Gå til innhold

Bonusbarn/stebarn

Fremhevede innlegg

Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (Akkurat nå):

Bare det at han ytrer seg om at du skal ta ansvaret for hans barn den uka du selv faktisk har barnefri hadde gjort at jeg hadde revurdert hele mannen, spesielt når du faktisk er ufør og... Altså for en selvopptatt mann du har, er vel det som er grunnen for at han ble samboer og, han tenkte at han kunne få i pose og sekk, mer samvær og redusert bidrag mens han har kjerring som går hjemme og gjør jobben for han.

Hadde avsluttet dette her jeg før du blir helt rævkjørt.

Ja du har helt sikkert rett… at jeg virkelig bør revurdere hele greia.skal snakke med han etterpå når han har stått opp.. han sover jo nå.. jeg sto jo opp med mine barn idag, han har fri😔 

Anonymkode: 89005...4a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja du har helt sikkert rett… at jeg virkelig bør revurdere hele greia.skal snakke med han etterpå når han har stått opp.. han sover jo nå.. jeg sto jo opp med mine barn idag, han har fri😔 

Ja, det er jo og veldig viktig å ta vare på seg selv, spesielt når man sliter med helsa så du må ta hensyn til deg selv først både for din egen del og dine barn. Han har jo tydeligvis ingen problemer med å sette sine egne behov først så du blir bare utnyttet.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Altså hva er problemet med å si at han må ta ansvar for sine egne unger. Du ordner med dine. Han får ordne med sine. Det er helt rimelig. Så kan man selvsagt hjelpe hverandre innimellom men det fordrer jo at han tar sitt ansvar og ikke lesser det på deg. Hva gjør han om du flytter ut? Tror du må realitetorientere han litt. Du er ikke ansatt som au pair i det huset.

Anonymkode: 1e706...cbf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Altså hva er problemet med å si at han må ta ansvar for sine egne unger. Du ordner med dine. Han får ordne med sine. Det er helt rimelig. Så kan man selvsagt hjelpe hverandre innimellom men det fordrer jo at han tar sitt ansvar og ikke lesser det på deg. Hva gjør han om du flytter ut? Tror du må realitetorientere han litt. Du er ikke ansatt som au pair i det huset.

Anonymkode: 1e706...cbf

Takk❤️ nei jeg er jo ikke det…

Skrevet

Du fikk jo egentlig svar på dette i ditt forrige innlegg. 
Du skal selvfølgelig ikke ha hovedansvar for hans barn. Dere kan hjelpe hverandre, men det må i så fall gå begge veier. 
Du kan jo prøve å snakke med han om det. Jeg ville nok heller bare kvittet meg med fyren, han høres ikke ut som noen god mann.

Anonymkode: f24c6...181

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er altså ikke jeg som er urimelig som reagere på det her? For jeg har følt jeg kanskje overreagere endel men det føles bare ikke riktig dette her . Han står ikke opp med mine barn overhodet , han har vært behjelpelig med skyss om dem har trengt det innimellom da jeg ikke har bil men jeg vil gjerne ha barna mine, få morgenstunden med dem da dem er her.. bare syns det er rart han ikke føler helt det samme med sine…

Men hvordan skal han få morgenstund med dem når han starter 6?? Er jo bedre at han har tid til å være med dem på ettermiddagen, enn athan kommer hjem etter at de er i seng?!!

Anonymkode: 51b81...0b0

Skrevet

Disse barna visste du jo om før dere flyttet sammen og barna kommer først. Det er ikke lange økta med de på morgenen og du kan ha egentid da de er på skolen. Samboere med mine og dine barn skal vel hjelpe hverandre eller?

Helt ærlig bør du gjøre det slutt og ikke involver deg med en mann som har barn heretter.

Jeg skjønner ikke hvorfor dette skal være så vanskelig for deg.

Anonymkode: d9104...958

Skrevet

Tenker at om du går hjemme og han jobber, så bidrar vel han mest økonomisk- da er det vel rett og rimelig at du også hjelper med hans barn. 

Men dersom dere bidrar likt også økonomisk- hadde jeg ikke giddet!

Anonymkode: 685cd...4bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker at om du går hjemme og han jobber, så bidrar vel han mest økonomisk- da er det vel rett og rimelig at du også hjelper med hans barn. 

Men dersom dere bidrar likt også økonomisk- hadde jeg ikke giddet!

Anonymkode: 685cd...4bb

Så fordi han bidrar mest økonomisk så skal hun stå opp med hans barn? LOOOL!!!! 😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Skrevet

Hvordan skal han få gjort så mye om morgenen når jobben starter 6? Og hvor mye arbeid er det for deg å vekke dem, få dem av gårde og legge deg igjen? Han er jo tilbake før skolen er slutt. 

På samme måte, hvor mye skal han få kjørt rundt på dine barn, når han går på jobb før de kommer til etter de er lagt?

Skal dette funke så må du akseptere at de er der, at utsoving hører helger til, du kan tross alt legge deg igjen alle dager.

Du forskjellbehandler veldig, og det merker nok de tre. Så enten lag avtaler med fordeling av oppgaver og hvilke rutiner dere skal ha, eller gi opp. 

• Liker 3
Skrevet

Litt spesielt egentlig. Nå er det en annen tråd som går samtidig med denne, om en stefar som kuttet all kontakt med en gutt etter brudd. Og der får ts masse støtteerklæringer på at stefaren er en drittsekk og ligende. Her er det åpenbart at folk flest mener at stefar han et ansvar ovenfor stesønnen, og at man blir ansett som en familie selv om man ikke er biologisk familie. 

I denne tråden får ts masse støtte, om at barna er fars ansvar og at barna ikke kan være hos dem 50% av tiden for at far jobbe så mye. Ts blir også sett på som barnevakt. Her er det åpenbart at steforeldre ikke har noe ansvar for stebarn, og at man egentlig ikke kan sees på som en ordentlig familie. Er det egentlig rart at steforeldre kutter kontakt med stebarn etter brudd, når mange har dette synet på stebarn vs biologiske barn?

Til syvende og sist er det bare barna som er taperne her. De voksnes egoistiske valg om å flytte fra hverandre, inn sammen med andre, og ha mine, dine og våre barn, går kun utover de uskyldige barna. 

Anonymkode: 0d528...877

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er altså ikke jeg som er urimelig som reagere på det her? For jeg har følt jeg kanskje overreagere endel men det føles bare ikke riktig dette her . Han står ikke opp med mine barn overhodet , han har vært behjelpelig med skyss om dem har trengt det innimellom da jeg ikke har bil men jeg vil gjerne ha barna mine, få morgenstunden med dem da dem er her.. bare syns det er rart han ikke føler helt det samme med sine…

At han ikke føler det samme for sine? Han har jo en veldig lang ettermiddag med dem da. Men kan vel ikke vekke unga halv fem fordi han skal på jobb kl seks?

Kan dere ikke synkronisere uker?

Anonymkode: 29ce9...47c

Skrevet
Sprite skrev (27 minutter siden):

Så fordi han bidrar mest økonomisk så skal hun stå opp med hans barn? LOOOL!!!! 😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Så er det sånn at ts sin samboer sine penger kun skal gå til hans egne barn også, da eller?

Hvorfor velge å flytte inn til en annen person, om man forskjellsbehandler egne og partneres barn så veldig? Man burde jo da være klar for å være en familie, med alt av ansvar og deling av oppgaver rundt barna det medfører. Det er bare egoistisk å flytte inn til en med barn, om man skal klage på å måtte ta noe ansvar for dem. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Litt spesielt egentlig. Nå er det en annen tråd som går samtidig med denne, om en stefar som kuttet all kontakt med en gutt etter brudd. Og der får ts masse støtteerklæringer på at stefaren er en drittsekk og ligende. Her er det åpenbart at folk flest mener at stefar han et ansvar ovenfor stesønnen, og at man blir ansett som en familie selv om man ikke er biologisk familie. 

I denne tråden får ts masse støtte, om at barna er fars ansvar og at barna ikke kan være hos dem 50% av tiden for at far jobbe så mye. Ts blir også sett på som barnevakt. Her er det åpenbart at steforeldre ikke har noe ansvar for stebarn, og at man egentlig ikke kan sees på som en ordentlig familie. Er det egentlig rart at steforeldre kutter kontakt med stebarn etter brudd, når mange har dette synet på stebarn vs biologiske barn?

Til syvende og sist er det bare barna som er taperne her. De voksnes egoistiske valg om å flytte fra hverandre, inn sammen med andre, og ha mine, dine og våre barn, går kun utover de uskyldige barna. 

I den andre tråden så er det snakk om et forhold som har vart i 10 år og de har FELLES barn, det har de ikke her. Her har og ts barnas biologiske far inni bildet. To helt forskjellige problemstillinger med andre ord. :) 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Skal du bryte forholdet for dette?  Kanskje ikke den store kjærligheta da. Har du prøvd å legge dine barneuker synkront med hans, kan det la seg gjøre?

Anonymkode: 29ce9...47c

Skrevet

Jeg ville ikke sett noe problem med å stå opp med barna. Når de er 8 og 15 handler det bare om å sørge for at de våkner og at de ser en voksenperson.

Problemet er at de ikke ordner seg selv. Det bør de lære seg snarest. De greier fint å ordne alt det praktiske selv. Det bør din samboer lære dem.

Et annet problem er at din samboer ikke bidrar. At du gjør alt med både dine og hans barn er helt feil. Du får bare kreve at ansvaret hjemme skal deles likt, og at hver forelder må ta hovedansvaret for sine egne barn, men at man (i like omfattende grad) kan hjelpe hverandre. Skal du stå opp med hans barn, må han bidra også overfor dine barn. 

Skrevet

Han kan ikke forvente at du tar ansvaret for hans barn. Hvor gamle er barna hans? Om de må ha en voksen som står opp med dem og ordner de om morgenen så har han jo tydeligvis ikke en jobb som er forenelig med å ha barna 50/50 så da må de trappe ned på samværet. Anbefaler deg å dra bort noen dager når han har barna om du har et annet sted å være.

Anonymkode: 1475b...034

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2022 den 7.56):

Den uken han har barna jobber han fra 6-14 eller 15. uka han har barnefri jobber han fra 1430 til 2030-2330

Men hvorfor har dere ikke barna samme uke?  Ufint av han å avtale mer samvær og overlate det til deg uten å spørre. Du får si at du ikke kan,  siden du ikke blir istand til å holde på jobben du har, da det blir for mye for deg.  

Anonymkode: 4e614...0cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Der som er spesielt er å avtale mer samvær og han ikke har kapasitet til å ta det ekstra samværet.  Her burde han jo først og fremst ha snakket med samboer hva hun kan bidra med og ikke. Samt når samværet passer best. Kan ikke hun ta over hans ansvar, må han evnt tilpasse samværet iht jobben eller jobben til samværet. Hun er jo ufør og har en jobb. Skal hun klare å holde på jobben,  så sier det seg selv at hun ikke bare kan pålegges mer oppgaver sånn helt uten videre.  

Min mann var mer hjemme når barnet hans ikke var hos oss. Og jobbet mye overtid når ungen var hos oss. 50/50. Jeg med baby og gravid. Skulle i tillegg håndtere en unge som var lei seg for aldri se pappa.  Han drev eget firma. Så var veldig tydelig på at det var dårlig å bare dumpe ungen sin over på meg annenhver uke. Og at det var bedre å være hos mor enn å sitte hos oss og lure på når pappa kom og var med ungen litt. 

Så ja, jeg har behandlet den ungen som min. Men det er ikke jeg som ungen kommer fir å ha samvær med. Økt samvær var noe vi bestemte i felleskap. Men det inngikk ikke i den avtalen at han skulle jobbe til kl 23 hver dag de ukene. 

Anonymkode: 4e614...0cd

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...