AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #41 Skrevet 6. november 2022 Inntekt: 21607kr Bolig: 9184kr Strøm: 1500kr (har fast hver måned) Internett og mobil: 759kr Innbo og bilforsikring: 769kr Mat: 1600kr (400kr uka) Sparing: 5000kr Til overs: 2700kr Anonymkode: 20943...69e
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #42 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg bor alene med mitt barn på 10 år. har også 2 små hunder. bor sånn til at jeg må ha bil. Inntil nylig hadde jeg grei inntekt men går over på AAP nå pga langvarig sykdom. Får ikke barnebidrag da far ikke finnes. Får nå utbetalt 20 K men forstår ikke hvordan jeg skal overleve på det med dagens priser 😵💫 Klarer dere andre det? Har kuttet ut all luksus som Netflix, Storytel, boligalarm osv osv. likevel går det ikke opp 😖 Anonymkode: d2f8f...db5 spørs hvordan boligpriser osv er hvor du bor, jeg har 32K i mnd og er alene med 3 barn, ingen bidrag fra far, jeg betaler 16K i mnd for bolig og vi må bare klare oss, vi har ikke mye men det går rundt Anonymkode: fe678...7d0
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #43 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hva spiser dere når dere lever for 4-5000 i mat pr mnd? grønnsaker/kjøtt og frukt er jo blitt enormt dyrt. å bare spise knekkebrød for et barn som vokser er ikke aktuelt for meg. jeg kjøper lørdagsgodt 1 gang pr måned t barnet. snuser, røyker og drikker ikke alkohol eller brus. Så ingen luksusvarer. Anonymkode: d2f8f...db5 4 til 5000 for 2 høres helt innafor, jeg bruker ca 11000 pr mnd på mat og husholdning men alt av rester fryser jeg og lager middag noen ganger i mnd, evt bruker jeg det som lunsj, vi er 4 i mitt budsjett Anonymkode: fe678...7d0
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #44 Skrevet 6. november 2022 Vetatjegikkevet skrev (18 timer siden): Bra du søker om bidragsforskudd. Det er ikke sikkert det blir så mye, men noe i det minste nå som du går ned i inntekt. Har du sjekket med Lånekassen om du har rett til rentefritak/frys av lån når du går over på AAP? På sikt, vurder mulighet for å selge for å kjøpe rimeligere leilighet. Da sparer du også på strøm. Sjekk husbanken.no for å se om du kan ha rett på billigere lån eller bostøtte derfra. Du kan også be om en avtale i banken din for økonomisk rådgivning. Kanskje de ser muligheter vi ikke ser. Se om du kan spare på mat til hundene ved å bestille fra nettbutikk. Mange nye de siste årene, kanskje det er noe sted med tilbud? Se om det er mulig til å bytte til billigere bil for å kutte lånet der? Husk å regne på driftskostnadene også. Du kan også kontakte NAV for økonomisk rådgivning. Akkurat som med banken kan de komme på noe vi ikke har tenkt på. Så velger du selv hvilke råd du følger stuidielån kan bli slettet om du ikke evner å betale, det kan også bli slettet ved uføre snakk med statens lånekasse, de er ganske snille 😄 Anonymkode: fe678...7d0
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #45 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Inntekt: 21607kr Bolig: 9184kr Strøm: 1500kr (har fast hver måned) Internett og mobil: 759kr Innbo og bilforsikring: 769kr Mat: 1600kr (400kr uka) Sparing: 5000kr Til overs: 2700kr Anonymkode: 20943...69e vil vite hvordan du klarer 400 kr i uka på mat Anonymkode: fe678...7d0 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #46 Skrevet 6. november 2022 Hadde aldri kvittet meg med dyrene mine. Heldigvis er de små så de er billige i drift. Se på hvilken mat som er billigst og kjøp store kvanta. Jeg bruker å bestille på nett så blir det levert på døren. Har også forsikret de om det skulle skje noe. Om du legger ut alle utgiftene dine kan vi hjelpe bedre. Men sjekk at du har de billigste forsikringene, ikke er dobbeltforsikret, trenger du alle? Sjekk billige mobilabonement og internett. Jeg vurderer å betale 349 med chilimobil for ubegrenset med data og sløyfe internett hjemme. Tv streamer jeg så jeg betaler ikke for det annet enn jeg unner meg av og til en konto hos en av tilbyderne (netflix, discovery, tv2 osv). Jeg spiser mye plantebasert, da sparer jeg mye penger på butikken. Når jeg trenger noe handler jeg det aller helst på salg eller brukt. Selger også ting jeg ikke trenger mer. Jeg merker meg hva som er billig hvor. Normal har billig deodoranter og tøymykner. Rusta kjøper jeg intimsåpe og snacks på europris. Handler utelukkende på rema/kiwi/extra. Kun tilbud på de andre butikkene. Anonymkode: 52ab3...3b3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #47 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): vil vite hvordan du klarer 400 kr i uka på mat Anonymkode: fe678...7d0 Det er ikke vanskelig når man allerede har basisvarer liggende hjemme fra før...jeg kjøper inn 4 billigbrød til 9kr stk og har i fryseren. Kjøpe varer som holder lenger og ikke går ut på dato etter noen dager etter kjøp. Drikke vann. Verken drikker,røyker eller snuser. Anonymkode: 20943...69e
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #48 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ja dessverre er det også det jeg ser 😞 har ca 12000 å leve for etter hus og strøm. da inngår internett, drivstoff, mat, tlf, klær, lege, studielån, billån, bilforsikring osv osv… sikkert flere grep man kan ta, og vil forsøke å søke om bidragsforskudd som ble foreslått. Men klarer andre seg på så lite? Jeg forstår det nesten ikke… Anonymkode: d2f8f...db5 Lege er bare 3000 kr i året. Jeg setter av fast sum i måneden til alt som ikke betales hver måned. F.eks forsikring kommer 2 ganger i året, lege er i januar-mars før jeg får frikort. Men dette har jeg da satt av på egen konto gjennom hele året. Jeg lever på 4 000 etter hus, strøm og bilforsikring, og det går fint. Men jeg har ikke barn. Klær trenger man sjelden nytt. En voksen trenger ikke mat for over 2000 kr i måneden, selv nå med høye priser. Kaster aldri mat, bruker opp alt. Så her har MANGE mye å hente. Billånet burde du kvitte deg med fortest mulig. Anonymkode: a161b...91f
c_buk Skrevet 6. november 2022 #49 Skrevet 6. november 2022 Jeg har et spørsmål litt på si. Reagerer nemlig på den lave utbetalingen. Gjelder ikke uføreforsikringen når man får aap? Har faktisk ikke tenkte på akkurat dette spørsmålet før.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #50 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er ikke vanskelig når man allerede har basisvarer liggende hjemme fra før...jeg kjøper inn 4 billigbrød til 9kr stk og har i fryseren. Kjøpe varer som holder lenger og ikke går ut på dato etter noen dager etter kjøp. Drikke vann. Verken drikker,røyker eller snuser. Anonymkode: 20943...69e basisvarer varer ikke evig, de må fra tid til annen handles inn på nytt, vi er 1 voksen og 3 barn, uansett hvor billig jeg handler kommer jeg ikke under 2500 i uka, jeg handler alltid på tilbud, og ser etter varer som snart går ut på dato, så jeg kan få de til 50% 4 matpakker 5 dager i uka frukt og grønt koster skjorta, det er ofte ikke middag som er dyrt. vi er ofte ute å fisker så har fiskemat nesten gratis Anonymkode: fe678...7d0 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #51 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): basisvarer varer ikke evig, de må fra tid til annen handles inn på nytt, vi er 1 voksen og 3 barn, uansett hvor billig jeg handler kommer jeg ikke under 2500 i uka, jeg handler alltid på tilbud, og ser etter varer som snart går ut på dato, så jeg kan få de til 50% 4 matpakker 5 dager i uka frukt og grønt koster skjorta, det er ofte ikke middag som er dyrt. vi er ofte ute å fisker så har fiskemat nesten gratis Anonymkode: fe678...7d0 Hvor handler du? Jeg er 1 voksen og jeg handler for 500 kr i uka, så tenker at 2000 i uka burde være overkommelig for 1 voksen og 3 barn. Særlig siden dere har gratis fisk. Har du gått gjennom hva som er rimelige grønnsaker? Hva som er billig middag. Bake egne brød. 2 brød koster 33 kr, og om du får de på 50% så under 20 kr. Anonymkode: a161b...91f
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #52 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (På 5.11.2022 den 7.12): Jeg bor alene med mitt barn på 10 år. har også 2 små hunder. bor sånn til at jeg må ha bil. Inntil nylig hadde jeg grei inntekt men går over på AAP nå pga langvarig sykdom. Får ikke barnebidrag da far ikke finnes. Får nå utbetalt 20 K men forstår ikke hvordan jeg skal overleve på det med dagens priser 😵💫 Klarer dere andre det? Har kuttet ut all luksus som Netflix, Storytel, boligalarm osv osv. likevel går det ikke opp 😖 Anonymkode: d2f8f...db5 det er mye. jeg har bare 10 000 i mnd og klarer meg Anonymkode: a5b01...0fe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå