Gå til innhold

Kan dere med evner se på situasjonen min?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ber om hjelp fra dere som har klarsynte evner. Har hatt det vanskelig i så mange år, på ulike arenaer i livet, som følge av sterke smertetilstander av ulik karakter. Alt i livet endrer seg når man ikke lenger fungerer på normal måte i hverdagen. Man blir ensom og isolert. Har vært sterk og tålmodig veldig lenge, men nå har jeg ikke mer håp igjen, har mistet troen prat livet kan bli bedre og mer innholdsrikt😔 

Kan noen være så snill og se på situasjonen min? Blir knærne mine bedre? Hva med smerter og ubehag i resten av kroppen? Hva med kjærligheten? Og livet generelt? Vær så snill å hjelpe🙏🏻❤️

Anonymkode: bee50...2ac

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fekk du ikkje svar i tråden din fra Oktober, TS?

Anonymkode: 0c857...b93

Det stemmer at jeg startet en tråd ang knærne mine i oktober. Det ble en fin samtale der, med et par stykker, vet ikke om du var en av dem? Jeg ble påminnet nå om at jeg ikke har svart på den siste meldingen som ble skrevet der, men det skal jeg gjøre.

Det var derimot ingen klarsynte som svarte der, så jeg ville prøve å starte en ny tråd, og denne gangen ikke bare ang knærne, men også flere tunge sider ved livet. Jeg har det rett og slett svært vanskelig, og håpte klarsynte kunne gi meg litt håp❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke kalle meg klarsynt, men noen evner har jeg. 

Smertene i knærne dine er psykosomatiske. Det kan være vanskelig å tro eller godta men det er jeg nokså sikker på. Du har vært gjennom så mye i livet at de indre smertene dine brer seg ut i kroppen, særlig knær. 

For at du skal få det bedre fysisk, trenger du hjelp til det psykiske. Du har for mange vonde opplevelser som har satt seg fast, dette gjelder særlig ift enkelte relasjoner og for meg oppleves det som om du er påført noe. 

Hvis du har mulighet, prøv å få time /henvisning til psykomotorisk fysioterapeut. Du kan bli bra i knærne dine men du må tenke litt utav boksen og forstå hvor smertene kommer fra. De kommer ikke fra fibromyalgi, leddgikt eller andre muskel og ledd-sykdommer... Dette er psykisk. Det jeg sier er ikke at det er innbilte smerter, for det er de ikke, de er i høyeste grad reelle... Men du må gripe dem an slik jeg sier. 

Når smertene på innsiden sorteres, vil smertene i kroppen avta. Du trenger langvarig hjelp. Får du ikke tak i en slik fysioterapeut, så må du søke hjelp hos psykolog. 

Jeg kjenner på din håpløshet men slik er det ikke. Det er IKKE håpløst. Jeg ser bare lysninger rundt deg, det er som om du står i et mørkt hull men rundt deg Er det mange lysglimt og lysninger som du kan gå mot. Det betyr at det Er mye håp foran deg. Ikke smerte og uro, men håp. Hold fast på det bildet og ta tak i dine smerter slik jeg har sagt. Det er mitt absolutte råd og jeg håper du vil gjøre det og at dette vil hjelpe deg noe. 

Ga det noe mening? Gi meg gjerne en tilbakemelding. 

Alt godt til deg. 

Endret av Oppreist
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppreist skrev (11 minutter siden):

Jeg vil ikke kalle meg klarsynt, men noen evner har jeg. 

Smertene i knærne dine er psykosomatiske. Det kan være vanskelig å tro eller godta men det er jeg nokså sikker på. Du har vært gjennom så mye i livet at de indre smertene dine brer seg ut i kroppen, særlig knær. 

For at du skal få det bedre fysisk, trenger du hjelp til det psykiske. Du har for mange vonde opplevelser som har satt seg fast, dette gjelder særlig ift enkelte relasjoner og for meg oppleves det som om du er påført noe. 

