Helene Skrevet 11. november 2022 #41 Skrevet 11. november 2022 Isvann skrev (3 minutter siden): Jeg setter så pris på dine ord! Tusen takk hun sender trussler om politi, advokat og barnevern?😅😅😅what…?! Jeg har jo loven på min side» du er så opptatt av husleie loven plutselig». Det sto opprinnelig 3 mnd i kontrakten så endret hun det til 1 mnd. Hun påsto at det var bare 1 mnd oppsigelsestid når man leide møblert. Ifølge lovlig husleiekontrakt, det har ingenting å si om du leier møblert eller ikke. Det er det som ble skrevet og signert i felleskap som gjelder. Eksempel, jeg hadde satt inn komfyr, et skap på soverommet og et par barkrakker på kjøkkener. Det siste, forventer ikke at leietaker skal ut å kjøpe barkrakker, men det var sånn kjøkkenløsning. Dette ble notert i kontrakten, skal følge boligen, blir ikke erstattet om ødelagt. Skjønner at du må ut derfra. Prøver bare å gi deg litt tips til videre på vegen. For det første, ha en skikkelig og lovlig kontrakt. Depositum er vanlig. Denne skal stå i ditt navn, på sperret konto. Dvs, du får rentene. Denne får du kun åpnet med underskrift fra utleier. Dvs, når utleier ser at du ikke har skadet boligen. Har alltid brukt lovlig kontrakt. Der er det også lov til å tilføye punkt. Det ene punktet jeg tilføyer er som nevnt ovenfor, reparasjoner kan skje på kort varsel. Snømåking for egen inngang må leietaker ordne selv. Leietaker er pliktig til å følge kommunens regler ang søppelsortering. Leietaker er pliktig til å opprettholde normalt vedlikehold. Dvs, ikke la boligen svømme over av søppel. Vask eller støvsuge jevnlig. Der kan ikke jeg sette standard, vasker kanskje 1 gang pr mnd, unntatt kjøkken og bad, hver uke og litt til. Siste punktet jeg alltid har hatt; ubetalt husleie er oppsigelsesgrunn. Ifølge loven kan det ta lang til å få mennesker ut av huset som ikke betaler husleie. Men med å skrive dette siste punktet i kontrakten, har jeg som utleier loven på min side. Enhver leietaker jeg har hatt de siste 20 åra har jeg både vært fornøyd med, og vi har hatt god kommunikasjon. Tenker, dette er hjemmet til leietaker. Selvfølgelig, henge opp bilder, male en vegg, skape sitt eget. Opplevd det motsatte selv. Resultatet, de har blitt boende i flere år av gangen. Mindre slitasje på min eiendom. Så har jeg også vedlikeholdt både underveis og mellom leietakere.
Isvann Skrevet 11. november 2022 Forfatter #42 Skrevet 11. november 2022 Helene skrev (2 minutter siden): Ifølge lovlig husleiekontrakt, det har ingenting å si om du leier møblert eller ikke. Det er det som ble skrevet og signert i felleskap som gjelder. Eksempel, jeg hadde satt inn komfyr, et skap på soverommet og et par barkrakker på kjøkkener. Det siste, forventer ikke at leietaker skal ut å kjøpe barkrakker, men det var sånn kjøkkenløsning. Dette ble notert i kontrakten, skal følge boligen, blir ikke erstattet om ødelagt. Skjønner at du må ut derfra. Prøver bare å gi deg litt tips til videre på vegen. For det første, ha en skikkelig og lovlig kontrakt. Depositum er vanlig. Denne skal stå i ditt navn, på sperret konto. Dvs, du får rentene. Denne får du kun åpnet med underskrift fra utleier. Dvs, når utleier ser at du ikke har skadet boligen. Har alltid brukt lovlig kontrakt. Der er det også lov til å tilføye punkt. Det ene punktet jeg tilføyer er som nevnt ovenfor, reparasjoner kan skje på kort varsel. Snømåking for egen inngang må leietaker ordne selv. Leietaker er pliktig til å følge kommunens regler ang søppelsortering. Leietaker er pliktig til å opprettholde normalt vedlikehold. Dvs, ikke la boligen svømme over av søppel. Vask eller støvsuge jevnlig. Der kan ikke jeg sette standard, vasker kanskje 1 gang pr mnd, unntatt kjøkken og bad, hver uke og litt til. Siste punktet jeg alltid har hatt; ubetalt husleie er oppsigelsesgrunn. Ifølge loven kan det ta lang til å få mennesker ut av huset som ikke betaler husleie. Men med å skrive dette siste punktet i kontrakten, har jeg som utleier loven på min side. Enhver leietaker jeg har hatt de siste 20 åra har jeg både vært fornøyd med, og vi har hatt god kommunikasjon. Tenker, dette er hjemmet til leietaker. Selvfølgelig, henge opp bilder, male en vegg, skape sitt eget. Opplevd det motsatte selv. Resultatet, de har blitt boende i flere år av gangen. Mindre slitasje på min eiendom. Så har jeg også vedlikeholdt både underveis og mellom leietakere. hun mente hun skulle ha depositum på sin egen sparekonto, dette stusset jeg veldig på. det høres bra ut. Skulle vært selvfølge at oppsigelsegrunn ved ubetalt husleie. Jeg har alltid vært flink til å betale. Plutselig begynner hun å snakke om politi, advokat og barnevern? Hva i alle dager? Jeg har jo loven på min side. Jeg betaler ganske mye for denne leiligheten. Hun ga oss nett som bare er sånn 2 gb eller noe. Vi ser 1-2 timer hver dag kansje å det varer o 10-14 dager. Så jeg sa du forventer jeg skal stille med det ene og det andre men vi har ikke fått nett som varer en mnd engang og det står at wifi er inkludert i kontrakten…. Så jeg sa du får fikse sånn vi har eller så flytter jeg så fort jeg finner meg leilighet
Snublefot62 Skrevet 11. november 2022 #43 Skrevet 11. november 2022 Isvann skrev (18 minutter siden): hun mente hun skulle ha depositum på sin egen sparekonto, dette stusset jeg veldig på. det høres bra ut. Skulle vært selvfølge at oppsigelsegrunn ved ubetalt husleie. Jeg har alltid vært flink til å betale. Plutselig begynner hun å snakke om politi, advokat og barnevern? Hva i alle dager? Jeg har jo loven på min side. Jeg betaler ganske mye for denne leiligheten. Hun ga oss nett som bare er sånn 2 gb eller noe. Vi ser 1-2 timer hver dag kansje å det varer o 10-14 dager. Så jeg sa du forventer jeg skal stille med det ene og det andre men vi har ikke fått nett som varer en mnd engang og det står at wifi er inkludert i kontrakten…. Så jeg sa du får fikse sånn vi har eller så flytter jeg så fort jeg finner meg leilighet Står depositum på egen depositumskonto i ditt navn eller overførte du til utleier direkte?
Isvann Skrevet 11. november 2022 Forfatter #44 Skrevet 11. november 2022 Jeg valgte depositums garanti istedefor.
Isvann Skrevet 14. november 2022 Forfatter #45 Skrevet 14. november 2022 Snublefot62 skrev (På 11.11.2022 den 23.01): Står depositum på egen depositumskonto i ditt navn eller overførte du til utleier direkte? Hun driver å trakasserer meg på meldinger. Kaller meg dårlig mor»stakkars barnet ditt». Og mye Annet styggt og serverer løgner. jeg ringte politiet Anbefalte meg å Anmelde. Hun har gått å snoket i mine private ting, mente hun hadde rett til å flytte på mine ting i leiligheten» politiet vil bare le Av deg» flyttet på lekene våres fordi» det så ikke ut, det var kAos» det var absoluftt ikke kaos. Var fint Stilt opp. Påstår at hun sa hun Skulle selge når vi flyttet inn. Det er ren løgn. Har hun aldri sakt til meg. Trakasserer meg som det holder på sms, jeg orker ikke mer dette er et mareritt for meg! Jeg er helt utslitt mentalt av henne. Har ptsd fra før av..: føler meg utrygg. Leter meg ihel etter en ny leilighet
Isvann Skrevet 14. november 2022 Forfatter #46 Skrevet 14. november 2022 Kan si det at jeg har truffet henne 3 ganger. Så hvordan jeg er som mamma vet hun lite om.dette er bare creepy. Skal anmelde for trakassering i morgen.
Isvann Skrevet 14. november 2022 Forfatter #47 Skrevet 14. november 2022 Helene skrev (På 11.11.2022 den 22.34): Ifølge lovlig husleiekontrakt, det har ingenting å si om du leier møblert eller ikke. Det er det som ble skrevet og signert i felleskap som gjelder. Eksempel, jeg hadde satt inn komfyr, et skap på soverommet og et par barkrakker på kjøkkener. Det siste, forventer ikke at leietaker skal ut å kjøpe barkrakker, men det var sånn kjøkkenløsning. Dette ble notert i kontrakten, skal følge boligen, blir ikke erstattet om ødelagt. Skjønner at du må ut derfra. Prøver bare å gi deg litt tips til videre på vegen. For det første, ha en skikkelig og lovlig kontrakt. Depositum er vanlig. Denne skal stå i ditt navn, på sperret konto. Dvs, du får rentene. Denne får du kun åpnet med underskrift fra utleier. Dvs, når utleier ser at du ikke har skadet boligen. Har alltid brukt lovlig kontrakt. Der er det også lov til å tilføye punkt. Det ene punktet jeg tilføyer er som nevnt ovenfor, reparasjoner kan skje på kort varsel. Snømåking for egen inngang må leietaker ordne selv. Leietaker er pliktig til å følge kommunens regler ang søppelsortering. Leietaker er pliktig til å opprettholde normalt vedlikehold. Dvs, ikke la boligen svømme over av søppel. Vask eller støvsuge jevnlig. Der kan ikke jeg sette standard, vasker kanskje 1 gang pr mnd, unntatt kjøkken og bad, hver uke og litt til. Siste punktet jeg alltid har hatt; ubetalt husleie er oppsigelsesgrunn. Ifølge loven kan det ta lang til å få mennesker ut av huset som ikke betaler husleie. Men med å skrive dette siste punktet i kontrakten, har jeg som utleier loven på min side. Enhver leietaker jeg har hatt de siste 20 åra har jeg både vært fornøyd med, og vi har hatt god kommunikasjon. Tenker, dette er hjemmet til leietaker. Selvfølgelig, henge opp bilder, male en vegg, skape sitt eget. Opplevd det motsatte selv. Resultatet, de har blitt boende i flere år av gangen. Mindre slitasje på min eiendom. Så har jeg også vedlikeholdt både underveis og mellom leietakere. Hun har bare vært bedrevitende, frekk, slem, respektløs. Såpass at jeg går med angst hjemme. Helt forferdelig følelse.
Fru Uperfekt Skrevet 14. november 2022 #48 Skrevet 14. november 2022 Jytte skrev (På 7.11.2022 den 13.44): Er den fullt møblert er en mnd. oppsigelse gyldig, men ikke om den er umøblert /delvis møblert. Uansett hva som står i kontrakten, umøblert er tre mnd. oppsigelsestid. Ikke om det er en del av hovedbyggning hvor eier har bopel
Snublefot62 Skrevet 14. november 2022 #49 Skrevet 14. november 2022 Fru Uperfekt skrev (49 minutter siden): Ikke om det er en del av hovedbyggning hvor eier har bopel Begge deler er totalt feil. Ikke kom med juridiske råd når du ikke vet hva du snakker om. 1 1
Fru Uperfekt Skrevet 15. november 2022 #50 Skrevet 15. november 2022 Snublefot62 skrev (6 timer siden): Begge deler er totalt feil. Ikke kom med juridiske råd når du ikke vet hva du snakker om. Jeg leier ut i sokkel med standar kontrakt 1år binding og 1mnd oppsigelse, det er en lovlig kontrakt. Det er egne regler på sokkel (del av egen bolig)
Snublefot62 Skrevet 15. november 2022 #51 Skrevet 15. november 2022 Fru Uperfekt skrev (5 timer siden): Jeg leier ut i sokkel med standar kontrakt 1år binding og 1mnd oppsigelse, det er en lovlig kontrakt. Det er egne regler på sokkel (del av egen bolig) Men lengden på oppsigelsestiden har ikke noe med om kun utleier bor der, eller noe med hovedbygning å gjøre. Slik du påstår.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå