Gå til innhold

Ultralyd uke 12

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei hei

Jeg lurte på, har alle rett på ultralyd i uke 12? Jeg trodde det var åpnet opp for at alle kunne få en tidlig ultralyd? 

Var på første sjekk hos fastlege på fredag, og han sa vi kunne prate om det neste gang... 

Jeg har en missed abortion bak meg i uke 9 og har hatt noen blødninger denne graviditeten, så kjenner jeg ikke kommer til å slappe av før jeg ser at alt er bra rundt uke 12. 

Anonymkode: d422a...f76

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en ny lov, ja, men ikke alle sykehus klarer å innfri dette pga kapasitet, og prioriterer da de over 35 år. Mitt sykehus begynte med det, mens nabosykehuset har ikke kapasitet til det. Forøvrig bør jo henvisning sendes nå da siden du er i uke 9 allerede. Jeg var hos jordmor i uke 8, og hun sendte da henvisningen.

Anonymkode: 6832c...239

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hei hei

Jeg lurte på, har alle rett på ultralyd i uke 12? Jeg trodde det var åpnet opp for at alle kunne få en tidlig ultralyd? 

Var på første sjekk hos fastlege på fredag, og han sa vi kunne prate om det neste gang... 

Jeg har en missed abortion bak meg i uke 9 og har hatt noen blødninger denne graviditeten, så kjenner jeg ikke kommer til å slappe av før jeg ser at alt er bra rundt uke 12. 

Anonymkode: d422a...f76

Ja det er nytt nå at alle har rett :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk til privat jordmor som sa at alle har rett, men at det er ulikt fra kommune til kommune når tilbudet blir tilgjengelig.😊 hun henviste meg. Fastlegen nevnte det ikke en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...