Gå til innhold

Bonusbarn/stebarn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Han får bytte til å ha de på samvær når han faktisk selv kan stå opp med de, siden de ikke klarer noe selv

Anonymkode: 7b4b9...1e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

At man hjelper hverandre med  barna synes jeg er greit. At du skal ta alt ansvar for hans barn, når det høres ut som han ikke hjelper til med dine eller i det hele tatt møter dine da han er på jobb da blir feil. 

Da bør han enten bytte jobb eller endre samværet til annenhver helg og feks torsdag og fredag den uka han har de i helga

Endret av Curiousine
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Litt spesielt egentlig. Nå er det en annen tråd som går samtidig med denne, om en stefar som kuttet all kontakt med en gutt etter brudd. Og der får ts masse støtteerklæringer på at stefaren er en drittsekk og ligende. Her er det åpenbart at folk flest mener at stefar han et ansvar ovenfor stesønnen, og at man blir ansett som en familie selv om man ikke er biologisk familie. 

I denne tråden får ts masse støtte, om at barna er fars ansvar og at barna ikke kan være hos dem 50% av tiden for at far jobbe så mye. Ts blir også sett på som barnevakt. Her er det åpenbart at steforeldre ikke har noe ansvar for stebarn, og at man egentlig ikke kan sees på som en ordentlig familie. Er det egentlig rart at steforeldre kutter kontakt med stebarn etter brudd, når mange har dette synet på stebarn vs biologiske barn?

Til syvende og sist er det bare barna som er taperne her. De voksnes egoistiske valg om å flytte fra hverandre, inn sammen med andre, og ha mine, dine og våre barn, går kun utover de uskyldige barna. 

Anonymkode: 0d528...877

Her er det jo et nytt, fersk forhold med store barn som har en mamma. 

I innlegget du nevner hadde barnet ikke kontakt med biofar, og stefar hadde vært i livet til barnet i ca 20 år, fra barnet var sånn 2-3. 

Ser du virkelig ikke forskjell?

Anonymkode: 16546...d6d

• Liker 1
Skrevet

Eh mam bor sammen og da deler vi selvsagt, jeg tar da like mye ansvar for bonusbarn , skulle bare manglex

Anonymkode: a856b...73e

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Disse barna visste du jo om før dere flyttet sammen og barna kommer først. Det er ikke lange økta med de på morgenen og du kan ha egentid da de er på skolen. Samboere med mine og dine barn skal vel hjelpe hverandre eller?

Helt ærlig bør du gjøre det slutt og ikke involver deg med en mann som har barn heretter.

Jeg skjønner ikke hvorfor dette skal være så vanskelig for deg.

Anonymkode: d9104...958

Så enig 

Anonymkode: a856b...73e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2022 den 8.24):

Det handler vel mere for min del at han tar ikke noe ansvar. Og at jeg vil han skal ta sin del. Hadde han bidratt den uka han har barnefri med mine unger, laget middag, handlet inn, gjort noe i huset.. men han gjør overhodet ingenting. Jeg står for alt også hans barn og derfor måtte jeg høre om dette er noe jeg er urimelig på. Samboerskapet er også relativt nytt, derfor jeg syns det er litt urimelig at han ikke engang prøver gjøre litt rutiner med sine barn..

Anonymkode: 89005...4a1

Hva gir det deg egentlig å være i et forhold med denne mannen? 

Anonymkode: eb82b...192

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ikke ha barna dine og hans samme uke? Da er du oppe om morningen uansett, og kan hjelpe til. Og han er hjemme om eftaen/kvelden og kan også hjelpe til med dine barn.. poenget er vel og være en familie? Da er det vel normalt og ha barna samlet og at di voksne hjelper hverandre?

Anonymkode: 24a11...6a4

Skrevet

Jeg har et barn fra før av, og er nå gift med 2 barn til. Far til barnet er også gift og har 1 barn til. Vi gikk ifra hverandre når barnet var 2 år. 

Begge bonusforeldre har tatt ansvar naturlig for deres bonusbarn. Det kan være alt fra å stå opp med alle ungene, hente / levere på skole / aktivitet ved behov, gjøre ting sammen de to, hjelpe til med leksene til barnet osv osv. Vi har snakket om dette felles og hver for oss, og for de føles det naturlig ut at de tar likt ansvar for  bonusbarnet som sine egne biologiske barn. Ingenting vi som biologiske foreldre krever. Hadde gjort det samme selv om far hadde hatt barn fra før av. 

Anonymkode: d9c4d...10a

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Litt spesielt egentlig. Nå er det en annen tråd som går samtidig med denne, om en stefar som kuttet all kontakt med en gutt etter brudd. Og der får ts masse støtteerklæringer på at stefaren er en drittsekk og ligende. Her er det åpenbart at folk flest mener at stefar han et ansvar ovenfor stesønnen, og at man blir ansett som en familie selv om man ikke er biologisk familie. 

I denne tråden får ts masse støtte, om at barna er fars ansvar og at barna ikke kan være hos dem 50% av tiden for at far jobbe så mye. Ts blir også sett på som barnevakt. Her er det åpenbart at steforeldre ikke har noe ansvar for stebarn, og at man egentlig ikke kan sees på som en ordentlig familie. Er det egentlig rart at steforeldre kutter kontakt med stebarn etter brudd, når mange har dette synet på stebarn vs biologiske barn?

Til syvende og sist er det bare barna som er taperne her. De voksnes egoistiske valg om å flytte fra hverandre, inn sammen med andre, og ha mine, dine og våre barn, går kun utover de uskyldige barna. 

Anonymkode: 0d528...877

Du ser ikke annet enn fellesnevneren stefar i disse to innleggene? At problemstillingene er helt ulike er egentlig helt irrelevant eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...