Gå til innhold

Sex for bekreftelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ofte sex med random menn for å få bekreftelse på at jeg er verdt noe. Vil bare sjekke her om det er normalt? Eller om det er selvdestruktiv oppførsel? 

Anonymkode: d87bc...718

Videoannonse
Annonse
Gjest Paramount
Skrevet

Det er helt normalt. Men enkelte har et større behov for bekreftelse enn andre. Det er mindre normalt, og kan i noen tilfeller være selvdestruktivt.

Skrevet
Paramount skrev (2 minutter siden):

Det er helt normalt. Men enkelte har et større behov for bekreftelse enn andre. Det er mindre normalt, og kan i noen tilfeller være selvdestruktivt.

Jeg føler ikke at jeg har noe verdi utenom de møtene, har møtt tre den siste uka. Jeg skal til psykolog i dag på grunn av selvbildet osv. og lurer på om det er en oppførsel jeg bør nevne eller ikke. 

• Nyttig 1
Gjest Paramount
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg føler ikke at jeg har noe verdi utenom de møtene, har møtt tre den siste uka. Jeg skal til psykolog i dag på grunn av selvbildet osv. og lurer på om det er en oppførsel jeg bør nevne eller ikke. 

Skal du til psykolog, så bør du nevne det som oppleves som et problem for deg.

Skrevet
Paramount skrev (1 minutt siden):

Skal du til psykolog, så bør du nevne det som oppleves som et problem for deg.

Det er jo ikke et problem isolert, men jeg har mistet gangsynet helt og vet ikke helt hva som er sunn oppførsel eller ikke. Men da regner jeg med det ikke er noe å nevne. 

Skrevet

Du burde heller finne andre måter å få bekreftelse på at du duger, enn å ha sex med random menn. Men det er normalt ja.

Skrevet
Diry72 skrev (1 minutt siden):

Du burde heller finne andre måter å få bekreftelse på at du duger, enn å ha sex med random menn. Men det er normalt ja.

Jeg finner ingen, jeg er snart 40 og det er alt som gir meg noe. Men jeg fortsetter nå bare om det hjelper og er normalt :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg finner ingen, jeg er snart 40 og det er alt som gir meg noe. Men jeg fortsetter nå bare om det hjelper og er normalt :)

Får du noe ut av sexen? Orgamse? Helt seriøst.

Jeg er rundt din alder, men nyter å ha en sexpartner. Det fungerer bra for meg, vi møtes annenhver uke. For da holder vi spenningen og lysten oppe. Er ikke noe interessert i å ha kjæreste, synes det er slitsomt. Men sex er jeg glad i.

Anonymkode: 41d63...d7b

Skrevet

Sex med random menn for bekreftelse er drepen for selvbildet ditt. Destruktiv som fy. Fortell det til psykologen din, og prøv å bryr mønsteret.

Anonymkode: 9d043...684

• Liker 2
Gjest Paramount
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er jo ikke et problem isolert, men jeg har mistet gangsynet helt og vet ikke helt hva som er sunn oppførsel eller ikke. Men da regner jeg med det ikke er noe å nevne. 

Nevn det til psykologen, så får han/hun vurdere om det er et problem. Alkoholikere kan ofte tenke at alkoholen er det minste problemet de også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Sex med random menn for bekreftelse er drepen for selvbildet ditt. Destruktiv som fy. Fortell det til psykologen din, og prøv å bryr mønsteret.

Anonymkode: 9d043...684

Jeg har ikke noe selvbilde, men å få denne bekreftelsen gjør liksom at jeg føler meg litt verdt der og da.

Skrevet

JA, det er destruktivt. Veldig dårlig måte å få følelsen av verdi, den må du jobbe med å finne inni deg i stedet.

Anonymkode: d5271...790

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke noe selvbilde, men å få denne bekreftelsen gjør liksom at jeg føler meg litt verdt der og da.

Hvordan føler du deg etter sexen? Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver og har også en del ons for selvbekreftelse. Men føler meg fort tom etterpå..

Anonymkode: 7dca7...55a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan føler du deg etter sexen? Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver og har også en del ons for selvbekreftelse. Men føler meg fort tom etterpå..

Anonymkode: 7dca7...55a

Tilbake til den der følelsen av at jeg er totalt verdiløs. Skjønner hva du mener. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

JA, det er destruktivt. Veldig dårlig måte å få følelsen av verdi, den må du jobbe med å finne inni deg i stedet.

Anonymkode: d5271...790

Men hvordan gjør man det? Tre psykologer har foreløpig ikke klart å hjelpe meg med akkurat dette, kan jo håpe på den fjerde. 

Jeg er høyt utdannet, har jobb med status, eier hus, god økonomi, har barn, osv. Men ingenting av dette gir meg noe følelse av verdi. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er høyt utdannet, har jobb med status, eier hus, god økonomi, har barn, osv. Men ingenting av dette gir meg noe følelse av verdi. 

Dette har jo egentlig ikke noen stor verdi, som menneske. 

Anonymkode: 41d63...d7b

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvordan gjør man det? Tre psykologer har foreløpig ikke klart å hjelpe meg med akkurat dette, kan jo håpe på den fjerde. 

Jeg var som deg, når jeg ser tilbake på det så blir jeg utrolig trist. Jeg var sammen med menn som de fleste andre ikke ville sett på en gang. Ville ha deres bekreftelse, dem der og da, og jeg forstår ikke nå at jeg kunne tro det, men om vi hadde sex så var jeg noe, jeg var til nytte, jeg kunne gi og brukes til noe. Jeg følte ikke at de ville vært med meg på middag eller en kaffe, eller bare brukt tid med meg, og slik ble det til slutt. Kalde avvisende menn. 

Så sa jeg stopp, for etter hver sex begynte jeg å føle at jeg mistet en del av meg jeg ikke fikk tilbake. Det var helt jævlig første året. Som å slutte å drikke, røyke, gamble, alt du kan være avhengig av på en gang. Jeg trodde jeg skulle dø. I mitt hode var det lagret sånn at hvis jeg ikke hadde sex med noen, var jeg verdiløs og til unytte. Nå er det 4 år siden jeg innså det, og 3 år siden mitt siste forhold (gikk på en glipp).

Avhengighet er avhengighet, jeg begynte å jobbe med meg selv slik alkoholikere eller narkomane gjør, min avhengighet er menn for å bekrefte selvbildet mitt, og meg, desto verre menn desto bedre. Der stammer fra barndommen med min psykopatiske far. Nå som jeg vet og forstår dette, kan jeg jobbe med meg selv, men det tar tid å bygge opp seg selv, man må rett og slett bli kjent med og oppdage seg selv, finne sin stemme og liksom si "jeg driter i hvem som vil knulle meg eller ikke, jeg ER og jeg ER VIKTIG for meg". 

Anonymkode: 3204c...0e4

• Liker 2
Skrevet

Forstår ikke at det gir bekreftelse å ligge med random menn. Alle kan jo gjøre det, men det gir jo ikke all verden. Tenker du trenger behandling og få opp selvbildet ditt på områder som angår deg og dine positive sider.

Anonymkode: f87d5...5b4

• Liker 1
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ofte sex med random menn for å få bekreftelse på at jeg er verdt noe. Vil bare sjekke her om det er normalt? Eller om det er selvdestruktiv oppførsel? 

Jeg lurer på om vi i vår kultur er litt for forsiktige med å snakke høyt om at kvinnen har et enormt overtak på sexrelasjonsmarkedet slik at en helt gjennomsnittlig kvinne kan få sex med langt mer attraktive menn. Dette oppleves ubehagelig å snakke om fordi det er en skjevhet i favør kvinner. Vi snakker ofte som om menn som sliter med å få sex (incels) må være spesielt ekle og dumme og kanskje også slemme, men det må de ikke. 

Hvis vi kommer ut av denne fortielsen vil det også ha den positive effekt at kvinner med dårlig selvbilde i større grad forstår at det å bli begjært av en mann ikke er så veldig mye å skryte av, å være seksuelt interessant for menn krever ikke så veldig mye. Jeg har sett velkledde normale menn betale for gamle gateprostituerte uten tenner, kvinner så ødelagt av et langt liv i tungt rusmisbruk at de er mer døde enn levende. Likevel finnes det tilsynelatende oppegående menn som åpenbart synes det er fint å ha sex med dem. Det sier litt om sexrelasjonsmarkedet. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Det er ikke normalt, nei. Det er absolutt selvdestruktivt. Bruker du beskyttelse?

Anonymkode: 68159...8d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...