exictence Skrevet 10. november 2022 #1 Skrevet 10. november 2022 (endret) At kvinnefrigjøringen til en viss grad har feilet, eller kanskje at vi kvinner tror at vi må utlyse en viss dominans overfor mannen i tro om at vi da er attraktive for mannen, i stedet for å vise en ydmykhet og la mannen få føle den styrken. Jeg mener at begge kjønn har like mye styrke, og at ingen av oss skal gjøre oss "mindre" enn det vi er. Men jeg føler vi kvinner vil ha en mann som kan vise styrke, vise trygghet, vise omsorg og gi støtte. Gir vi ham nok "plass" til å kunne vise dette? Er det ikke en god følelse av å kunne være den sterke? Jo, og det vil vi være og vise. Men mannen vil og være det, og kunne vise det. Jeg tror mange kvinner ikke gir plass for det. Hva mener dere? Endret 10. november 2022 av exictence
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #2 Skrevet 10. november 2022 De som er trygge på seg selv, både menn og kvinner tenker aldri på slike ting. Er man trygg på seg selv er man bare seg selv og støtter hverandre uten noen tanker om man er sterkere eller svakere enn partneren. Anonymkode: d52f0...743 22 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #3 Skrevet 10. november 2022 Om en mann føler at jeg er "usjarmerende" fordi jeg klarer meg selv og står for mine meninger, så tenker jeg at det er ikke en mann jeg har behov for i mitt liv. Jeg har ikke noe problem med sterke mennesker i livet mitt, da jeg fint klarer å samarbeide og være sammen med andre sterke personligheter. Dette er manipulerende språkbruk ment for å kue kvinner, og nekte oss selvstendighet. Dominans er ikke en problemstilling, men jeg lar ikke andre bestemme over meg. Ei har jeg behov for å dominere andre. Anonymkode: d8fa4...0ef 12 1 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #4 Skrevet 10. november 2022 Jeg mener at menn får slutte å føle seg så truet av selvstendige kvinner. Det går an å vise omsorg osv uten at kvinnen må redusere seg selv til en skjør blomst. Hvor «sterk» kvinnen er handler ikke om mannen, men om at de nå faktisk står i en posisjon hvor de er frie og selvstendige individer som ikke er avhengig av at en mann tar ansvar. Jeg er heldigvis sammen med en mann som ikke har et behov for å overgå meg i «styrke» for å kunne være omsorgsfull og kjærlig. Den type selvtillit er da mye mer verdt enn at mannen må gå å vise sine macho sider. Anonymkode: d806e...eb7 7 2
sicario Skrevet 10. november 2022 #5 Skrevet 10. november 2022 exictence skrev (3 minutter siden): . Hva mener dere? At det er en noe oppkonstruert problemstilling og at uansett hvor «sterke, trygge, selvstendige» noen er, så trenger det ikke være noen motsetninger eller konkurrerende faktor. Alle tingene du nevner er positive kvaliteter og de er kjønnsuavhengige. i praksis har alle mennesker mer en nok rom til å være alt dette. 5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #6 Skrevet 10. november 2022 Det er noe usjarmerende med menn som er så skjøre at de trenger at kvinner må vise ydmykhet for å føle seg sterke selv, Er man trygg på seg selv så må ikke andre gjøre seg selv mindre rundt deg, uansett kjønn. Anonymkode: 86ada...580 12 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #7 Skrevet 10. november 2022 Jeg tenker at det er så dumt hvis man må drive å sniktilrettelegge for at menn skal føle seg bra med seg selv. Det er sånn man gjør for barn, ikke for likeverdige voksne mennesker. Anonymkode: 2681f...377 13 2
exictence Skrevet 10. november 2022 Forfatter #8 Skrevet 10. november 2022 (endret) Ja, men har dere tenkt på at det er en styrke i å vise sårbarhet? Jeg mener man absolutt ikke skal gjøre seg ynkelig svak. Når det gjelder ydmykhet, så synes jeg det skal gå begge veier. I noen tilfeller vet jeg om kvinner som slett ikke er ydmyke, men er dette en styrke? Jeg vet også om der både menn og kvinner er opptatt av å få partneren sin til å føle seg som den "store". Det mener jeg er en veldig god egenskap: "Stor" er den som får andre til å føle seg "stor" Endret 10. november 2022 av exictence
Snok1 Skrevet 10. november 2022 #9 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Om en mann føler at jeg er "usjarmerende" fordi jeg klarer meg selv og står for mine meninger, så tenker jeg at det er ikke en mann jeg har behov for i mitt liv. Du tenker helt rett! Hilsen M50+ 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #10 Skrevet 10. november 2022 Husker en video på et utdrikkingslag der brudgommen skulle uttale seg om hva han elsket ved bruden. «Hun får meg til å føle meg som en mann», var det vakreste og viktigste komplimentet han hadde. Jeg stusset veldig over akkurat det. Så ble de skilt noen år etterpå også, da. Anonymkode: fea7f...08a 3 2 1
exictence Skrevet 10. november 2022 Forfatter #11 Skrevet 10. november 2022 Snok1 skrev (1 minutt siden): Du tenker helt rett! Hilsen M50+ Absolutt enig i det dere sier. Kvinner som menn skal selvfølgelig klare seg selv og stå for sine meninger. Men må man bryske seg med det? Må man vise det så tydelig? Som kvinne, synes jeg selv det er dørgande kjedelig med menn som så tydelig skal vise at han er så selvstendig og sterk. Men da er jo dette kanskje ikke en styrke jeg snakker om, egentlig. For en styrke er det nemlig i det å få andre til å føle styrke
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #12 Skrevet 10. november 2022 exictence skrev (7 minutter siden): Ja, men har dere tenkt på at det er en styrke i å vise sårbarhet? Jeg mener man absolutt ikke skal gjøre seg ynkelig svak. Når det gjelder ydmykhet, så synes jeg det skal gå begge veier. I noen tilfeller vet jeg om kvinner som slett ikke er ydmyke, men er dette en styrke? Jeg vet også om der både menn og kvinner er opptatt av å få partneren sin til å føle seg som den "store". Det mener jeg er en veldig god egenskap: "Stor" er den som får andre til å føle seg "stor" Det går jo begge veier? Alt det der, egentlig. Jeg vil heller ikke ha en mann blottet for ydmykhet og evne til å innrømme feil. Han må kunne si unnskyld, det der ble feil. Og jeg gjør det samme. Du må ikke gjøre det så voldsomt kjønnet. Mannen min trenger også støtte noen ganger, det betyr ikke at han er svak eller at jeg er sterkere enn han. Anonymkode: 8d8da...ded 6 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #13 Skrevet 10. november 2022 Jeg tar ansvar for meg selv og mitt eget liv, og jeg opplever at «sterke menn» ser det som en fordel. Å tenke på dominans i et forhold er helt fremmed for meg, så jeg kjenner meg absolutt ikke igjen i hva du skriver. Anonymkode: eed5f...705 6 1
exictence Skrevet 10. november 2022 Forfatter #14 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Husker en video på et utdrikkingslag der brudgommen skulle uttale seg om hva han elsket ved bruden. «Hun får meg til å føle meg som en mann», var det vakreste og viktigste komplimentet han hadde. Jeg stusset veldig over akkurat det. Så ble de skilt noen år etterpå også, da. Anonymkode: fea7f...08a Jeg fikk og høre det en gang da jeg takket en mann for hjelpen. Bare hyggelig, sa han. Det fikk meg til å føle at jeg var Mann 1
GrønnNellik68 Skrevet 10. november 2022 #15 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg mener at menn får slutte å føle seg så truet av selvstendige kvinner. Det går an å vise omsorg osv uten at kvinnen må redusere seg selv til en skjør blomst. Hvor «sterk» kvinnen er handler ikke om mannen, men om at de nå faktisk står i en posisjon hvor de er frie og selvstendige individer som ikke er avhengig av at en mann tar ansvar. Jeg er heldigvis sammen med en mann som ikke har et behov for å overgå meg i «styrke» for å kunne være omsorgsfull og kjærlig. Den type selvtillit er da mye mer verdt enn at mannen må gå å vise sine macho sider. Anonymkode: d806e...eb7 De sier jo også selv at selvstendige kvinner er mer attraktivt enn de andre?? Hvor passer det inn??
exictence Skrevet 10. november 2022 Forfatter #16 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det går jo begge veier? Alt det der, egentlig. Jeg vil heller ikke ha en mann blottet for ydmykhet og evne til å innrømme feil. Han må kunne si unnskyld, det der ble feil. Og jeg gjør det samme. Du må ikke gjøre det så voldsomt kjønnet. Mannen min trenger også støtte noen ganger, det betyr ikke at han er svak eller at jeg er sterkere enn han. Anonymkode: 8d8da...ded Ja, det gjør det. Det går nok begge veier. Undringen min er at jeg føler at det er kvinner i mange tilfeller som er den som liksom skal være den sterke.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #17 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Husker en video på et utdrikkingslag der brudgommen skulle uttale seg om hva han elsket ved bruden. «Hun får meg til å føle meg som en mann», var det vakreste og viktigste komplimentet han hadde. Jeg stusset veldig over akkurat det. Så ble de skilt noen år etterpå også, da. Anonymkode: fea7f...08a Spørs helt hva man legger i å være mann, da. Spør du min mann vil han si noe som at en mann sørger for familien sin. Det betyr ikke at vår nabo som ikke hogger egen ved ikke er skikkelig mann, men for min mann er sånne ting viktige for han. At jeg viser at jeg setter pris på den innsatsen han gjør og oppmuntrer han til å gjøre ting som jeg vet får han til å føle seg nyttig, kan han kanskje det som at jeg får han til å føle seg slik? 🤔 Noen mener det kanskje mest seksuelt, at hun får dem til å føle seg mandige og attraktive? Anonymkode: 8d8da...ded 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #18 Skrevet 10. november 2022 exictence skrev (4 minutter siden): Ja, men har dere tenkt på at det er en styrke i å vise sårbarhet? Jeg mener man absolutt ikke skal gjøre seg ynkelig svak. Når det gjelder ydmykhet, så synes jeg det skal gå begge veier. I noen tilfeller vet jeg om kvinner som slett ikke er ydmyke, men er dette en styrke? Jeg vet også om der både menn og kvinner er opptatt av å få partneren sin til å føle seg som den "store". Det mener jeg er en veldig god egenskap: "Stor" er den som får andre til å føle seg "stor" Saken er at hvis man er trygg på seg selv, har man ingen behov for at andre mennesker skal være på en annen måte enn det de egentlig er for at en skal føle seg "stor" (hva nå enn det betyr). Så jeg anbefaler alle som sliter med at de føler seg liten å jobbe med seg selv fremfor å forvente at folk i rundt skal tilrettelegge. Personlig gidder jeg ikke være noe annet enn det jeg er. Jeg har vokst opp på en gammeldags gård og kan mye praktisk (av det som tidligere ble kalt mannfolkarbeid) på grunn av det. Jeg klarer meg selv i større grad enn både menn og kvinner flest. Jeg later ikke som jeg ikke kan de tingene fordi enkelte usikre mannfolk ikke takler at jeg kan mer praktisk enn dem, og som en annen over skriver trenger jeg ikke slike menn i mitt liv. Anonymkode: e2985...cd4 7 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #19 Skrevet 10. november 2022 Tror du er inne på noe ts, selv om det ikke er helt PK. Selv har jeg både en far og en bror som stiller opp når jeg trenger hjelp med tunge løft, å skru opp ting osv, og ikke bare gjør de dette med glede men de syns det er hyggelig å føle seg nyttig, og broren min ber gjerne meg om hjelp til mer feminine ting han ikke har peiling på. Med de jeg dater eller er kjæreste med er jeg derimot ekstremt tilbakeholden om å spør om hjelp, jeg takker og nei til hjelp selv om jeg ønsker hjelpen. Det fordi jeg ikke liker å vise at jeg trenger noen i frykt for å bli avvist. Og vil ikke bli vant til å få hyggelig hjelp og tjenester når jeg sannsynligvis blir nødt å kunne klare det selv når de er ute av bildet. Er liksom noe sårbart med det. Men faller veldig for menn som tar styring og hjelper meg slik som pappa og broren min gjør, mister interessen hvis ikke siden det ligger en omsorg i det for min del. Anonymkode: 2b43a...3f3 1
exictence Skrevet 10. november 2022 Forfatter #20 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det går jo begge veier? Alt det der, egentlig. Jeg vil heller ikke ha en mann blottet for ydmykhet og evne til å innrømme feil. Han må kunne si unnskyld, det der ble feil. Og jeg gjør det samme. Du må ikke gjøre det så voldsomt kjønnet. Mannen min trenger også støtte noen ganger, det betyr ikke at han er svak eller at jeg er sterkere enn han. Anonymkode: 8d8da...ded Ja, det gjør det. Det går nok begge veier. Undringen min er at jeg føler at det er kvinner i mange tilfeller som er den som liksom skal være den sterke. Men ser at jeg selv har misforstått begrepet styrke. For ordet styrke i seg selv er positivt for begge skjønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå