Anglaise Skrevet 14. mai 2024 #1861 Del Skrevet 14. mai 2024 Callisto83 skrev (20 minutter siden): Jeg tar bare utgangspunkt i hva politioverbetjent Peter Mehnert forklarte i retten om kontakten dem imellom. Teledata fra VKs mobilbruk, perioden mars til september år 2000: – Hvem er det han har mest kontakt med? Var det bare Jan Helge, eller var det andre? Og hvem var det i så fall? Rett og slett for å danne oss et bilde av omgangskretsen hans. Og som vi ser øverst, det er Jan Helge Andersens nummer. Han ringte mest til Jan Helge Andersen i perioden." (VG) Ja, men du mer enn antyder at det at de var i ferd med å gli fra hverandre ikke stemmer likevel - i lys av den kontakten de har hatt. Poenget mitt var at det ikke må være en motsetning. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookiesandcream Skrevet 14. mai 2024 #1862 Del Skrevet 14. mai 2024 Callisto83 skrev (1 time siden): I de nye avhørene av VK i 2021, hevdet VK at han og JHA gled fra hverandre på den tiden. Teledata viser at det var konstant kontakt. Ja, men "gled fra hverandre" er et vidt begrep, og her kan det ligge mye følelser og tanker til grunn. Jeg gled fra en venninne, samtidig som vi var mye sammen. Jeg innså for hver gang vi var sammen hvor ulike vi var, hvor ulike interesser vi hadde og at forholdet vårt ikke var det samme som før. På et eller annet tidspunkt ble kontakten mindre, men før det sendte vi nok like mange meldinger til hverandre som før selv om jeg ikke lenger hadde like mye glede av relasjonen. Det var uansett ikke poenget mitt. Jeg reagerer på at mediene ofte trekker ut bruddstykker av ting som blir sagt i retten og bruker dette i en overskrift som relativt ofte (i mine øyne) setter VK i et dårlig lys og gir et ensidig bilde av rettssaken, på tross av at det har blitt sagt mye i retten som jeg anser som langt mer viktig og interessant. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookiesandcream Skrevet 14. mai 2024 #1863 Del Skrevet 14. mai 2024 "Mehnert går nå gjennom kommunikasjonen mellom Viggo Kristiansen og Jan Helge Andersen. Han sier kontakten var omrent lik før og etter 19. mai 2000, da drapene i Baneheia skjedde. Mehnert viser en oversikt over basestasjoner der Viggo Kristiansens mobil slår inn. Det er det som omtales som hjemmebasen. Det er flest på Eg A, med 1247 oppføringer, deretter Tinghuset med 120 og Tinnheia med 63." https://www.nrk.no/nyheter/drapene-i-baneheia-1.11756441 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 14. mai 2024 #1864 Del Skrevet 14. mai 2024 Det hadde vært interessant og undersøkt hvilke master mobiltelefonen til VK slo inn på når han og JHA var oppe i heia og kikket på leteaksjonen. (Når Viggo vitnet i retten nylig fortalte han at de gjorde det.) 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingemutter Skrevet 14. mai 2024 #1865 Del Skrevet 14. mai 2024 1 minutt siden, Callisto83 said: Det hadde vært interessant og undersøkt hvilke master mobiltelefonen til VK slo inn på når han og JHA var oppe i heia og kikket på leteaksjonen. (Når Viggo vitnet i retten nylig fortalte han at de gjorde det.) Hvis han ikke brukte telefonen, så vil det ikke bli registrert. Og de var vel aldri nærmere enn parkeringsplassen ved Svarta, hvor EG_A hadde primærdekning. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 14. mai 2024 #1866 Del Skrevet 14. mai 2024 Vingemutter skrev (Akkurat nå): Hvis han ikke brukte telefonen, så vil det ikke bli registrert. Og de var vel aldri nærmere enn parkeringsplassen ved Svarta, hvor EG_A hadde primærdekning. I følge dekningskartet var det svak dekning ved nordenden av 3 stampe. Under leteaksjonen var vel ikke noe område sperret av? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingemutter Skrevet 14. mai 2024 #1867 Del Skrevet 14. mai 2024 1 minutt siden, Callisto83 said: I følge dekningskartet var det svak dekning ved nordenden av 3 stampe. Under leteaksjonen var vel ikke noe område sperret av? Nei, noen sperring vet jeg ikke at det var, men kommandosentralen var på den parkeringsplassen. Kan være det opplevdes som litt «hit men ikke lenger» for nysgjerrig ungdom som ikke hadde tenkte å bidra i letingen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookiesandcream Skrevet 14. mai 2024 #1868 Del Skrevet 14. mai 2024 (endret) Jeg er usikker på om det er snakk om VKs samtaler/smser med JHA disse månedene som gikk gjennom Eg A, tinghuset og Tinnheia, eller om det er alle anrop/meldinger de mener. Det synes jeg ikke kommer helt klart frem. Om det kun er anrop/meldinger til og fra JHA de mener, kan det jo godt hende at VKs telefon også er koblet opp mot andre basestasjoner i dette tidsrommet. Hva tenker dere andre om det? Endret 14. mai 2024 av Cookiesandcream 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hansehan Skrevet 14. mai 2024 #1869 Del Skrevet 14. mai 2024 Dette er egentlig helt absurd. Alle fornuftige mennesker forstår at Andersen gjorde dette alene, og jeg er rimelig sikker på at både mor Andersen, Asbjørn Hansen og forsvaret også er rimelig sikker på dette, men de kjemper for sønn/klient med nebb og klør, og det er i og for seg forståelig, selv om jeg tenker at det er moralsk og etisk betenkelig å forsøke å få Andersen frikjent ved å forsøke å så tvil om frifinnelsen. Jeg forstår ikke hvorfor enkelte griper fatt i irrelevante detaljer og forsøker å få det til å virke som om Kristiansen var med som hovedmannen likevel. Hva faen har det med noe som helst å gjøre at noen hengte opp plakater i Kristiansand i 1999? Jørn Maurud sa om anbefalingen om frifinnelse at han ikke var i tvil og at det ikke var en vanskelig avgjørelse. For å si det slik; han har bedre kunnskap om denne saken enn noen av oss her har. 12 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hansehan Skrevet 14. mai 2024 #1870 Del Skrevet 14. mai 2024 Cookiesandcream skrev (5 minutter siden): Jeg er usikker på om det er snakk om VKs samtaler/smser med JHA disse månedene som gikk gjennom Eg A, tinghuset og Tinnheia, eller om det er alle anrop/meldinger de mener. Det synes jeg ikke kommer helt klart frem. Om det kun er anrop/meldinger til og fra JHA de mener, kan det jo godt hende at VKs telefon også er koblet opp mot andre basestasjoner i dette tidsrommet. Hva tenker dere andre om det? Jeg tenker at det ikke er relevant hvilke basestasjoner Kristiansens telefon koblet seg opp mot i månedene før og etter drapene. Han var hjelpemann på søppelbilen og hadde malerjobb før og etter, og befant seg helt sikkert utenfor dekningsområdet til Eg_A både før og etter. Mens drapene skjedde, så var han tilkoblet en basestasjon som ikke hadde dekning på åstedet og ville blitt tilkoblet en av basestasjonene som faktisk hadde dekning hvis han hadde vært der. Viggo, gett. Magisk DNA som forsvinner og magisk telefon som kobler seg til en basestasjon som ikke har dekning. Snakker om flaks! 21 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookiesandcream Skrevet 14. mai 2024 #1871 Del Skrevet 14. mai 2024 (endret) Hansehan skrev (6 minutter siden): Jeg tenker at det ikke er relevant hvilke basestasjoner Kristiansens telefon koblet seg opp mot i månedene før og etter drapene. Han var hjelpemann på søppelbilen og hadde malerjobb før og etter, og befant seg helt sikkert utenfor dekningsområdet til Eg_A både før og etter. Mens drapene skjedde, så var han tilkoblet en basestasjon som ikke hadde dekning på åstedet og ville blitt tilkoblet en av basestasjonene som faktisk hadde dekning hvis han hadde vært der. Viggo, gett. Magisk DNA som forsvinner og magisk telefon som kobler seg til en basestasjon som ikke har dekning. Snakker om flaks! Tro meg, jeg er helt enig med deg. Jeg bare prøver å få litt klarhet i hva som er fakta og hva som faktisk blir sagt i retten. For jeg regner med at det er mye som blir borte i refereringen i media og i denne tråden er det mange antakelser. Endret 14. mai 2024 av Cookiesandcream 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askefast Skrevet 14. mai 2024 #1872 Del Skrevet 14. mai 2024 Callisto83 skrev (1 time siden): Det hadde vært interessant og undersøkt hvilke master mobiltelefonen til VK slo inn på når han og JHA var oppe i heia og kikket på leteaksjonen. (Når Viggo vitnet i retten nylig fortalte han at de gjorde det.) Han har tydeligvis ikke ringt noen, eller motsatt samtaler. Det hadde garantert blitt lagt frem, om det ble fanget opp. Det kom jo frem i dag at EG_A skyter mot UIA, altså i helt motsatt retning enn baneheia. Over 90% av masten er skrudd mot den retningen. Jeg skjønner at dette er noe du og flere ikke ønsker å høre, fordi dere så gjerne vil plassere Viggo på åstedet. Det var ikke dekning på åstedet. Å skulle åpne opp for at det var det på mystisk vis, blir bare vrøvl. Nå finnes det ingen DNA på Viggo. Det er heller ikke mobilspor etter Mannen. Vi vet at en av dem lyver. Hvorfor er dette så utrolig komplisert å forstå? Tekniske bevis kan ikke lyve,men det kan mennesker. 16 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 14. mai 2024 #1873 Del Skrevet 14. mai 2024 askefast skrev (14 minutter siden): Han har tydeligvis ikke ringt noen, eller motsatt samtaler. Det hadde garantert blitt lagt frem, om det ble fanget opp. Han har det, og det ble lagt fram i retten i dag. Om VKs mobiltrafikk dagen etter drapene, lørdag 20 mai år 2000: "Viggo Kristiansens mobilnummer ringer ut til Jan Helge Andersens mobilnummer klokka 11.23. Deretter er det en del aktivitet gjennom dagen på Viggo Kristiansens telefon. Med ett unntak er den koblet til basestasjon EG A hele døgnet." (Fædrelandsvennen) Videre ble retten vist hyppigheten av VKs mobiltelefon sine innslag på de ulike basestasjonene i Kristiansand. 1247 av innslagene er på basestasjon EG A. Neste basestasjon på lista er Tinghuset i Kristiansand med 120 innslag. (Tall fra samme kilde som ovenfor) Det er synd at det gikk ett år før man undersøkte teledata i denne saken. Og at man ikke har andre referansepunkter enn VK å sammenligne med. Da tenker jeg hovedsaklig på andre som var i Baneheia den kvelden. 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 15. mai 2024 Forfatter #1874 Del Skrevet 15. mai 2024 Regner med saken blir anket uansett hva dommen blir, og da håper jeg påtalemyndighetene ombestemmer seg angående falsk forklaring og sikter JHA også for dette (i en separat sak). Ting som gjør at man tror JHA har drept og voldtatt Lena Sløgedal Paulsen, uten falsk forklaring: Hans DNA er funnet i offerets endetarm, vagina og munn. Vi vet han var på åsstedet da drapet skjedde. Alene. Vi vet han allerede var kapabel til voldtekt og drap, for samtidig som Lena ble drept så drepte og voldtok han hennes venninne Stine Sofie. Han har innrømmet drapet, men trakk det tilbake etter oppfordring fra datidens politi. Han har penetreringsvoldtatt en ung jente tidligere. Offeret ble drept på nesten identisk vis som den andre han drepte. Offeret ble forsøkt skjult sammen med det andre offeret han drepte. Han har uttrykt til venner at han ønsker å drepe. Saken er egentlig enkel så fort man tar bort den falske forklaringen og Kristiansen. Den blir bare vanskelig når man prøver legge skylden på en uskyldig mann med alibi. 20 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agnesjenta Skrevet 15. mai 2024 #1875 Del Skrevet 15. mai 2024 ‘Vi har diagnostisert blandet personlighetsforstyrrelse og pedofili’ !!! ‘Høy risiko for gjentakelse av seksuelle overgrep’ fra FVN.no 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 15. mai 2024 #1876 Del Skrevet 15. mai 2024 (endret) Agnesjenta skrev (3 minutter siden): ‘Vi har diagnostisert blandet personlighetsforstyrrelse og pedofili’ !!! ‘Høy risiko for gjentakelse av seksuelle overgrep’ fra FVN.no Og her10:44 Kristiansen. 10:44 Pedofili-diagnose med høy risiko Rettspsykiater Terje Tørrisen sier de ikke fant at Jan Helge Andersen har psykoselidelse. – De sakkyndige har diagnostisert F61.9 blandet personlighetsforstyrrelse med hovedtrekk fra paranoid og med alvorlige mellommenneskelige trekk fra dyssosial personlighetsforstyrrelse, diagnosen pedofili. – Vi sakkyndige har vurdert at det foreligger høy risiko for gjentakelse av seksuelle overgrep, sier Tørrisen. https://www.nrk.no/nyheter/drapene-i-baneheia-1.11756441 Endret 15. mai 2024 av Bendie 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agnesjenta Skrevet 15. mai 2024 #1877 Del Skrevet 15. mai 2024 Bendie skrev (2 minutter siden): Og her 44 Pedofili-diagnose med høy risiko Rettspsykiater Terje Tørrisen sier de ikke fant at Jan Helge Andersen har psykoselidelse. – De sakkyndige har diagnostisert F61.9 blandet personlighetsforstyrrelse med hovedtrekk fra paranoid og med alvorlige mellommenneskelige trekk fra dyssosial personlighetsforstyrrelse. diagnosen pedofili. – Vi sakkyndige har vurdert at det foreligger høy risiko for gjentakelse av seksuelle overgrep, sier Tørrisen. 10 https://www.nrk.no/nyheter/drapene-i-baneheia-1.11756441 Samt 98 i IQ og ingen problemer med hukommelse….. 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjertrud von Knäbe Skrevet 15. mai 2024 #1878 Del Skrevet 15. mai 2024 7 minutter siden, Agnesjenta said: ‘Vi har diagnostisert blandet personlighetsforstyrrelse og pedofili’ !!! ‘Høy risiko for gjentakelse av seksuelle overgrep’ fra FVN.no Merkelig at enkelte her inne er så opptatt av VK, mens de ikke bryr seg om at denne mannen har gått fritt rundt i flere år allerede. 15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askefast Skrevet 15. mai 2024 #1879 Del Skrevet 15. mai 2024 Ja, da kom det! Jan Helge har fått diagnosen pedofili. Jeg tror dette er grunnen til hele prosessen. Han drepte jentene, fordi han var livredd for å bli tatt. Det er for tungt å få stempel pedofili. Derfor legger han også skylden på viggo. Dyssosial personlighetforstyrrelse, er ikke det det nye begrepet for psykopat? Noen som kan bekrefte? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 15. mai 2024 Forfatter #1880 Del Skrevet 15. mai 2024 (endret) askefast skrev (2 minutter siden): Ja, da kom det! Jan Helge har fått diagnosen pedofili. Jeg tror dette er grunnen til hele prosessen. Han drepte jentene, fordi han var livredd for å bli tatt. Det er for tungt å få stempel pedofili. Derfor legger han også skylden på viggo. Dyssosial personlighetforstyrrelse, er ikke det det nye begrepet for psykopat? Noen som kan bekrefte? https://no.m.wikipedia.org/wiki/Dyssosial_personlighetsforstyrrelse "Dyssosial personlighetsforstyrrelse blir antatt å være en kronisk lidelse, og blir karakterisert ved sosialt uansvarlig, eksplosiv og manglende samvittighetsfull atferd. Manipulasjon, bedrageri og problemer med å knytte mellommenneskelige relasjoner går også igjen i denne pasientgruppen." Gir grei mening denne diagnosen ja. Sleng på pedofil så har du JHA. Endret 15. mai 2024 av yamask 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå