Djækklåsst Skrevet 1. desember 2022 #141 Del Skrevet 1. desember 2022 kraftwerk skrev (1 time siden): De har jo ikke en fullverdig dna-profil av Vassbakk, de har ikke funnet noe i den profilen foruten Y-kromosom. Så at de har alle markører på han, er fullstendig feil. Påtalemyndighetene TROR dette er riktig, fordi de har en lik mutasjon i dette kromosomet, men det er det eneste. Og det er derfor Vassbakk-saken står veldig svakt for påtalemyndighetene. Men dette er avsporing Men forsvaret prosederer jo ikke på at det kan tilhøre en annen, men på oversmitte. Men som du sier tilhører dette Birgitte-tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 1. desember 2022 #142 Del Skrevet 1. desember 2022 (endret) kraftwerk skrev (1 time siden): Ettersom hva jeg leste om Mevåg i boken til EP, så forundrer det meg ikke at hun er fullstendig blottet for både selvkritikk og innsikt. Tolker hun faktisk som så dominerende, at det virker litt sykt. Til dels i godt selskap med Pedersen selv, uten sammenligning for øvrig Den boken er virkelig noe helt spesielt. Mye interessant som kommer frem, altså, og jeg synes det er helt rimelig at han har skrevet om alle sine opplevelser i bokform. På den negative side så blir det i overkant med selvforherligelse, samt diskreditering av andre som står på samme side av saken. Endret 1. desember 2022 av Djækklåsst 10 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 1. desember 2022 #143 Del Skrevet 1. desember 2022 (endret) Djækklåsst skrev (1 time siden): Men forsvaret prosederer jo ikke på at det kan tilhøre en annen, men på oversmitte. Men som du sier tilhører dette Birgitte-tråden. Frem til nå har de diskutert det ene DNA-beviset, altså Y-kromosomet. Men hvis du ser i avisen i dag, så diskuterer de de andre DNA-bevisene i dag. De har b.la funnet dna-bevis av en tidl.rusmisbruker som er død - og dette var en match, men de gikk ikke videre med dette. Disse andre DNA-bevisene står også om i boken «Mysteriet om Birgitte Tengs», der forfatter kritiserer etterforskning o.l Det er mye i den saken som ikke har kommet godt nok frem. Endret 1. desember 2022 av kraftwerk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 1. desember 2022 Forfatter #144 Del Skrevet 1. desember 2022 https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/sentral-i-tengs-og-baneheia-nekter-a-svare-pa-sporsmal/15314303/ Tv2 har prøvd å få svar fra Mevåg, men hun nekter som vanlig å svare på kritikk. Jeg håper hun en dag blir tvunget til å svare for seg i en eventuell rettsak mot JHA. 6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 1. desember 2022 #145 Del Skrevet 1. desember 2022 kraftwerk skrev (3 timer siden): «Barnet» her har vært 16 år i fengsel og har ikke bodd med sin mor på langt over flere tiår. Han har også søsken og en far, faren har også stilt opp på eksklusivt intervju for å legge skyld over på Viggo. Og jo, jeg hadde selvfølgelig fått min sønn til politistasjonen. Ingenting tyder på at Jan Helge har vært truende mot sin familie, heller tvert imot. Det virker som han lyver godt og har manipulert dem, men voldelig - nei. Da hadde nok ikke moren hans stilt opp på utallige intervjuer for å renvaske ham. Moren hans vet veldig godt hva han har gjort, men eplet faller dessverre ikke langt fra stammen. Andersen familien er som de fleste andre i Kristiansand, de er kristne og har en konservativ kristen slekt, så jeg har en viss forståelse for at moren føler for å beskytte deres «rykte» og «fasade», men når en mor oppfører seg som hun har gjort ovenfor små jenter som sønnen har skadet - da er du skadet selv på en måte. Og hvis du ikke klarer å se det, etter så mange år i barnevernet så må du være faglig utdatert. At JHA ikke har vært voldelig mot sin aller nærmeste familie stemmer ikke. voldsoffer erstatningen.. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingemutter Skrevet 1. desember 2022 #146 Del Skrevet 1. desember 2022 3 hours ago, yamask said: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/sentral-i-tengs-og-baneheia-nekter-a-svare-pa-sporsmal/15314303/ Tv2 har prøvd å få svar fra Mevåg, men hun nekter som vanlig å svare på kritikk. Jeg håper hun en dag blir tvunget til å svare for seg i en eventuell rettsak mot JHA. Og her demonstrerer igjen Truls Simensen ved avdeling for rettsmedisinske fag at hele avdelingen må legges ned og det må bygges opp to-tre nye institutt som jobber uavhengig av hverandre, med nytt personell som aldri har jobbet på RMI eller «nye RMI». Jevnlig burde tilfeldig utvalgte rapporter fra «RMI» sendes til utenlandske ekvivalenter for fagfellevurdering og kvalitetssikring. Det er for mye kameraderi i dag. Vi kan ikke ha en «frimurerlosje» til å gjøre en så viktig jobb innen rettssikkerhet, som attpåtil har monopol. 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 1. desember 2022 #147 Del Skrevet 1. desember 2022 (endret) Kardemommete skrev (3 timer siden): At JHA ikke har vært voldelig mot sin aller nærmeste familie stemmer ikke. voldsoffer erstatningen.. Hun var jo ikke en av hans aller nærmeste familie? Hun var vel i slekt med noen andre som hadde kjennskap til saken? Det var Ada Austegard som anbefalte den jenta å snakke med politiet, så hun ble tatt inn på avhør med Geir Hansen… Endret 1. desember 2022 av kraftwerk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 1. desember 2022 #148 Del Skrevet 1. desember 2022 (endret) .. Endret 1. desember 2022 av Kardemommete Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 1. desember 2022 #149 Del Skrevet 1. desember 2022 kraftwerk skrev (2 minutter siden): Hun var jo ikke en av hans aller nærmeste familie? Hun var vel i slekt med noen andre som hadde kjennskap til saken? Det var Ada Austegard som anbefalte den jenta å snakke med politiet, så hun ble tatt inn på avhør med Geir Hansen… Mulig dere snakker om forskjellige saker. Tror ikke det er lov å snakke om den relevante saken iom at den ikke ansees som offentliggjort, blir ryktespredning. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 1. desember 2022 #150 Del Skrevet 1. desember 2022 (endret) Kjenner bare jeg blir så forbannet. De hopper bukk over all fakta og kritikk (og spørsmål for den saks skyld), og tar ingen feil til etterretning. Nesten så jeg gir opp, hvorfor skal alt være så sykt vanskelig for folk? Dette svaret er nå offentlig i mediene, men avdelingsleder her mener det korrekte svaret på kritikken seriøst er å mene at Bente Mevåg har gjort alt korrekt. Jeg får faktisk helt hakeslepp og det tror jeg gjelder relativt mange andre får også. Det eneste riktige Regjeringen og Stortinget kan gjøre nå, er å invitere private bioingeniører inn i varmen. Fagmiljøet i Norge er så lite i det offentlige, ikke mange private heller, men det hadde blitt flere hoder og mer kunnskap. For en ukultur! Flaut svar, ingenting annet. - En sakkyndigs oppgave under en rettssak er å opplyse retten om fakta, enten det er spørsmål som kan besvares med ja eller nei, eller det er tvil og uklarhet. Faglig sikkerhet og usikkerhet skal fremstilles på en slik måte at retten og partene får et best mulig grunnlag til å konkludere. En sakkyndig, som i denne situasjon Bente Mevåg, skal ikke prosedere eller forsvare sine synspunkter utenforretten. Det den sakkyndige skal si, skal sies i retten. Den sakkyndige skal derfor ikke uttale seg i media om saker hvor vedkommende har hatt et oppdrag eller om utfallet av saken. Hva en forsvarsadvokat, i denne situasjon Arvid Sjødin, mener og synes, skal ikke sakkyndige eller andre fra fagmiljøet kommentere. – Så er det opp til retten å lytte, vurdere, konkludere og dømme på bakgrunn av all foreliggende fakta og informasjon. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/sentral-i-tengs-og-baneheia-nekter-a-svare-pa-sporsmal/15314303/ Endret 1. desember 2022 av kraftwerk 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 1. desember 2022 Forfatter #151 Del Skrevet 1. desember 2022 Vingemutter skrev (52 minutter siden): Og her demonstrerer igjen Truls Simensen ved avdeling for rettsmedisinske fag at hele avdelingen må legges ned og det må bygges opp to-tre nye institutt som jobber uavhengig av hverandre, med nytt personell som aldri har jobbet på RMI eller «nye RMI». Jevnlig burde tilfeldig utvalgte rapporter fra «RMI» sendes til utenlandske ekvivalenter for fagfellevurdering og kvalitetssikring. Det er for mye kameraderi i dag. Vi kan ikke ha en «frimurerlosje» til å gjøre en så viktig jobb innen rettssikkerhet, som attpåtil har monopol. Enig. Det er skjedd så mye i det siste at jeg blir helt matt i følelsene. Bare det at Mevåg nå er sakkyndig i Tengsrettsaken er jo helt absurd. Hun burde ikke fått ansvar eller tililtt overhode før Baneheiasaken er 100% avklart. Og da mener jeg også hele justismordet. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 1. desember 2022 #152 Del Skrevet 1. desember 2022 (endret) yamask skrev (6 minutter siden): Enig. Det er skjedd så mye i det siste at jeg blir helt matt i følelsene. Bare det at Mevåg nå er sakkyndig i Tengsrettsaken er jo helt absurd. Hun burde ikke fått ansvar eller tililtt overhode før Baneheiasaken er 100% avklart. Og da mener jeg også hele justismordet. Det er nok en grunn til at hun ikke er alene om oppdraget i retten, tror hun er der fordi hun var sakkyndig i første rettssak også. Det svaret hennes og hele holdningen hennes, oser av arroganse. Kjenner jeg får helt fnatt av svaret til avd.leder ved RIM. Han svarte ikke på spørsmålet i det hele tatt, tolker svaret som en 100% støtte til BM. For han mener jo i all sin prakt, at ingenting feil har skjedd. Hun skal presentere sine syn og fakta? Hennes syn og fakta viser seg å være fullstendig feil. Det har kostet to menn og familiene deres (sikkert flere også), så mye smerte og belastning at det er helt sykt. Nei, fy faen for noen folk - tenk å presentere et tilsvar på den måten. Det viser bare hvor fullstendig ignorante disse menneskene er. Og til etterretning var Bente Mevåg sakkyndig i Kristen-Juul saken også, og her presenterte hun fullstendig feil, IGJEN. Det er tre anerkjente saker hvor hun har bommet totalt, så klart er det mange flere saker. Det sier seg selv Endret 1. desember 2022 av kraftwerk 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 1. desember 2022 #153 Del Skrevet 1. desember 2022 (endret) kraftwerk skrev (5 timer siden): Frem til nå har de diskutert det ene DNA-beviset, altså Y-kromosomet. Men hvis du ser i avisen i dag, så diskuterer de de andre DNA-bevisene i dag. De har b.la funnet dna-bevis av en tidl.rusmisbruker som er død - og dette var en match, men de gikk ikke videre med dette. Disse andre DNA-bevisene står også om i boken «Mysteriet om Birgitte Tengs», der forfatter kritiserer etterforskning o.l Det er mye i den saken som ikke har kommet godt nok frem. Jeg leste den boken i 2018. Det vil jo være amatørmessig om påtalemyndighetene ikke har sjekket dette hår-beviset godt nok, men vi får se. Endret 1. desember 2022 av Djækklåsst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 2. desember 2022 #154 Del Skrevet 2. desember 2022 13 hours ago, kraftwerk said: (...) Det viser bare hvor fullstendig ignorante disse menneskene er. (...) Ignoranse? Sier du at du tror de ikke vet hva de driver med? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 2. desember 2022 #155 Del Skrevet 2. desember 2022 nisselue skrev (2 timer siden): Ignoranse? Sier du at du tror de ikke vet hva de driver med? Det betyr jo at de er fullstendig klar over det. Hvordan tolker du det å være ignorant på en annen måte? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 2. desember 2022 #156 Del Skrevet 2. desember 2022 Djækklåsst skrev (15 timer siden): Jeg leste den boken i 2018. Det vil jo være amatørmessig om påtalemyndighetene ikke har sjekket dette hår-beviset godt nok, men vi får se. De fikk jo match med den rusavhengige fyren, men han er nå død. De avhørte han, men spurte aldri om han hadde vært på Haugalandet eller Karmøy. Han nektet å ha noe med drapet å gjøre, og de lot han gå.. Selv om det var match med hans DNA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VitaSana Skrevet 2. desember 2022 #157 Del Skrevet 2. desember 2022 kraftwerk skrev (9 minutter siden): Det betyr jo at de er fullstendig klar over det. Hvordan tolker du det å være ignorant på en annen måte? For meg så betyr ignorant uvitende. Da jeg leste innlegget - så tror jeg hjernen min leste det som arrogant. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 2. desember 2022 #158 Del Skrevet 2. desember 2022 1 hour ago, kraftwerk said: Det betyr jo at de er fullstendig klar over det. Hvordan tolker du det å være ignorant på en annen måte? Ignorant betyr jo at det er noe man ikke vet og/eller mangler informasjon om. Så jeg spurte bare fordi jeg ikke på noen måte mistenker de ansvarlige for dette justismordet for ikke å vite hva som har skjedd eller for å ha manglet informasjon. Snarere mistenker jeg at informasjonen de faktisk hadde måtte ta plassen i baksetet da et visst resultat ble viktigere. Men det kan jo være vi snakker forbi hverandre nå. snl.no Å være ignorant betyr å være uvitende. En ignorant person er en person som er uvitende, særlig i spørsmål som vedkommende burde kjenne eller gir seg ut for å kjenne. En ignorant person kan også være noen som ignorerer det vedkommende burde kjenne til eller ta hensyn til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingemutter Skrevet 2. desember 2022 #159 Del Skrevet 2. desember 2022 1 hour ago, nisselue said: En ignorant person kan også være noen som ignorerer det vedkommende burde kjenne til eller ta hensyn til. Hm. Denne definisjonen av ignorant har jeg aldri blitt eksponert for, men den stemmer i alle fall godt med Mevåg og RMI. Og Hallgren. Og Arne Pedersen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hraff Skrevet 2. desember 2022 #160 Del Skrevet 2. desember 2022 (endret) RMI har satt igang en medieoffensiv. Leserinnlegg fra Bente Mevåg: https://www.politiforum.no/grove-usanne-og-injurierende-anklager-fra-olav-gunnar-ballo/231735 Endret 2. desember 2022 av hraff byttet til link til politiforum istedet for fagpressenytt 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå