Gå til innhold

Huden min ble totaltskadet (brannskade)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tok laser behandling ifjor hos en lege, som jeg trodde var flink, hun drev sin egen klinikk på dagtid. Hu tok først dermapen, også etterpå laser, det svei under hele behandlingen, trodde det var vanlig. Jeg spurte om det blir rødt i ettertid, hun sa ja litt, men går over etter 1 dag. Smurte meg med aloevera krem, noe som ikke var lurt, hu tok heller ingen hudanalyse på forhånd. De neste dagene ble jeg mere rød og hoven i hele ansiktet, huden brant, øynene hovnet opp, folk lurte på om jeg hadde vært  i brannulykke. Gul væske rant det også, turte ikke å gå ut døra, ringte legen og sa ifraDA7E8A35-1A72-4F4A-AB62-E76E2B5577DD.thumb.jpeg.9533b3973fe3c99b0f4995aa254cfe78.jpeg.  Kinnene var kraftig røde. Hun ville heller ikke innrømme feilen sin, skyldte på at hun hadde altfor mye stress i forbindelse med nattvakter på OUS, og ikke klarte å huske alt til enhver tid, og at jeg la ekstra press på henne med klage om huden nå, hun manipulerte meg . Mente at jeg hadde rar hudtilstand og at det sjeldent skjedde en brannskade. Men heldigvis ble huden helt fin igjen. Men guud for en uprofesjonell lege. Se bilde.... jeg hadde rødhet sånn i 1 måned. Dette er ikke vanlig.  Jeg hadde tatt laser flere ganger før dette hos vanlig sykepleier, og da var huden fin igjen etter 1 uke. Har en normal hudtilstand.

Anonymkode: f89b9...263

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Dokumenter skadene (bilder i godt lys). Gå også til en hudlege og få disse bekreftet. Hvis du har væskende sår og væsken som kommer ut er gulaktig, så er det et tegn på infeksjon. Ergo haster dette.

2. Anmeld forholdet til Forbrukerområdet, og rådfør deg med dem om hva du skal gjøre videre. 

3. Du kan også ta kontakt med Norsk Hudpleieforbund og forhøre deg med dem om hva du kan gjøre.

Ønsker deg snarlig helbred. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om du lurer på noe?

Men dermapen og laser samme dag hørtes ikke helt vanlig ut? 

Anonymkode: eaa61...071

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble skadet i hudklinikk 23 år gammel. hos hudlege. ble 100 % ufør av dette. ødelagt studier og jobb og alt for meg. legen nektet skyld.  prøvde erstatning og alt som var . nå har jeg utviklet senskader . og fått mange hudsykdommer . helt forferdelig. jeg tenker ofte at dette er en drøm. men det er virkelighet. det er så sykt. 

Anonymkode: 27c22...7df

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dessverre kan det utvikle seg flere hudsykdommer etter skade / traume , så om huden din ser fin ut nå kan du få deg et sjokk om 15 år :( 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.11.2022 den 0.24):

Tok laser behandling ifjor hos en lege, som jeg trodde var flink, hun drev sin egen klinikk på dagtid. Hu tok først dermapen, også etterpå laser, det svei under hele behandlingen, trodde det var vanlig. Jeg spurte om det blir rødt i ettertid, hun sa ja litt, men går over etter 1 dag. Smurte meg med aloevera krem, noe som ikke var lurt, hu tok heller ingen hudanalyse på forhånd. De neste dagene ble jeg mere rød og hoven i hele ansiktet, huden brant, øynene hovnet opp, folk lurte på om jeg hadde vært  i brannulykke. Gul væske rant det også, turte ikke å gå ut døra, ringte legen og sa ifraDA7E8A35-1A72-4F4A-AB62-E76E2B5577DD.thumb.jpeg.9533b3973fe3c99b0f4995aa254cfe78.jpeg.  Kinnene var kraftig røde. Hun ville heller ikke innrømme feilen sin, skyldte på at hun hadde altfor mye stress i forbindelse med nattvakter på OUS, og ikke klarte å huske alt til enhver tid, og at jeg la ekstra press på henne med klage om huden nå, hun manipulerte meg . Mente at jeg hadde rar hudtilstand og at det sjeldent skjedde en brannskade. Men heldigvis ble huden helt fin igjen. Men guud for en uprofesjonell lege. Se bilde.... jeg hadde rødhet sånn i 1 måned. Dette er ikke vanlig.  Jeg hadde tatt laser flere ganger før dette hos vanlig sykepleier, og da var huden fin igjen etter 1 uke. Har en normal hudtilstand.

Hvilken klinikk har gjort dette?😳

Anonymkode: f3bde...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo pasientskade. Den som utførte dette kan ikke ha riktig kunnskap om verken hud eller bruk av laser. Du må melde fra om denne behandleren. 

Anonymkode: 9bec1...da3

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvilken klinikk har gjort dette?😳

Anonymkode: f3bde...8c3

Medilaser hud, i Oslo. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.11.2022 den 20.51):

Usikker på om du lurer på noe?

Men dermapen og laser samme dag hørtes ikke helt vanlig ut? 

Ja var kraftig behandling både dermapen og laser... veldig rart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja var kraftig behandling både dermapen og laser... veldig rart

Men hvorfor melder du ikke inn klage?

Jeg har bare gjort dermapen en gang, da på Oslo Skin Lillo gård i Oslo.

Siden jeg aldri hadde vært hos hudpleier før tok hun svak behandling, og spurte hele veien om jeg opplevde ubehag osv.

Gjorde kun dermapen 2 runder, så beroligende maske - ble littegranne rosa men det var alt. Flasset bittelitt et par steder.

Så anbefalte hun mer gradvis eventuell behandling i styrke på dermapen og at sterkere hudtyper kan ha syre i tillegg. Det leser jeg og mange andre klinikker tilbyr (tror det er mandelsyre, den skal jo være ganske mild til syre å være). 

Jeg opplevde egentlig de «leste» huden min bra, og ikke bare duret på. Ble anbefalt mildere produkter enn jeg selv har forsøkt hjemme, noe som gir mening da jeg har reagert litt. 

Man kan jo ha uflaks og reagere med sjeldnere typer allergi osv, men synes laser+dermapen hørtes ekstremt overbehandlende ut. Bor i nabolaget, men aldri sett eller hørt om den klinikken. Hjemmesidene var og ganske dodgy 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi!!!! Ikke bra!! Var det cO2 Laser eller hva slags Laser og styrke?

Anonymkode: 1fe4c...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

ble skadet i hudklinikk 23 år gammel. hos hudlege. ble 100 % ufør av dette. ødelagt studier og jobb og alt for meg. legen nektet skyld.  prøvde erstatning og alt som var . nå har jeg utviklet senskader . og fått mange hudsykdommer . helt forferdelig. jeg tenker ofte at dette er en drøm. men det er virkelighet. det er så sykt. 

Hvordan behandling tok du? 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Oi!!!! Ikke bra!! Var det cO2 Laser eller hva slags Laser og styrke?

Co2 laser og 3 forskjellige funksjoner brukte hu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Co2 laser og 3 forskjellige funksjoner brukte hu.

Googlet og svar på realself, noen sier «kan kombineres dersom hvis at», mens andre anbefaler at man ikke gjør det pga risiko for skader. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...