Gå til innhold

Daten spanderer ingenting

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.11.2022 den 19.12):

Du flytter da ikke sammen med en du har kjent i kun 6 mnd!! Skjerpings! 

Anonymkode: 0f848...3e3

Typisk tullball som noen fra Kvinneguiden kan finne på altså. :rodmer: 

Anonymkode: 310de...132

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så han spanderer mye fint på seg selv, men ikke engang en kopp kaffe på deg?
Gjør han noe for deg for øvrig? Eksempel lager en kopp kaffe til deg på morgenen, varmer opp bilen til deg, viser omsorg og omtanke og spør hvordan du har det, er en særdeles god elsker eller andre ting? Eller er han gjerrigknark på alle områder? 

Jeg ville nok ha forblitt særboere en god stund til for å se an hvordan dette går. 

• Liker 3
Skrevet

Du tjener bedre enn daten, så da burde du spandere. Det er sånn det fungerer. Daten din er bare en sugarbaby.

Anonymkode: 793cf...12f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.11.2022 den 16.50):

Jeg har datet seriøst siden i sommer. Daten har aldri spandert en kopp kaffe, og har aldri invitert på en matbit hjemme. Jeg gjør begge deler. Jeg tjener bedre enn han, men har større utgifter enn han fordi jeg har en tenåringssønn. Nå er det snakk om å flytte sammen i januar. Jeg blir skeptisk av dette.

Anonymkode: 240d7...03a

Digger norske menn. De har virkelig forstått likestilling

Anonymkode: c804d...a43

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Digger norske menn. De har virkelig forstått likestilling

Anonymkode: c804d...a43

Å være gjerrig og å aldri gidde å gjøre noe koselig for daten har ingenting med likestilling å gjøre. Dette er hvorfor norske damer heller går for utlendinger nå som er mye mer romantiske, fordi norske menn tror at likestilling handler om å være en giddaløs slask. 

Anonymkode: 9bcc3...7c0

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Å være gjerrig og å aldri gidde å gjøre noe koselig for daten har ingenting med likestilling å gjøre. Dette er hvorfor norske damer heller går for utlendinger nå som er mye mer romantiske, fordi norske menn tror at likestilling handler om å være en giddaløs slask. 

Litt ønsketenkning her kanskje?

Siden du skriver som en utlending, altså. Direkte oversatt fra engelsk.

Anonymkode: 6bd58...629

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Litt ønsketenkning her kanskje?

Siden du skriver som en utlending, altså. Direkte oversatt fra engelsk.

Anonymkode: 6bd58...629

Sliter du med å lese norsk? Er du både kvinnehater OG rasist? Ikke overraskende, det går hånd i hånd. 

• Nyttig 2
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er jeg jevnt over en raus kar om jeg skulle datet, men det jeg lurer på en ting:

Hvis mannen bruker er raus på alle mulige måter enn økonomisk, er det godt nok for deg? Eller teller du kroner og ser på det transaksjonelle rent økonomisk?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nå er jeg jevnt over en raus kar om jeg skulle datet, men det jeg lurer på en ting:

Hvis mannen bruker er raus på alle mulige måter enn økonomisk, er det godt nok for deg? Eller teller du kroner og ser på det transaksjonelle rent økonomisk?

Det handler ikke om kroner, og jeg bruker nok mer på mine dater og kjærester enn de har brukt på meg om man skal telle i kroner for jeg liker å gi gaver og spandere og gjøre hyggelige ting sammen som hotell, spa, go-cart, skytebane, VR-spill, escape room, ferie, kjøper ting eller klær jeg vet han trenger eller om jeg ser noe fint jeg syns han ville kledd eller vet at han trenger nytt dusjhode osv (eksempler). Man kan være raus og romantisk på mange andre måter enn noe som koster penger, men å aldri spandere en eneste kaffe eller middag engang på noen som man vil vise at man er et godt kjæresteeemne til så gir man bare inntrykk av at man er gjerrig og ingen gidder å være med en gjerrig person i 20 år, eller 5 eller 1. Når man ikke engang spanderer noe som helst når man er i en fase der man skal imponere så tenker man at han hvertfall ikke gidder å strekke seg for å glede en når man har vært sammen en stund og han begynner å ta damen for gitt. 

Et forhold skal tilføre hverdagen noe positivt og ekstra, ikke bare være en til person ved sin side som "bare er der" og tar og tar men ikke gir. 

• Liker 3
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Det handler ikke om kroner, og jeg bruker nok mer på mine dater og kjærester enn de har brukt på meg om man skal telle i kroner for jeg liker å gi gaver og spandere og gjøre hyggelige ting sammen som hotell, spa, go-cart, skytebane, VR-spill, escape room, ferie, kjøper ting eller klær jeg vet han trenger eller om jeg ser noe fint jeg syns han ville kledd eller vet at han trenger nytt dusjhode osv (eksempler). Man kan være raus og romantisk på mange andre måter enn noe som koster penger, men å aldri spandere en eneste kaffe eller middag engang på noen som man vil vise at man er et godt kjæresteeemne til så gir man bare inntrykk av at man er gjerrig og ingen gidder å være med en gjerrig person i 20 år, eller 5 eller 1. Når man ikke engang spanderer noe som helst når man er i en fase der man skal imponere så tenker man at han hvertfall ikke gidder å strekke seg for å glede en når man har vært sammen en stund og han begynner å ta damen for gitt. 

Et forhold skal tilføre hverdagen noe positivt og ekstra, ikke bare være en til person ved sin side som "bare er der" og tar og tar men ikke gir. 

Jeg prøver igjen, er det ingen måte å imponere en kvinne på uten å spandere på henne som du skriver? Ta et eksempel hvor begge alltid betaler for seg, er det da ikke mulig å imponere dama uten å ha spandert på henne? Kan han ikke vise at han er raus på andre måter

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg prøver igjen, er det ingen måte å imponere en kvinne på uten å spandere på henne som du skriver? Ta et eksempel hvor begge alltid betaler for seg, er det da ikke mulig å imponere dama uten å ha spandert på henne? Kan han ikke vise at han er raus på andre måter

Du omtaler deg selv som en "jevnt over raus kar på alle mulige måter enn økonomisk" så da går jeg ut fra at du kjenner til andre måter enn penger å være raus på siden du omtaler deg som raus :)

Klart det er mulig å imponere på andre måter enn å spandere noe som koster penger. Se hva jeg skrev: 

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Man kan være raus og romantisk på mange andre måter enn noe som koster penger, (men å aldri spandere en eneste kaffe eller middag engang på noen som man vil vise at man er et godt kjæresteeemne til så gir man bare inntrykk av at man er gjerrig og ingen gidder å være med en gjerrig person i 20 år, eller 5 eller 1.)

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du omtaler deg selv som en "jevnt over raus kar på alle mulige måter enn økonomisk" så da går jeg ut fra at du kjenner til andre måter enn penger å være raus på siden du omtaler deg som raus :)

Klart det er mulig å imponere på andre måter enn å spandere noe som koster penger. Se hva jeg skrev: 

Nei jeg beit meg bare fast i at du anså det som sløvt hvis mannen aldri spanderte på en kvinne under datingen. Altså, hvis begge to har penger og betaler for seg selv, og begge to er romantiske og rause med hverandre, hvorfor skal det betyr noe at mannen spanderer på dama?

I tilfellet hvor dama alltid spanderer er det jo urettferdig. Jeg beit meg bare fast i at du skrev:

45 minutter siden, AnonymBruker said:

..men å aldri spandere en eneste kaffe eller middag engang på noen som man vil vise at man er et godt kjæresteeemne til så gir man bare inntrykk av at man er gjerrig og ingen gidder å være med en gjerrig person i 20 år, eller 5 eller 1. Når man ikke engang spanderer noe som helst når man er i en fase der man skal imponere så tenker man at han hvertfall 

Hvorfor er det så viktig at han skal imponere med penger? Når begge parter har penger og kan betale for seg selv 😆

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvorfor er det så viktig at han skal imponere med penger? Når begge parter har penger og kan betale for seg selv 😆

Det er ikke pengene som imponerer men handlingen, at han betaler viser at han verdsetter selskapet og det er hele poenget. Neste gang betaler kanskje og sannsynligvis hun. I teorien ville det blitt det samme om de betalte 50/50 hver gang men i praksis så er det en fin gest man viser ved å ta regningen. Når man dater ute så er det ikke så lett å være raus med å ta oppvasken, gi massasje, lage mat, tenne lys osv og det å gi komplimenter til daten er heller ikke å være raus. På sommeren kan man plukke blomster å ha med seg om man ikke vil kjøpe blomster, men selvom handlingen er veldig koselig så blir det også igjen veldig gjerrig om han har et prinsipp om å ikke bruke noe penger på daten sin. Kvinner bruker en god del penger på utseendet og kanskje kjøper et nytt klesplagg for akuratt den daten for å gjøre litt ekstra ut av seg for han så om han syns det er helt krise å bruke 250 kroner på en middag til henne for å gjøre litt ekstra for henne så utstråler han ikke akuratt en raus person og godt kjæresteemne. Husk at kvinner instinktivt velger den mannen som er den beste faren for sine barn og menn som viser at de har penger de gledelig investerer i relasjonen havner derfor flere trinn foran når man ønsker å stifte familie. I tillegg til at det er en hyggelig gest så viser det at han har ting på stell, inkl økonomien. Jeg skal være ærlig å innrømme at jeg hadde begynt å lure på om han hadde høy forbruksgjeld, var arbeidsløs eller hadde avhengighetsproblem om han var gnien på penger. Som sagt skal man også gi i et forhold og ikke bare ta eller ikke bare henge på som en fripassasjer uten å tilføre livet til kjæresten noe positivt og ekstra. 

Sitat

hvis begge to har penger og betaler for seg selv, og begge to er romantiske og rause med hverandre, hvorfor skal det betyr noe at mannen spanderer på dama?

Ikke kun mannen på dama hver gang, det går som regel begge veier. Hvordan vil du vise at du er romantisk og raus på en første, andre og tredje date da? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Gjerrigknarker er siste sort. 

Anonymkode: 4d135...34e

• Liker 2
Skrevet

Det finnes knapt tydeligere tegn på at et menneske er gjerrig.

Dette kommer til å bli et gigantisk irritasjonsmoment. Og når han føler seg trygg på TS, da kutter han ut å gå ut for å spise i det hele tatt. Da kan man spare mye penger... Den typen menneske er gjerne også slik at de stiller seg i bakgrunnen og satser på at andre betaler. Det er utrolig lite sjarmerende, og gjerrighet gjør seg også synlig på andre måter enn det økonomiske. Det er egoisme, alt handler om en selv. De regner på om de betaler for noen småting på butikken, gjerne mat som de også skal spise av selv. Da må det gjøres opp, krone for krone.

Det skulle ikke forundre meg om hans tidligere forhold endte nettopp på grunn av denne gjerrigheten.

Og til de som tror at dette handler om golddiggers, så er det totalt misforstått. For min del, spanderer jeg masse på mine nærmeste, og jeg kan spandere på kolleger og andre, uten å forvente noe tilbake. Synes det er hyggelig. Men jeg merker tydelig når noen aldri bidrar, der det kun blir enveis hele tiden. Den typen personer skygger jeg unna.

Anonymkode: cc787...6cf

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke pengene som imponerer men handlingen, at han betaler viser at han verdsetter selskapet og det er hele poenget. Neste gang betaler kanskje og sannsynligvis hun. I teorien ville det blitt det samme om de betalte 50/50 hver gang men i praksis så er det en fin gest man viser ved å ta regningen. Når man dater ute så er det ikke så lett å være raus med å ta oppvasken, gi massasje, lage mat, tenne lys osv og det å gi komplimenter til daten er heller ikke å være raus. På sommeren kan man plukke blomster å ha med seg om man ikke vil kjøpe blomster, men selvom handlingen er veldig koselig så blir det også igjen veldig gjerrig om han har et prinsipp om å ikke bruke noe penger på daten sin. Kvinner bruker en god del penger på utseendet og kanskje kjøper et nytt klesplagg for akuratt den daten for å gjøre litt ekstra ut av seg for han så om han syns det er helt krise å bruke 250 kroner på en middag til henne for å gjøre litt ekstra for henne så utstråler han ikke akuratt en raus person og godt kjæresteemne. Husk at kvinner instinktivt velger den mannen som er den beste faren for sine barn og menn som viser at de har penger de gledelig investerer i relasjonen havner derfor flere trinn foran når man ønsker å stifte familie. I tillegg til at det er en hyggelig gest så viser det at han har ting på stell, inkl økonomien. Jeg skal være ærlig å innrømme at jeg hadde begynt å lure på om han hadde høy forbruksgjeld, var arbeidsløs eller hadde avhengighetsproblem om han var gnien på penger. Som sagt skal man også gi i et forhold og ikke bare ta eller ikke bare henge på som en fripassasjer uten å tilføre livet til kjæresten noe positivt og ekstra. 

Ikke kun mannen på dama hver gang, det går som regel begge veier. Hvordan vil du vise at du er romantisk og raus på en første, andre og tredje date da? 

Nå har jeg tenkt å være singel, men det første jeg hadde gjort var å lese meg opp på hva en gentleman gjør. Og så finne mye derfra som er små ting jeg kan gjøre, som hun eventuelt kanskje setter pris på. Jeg hadde uansett aldri uansett hva datet en feminist, så en av tingene jeg kommer på er ting som å åpne dører for henne. 

Så er det fullt mulig å være raus, oppbyggende, støttende emosjonelt og intellektuelt. 

Det går ikke på penger for min del. Penger har jeg nok av til meg selv, og hvis vi skulle blitt et par, så hadde jeg begyt å tjene mer penger. Hvis vi skal ha barn, så tjener jeg enda mer penger. Så det burde hun egentlig ikke bry seg så mye om. 

Det jeg hadde sett etter er om hun liker meg, eller om hun liker ressursene mine. Og for meg er det en dealbreaker at hun kun ser etter en som skal oppgradere livsstilen hennes. På samme måte som at jeg har blitt fortalt at jeg er pan, og det skal visstnok bety at jeg er tiltrukket av personlighet. Veit ikke om det stemmer, det er det venninner har fortalt meg. Derfor vil jeg ha henne, og ikke pengene hennes eller kroppen hennes. Selv om utseendet var det som fikk meg nysgjerrig til å begynne med.

Jeg har lest om millionærer som har levd skikkelig gjerrig og hatt dame. Det var en som slo opp med typen sin i troen om at han var en taper som bare satt hjemme og spilte gitar. Hun slo opp da de var hos han og han serverte potetsuppe og lastet ned en film de skulle se på. Fakta var at familien hans eide oljefelt i Canada og han fikk utbetalt store summer hver mnd. Men han valgte å leve fattig nettopp fordi han ville finne en som var glad i henne. Da hun fant ut så ville hun selvfølgelig ha eksen tilbake. Mener hun ikke lykkes, husker ikke helt. Men hun mista det helt da hun hørte han var rik.

Så når du skriver du ikke vil ha en fripassasjer, så går det begge veier. 

Nå hadde jeg ikke datet kvinner som deg, men hvordan jeg er raus avhenger av det jeg skrev over. Være en gentleman, og samtidig vite hva hun liker og drives av, og så være raus på det feltet. Penger kan vi tenke på senere. Når det er sagt så er det ikke slik at jeg nødvendigvis teller penger så mye, og kan fint finne på å spandere etter noen dates om vi fortsatt dater. Men de første 1-3 datene bør vi betale hver for oss. Skjer ikke at jeg betaler for at kvinner skal få seg gratis måltid, så investert er jeg ikke ennå

Skrevet

Jeg tenker at hvis en dame har råd til og bruke 1000 vis av kr på sminke og botox så har du råd til og betale for maten din også.

Anonymkode: afcda...f7b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.11.2022 den 16.50):

Jeg har datet seriøst siden i sommer. Daten har aldri spandert en kopp kaffe, og har aldri invitert på en matbit hjemme. Jeg gjør begge deler. Jeg tjener bedre enn han, men har større utgifter enn han fordi jeg har en tenåringssønn. Nå er det snakk om å flytte sammen i januar. Jeg blir skeptisk av dette.

Anonymkode: 240d7...03a

Altfor tidlig å flytte sammen med en fyr du fremdeles kaller «daten». Spesielt når du har barn. Vent et par år. Da har dere vært gjennom en del i forholdet og kjenner hverandre mye bedre.

Anonymkode: c1891...186

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2022 den 17.27):

Typisk tullball som noen fra Kvinneguiden kan finne på altså. :rodmer: 

Anonymkode: 310de...132

Enig. Jeg flyttet sammen med min samboer etter 4 måneders bekjentskap. Har vært samboere i snart 13 år. Hvorfor kaste bort tiden hvis alt klaffer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Sant, å date er dyrt. Den forrige daten jeg var på, som nå er månedsvis siden, og skremte meg vekk fra dating fordi det var så ydmykende da han gjorde et stort poeng foran servitørene at vi skulle splitte regninga da de automatisk gav den til han, (jeg kunne jo ha vippset han etterpå enn å bli ydmyket sånn) beløp seg sånn: 

Barnevakt: 400kr. 
Ny strømpebukse: 200kr. 
Ny topp: 349kr. 
Ny mascara 199kr. 
Hårfarge 400kr. 
Bensin tur/retur restauranten: 70kr.   
Betale egen mat: 200kr. 

Summen på dette er jo bare et eksempel på hvor dyrt det minimum kan være for kvinner å date. 

Og nei, han var bare halvt norsk. Så har ingenting med nasjonalitet å gjøre heller… Betale dyrt for ydmykelse og å få ødelagt dagen (og selvtilliten), gjør jeg aldri igjen. 

Anonymkode: a9abb...6b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...