Bendie Skrevet 24. april #1501 Del Skrevet 24. april Det blir spennende å se hvem som skal vitne fremover. Noen som kjenner til morgendagens program? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 24. april #1502 Del Skrevet 24. april anonym 4545 skrev (1 time siden): Alle forhold vedrørende erstatning til VK er kun en sak mellom han og staten. Jeg mente erstatningen som VK er dømt til å betale de etterlatte. Jeg leste i en eller annen avis at de etterlatte vil vente med å kreve dette inn til rettssaken mot VK er avgjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurvetjofsa Skrevet 24. april #1503 Del Skrevet 24. april Morgendagens program 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 24. april #1504 Del Skrevet 24. april HSV50 skrev (6 minutter siden): Jeg mente erstatningen som VK er dømt til å betale de etterlatte. Jeg leste i en eller annen avis at de etterlatte vil vente med å kreve dette inn til rettssaken mot VK er avgjort. Ja, jeg tok feil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaHutta Skrevet 24. april #1505 Del Skrevet 24. april Jazzbazz skrev (25 minutter siden): VK og JHA ble i sin tid dømt til å betale erstatning. Dette foregår i praksis slik at Staten betaler ut erstatning til de etterlatte, og krever det inn igjen av de dømte dersom de skulle bli istand til å betale. De etterlatte har ikke fått betalt, hverken av Staten eller de to som er dømt til erstatningsansvar. https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/gxgPB/skylder-de-etterlatte-27-millioner-kroner-etter-baneheia-drapene 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 24. april #1506 Del Skrevet 24. april Tråden er ryddet for brudd på underforumets retningslinjer, avsporing, spekulasjoner, brudd på regelen om opphavsrett, persondebatt og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 24. april #1507 Del Skrevet 24. april anonym 4545 skrev (1 time siden): Ja, jeg tok feil. Fort gjort i en port. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet 24. april #1508 Del Skrevet 24. april JHA husker fysiske ting, men ikke følelser, jeg tror det er fordi han ikke har noen. Han er tom. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kahaki Skrevet 25. april #1509 Del Skrevet 25. april Jeg må jo påpeke at det er skremmende fascinerende at JHA har gjennommanipulert hele rettsvesenet i Agder i 24 år. Usikker på om det er han som er en slags mesterhjerne eller politi/rettsvesen der som er lettmanipulerte. Dessverre ser ut det ut til å være sistnevnte. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Menchit Skrevet 25. april #1510 Del Skrevet 25. april kahaki skrev (10 minutter siden): Jeg må jo påpeke at det er skremmende fascinerende at JHA har gjennommanipulert hele rettsvesenet i Agder i 24 år. Usikker på om det er han som er en slags mesterhjerne eller politi/rettsvesen der som er lettmanipulerte. Dessverre ser ut det ut til å være sistnevnte. Det tror jeg du kan ta helt med ro, det er politiet i Agder som har lirket og lurt for å få forklaringen til JHA til å passe med to gjerningsmenn. Feks så fant de i starten DNA fra JHA kun på et av ofrene, problemet var at dette ikke var jenta JHA hadde innrømt p begått overgrep mot. Da fikk JHA's advokat beskjed fra politiet om å forsøke å få JHA til p endre forklaring, det til flere uker. Dersom JHA hadde blitt tiltalt for falsk anklage hadde han (med rette mener jeg) kunne hevdet seg manipulert av politiet, og ikke omvendt. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 25. april #1511 Del Skrevet 25. april Får litt gamle nrk vibes av denne kronikken Svaret ser ikke ut til å være gitt Samlet sett kan det med andre ord se ut til at saken er mer åpen enn mange trodde før rettssaken startet. Jan Helge Andersen er tiltalt for drap på 10 år gamle Lena, men om det kan bevises ut over enhver rimelig tvil fremstår også som uklart. https://www.nrk.no/ytring/saken-fremstar-mer-apen-1.16859002 Jeg forstår ikke hva som skal gjøre at saken står mer åpen? JHA fremtoning er alt annet enn troverdig. Han har på ingen måte kunne vise til en andre gjerningsperson. Når det gjelder VK sin dag i retten i går viser han følelser og er noe amper, i følge de som er til stedet. Her har vi en person som feilaktig har sittet inne, fordi han hverken har blitt hørt eller trodd. Så han har dype sår. Jeg tror hvem som helst kunne blitt amper om det hentydes skyld for noe en er uskyldig i. Og for en som har levd med dette i 21 år, er dette noe en burde forvente. At han ikke husker alt hva som skjedde er vel ikke påfallende, om en er uten skyld. Dette er ting han har måtte fremkalle fra minne i avhør og ikke fastbrente minner, som en ville ha hatt som skyldig. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askefast Skrevet 25. april #1512 Del Skrevet 25. april Ja, da har vi fått evaluering av avhørene som ble tatt i år 2000. Avhørene av Viggo får ikke mye skryt. Dette er jo en skandale av dimensjoner... 😲😲😲😲Viggo sitt vitneprov i retten i går angående avhørene i år 2000 og hans behandling, var jo stang inn og 10-0 i favør til han. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agnesjenta Skrevet 25. april #1513 Del Skrevet 25. april Bendie skrev (3 timer siden): Får litt gamle nrk vibes av denne kronikken Svaret ser ikke ut til å være gitt Samlet sett kan det med andre ord se ut til at saken er mer åpen enn mange trodde før rettssaken startet. Jan Helge Andersen er tiltalt for drap på 10 år gamle Lena, men om det kan bevises ut over enhver rimelig tvil fremstår også som uklart. https://www.nrk.no/ytring/saken-fremstar-mer-apen-1.16859002 Jeg forstår ikke hva som skal gjøre at saken står mer åpen? JHA fremtoning er alt annet enn troverdig. Han har på ingen måte kunne vise til en andre gjerningsperson. Når det gjelder VK sin dag i retten i går viser han følelser og er noe amper, i følge de som er til stedet. Her har vi en person som feilaktig har sittet inne, fordi han hverken har blitt hørt eller trodd. Så han har dype sår. Jeg tror hvem som helst kunne blitt amper om det hentydes skyld for noe en er uskyldig i. Og for en som har levd med dette i 21 år, er dette noe en burde forvente. At han ikke husker alt hva som skjedde er vel ikke påfallende, om en er uten skyld. Dette er ting han har måtte fremkalle fra minne i avhør og ikke fastbrente minner, som en ville ha hatt som skyldig. Hjelpe meg… 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askefast Skrevet 25. april #1514 Del Skrevet 25. april Alle de som har ment at Viggo var skyldig, har jo brukt argumenter om at han ikke fortalte alt i avhør, fra start,etc. Hva skal de nå si,etter all slaktet avhørene har fått?? Det er som Fashing sier " ingen oppfølging om " hjemme", når Viggo fortalte at han var hjemme. Når jeg tenker meg om så er jo de dagene jeg er hjemme, også inkludert at jeg går 200m til postkassen. Jeg kunne til og med vært en liten kort tur på butikken, men jeg hadde fortsatt oppfattet det som at jeg hadde vært hjemme hele dagen. Det er jo nesten slik at hele det norske folk burde hatt innsyn i avhørene, for dette er helt ufattelig at det har vært på dette viset. 24 år er likevel ikke så lenge siden, og da var det slik? 5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingemutter Skrevet 25. april #1515 Del Skrevet 25. april Bendie skrev (3 timer siden): Får litt gamle nrk vibes av denne kronikken Svaret ser ikke ut til å være gitt Samlet sett kan det med andre ord se ut til at saken er mer åpen enn mange trodde før rettssaken startet. Jan Helge Andersen er tiltalt for drap på 10 år gamle Lena, men om det kan bevises ut over enhver rimelig tvil fremstår også som uklart. https://www.nrk.no/ytring/saken-fremstar-mer-apen-1.16859002 Jeg forstår ikke hva som skal gjøre at saken står mer åpen? JHA fremtoning er alt annet enn troverdig. Han har på ingen måte kunne vise til en andre gjerningsperson. Når det gjelder VK sin dag i retten i går viser han følelser og er noe amper, i følge de som er til stedet. Her har vi en person som feilaktig har sittet inne, fordi han hverken har blitt hørt eller trodd. Så han har dype sår. Jeg tror hvem som helst kunne blitt amper om det hentydes skyld for noe en er uskyldig i. Og for en som har levd med dette i 21 år, er dette noe en burde forvente. At han ikke husker alt hva som skjedde er vel ikke påfallende, om en er uten skyld. Dette er ting han har måtte fremkalle fra minne i avhør og ikke fastbrente minner, som en ville ha hatt som skyldig. Utfordringen er vel at Svein Holden kan ha rett i at Jan Helge må frifinnes dersom det ikke kan bevises over enhver rimelig tvil at Viggo er uskyldig. Jeg kan ikke komme på en eneste sak hvor en manns uskyld har måttet bli bevist til den grad i en rettsforhandling, hverken i Norge eller andre land. I realiteten, med en de facto logisk vurdering, er jo beviskravet for Viggos uskyld oppnådd for lengst. Men "logikk de jure" er litt annerledes, så kanskje det ikke holder. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 25. april #1516 Del Skrevet 25. april I forbindelse med at JHA hadde 50/50 rette på en hukommelsestest ( tatt nylig?) , så erindrer jeg jo også at det ble jo hevdet av Agder-politiet den gang på 2000-tallet at JHA hadde fotografisk hukommelse. Gitt at han HAR det, og beskrivelsene av monoton fremtreden, litt snevre interesser ( militær) , og nå denne enorme nedlastningsmengden ( 150 000 bilder). Som han beskriver som stressmestring el tidsfordriv? Så lurer jeg på om det noen gang har vært nevnt noe sted om det har vært noe utredning på autisme -spekteret? 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Proteus Skrevet 25. april #1517 Del Skrevet 25. april For øvrig interessant at faren til JHA løy i avhør om når JHA kom hjem. I følge enkeltes logikk betyr jo det at han må ha vært med på det. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingemutter Skrevet 25. april #1518 Del Skrevet 25. april 2 minutter siden, Proteus said: For øvrig interessant at faren til JHA løy i avhør om når JHA kom hjem. I følge enkeltes logikk betyr jo det at han må ha vært med på det. Det er vel ingen grunn til å tro at han løy. Han kan ha husket feil, eller ønsketenkt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Proteus Skrevet 25. april #1519 Del Skrevet 25. april Vingemutter skrev (Akkurat nå): Det er vel ingen grunn til å tro at han løy. Han kan ha husket feil, eller ønsketenkt. Nå siktet ikke jeg til fornuft, men logikken til enkelte brukere både her og andre steder. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihønepøne Skrevet 25. april #1520 Del Skrevet 25. april Zenhouse skrev (16 timer siden): Leste referat fra ei som var i retten i går. JHA fortalte at jentene hadde sagt : Lurte du oss bare med kattungene? Hva skal du gjøre med oss? Jeg blir fysisk dårlig. Tror han virkelig at han kommer unna med denne «dårlig hukommelses-leken» sin? Sa han det, ordrett? "Du?" I såfall forsnakka han seg jo kraftig. 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå