AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #1 Skrevet 5. november 2022 Jeg bor alene med mitt barn på 10 år. har også 2 små hunder. bor sånn til at jeg må ha bil. Inntil nylig hadde jeg grei inntekt men går over på AAP nå pga langvarig sykdom. Får ikke barnebidrag da far ikke finnes. Får nå utbetalt 20 K men forstår ikke hvordan jeg skal overleve på det med dagens priser 😵💫 Klarer dere andre det? Har kuttet ut all luksus som Netflix, Storytel, boligalarm osv osv. likevel går det ikke opp 😖 Anonymkode: d2f8f...db5 1
Heydayotheinterweb Skrevet 5. november 2022 #2 Skrevet 5. november 2022 Du trenger ikke unødvendige ting som netflix. Det finnes mange sider som du kan se ting på gratis
Tomas77 Skrevet 5. november 2022 #3 Skrevet 5. november 2022 Veldig vanskelig å si når vi ikke vet faste utgifter. Eier du bolig? Hvis ikke,er du over sosialnorm hvis du trekker husleie/strøm fra AAP? Bil er dyrt som du selvfølgelig vet men to hunder er også svindyrt. 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #4 Skrevet 5. november 2022 Heydayotheinterweb skrev (Akkurat nå): Du trenger ikke unødvendige ting som netflix. Det finnes mange sider som du kan se ting på gratis Og derfor har jeg kuttet det ut -som jeg skrev i HI….. Anonymkode: d2f8f...db5 12
Hmmmmmm Skrevet 5. november 2022 #5 Skrevet 5. november 2022 Du får vel utvidet barnetrygd. Selv om far ikke finnes, så får du vel bidrag av nav? 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #6 Skrevet 5. november 2022 Tomas77 skrev (Akkurat nå): Veldig vanskelig å si når vi ikke vet faste utgifter. Eier du bolig? Hvis ikke,er du over sosialnorm hvis du trekker husleie/strøm fra AAP? Bil er dyrt som du selvfølgelig vet men to hunder er også svindyrt. Vanskelig å kvitte seg med husdyr da… Det er jo ikke «ting»… eier huset og har bedt om avdragsfrihet, men renter, forsikring, vedlikehold og strøm kommer opp i ca 10000 pr mnd. (I allefall om vinteren). ikke mye igjen å leve for da 😞 mat er DYRT drivstoff er DYRT Medisiner jeg ikke får på blå resept er dyrt.. gaver, klær osv har jeg begynt å kjøpe på Finn. No Anonymkode: d2f8f...db5 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #7 Skrevet 5. november 2022 Hmmmmmm skrev (Akkurat nå): Du får vel utvidet barnetrygd. Selv om far ikke finnes, så får du vel bidrag av nav? Nei- ingen barnebidrag. men ja -Utvidet barnetrygd. Anonymkode: d2f8f...db5
Hmmmmmm Skrevet 5. november 2022 #8 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei- ingen barnebidrag. men ja -Utvidet barnetrygd. Anonymkode: d2f8f...db5 Men kan du ikke søke på statlig bidrag?
Tomas77 Skrevet 5. november 2022 #9 Skrevet 5. november 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vanskelig å kvitte seg med husdyr da… Det er jo ikke «ting»… eier huset og har bedt om avdragsfrihet, men renter, forsikring, vedlikehold og strøm kommer opp i ca 10000 pr mnd. (I allefall om vinteren). ikke mye igjen å leve for da 😞 mat er DYRT drivstoff er DYRT Medisiner jeg ikke får på blå resept er dyrt.. gaver, klær osv har jeg begynt å kjøpe på Finn. No Anonymkode: d2f8f...db5 Absolutt vanskelig å kvitte seg med dyr men mulig du ikke har så mye valg. Inkludert barnetrygd har du vel da ca 13 000 overskytende etter faste utgifter, det kan jo gå en tid men enhver bilregning eller større regning vil velte det lasset.
Hmmmmmm Skrevet 5. november 2022 #10 Skrevet 5. november 2022 Du har krav på bidragsforkudd dersom far er ukjent 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #11 Skrevet 5. november 2022 Jeg har en hjemmeboende studentsønn som bor og spiser gratis, og jeg greier meg helt fint med 20.000 i mnd. Det er faktisk ganske romslig, men det er jo fordi jeg ikke har så store faste utgifter. Lån, fellesutgifter, forsikring, strøm og tlf ligger på rett over 10.000 kr. Til mat og vanlige husholdningsartikler går det nå 4500-5000, og da har jeg 5000 til annet bruk el. sparing 😊 Anonymkode: 8ccc3...82d 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #12 Skrevet 5. november 2022 Tomas77 skrev (4 minutter siden): Absolutt vanskelig å kvitte seg med dyr men mulig du ikke har så mye valg. Inkludert barnetrygd har du vel da ca 13 000 overskytende etter faste utgifter, det kan jo gå en tid men enhver bilregning eller større regning vil velte det lasset. Ja dessverre er det også det jeg ser 😞 har ca 12000 å leve for etter hus og strøm. da inngår internett, drivstoff, mat, tlf, klær, lege, studielån, billån, bilforsikring osv osv… sikkert flere grep man kan ta, og vil forsøke å søke om bidragsforskudd som ble foreslått. Men klarer andre seg på så lite? Jeg forstår det nesten ikke… Anonymkode: d2f8f...db5
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #13 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har en hjemmeboende studentsønn som bor og spiser gratis, og jeg greier meg helt fint med 20.000 i mnd. Det er faktisk ganske romslig, men det er jo fordi jeg ikke har så store faste utgifter. Lån, fellesutgifter, forsikring, strøm og tlf ligger på rett over 10.000 kr. Til mat og vanlige husholdningsartikler går det nå 4500-5000, og da har jeg 5000 til annet bruk el. sparing 😊 Anonymkode: 8ccc3...82d Hva spiser dere når dere lever for 4-5000 i mat pr mnd? grønnsaker/kjøtt og frukt er jo blitt enormt dyrt. å bare spise knekkebrød for et barn som vokser er ikke aktuelt for meg. jeg kjøper lørdagsgodt 1 gang pr måned t barnet. snuser, røyker og drikker ikke alkohol eller brus. Så ingen luksusvarer. Anonymkode: d2f8f...db5 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #14 Skrevet 5. november 2022 Kvitt deg med hundene. Sånt dill har du vel ikke råd til. Anonymkode: a48a8...694 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #15 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kvitt deg med hundene. Sånt dill har du vel ikke råd til. Anonymkode: a48a8...694 Syke svar. Man kvitter seg ikke med familiemedlem. Anonymkode: ee224...818 8 3
Tvist Skrevet 5. november 2022 #16 Skrevet 5. november 2022 (endret) Det er vanskelig med du må kanskje vurdere om dere kan bo der dere bor. Det kom nettopp en rentehevning som du kommer til å merke i slutten av desember, og enda en kommer neste mnd. Deretter kan det hende det stabiliserer seg, men det hjelper ikke deg om du ikke kan betale det. Bedre å flytte kontrollert enn å bli tvunget . Endret 5. november 2022 av Tvist 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #17 Skrevet 5. november 2022 Tvist skrev (Akkurat nå): Det er vanskelig med du må kanskje vurdere om dere kan bo der dere bor. Det kom nettopp en rentehevning som du kommer til å merke i slutten av desember, og enda en kommer neste mnd. Deretter kan det hende det stabiliserer seg, men det hjelper ikke deg om du ikke kan betale det. Hun eier allerede boligen, å selge for å leie er neppe mer økonomisk i denne tiden. Anonymkode: 123b1...012 6
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #18 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Syke svar. Man kvitter seg ikke med familiemedlem. Anonymkode: ee224...818 Jeg synes den respektløse tonen vedkommende skriver med er mye verre. «Sånt dill» = to dyr familien er glad i. Anonymkode: 0a89c...883 10
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #19 Skrevet 5. november 2022 Det beste du kan gjøre,er å flytte til billigere bolig. Ja, det kan være tøft å bryte opp og flytte, men noen ganger må man ta det valget. En voksen og et barn trenger strengt tatt bare en treroms på 70 kvadrat som er billig å varme opp. Anonymkode: 1a571...638 1
Tvist Skrevet 5. november 2022 #20 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun eier allerede boligen, å selge for å leie er neppe mer økonomisk i denne tiden. Anonymkode: 123b1...012 Hun må jo ha råd til å eie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå