Gå til innhold

Er du redd/nervøs for å kjøre i mørket?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hører om flere som blir stresset av å kjøre i mørket, er du en av dem og hvorfor?

Anonymkode: 67c76...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker ikke så godt å kjøre i mørkret som ellers fordi det er så mange gående og syklende idioter uten refleks og lys.

Anonymkode: d7150...529

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker bedre å kjøre når det er mørkt, for da er det lettere å se om det kommer møtende trafikk (kjører mest på svingete veier uten midtstripe)

Anonymkode: 9f450...50b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg fikk briller går det mye bedre. Før briller syns jeg det var skikkelig ekkelt når jeg møtte biler. Ellers er jeg mest nervøs for idioter uten refleks, sånne håper jeg har registrert seg som organdonor. 

Anonymkode: 482d5...deb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke redd, men jeg liker det ikke. Jeg er lysfølsom, og hater å kjøre på strekker med gatelys. Jeg er også redd for å kjøre på hjort.

Anonymkode: b311f...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er ikke kjempeglad i å kjøre i mørket. Hovedsakelig fordi jeg er redd for å kjøre på rådyr/hjort.

Anonymkode: 576e4...46a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg liker bedre å kjøre når det er mørkt, for da er det lettere å se om det kommer møtende trafikk (kjører mest på svingete veier uten midtstripe)

Anonymkode: 9f450...50b

Samme her, vestlandet selvfølgelig 😅

Anonymkode: 4f3cb...422

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Samme her, vestlandet selvfølgelig 😅

Anonymkode: 4f3cb...422

Her også😄

Anonymkode: 6a27b...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke veldig glad i å kjøre i mørket på steder uten veldig god belysning. Hovedveier går fint. 
Men ikke sentrumskjøring hvor det finnes så mange idioter som tror de er selvlysende. 

Blir ekstra nervøs når det regner i tillegg, siden sikten blir dårligere, og disse "selvlysende" dustene går i svarte regnjakker, med hetta på. Har også møtt på sykelister i rundkjøringer, som sykler i kjørebanen uten verken lys eller refleks. 

Hadde det ikke vært for at så mange tror de er selvlysende, så hadde jeg ikke vært nervøs. 

Anonymkode: d99db...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Her jeg bor valler det så mange omkring uten refleks, og de strener rett over gaten uten å se seg for. Det er også ofte vått (bor i Bergen...), og da er sikten enda verre.. Lys som reflekteres i våt vei, regn på ruten, og folk går med hetten helt ned i nesen og ser seg ihvertfall ikke for... 

Kjempeekkelt, synes jeg. 

I tillegg var jeg involvert i en vilt-påkjørsel for noen år tilbake, og er nå redd for det i tillegg..

Anonymkode: c0209...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er generelt stresset for å kjøre så jeg kjører veldig lite selv og tar mest kollektiv. 

Anonymkode: 40bb7...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å bli det. Er 52 og sliter med alderslangssynthet i tillegg til min vanlige nærsynthet og strever med å finne briller/linser som fungerer. I tillegg Hart nattesynet mitt helt klart blitt vesentlig dårligere, så nå synes jeg faktisk det er litt ekkelt fordi det tidvis er vanskelig å se. 

Før tenkte jeg aldri over dette en gang og skjønte ikke hva folk mente med at det var ekkelt å kjøre når det var mørkt og regn. 

Anonymkode: 7183f...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat redd, men liker ikke kjøre på smale landeveier der jeg ikke er kjent når det er mørkt. 

Anonymkode: 830b6...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men liker ikke å kjøre i tuneller, føles veldig trangt ut, kan ikke svinge unna om det kommer noe, føler at jeg ikke klarer å se skikkelig (kommer an på tunnellen også da), er ikke redd for det men, ute så føler jeg at jeg ser bedre og har mer kontroll på hva jeg driver med, stress om man kjører på en vei som er plass til 1,5 biler i bredden på, og så møter noen da, vanskelig å se så jeg ikke kjører i grøfta 

Anonymkode: 22336...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det går for så vidt fint for min del, men problemet er at tullinger gidder ikke å bruke refleks, og viten om at veldig mange er usikre gjør meg selv usikker og i fare. Det er vel som med alle andre ting; øvelse gjør mester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg synes jo åpenbart det er bedre å kjøre når det er lyst, og noe menneskeøyet er bedre tilpasset. Man må jo være mer på vakt når man har begrenset av oversikt.  Akkurat på samme måte som jeg er mer "redd" for å kjøre når jeg har dårlig sikt (uansett om det kommer av regn, snø , tåke el.)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...