Hvis du har mulighet, prøv å få time /henvisning til psykomotorisk fysioterapeut. Du kan bli bra i knærne dine men du må tenke litt utav boksen og forstå hvor smertene kommer fra. De kommer ikke fra fibromyalgi, leddgikt eller andre muskel og ledd-sykdommer... Dette er psykisk. Det jeg sier er ikke at det er innbilte smerter, for det er de ikke, de er i høyeste grad reelle... Men du må gripe dem an slik jeg sier. 

Når smertene på innsiden sorteres, vil smertene i kroppen avta. Du trenger langvarig hjelp. Får du ikke tak i en slik fysioterapeut, så må du søke hjelp hos psykolog. 

Jeg kjenner på din håpløshet men slik er det ikke. Det er IKKE håpløst. Jeg ser bare lysninger rundt deg, det er som om du står i et mørkt hull men rundt deg Er det mange lysglimt og lysninger som du kan gå mot. Det betyr at det Er mye håp foran deg. Ikke smerte og uro, men håp. Hold fast på det bildet og ta tak i dine smerter slik jeg har sagt. Det er mitt absolutte råd og jeg håper du vil gjøre det og at dette vil hjelpe deg noe. 

Ga det noe mening? Gi meg gjerne en tilbakemelding. 

Alt godt til deg. 

Kjære deg, tusen hjertelig takk for at du tok deg tid, og tusen hjertelig takk for gode råd❤️ Jeg har tårer i øynene, for jeg føler du treffer så godt! Jeg ble fortalt tidlig i høst at smertene i knærne hadde kommet tilbake for å minne meg på noe, men jeg skjønte ikke hva hun mente. Jeg vet ikke om hun er direkte klarsynt, men hun kanaliserer og får info på et vis. Nå ga det litt mer mening. Jeg tror så absolutt at det er noe i det du skriver! Jeg har trøbbel i en nær relasjon, jeg kjemper for å bedre situasjonen, men veggene er for høye fra den andres side. Dette har vært så sårt for meg. Men det er mye gjennom livet som har vært vanskelig, som har satt spor, ikke store traumatiske hendelser, men jeg tror jeg er så sensitiv og usikker som person at mye går innpå meg som kanskje ikke hadde gått like innpå en annen.

Jeg har gått hos både psykolog og psykomotorisk fysioterapi tidligere, og et hav av fysioterapeuter. Ikke pga knærne, men pga andre smertetilstander i kroppen. Du nevner at dette ikke er fibromyalgi eller leddgikt, og akkurat nå, i knærne, så stemmer det. Akkurat nå er det senebetennelser. Men jeg har både diagnosene fibromyalgi og leddgikt. Mener du at leddgikten ikke er tradisjonell leddgikt, men psykosomatisk den også? (Det er minimalt med aktiv leddgikt akkurat nå, så jeg mener på  generell basis). Det hadde vært veldig nyttig å vite! Det har vært vurdert kraftige leddgiktmedisiner som bryter ned kroppen, men jeg har valgt å si nei av frykt for bivirkninger. Ser du at det har vært riktig å si nei til disse medisin- typene? 

Jeg skal følge rådene dine! Tusen rakk for at du også deler at det fins håp for meg, for følelsen av håp og glede har jeg ikke kjent på lang lang tid. Jeg strever med å holde hodet over vannet, men har i det siste vært redd for at jeg ikke skal klare å holde meg oppe lenger. Så tusen tusen takk for hjelpen!! Du aner ikke hvor mye det betyr❤️

Alt godt til deg også❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjære deg, tusen hjertelig takk for at du tok deg tid, og tusen hjertelig takk for gode råd❤️ Jeg har tårer i øynene, for jeg føler du treffer så godt! Jeg ble fortalt tidlig i høst at smertene i knærne hadde kommet tilbake for å minne meg på noe, men jeg skjønte ikke hva hun mente. Jeg vet ikke om hun er direkte klarsynt, men hun kanaliserer og får info på et vis. Nå ga det litt mer mening. Jeg tror så absolutt at det er noe i det du skriver! Jeg har trøbbel i en nær relasjon, jeg kjemper for å bedre situasjonen, men veggene er for høye fra den andres side. Dette har vært så sårt for meg. Men det er mye gjennom livet som har vært vanskelig, som har satt spor, ikke store traumatiske hendelser, men jeg tror jeg er så sensitiv og usikker som person at mye går innpå meg som kanskje ikke hadde gått like innpå en annen.

Jeg har gått hos både psykolog og psykomotorisk fysioterapi tidligere, og et hav av fysioterapeuter. Ikke pga knærne, men pga andre smertetilstander i kroppen. Du nevner at dette ikke er fibromyalgi eller leddgikt, og akkurat nå, i knærne, så stemmer det. Akkurat nå er det senebetennelser. Men jeg har både diagnosene fibromyalgi og leddgikt. Mener du at leddgikten ikke er tradisjonell leddgikt, men psykosomatisk den også? (Det er minimalt med aktiv leddgikt akkurat nå, så jeg mener på  generell basis). Det hadde vært veldig nyttig å vite! Det har vært vurdert kraftige leddgiktmedisiner som bryter ned kroppen, men jeg har valgt å si nei av frykt for bivirkninger. Ser du at det har vært riktig å si nei til disse medisin- typene? 

Jeg skal følge rådene dine! Tusen rakk for at du også deler at det fins håp for meg, for følelsen av håp og glede har jeg ikke kjent på lang lang tid. Jeg strever med å holde hodet over vannet, men har i det siste vært redd for at jeg ikke skal klare å holde meg oppe lenger. Så tusen tusen takk for hjelpen!! Du aner ikke hvor mye det betyr❤️

Alt godt til deg også❤️

Takk for din tilbakemelding ❤️det betyr mye for meg mtp å justere/korrigere meg. 

Jeg vet du har leddgikt og fibromyalgi, det var derfor jeg nevnte disse to diagnosene spesifikt. Jeg er i grenseland nå for hva jeg kan og vil gå innpå men nei, jeg tror ikke leddgikten er "ordinær" leddgikt. Medisiner kan jeg ikke gå innpå, det er et valg du tar selv og jeg hverken kan, vil eller våger uttale meg der. 

Smertene dine er sammensatte og relasjonen du nevner holder det nede. Du må bryte fri. Fokuser på deg selv en tid. Nå er tiden for å reise deg igjen, bygge deg selv opp, stein for stein. Du kommer dit hvor du ikke lenger vil føle deg som en liten fugleunge men som en ørn. Det vil ta tid men det er verdt det. Hold fast på håpet og ta skritt i ditt tempo. Du vet hva du må gjøre nå. Ønsker deg igjen alt godt, glad for å høre dette var til hjelp ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppreist skrev (3 minutter siden):

Takk for din tilbakemelding ❤️det betyr mye for meg mtp å justere/korrigere meg. 

Jeg vet du har leddgikt og fibromyalgi, det var derfor jeg nevnte disse to diagnosene spesifikt. Jeg er i grenseland nå for hva jeg kan og vil gå innpå men nei, jeg tror ikke leddgikten er "ordinær" leddgikt. Medisiner kan jeg ikke gå innpå, det er et valg du tar selv og jeg hverken kan, vil eller våger uttale meg der. 

Smertene dine er sammensatte og relasjonen du nevner holder det nede. Du må bryte fri. Fokuser på deg selv en tid. Nå er tiden for å reise deg igjen, bygge deg selv opp, stein for stein. Du kommer dit hvor du ikke lenger vil føle deg som en liten fugleunge men som en ørn. Det vil ta tid men det er verdt det. Hold fast på håpet og ta skritt i ditt tempo. Du vet hva du må gjøre nå. Ønsker deg igjen alt godt, glad for å høre dette var til hjelp ❤️

Kan du ikke slutte å lure folk med disse super-generelle "rådene" dine. Det du skriver kan gjelde for absolutt hver eneste person som har noe smerter. Bortsett fra... hvordan vet du at det er psykisk og ikke fysisk? Du aner ikke noe om dette mennesket, ikke gi dem helseråd. Hun tror jo på deg som om du hadde intim kunnskap om henne som etter å ha vært legen hennes i lang tid!

Skammelig.

Anonymkode: f8786...be0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan du ikke slutte å lure folk med disse super-generelle "rådene" dine. Det du skriver kan gjelde for absolutt hver eneste person som har noe smerter. Bortsett fra... hvordan vet du at det er psykisk og ikke fysisk? Du aner ikke noe om dette mennesket, ikke gi dem helseråd. Hun tror jo på deg som om du hadde intim kunnskap om henne som etter å ha vært legen hennes i lang tid!

Skammelig.

Dette må du gjerne mene men mine råd er ikke generelle. Jeg går aldri dypt inn i helserelaterte spørsmål, derfor svarer jeg ikke på det hun spør om ift medisiner. Er det generelt å si at plagene er psykosomatiske? Absolutt ikke. Det kunne jeg aldri sagt om jeg ikke var sikker. Hun bekrefter jo også mye av dette, du kaller det likevel svada? 

Jeg sier tydelig i fra i min tråd at jeg ikke er lege og at jeg ikke kan gi svar ift hva folk skal gjøre ift medisiner, behandling og slikt. I dette tilfellet var alt veldig klart for meg, derfor svarte jeg og jeg tror ikke jeg gjør noen skade ved å bre henne oppsøke psykolog og fysioterapi? 

Hadde vært fint om du tok tak i den hardheten din for den må være kjip å bære på. Og ikke prøv å påføre meg skam for det er ikke-eksisterende hos meg. 

Du kan derimot la være å lese det jeg skriver siden det irriterer deg såpass. Rart at så mange opplever at jeg "treffer", syns du ikke? Lykke til videre. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Skammelig.

Oppreist er en helt nydelig sjel som bruker mye av tiden sin på å hjelpe mennesker som har det vanskelig her inne. Hun treffer gang på gang, det ser jeg i tråden hennes også, og hun formidler det hun ser på en empatisk og genuin måte. Både jeg og mange andre har fått kjempegod hjelp av henne, og veldig mange setter stor pris på henne. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Oppreist er en helt nydelig sjel som bruker mye av tiden sin på å hjelpe mennesker som har det vanskelig her inne. Hun treffer gang på gang, det ser jeg i tråden hennes også, og hun formidler det hun ser på en empatisk og genuin måte. Både jeg og mange andre har fått kjempegod hjelp av henne, og veldig mange setter stor pris på henne. 

Tusen takk for støtte og for din godhet ❤️

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Oppreist skrev (På 7.11.2022 den 0.53):

Hvis du har mulighet, prøv å få time /henvisning til psykomotorisk fysioterapeut. Du kan bli bra i knærne dine men du må tenke litt utav boksen og forstå hvor smertene kommer fra.

Hei Oppreist❤️ Kan jeg få spørre et oppfølgingsspørsmål ang det jeg siterte? Jeg har nå både prøvd å sette meg på venteliste hos psykomotorisk fysioterapeut og psykolog, men begge deler virker vanskelig å få til. De psykomotoriske fysioterapeutene har så lange ventelister at de har sluttet å ta inn nye på ventelistene. Når det gjelder psykolog, er det nå så vanskelig å få komme til her i kommunen jeg bor i, at man må kartlegges hos fastlegen gjennom flere timer før fastlegen i det hele tatt skal vurdere å søke hjelp for pasienten. Og jeg ønsker ikke snakke med min fastlege om alle mine private tanker og følelser. Så jeg står litt fast. 

Ser du om jeg kan klare å løse opp i alt dette på egen hånd, nå når jeg kjenner til at smertene er psykosomatiske, og jeg kjenner til årsakene til at det har blitt sånn? Eller betyr dette at jeg ikke får så lett hjelp, stillstand? Jeg leste litt om psykosomatiske smerter i knær, og leste bl.a at det kan skyldes at man føler seg alene om alt, og at det kan gi utslag i at bena ikke klarer å bære kroppen, på et vis? Kan det hende jeg nå skal lære å stå på egne bein? Uten partner, uten noen nær nok til å hjelpe med ulike ting, og nå også uten hjelp av psykolog/ psykomotorisk fysioterapi? Har også prøvd å kontakte en tidligere fysioterapeut, men har ikke fått svar derfra heller, så dette er jo nesten litt tragikomisk. Hadde vært veldig veldig interessant å høre om du ser noe rundt dette. Og jeg hadde blitt kjempetakknemlig for hjelpen❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...