AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #1 Del Skrevet 31. oktober 2022 Jeg er i starten av 20-årene og er avholds, dette med god grunn. Hvor kan man finne nye venner som avholds? Føler folk nesten kun er sosiale når de skal på fest. Jeg studerer ikke, er ikke religiøs, så dette er heller ikke aktuelle «plattformer» for å skape vennskap. Jeg er ikke veldig aktiv innenfor noe idrett heller. Har selvfølgelig prøvd å delta på fester og sosiale arrangement med alkohol til tross for at jeg ikke drikker, men dette blir kjedelig i lengden. Dessuten opplever jeg at fulle folk alltid skal mene så mye rundt det at jeg ikke drikker og stille så mange spørsmål. Dette resulterer ofte i rar stemning ettersom vi begge blir ukomfortable av hverandre. Vil også påpeke at jeg ikke gjør en stor «greie» ut av at jeg er avholds. Jeg blir tilbudt drikke og svarer «nei takk» eller «nei takk, jeg drikker ikke». Og noe spørsmål er helt greit, og man må til en viss grad forvente det, men det er ikke det jeg mener her. Jeg mener folk som skal overbevise meg om å dikke, eller folk som skal leke psykolog og stille altfor personlige, ofte ukomfortable, spørsmål. Har også hatt en del venner som ser på meg mer som en privatsjåfør og tar det som en selvfølge at jeg skal kjøre dem overalt hver helg fordi jeg selv ikke drikker. Så tilbake til spørsmålet; hvilke sosiale plattformer fins der alkohol ikke er et premiss for å skaffe venner? Alle tips/forslag mottas med takk! Anonymkode: ede32...481 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #2 Del Skrevet 31. oktober 2022 Avholdsbevegelsen? Er du under 26 er vel Juvente riktig organisasjon. Anonymkode: 708e8...97b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 31. oktober 2022 #3 Del Skrevet 31. oktober 2022 mhm kan muligens anbefale Det Total Norske Avholdsselskap mener de arrangerer alkoholfrie turer og sammenkomster 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #4 Del Skrevet 31. oktober 2022 Hva med å finne en hobby? 😊 Det er ofte en god arena for å bli kjent med folk, spesielt om du er på nybegynnerstadiet. Pardans har jeg f eks god erfaring med - mange som vil bli kjent der, og gjerne mange som avstår fra alkohol. Anonymkode: a876f...f80 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #5 Del Skrevet 31. oktober 2022 DNT? Evt går det an å gå i et kor i den norske kirke eller blir med i KRIK/aktiviteter gjennom KFUK-KFUM. Selv om det er kristne organisasjoner er ikke nødvendigvis alle som deltar så veldig religiøse. Og det er alltid åpent for alle uavhengig av tro. Hvis du bor i Bergen kan jeg anbefale aktiviteter i St. Jakob kirke som er ganske liberal. De har alt fra strikkekvelder til Swingkurs. Anonymkode: 224ec...036 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #6 Del Skrevet 31. oktober 2022 Bli aktiv innenfor hobby/fritidsaktiviteter. Anonymkode: 27af9...e3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #7 Del Skrevet 31. oktober 2022 Pinsemenigheten Anonymkode: 88d80...f60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymLala Skrevet 31. oktober 2022 #8 Del Skrevet 31. oktober 2022 Idrett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 31. oktober 2022 #9 Del Skrevet 31. oktober 2022 (endret) Tror det handler om tilfeldigheter dersom du ikke er ute etter et spesielt miljø. Jeg har en venninne og en kompis som ikke drikker. Begge har hatt utfordringer knyttet til foreldre og alkohol. Selv drikker jeg ofte når jeg er på vors, men så oppfører jeg meg heller ikke dårlig når jeg drikker. Kan også fint droppe alkoholen når jeg skal på byen. Det blir stadig vanligere å gjøre det og jeg har aldri fått spørsmål rundt det:) Endret 31. oktober 2022 av Majer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #10 Del Skrevet 31. oktober 2022 Se på hvilke interesser du har og hva du kunne tenkt deg å holde på med og bruke tid på. Det er ingen vits i å bedrive aktiviteter du egentlig ikke har lyst til å holde på med kun fordi du leter etter nye venner som ikke drikker. Men ha også en liten liste slik som du ville hatt når du dater. Slik at du ikke plutselig sitter der og godtar andre ting som du heller ikke synes er ok. Tenk også over hvordan du ønsker å ha det med nye venner, hva ønsker du at dere skal gjøre? Drikke te og skravle? Brus og snop og kino? Gå turer og ha med niste? Spille brettspill? Scrabble? Annet? Anonymkode: 4d34b...947 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portia Catonis Skrevet 1. november 2022 #11 Del Skrevet 1. november 2022 Finn en hobby og for guds skyld hold deg unna fester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #12 Del Skrevet 1. november 2022 Finn på ting du liker å drive med som ikke innholder alkohol. Har selv kutta ut alkohol i voksen alder, var lei tullet. Da ser man hvor tragiske mennesker er, nordmenn tenker stort sett på å drikke alkohol om de skal finne på noe. Et trist folkeslag med fyllekultur. Hva er det største en gjennomsnittlig norsk kvinne og mann kan oppleve? Gratis alkohol...😂 Alkohol er gøy vet du! Asosialt spør du meg. Anonymkode: cb238...418 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #13 Del Skrevet 4. november 2022 On 11/1/2022 at 8:36 AM, AnonymBruker said: Finn på ting du liker å drive med som ikke innholder alkohol. Har selv kutta ut alkohol i voksen alder, var lei tullet. Da ser man hvor tragiske mennesker er, nordmenn tenker stort sett på å drikke alkohol om de skal finne på noe. Et trist folkeslag med fyllekultur. Hva er det største en gjennomsnittlig norsk kvinne og mann kan oppleve? Gratis alkohol...😂 Alkohol er gøy vet du! Asosialt spør du meg. Anonymkode: cb238...418 Dette gjelder vel nesten alle folkeslag? Anonymkode: 4530e...2f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #14 Del Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette gjelder vel nesten alle folkeslag? Anonymkode: 4530e...2f1 Nei. Anonymkode: cb238...418 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnus solheim Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden Selv i dag er det aktuelt spørsmål. Jeg har snart oppe i 50 årene, og jeg sliter enda med å finne mennesker som ikke drikker. Det er mange som har et avslappet forhold til alkohol, men jeg vil finne dem som ikke ønsker å drikke noe, selv Cider med 0,2%. Før oppsøkte jeg kristne organisasjoner, men selv der vil man finne mange personer som liker og fokuserer på alkohol. Jeg har prøvd mange apper, Tinder, mach, Venn osv, men programmet er laget for at du ikke skal kunne sile ut de som ikke drikker, kun de som røyker. Mest sannsynlig for å beholde deg som bruker av tjenesten. Og de gangene jeg finner noen, så bor de på andre siden av landet:(. Den eneste løsningen jeg har, er å bruke nettverket på jobben, men det er veldig kjedelig å utforske området av en person, fordi oftest blir de kjempegiret og forteller om de kule episodene de har hatt. Og da står jeg der, høflig og venter til personen skal ti still slik at jeg kan gå videre til neste person Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå