AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #21 Del Skrevet 12. november 2022 Anonym Brukar0 skrev (5 minutter siden): For det første så har ikke jeg skilt på dialekter, det er like rart uansett hvilken dialekt man legger om til. For det andre har jeg ikke hørt noen innvandrere snakke kav nordlending eller diverse vestlansdialekter. Kan du gi et eksempel? Marco Elsafadi, Leo Ajkic, dessuten har jeg hatt kolleger fra Bosnia som snakket nordlending fordi de hadde bodd på asylmottak i Lofoten. Anonymkode: 97b3e...0bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 12. november 2022 #22 Del Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Når innvandrere kan lære seg kav nordlandsk og diverse vestlandsdialekter uten problem så kan vel ts også. Om ts føler det vil bli enklere hverdag å tilpasse seg lokal dialekt, ja da må han få gjøre det. Høres ikke dumt ut nei. Det er forresten mye verre å høre fremmedspråklige og vestlendinger forsøke å snakke østlandske dialekter. Det blir bare grøt. Anonymkode: 7f27c...770 Første generasjon (meg inkludert) kan en høre det på (ikke alltid mye men det er noe av ens orginale morsmål som kommer gjennom) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 12. november 2022 #23 Del Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Marco Elsafadi, Leo Ajkic, dessuten har jeg hatt kolleger fra Bosnia som snakket nordlending fordi de hadde bodd på asylmottak i Lofoten. Anonymkode: 97b3e...0bf Leo Ajkic snakker overhodet ikke kav norsk på noen som helst måte. Du tror de snakker kav dialekt fordi du ikke kjenner dialekten, men en som har den dialekten ville nok reagert på tonefallet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 12. november 2022 #24 Del Skrevet 12. november 2022 Anonym Brukar0 skrev (Akkurat nå): Leo Ajkic snakker overhodet ikke kav norsk på noen som helst måte. Du tror de snakker kav dialekt fordi du ikke kjenner dialekten, men en som har den dialekten ville nok reagert på tonefallet. Jupp stemmer det, men han er ganske nær men hører at han har et annet morsmål (bosnisk) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå