PetterKanin Skrevet 3. november 2022 #21 Del Skrevet 3. november 2022 (endret) EJL skrev (1 time siden): Ville prøvd begge først. LC har nok ett 4x4 system som er bedre når det er virkelig vanskelige forhold, men Volvoen er nok det som er enklest og best i det daglige. Volvoen er nok også en del bedre å kjøre, men dette er selvsagt noe som kommer på personlige preferanser. 4x4 på Volvoen er mer enn bra nok til det aller meste, og det skal være en svært dårlig vei før den ikke kommer seg fram. Subaru ville jeg holdt meg langt unna, selve 4x4 systemet er sikkert bra. Men framstår som rimelig utdaterte biler. Noe vi også ser på salgsstatistikken, hvor Subaru er så lavt at de ikke kommer på listen engang. Subaru selger dårlig fordi de ha få modeller, er dyre, og enda ikke har kommet med elbiler. De er ofte sent ute med å implementere ny teknologi, men det betyr samtidig at du får noe som fungerer. Kvaliteten er upåklagelig, om man ser bort fra noen av de første dieselmoterene som ble utsatt for feilprogrammerte roboter. Endret 3. november 2022 av PetterKanin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 3. november 2022 #22 Del Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det overgår LC når det måtte være. Men du som alle andre som fremhever Toyota, har jo null erfaring med Subaru og hvordan den er satt opp til jobbe. At de er utdatert, er bare tull. Og det er ikke derfor de selger dårlig her i landet, det er mer at de fleste ikke gidder å sette seg inn i hva den er god for, men følger slike som deg som ikke har peiling, men gjør sine egne (u)erfaringer og snakker ut fra det. Har aldri handlet bil etter hva andre tror og mener, og har hatt minimalt med problemer av de jeg har hatt. Anonymkode: 135c8...df2 Men de er utdatert sammenlignet med konkurrentene. Toyota LandCruiser 2022 Instrument Cluster (link) : Volvo XC90 2022 Instrument Cluster (link) : Og så har du en Subaru Forrester 2022 Instrument Cluster (link) : Og greit nok at dette ikke nødvendigvis er representativt for hvor gode bilene er, så er det dette folk ser først når de vurderer bil og det kan i dag fort gjøre at Subaru ikke engang blir vurdert. Salgstatistikken gjenspeiler dette. Til tross for at det sikkert er teknisk gode biler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 3. november 2022 #23 Del Skrevet 3. november 2022 Snublefot62 skrev (1 minutt siden): Men de er utdatert sammenlignet med konkurrentene. Toyota LandCruiser 2022 Instrument Cluster (link) : Volvo XC90 2022 Instrument Cluster (link) : Og så har du en Subaru Forrester 2022 Instrument Cluster (link) : Og greit nok at dette ikke nødvendigvis er representativt for hvor gode bilene er, så er det dette folk ser først når de vurderer bil og det kan i dag fort gjøre at Subaru ikke engang blir vurdert. Salgstatistikken gjenspeiler dette. Til tross for at det sikkert er teknisk gode biler. Der ser du et eksempel på at Subaru har det beste oppsettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 3. november 2022 #24 Del Skrevet 3. november 2022 PetterKanin skrev (Akkurat nå): Der ser du et eksempel på at Subaru har det beste oppsettet. Og der er det delte meninger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #25 Del Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (På 1.11.2022 den 22.59): Anbefaler Mitshubishi Outlander. Den kommer fram der det er vei, uansett føre. Høy nok under og god nok fjæring til at den går greit på ujevn og dårlig grusvei. Og i tillegg er den helt ok til motorveikjøring og bykjøring. Anonymkode: acf83...41c Outlander sin girkasse derimot... De skiftes det mange av i løpet av året. Anonymkode: 0b9af...d81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 3. november 2022 #26 Del Skrevet 3. november 2022 Snublefot62 skrev (1 minutt siden): Og der er det delte meninger Selvsagt. Det er rent subjektivt fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 3. november 2022 #27 Del Skrevet 3. november 2022 PetterKanin skrev (1 minutt siden): Selvsagt. Det er rent subjektivt fra meg. Nettopp. Og min subjektive mening er Volvo har best oppsett. Men jeg er inhabil siden jeg har Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #28 Del Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (På 31.10.2022 den 12.02): Jeg kan ikke så mye om bil, men skal nå ut å kjøpe meg en bruktbil som max er 2-3 år gammel. Jeg kikker på Toyota LandCruiser og Volvo xc90. men hvem av de har best 4x4 system ? Og med det mener jeg hvem har støtt sjanse for å klare litt tøffe veier (til og fra hytta) og størst sjans til å klare å komme seg opp på veien igjen hvis man sklir av veien. Anonymkode: 59108...a41 Sykt imponert over rav 4. Mini versjon av land cruiser. Eget dempesystem. Så har ikke hatt årlig bytte av foringer ol som jeg hadde før. Faktisk 5år uten bytte av noen foringer. Anonymkode: 7605a...e3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #29 Del Skrevet 3. november 2022 Snublefot62 skrev (3 timer siden): Men de er utdatert sammenlignet med konkurrentene. Toyota LandCruiser 2022 Instrument Cluster (link) : Volvo XC90 2022 Instrument Cluster (link) : Og så har du en Subaru Forrester 2022 Instrument Cluster (link) : Og greit nok at dette ikke nødvendigvis er representativt for hvor gode bilene er, så er det dette folk ser først når de vurderer bil og det kan i dag fort gjøre at Subaru ikke engang blir vurdert. Salgstatistikken gjenspeiler dette. Til tross for at det sikkert er teknisk gode biler. Som jeg har sagt allerede, velger ikke bil etter andres meninger. Og hvordan du ser på den ene mot den andre er klekkende likegyldig for meg! Som det sies over, Subaru er bunnsolid! Det sa (uavhengig)verkstedeier til meg like etter jeg hadde kjøpt den. Anonymkode: 135c8...df2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 3. november 2022 #30 Del Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Som jeg har sagt allerede, velger ikke bil etter andres meninger. Og hvordan du ser på den ene mot den andre er klekkende likegyldig for meg! Som det sies over, Subaru er bunnsolid! Det sa (uavhengig)verkstedeier til meg like etter jeg hadde kjøpt den. Anonymkode: 135c8...df2 Og det er greit. Men de er utdatert. De følger ikke med. Og de viser salgsstatistikken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slipses Skrevet 3. november 2022 #31 Del Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det overgår LC når det måtte være. Men du som alle andre som fremhever Toyota, har jo null erfaring med Subaru og hvordan den er satt opp til jobbe. At de er utdatert, er bare tull. Og det er ikke derfor de selger dårlig her i landet, det er mer at de fleste ikke gidder å sette seg inn i hva den er god for, men følger slike som deg som ikke har peiling, men gjør sine egne (u)erfaringer og snakker ut fra det. Har aldri handlet bil etter hva andre tror og mener, og har hatt minimalt med problemer av de jeg har hatt. Anonymkode: 135c8...df2 Joda, de er utdaterte. Gammel teknologi. Tørste, late motorer. Fryktelig slitsomme CVT (automatiske girkasser. Når det er sagt, de er holdbare og ja, 4hjulstrekk systemet er veldig bra. Langt bedre enn f.eks Volvo med Haldex. Men å påstå at det er bedre enn en offroader med reduksjonsgir og låsbare sperrer er helt bak mål. Hvorfor er det så viktig for deg at 4hjulsdriften er tilgjengelig hele tiden? Det bidrar jo bare til høyere forbruk og slitasje. Er da bare fordeler med å kunne koble ut framhjulene så de triller fritt. Et tastetrykk og framhjulene er med igjen. Men det ser jo ut som du sammenligner en nyere Subaru med en 80 talls Land Cruiser med manuell frihjulsnav her når du skriver "og da måtte eier begynne med noe greier for å komme seg opp."... Jeg er ingen Toyota fan, men jeg har hatt flere Subaru. Og jeg er dum nok til å bli provosert av det du skriver. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #32 Del Skrevet 3. november 2022 Slipses skrev (45 minutter siden): Joda, de er utdaterte. Gammel teknologi. Tørste, late motorer. Fryktelig slitsomme CVT (automatiske girkasser. Når det er sagt, de er holdbare og ja, 4hjulstrekk systemet er veldig bra. Langt bedre enn f.eks Volvo med Haldex. Men å påstå at det er bedre enn en offroader med reduksjonsgir og låsbare sperrer er helt bak mål. Hvorfor er det så viktig for deg at 4hjulsdriften er tilgjengelig hele tiden? Det bidrar jo bare til høyere forbruk og slitasje. Er da bare fordeler med å kunne koble ut framhjulene så de triller fritt. Et tastetrykk og framhjulene er med igjen. Men det ser jo ut som du sammenligner en nyere Subaru med en 80 talls Land Cruiser med manuell frihjulsnav her når du skriver "og da måtte eier begynne med noe greier for å komme seg opp."... Jeg er ingen Toyota fan, men jeg har hatt flere Subaru. Og jeg er dum nok til å bli provosert av det du skriver. CVT-kassa er helt super! Rask akselrasjon, fordi den ikke har effekttap under fartsøkning. Hvor tørst den er, kommer an på hvor hardt du tråkker på gassen, som alle andre biler gjør. Forbruket for min del ligger ned mot 0,55 på langkjøring. Om den bruker mindre drivstoff om ene akslingen kobles ut, tja, men nå er da også automaten satt opp slik at den trekker 60/40 foran/bak. Manuell er 50/50. T.o.m Foresteren bruker forholdsvis lite, fikke høre fra en fornøyd eier. Anonymkode: 135c8...df2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #33 Del Skrevet 3. november 2022 Elbilene med 3 eller 4 motorer Anonymkode: 0b5d6...9ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #34 Del Skrevet 3. november 2022 Om du ikke skal over på elbil ville jeg tatt en kikk på Mercedes All-Terrain og Audi Allroad. Biler som er mye mer behaglig å kjøre etter landeveien en en suv og tar seg frem mye bedre enn du sannsynligvis noen gang kan komme til å trenge. Jeg kjører MB All-Terrain selv, jobber i anleggsbransjen og er ukentlig på befaring på veianlegg/pukkverk/tunneler etc og har ikke angret et sekund på at jeg bytta bort Land Cruiseren til denne. kommer fortsatt akkurat dit jeg vil, men mye mer behagelig. 😊 Anonymkode: 957d3...4ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #35 Del Skrevet 3. november 2022 Har selv en Subaru Forester med det det hypede Symmetrical AWD. På sommeren graver den opp veien der grusen er løs og på vinteren blir bilen stående oftere i bunnen av bakken en konas Golf med 4motion system. Det er faktisk Golfen som kommer oftest opp av alle bilene i denne delen av nabolaget. Et område hvor alle har kjøpt biler med tanke på de fordømte bakkene. Land Cruiser er bra på traktorveier men en farlig bil i bratte glatte bakker vinterstid, stor og tung. Systemet der er heller ikke noe spesielt, det er det primitive i det systemet som er bra, såkalt ekte firhjulstrekk, diff. sperre mm. Uansett hva du kjøper ikke undervurder dekkene. Anonymkode: 525b8...6b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 3. november 2022 #36 Del Skrevet 3. november 2022 Hva skjer med Subaru-gjengen på KG? Samme person som har en fire fem brukere? Har frekventert endel forum i Norge der bil diskuteres, og aldri sett Subaru bli fremhevet på denne måten. Subsru har god firehjulstrekk, men bilene er generelt utdaterte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #37 Del Skrevet 3. november 2022 Reign skrev (9 minutter siden): Hva skjer med Subaru-gjengen på KG? Samme person som har en fire fem brukere? Har frekventert endel forum i Norge der bil diskuteres, og aldri sett Subaru bli fremhevet på denne måten. Subsru har god firehjulstrekk, men bilene er generelt utdaterte. Uvant for deg at et merke ingen liker, ingen vil ha, likevel har sine tilhengere? Finnes noen av som tør åpne kjeften og si at det er en pålitelig bil, værre er det ikke. Anonymkode: 135c8...df2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 3. november 2022 #38 Del Skrevet 3. november 2022 Reign skrev (39 minutter siden): Hva skjer med Subaru-gjengen på KG? Samme person som har en fire fem brukere? Har frekventert endel forum i Norge der bil diskuteres, og aldri sett Subaru bli fremhevet på denne måten. Subsru har god firehjulstrekk, men bilene er generelt utdaterte. Hva er utdatert med dem egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #39 Del Skrevet 3. november 2022 Subaru og Mercedes Anonymkode: 2bfe8...5c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 4. november 2022 #40 Del Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Uvant for deg at et merke ingen liker, ingen vil ha, likevel har sine tilhengere? Finnes noen av som tør åpne kjeften og si at det er en pålitelig bil, værre er det ikke. Anonymkode: 135c8...df2 Leste du egentlig innlegget du siterte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå