Gå til innhold

Hvor ofte børster dere håret?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg børster det på morgenen, så grer jeg med kam når jeg setter det opp. Så børster jeg det igjen på kvelden før jeg legger meg.
Håret er tjukt, veldig tjukt, og går til rett nedenfor skuldrene. 

Anonymkode: 732e0...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Børster håret flere ganger til dagen. Har tykt halvlangt år. Håret mitt skinner så fint når jeg har fått børstet litt igjennom håret. 
Har en god børste som gir massasje i hodebunnen. Er ikke børsting bra for blodsirkulasjonen da i hodebunnen?

Anonymkode: 7b43b...e26

Jo det kan tenkes men gjør det ikke også at oljen i hodebunnen spres fortere og håret dermed blir raskere fettete?

Anonymkode: 3b60c...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er vel nesten 40 år siden sist jeg gjorde det 🤔

Anonymkode: 9d75e...fd6

Hva slags sveis har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva slags sveis har du?

Jeg har kort hår. Er mann.

Anonymkode: 9d75e...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Børster håret flere ganger til dagen. Har tykt halvlangt år. Håret mitt skinner så fint når jeg har fått børstet litt igjennom håret. 
Har en god børste som gir massasje i hodebunnen. Er ikke børsting bra for blodsirkulasjonen da i hodebunnen?

Anonymkode: 7b43b...e26

Det er bra å massere hodebunnen litt, ja, men det er langt bedre måter å gjøre det på enn å børste håret. Børsting skader håret. Du kan massere hodebunnen med fingrene, eller med en sånn "Hode-klø-dings" om du ønsker. Jeg masserer hodebunnen litt hver dag, fordi det føles så digg, men børster aldri. Børsting gjør håret mitt helt evneveikt svært, og i tillegg får det det til å se veldig fettete ut om det er et par dager siden vask. Uten børsting kan jeg gå en uke mellom hver vask - med børsting ser håret motbydelig ut etter tre dager. 

Anonymkode: 8f8ad...e64

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker børsten de dagene jeg skal vaske håret, så 2-3 ganger i uken, resten av tiden bruker jeg bare fingrene. Sover med håret i flette. Har tykt, langt og litt bølgete hår som rekker til korsryggen.

Anonymkode: 87688...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grer håret mitt hver dag. På morgenen, når jeg står opp og 1-2 ganger i løpet av dagen. Pluss etter dusj. 

Har hår til litt nedenfor skuldrene 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har langt, tykt hår med mye fall så jeg børster det kun når det er vått. Ser ut som et troll når det er tørt og børstes. 

Anonymkode: 8e8f7...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AprilRyan

Det varierer litt etter hvordan jeg skal ha håret, men håret blir ofte ikke pent av å børste det i tørr tilstand. Skal jeg sette det opp så børster jeg det litt for at det skal ligge pent.

Utenom det så børster jeg det etter dusj og noen ganger før.

Jeg har langt, tykt hår med mye fall i, som rekker meg til rett under skuldrene. Sparer nå etter at jeg klippet det litt for kort for litt siden (til skuldrene), men det har aldri vært et problem å spare ut mitt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje 2 ganger i uka? Har glatt, tykt hår som aldri floker og børsten glir bare igjennom.  Men, jeg går mye med strikk i håret så det er nok litt derfor det ikke floker seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tjukt hår med litt fall til midt på ryggen. Børster det om morgenen før jobb, etter dusj. Varierer hvor tørt det er da, kommer an på hvor god tid jeg har hatt.

Kan børste det igjen utpå dagen hvis jeg skal noe spesielt, men ikke for en tur på butikken eller noe sånt.

Anonymkode: 8f5eb...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...