84e40...3d5 Dette er tull. Jeg får runners high kanskje 3 av 10 joggeturer, «lifters high» av 7 av 10 styrkeøkter. Det gjelder bare å løfte riktig og tungt. Ikke lette manualer og kroppsvekt Anonymkode: da9cc...a7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 15. november 2022 #13 Del Skrevet 15. november 2022 Jeg anbefaler CrossFit. Det kombinerer både styrketrening og kondisjonstrening og man føler seg skikkelig gjennomtrent etterpå 😃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trening Skrevet 19. november 2022 #14 Del Skrevet 19. november 2022 Adrenalina1 skrev (På 13.11.2022 den 20.11): Så mye dumt en skal høre.Jeg trener styrke hjemme. Har vekter, stenger og kettlebells. Og jeg kan fortelle deg at jeg har bygget ganske store muskler. Så det du sier er bare tull. 100% enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #15 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (På 11.11.2022 den 10.52): Ved kardio-trening har du høy puls over tid. Dette utløser endorfiner og kan gi det "runners high". Du får ikke det samme av styrketreningen, ikke om du trener lett. For meg hjelper det å ha et program, og ikke minst: logge treningen, så jeg kan se fremgang over tid, og sette mer realistiske mål. Det finnes uendeligheter av programmer på nettet du kan følge. Og logging er ikke vanskeligere enn en helt vanlig notisbok hvor du skriver ned hvor mye du løftet og hvor mange repetisjoner, og så har som mål å øke over tid. Anonymkode: 84e40...3d5 Jeg får mer «high» av å løfte vekter enn å løpe. Jeg løfter forholdsvis lett. 30kilo i squat og 20 kilo i benkpress. Det er individuelt hva som gir mest endorfiner. Anonymkode: da9cc...a7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #16 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (På 12.11.2022 den 8.14): Jeg elsker å trene styrke og alltid gjort det, men må innrømme at jeg får ikke samme følelsen av å trene styrke hjemme.. klarer ikke se progresjon på samme måte da jeg ikke har stang, vekter eller noen særlig manualer. Men jeg liker å trene baseøvelser som markløft, knebøy, benk osv som jeg syntes det er vanskelig å utføre med strikk og samtidig føle meg sterkere.. er massevis av styrkeøvelser man kan gjøre med strikk, gjorde det en stund men gir meg ikke like mye som på senteret. I tillegg så er dette min fritid, og jeg kan koble ut hjernen fra andre ting. Jeg er ikke mamma, kollega eller kone. Men jeg liker også å gå tur, fjelltur, mølle, trappemaskina, sykle osv. Så kombinerer ofte styrke med cardio etterpå. Så jeg vet ikke helt hvordan få deg til å elske å trene styrke.. men forskning viser at det er en av de bedre treningsformene du kan gjøre, det styrker skjelettet, øker forbrenningen igjennom hele dagen, og gjør deg generelt sterkere til å takle utfordringene livet byr på, minsker risikoen for overbelastning, skader og smerter, samt reduserer sjansen for demens ( noe all fysisk trening gjør da). Du får bedre holdning, høyere selvtillit, og for min del, bedre psyke og tålmodighet, jeg sover også mye bedre. Anonymkode: 2d19e...c55 Styrketrening❤️ En av de Beste avgjørelsene Jeg har tatt i livet var å investere i en pt og lære meg det - og bli glad i det! Psyken min elsker det, fin kropp får en og! Anonymkode: da9cc...a7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rights Skrevet 22. november 2022 #17 Del Skrevet 22. november 2022 Crossfit er for nybegynnere som ønsker å ødelegge kroppen. Jeg er derimot for at alle skal finne sin 'ting'. For meg er det styrke, enkelt. Crossfit gir meg lysten til å dø. Men jeg løfter mer enn alle. Så.. Finn din ting ? Tur ? Styrke? Begge deler ? Whatever. Finn din gift. Gjør den til din styrke. Det er mange veier til Rom. Alt etter hva mål du har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #18 Del Skrevet 22. november 2022 Jeg trives med crossfit. Cross my fingers and hope my clothes fit. Anonymkode: 826c3...785 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #19 Del Skrevet 22. november 2022 Styrketrening i sal er mitt tips. Kjeder meg skvatt ihjæl i studio, men elsker styrketimer. Kan love deg at godfølelsen kommer etter seksti minutter! Anonymkode: 3cb07...bf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå