AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #1 Skrevet 3. november 2022 Hvor mye ansvar tar dere med bonusbarn for dem? Jeg har egne barn i skolealder som bor 50/50, han har egne barn som begynte med annenhver helg, å nå har han og eksen bestemt 50/50. Utfordringen min er at jeg trenger min uke som jeg har barnefri, har jobbet lenge med å lære meg nyte denne uka da savnet fra barna har vært litt overveldende. Nå har de andre barna begynt være her den uka jeg ikke har mine barn, og han mener da at jeg skal stå opp med hans barn og ta det ansvaret da han er på jobb. Mens uka jeg har mine barn står jeg opp mens han sover (jobber annenhver uke sent og tidlig) har prøvd å si ifra flere ganger at denne uka trengwr jeg til meg tid, min fritid og samle krefter til barna mine kommer tilbake. Da fikk jeg bare høre at ja hva skulle han gjøre, han var jo på jobb. Jeg kunne prøve stå opp kl 5 hver morgen å se hvordan det var, han trengte sove når han jobbet seint.. seint er typ til 2030 og et par ganger i uka til kk 2330 så det er jo ikke nattjobbing. Nå vet jeg at mine barm blir til lørdagen hos meg og drar til pappan sin på lørdagskveld , det vil si at med dette opplegget har jeg kun søndagen fri. Jeg bare skjønner ikke hvordan jeg skal få forklart så han skjønner at dette er helt utmattende for meg… de kommer på mandag ig allerede nå sitt jeg med en klump i magen liksom. Jeg har en sykdom som gjør at jeg er ufør, så jeg går jo egentlig hjemme ,men jobber det jeg kan og kroppen klarer, slik som nå er jeg bare utslitt og lei meg… Anonymkode: 89005...4a1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #2 Skrevet 3. november 2022 Han kan jo ikke ha barna sine 50%. Anonymkode: 1d6c0...ea7 3 5
Mt3 Skrevet 3. november 2022 #3 Skrevet 3. november 2022 Hvorfor skal han ha barna sine hos seg i ukedagene om han er på jobb til kl.20.30 - 23.30, er det for å spare barnebidrag og ha deg som gratis barnevakt? Hvor gamle er barna deres? Kan han stå opp enkelte dager med dine barn, så du får sovet lenge den uken? Om ikke han kan stille opp for deg og dine barn så blir det jo helt feil at du skal stille opp for han og hans barn. 7 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #4 Skrevet 3. november 2022 Du mø bare nekte å passe hans barn. Er han sammen med deg kun for å få barnevakt, eller? Anonymkode: 78415...7ca 2 2
MapleSirup Skrevet 3. november 2022 #5 Skrevet 3. november 2022 Forklar mannen at du ikke er slaven hans. 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #6 Skrevet 3. november 2022 Den uken han har barna jobber han fra 6-14 eller 15. uka han har barnefri jobber han fra 1430 til 2030-2330 Anonymkode: 89005...4a1 2
MapleSirup Skrevet 3. november 2022 #7 Skrevet 3. november 2022 Men altså, hvorfor er dette vanskelig å forklare? Det er hans barn og hans ansvar. Men dette er liksom ditt livs kjærlighet også klarer dere ikke han en normale samtale? 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #8 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Da fikk jeg bare høre at ja hva skulle han gjøre, han var jo på jobb. Jeg kunne prøve stå opp kl 5 hver morgen å se hvordan det var, han trengte sove når han jobbet seint.. seint er typ til 2030 og et par ganger i uka til kk 2330 så det er jo ikke nattjobbing. Hahahha unnskyld meg? HANS unger og hva skal stakkars han gjøre? Nei vetta faen jeg, gå tilbake til anna hver helg og ungarslivet? For jeg hadde blitt så forbanna over denne offerrollen at jeg hadde flytta ut på dagen. Anonymkode: da0e8...1a2 6
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #9 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Han kan jo ikke ha barna sine 50%. Anonymkode: 1d6c0...ea7 Mt3 skrev (7 minutter siden): Hvorfor skal han ha barna sine hos seg i ukedagene om han er på jobb til kl.20.30 - 23.30, er det for å spare barnebidrag og ha deg som gratis barnevakt? Hvor gamle er barna deres? Kan han stå opp enkelte dager med dine barn, så du får sovet lenge den uken? Om ikke han kan stille opp for deg og dine barn så blir det jo helt feil at du skal stille opp for han og hans barn. MapleSirup skrev (1 minutt siden): Forklar mannen at du ikke er slaven hans. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du mø bare nekte å passe hans barn. Er han sammen med deg kun for å få barnevakt, eller? Anonymkode: 78415...7ca Det er altså ikke jeg som er urimelig som reagere på det her? For jeg har følt jeg kanskje overreagere endel men det føles bare ikke riktig dette her . Han står ikke opp med mine barn overhodet , han har vært behjelpelig med skyss om dem har trengt det innimellom da jeg ikke har bil men jeg vil gjerne ha barna mine, få morgenstunden med dem da dem er her.. bare syns det er rart han ikke føler helt det samme med sine… Anonymkode: 89005...4a1 1
MapleSirup Skrevet 3. november 2022 #10 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er altså ikke jeg som er urimelig som reagere på det her? For jeg har følt jeg kanskje overreagere endel men det føles bare ikke riktig dette her . Han står ikke opp med mine barn overhodet , han har vært behjelpelig med skyss om dem har trengt det innimellom da jeg ikke har bil men jeg vil gjerne ha barna mine, få morgenstunden med dem da dem er her.. bare syns det er rart han ikke føler helt det samme med sine… Anonymkode: 89005...4a1 Nei, man hjelper hverandre, men man tar ikke jobben selv!
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #11 Skrevet 3. november 2022 MapleSirup skrev (2 minutter siden): Men altså, hvorfor er dette vanskelig å forklare? Det er hans barn og hans ansvar. Men dette er liksom ditt livs kjærlighet også klarer dere ikke han en normale samtale? AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hahahha unnskyld meg? HANS unger og hva skal stakkars han gjøre? Nei vetta faen jeg, gå tilbake til anna hver helg og ungarslivet? For jeg hadde blitt så forbanna over denne offerrollen at jeg hadde flytta ut på dagen. Anonymkode: da0e8...1a2 Jeg syns det er fint dere reagere sånn, da er set jo riktig det jeg faktisk føler også. Hans barn, hans ansvar. Nei han er ikke så veldig lett snakke med desverre .. men jeg må jo bare rett og slett si at sånn er det, ferdig med det. Så får han bare bli sur og sint da… Anonymkode: 89005...4a1 5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #12 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg syns det er fint dere reagere sånn, da er set jo riktig det jeg faktisk føler også. Hans barn, hans ansvar. Nei han er ikke så veldig lett snakke med desverre .. men jeg må jo bare rett og slett si at sånn er det, ferdig med det. Så får han bare bli sur og sint da… Anonymkode: 89005...4a1 Ja du har all grunn til å reagere, hans barn, hans ordning, så får han deg til å oppdra de med å presse deg og gi deg dårlig samvittighet. For en idiot, jeg hadde flyttet ut og gått tilbake til kjærester. Provoserende fyr. Anonymkode: da0e8...1a2 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #13 Skrevet 3. november 2022 Han er dønn urimelig. 50/50 funker ikke for han, før barna er store nok til å klare seg selv om morgenen. Enten må han endre samværsuker, så barna er hos dere samtidig, eller så må han gå tilbake til helgesamvær. For en dust av en samboer. Hadde vurdert sterkt å gjøre det slutt med en sånn egoistisk fjott. Han ser jo ikke deg og dine behov i det hele tatt! Anonymkode: 877e4...891 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #14 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja du har all grunn til å reagere, hans barn, hans ordning, så får han deg til å oppdra de med å presse deg og gi deg dårlig samvittighet. For en idiot, jeg hadde flyttet ut og gått tilbake til kjærester. Provoserende fyr. Anonymkode: da0e8...1a2 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han er dønn urimelig. 50/50 funker ikke for han, før barna er store nok til å klare seg selv om morgenen. Enten må han endre samværsuker, så barna er hos dere samtidig, eller så må han gå tilbake til helgesamvær. For en dust av en samboer. Hadde vurdert sterkt å gjøre det slutt med en sånn egoistisk fjott. Han ser jo ikke deg og dine behov i det hele tatt! Anonymkode: 877e4...891 Takk for ærligheten. Jeg har virkelig vurdert ting for jeg sliter veldig med dette opplegget . Barna er 8 og 15 så de bør jo klare endel sjøl, men de gjør virkelig ingenting selv…. Anonymkode: 89005...4a1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #15 Skrevet 3. november 2022 Det høres ut som det er bedre for deg å bo alene fremfor å være hushjelp for denne sjarmøren? Anonymkode: e375e...4f1 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #16 Skrevet 3. november 2022 Hans barn, hans jobb, MEN jeg synes det er rart at dere som en ny familie ikke kan hjelpe hverandre mer. Du tar innimellom hans barn om morgenene, han kjører dine til aktiviteter osv. Å dele alt på midten med ren min og din jobb er bare sært. Anonymkode: d6225...ae4 5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #17 Skrevet 3. november 2022 Jeg gir det ut året, ingen bedring så ryk han ut.. men han skal få it året med å ta ansvaret sjøl Anonymkode: 89005...4a1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #18 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Takk for ærligheten. Jeg har virkelig vurdert ting for jeg sliter veldig med dette opplegget . Barna er 8 og 15 så de bør jo klare endel sjøl, men de gjør virkelig ingenting selv…. Anonymkode: 89005...4a1 8 og 15???? Nei vet du hva... Anonymkode: da0e8...1a2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #19 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hans barn, hans jobb, MEN jeg synes det er rart at dere som en ny familie ikke kan hjelpe hverandre mer. Du tar innimellom hans barn om morgenene, han kjører dine til aktiviteter osv. Å dele alt på midten med ren min og din jobb er bare sært. Anonymkode: d6225...ae4 Det handler vel mere for min del at han tar ikke noe ansvar. Og at jeg vil han skal ta sin del. Hadde han bidratt den uka han har barnefri med mine unger, laget middag, handlet inn, gjort noe i huset.. men han gjør overhodet ingenting. Jeg står for alt også hans barn og derfor måtte jeg høre om dette er noe jeg er urimelig på. Samboerskapet er også relativt nytt, derfor jeg syns det er litt urimelig at han ikke engang prøver gjøre litt rutiner med sine barn.. Anonymkode: 89005...4a1 3
GammelKaktus Skrevet 3. november 2022 #20 Skrevet 3. november 2022 Bare det at han ytrer seg om at du skal ta ansvaret for hans barn den uka du selv faktisk har barnefri hadde gjort at jeg hadde revurdert hele mannen, spesielt når du faktisk er ufør og... Altså for en selvopptatt mann du har, er vel det som er grunnen for at han ble samboer og, han tenkte at han kunne få i pose og sekk, mer samvær og redusert bidrag mens han har kjerring som går hjemme og gjør jobben for han. Hadde avsluttet dette her jeg før du blir helt rævkjørt. 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå