Gå til innhold

Vaske vinduer når det er kuldegrader?


Mitzi

Anbefalte innlegg

Pleier dere å vaske vinduene utvendig om vinteren? Hvordan gjør dere det i så fall? Tilsetter dere noe i vannet slik at det ikke fryser så fort (rødsprit e.l.), eller bruker dere vanlig såpevann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker jif universal om vinteren. Sprayer på og tørker av. Papiret kan jo loe litt, men ikke verre enn at jeg kan leve med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker eddik i vaskevannet. Spruter først på litt jif vindusvask også vasker jeg av med eddik vann. Aldri opplevd at det fryser da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker smuglersprit i vannet jeg :) Fulgte med en dunk da vi kjøpte huset... Ehh, altså innerst i boden ute, bak masse rot og skrot... og hva annet bruker man sånt til? Drikke det er utenkelig.

Endret av Lisee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker de på vanlig måte jeg... Lunkent vann og salmiakk... Tørker alltid av med håndkle etterpå. Har ikke merket noe problem med det jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest christineemily

eeeh....Jeg gikk rett i salaten her for en ukes tid siden. Har en hel del vinduer her i leiligheten og satte i gang med ukas prosjekt: "den store vindusvasken", utstyrt med Jif vindusspray, nal, tørkerull og gummihansker. Inne ble vinduene så blanke og fine så, og tenkte ikke videre over at det var kuldegrader ute da jeg begynte på utsiden... Min erfaring ble at Jif vindusspray fryser i fine frosthvite striper bortover vinduet!!! Kunne nesten ikke se inn der jeg sto... og tenkte at et sånn stuevindu kunne jeg IKKE ha resten av vinteren! Så jeg ble kreativ. Litt for kreativ. Jeg var i barskapet til min mann, og tok spriten og vaska over vinduet med den! Fungerte utmerket :ler:, da jeg gikk tom tok jeg også en konjakkskvett :sjenert: . Vinduet strålte, men det gjorde ikke min kjære da han kom hjem og fikk vite hvordan jeg hadde oppnådd et slikt resultat. Han ble heller muggen :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Jeg er vel den eneste på KG som ikke vasker vinduene utvendig når det er kuldegrader. Så desperat er jeg ikke. Det eneste måtte være hvis en av ungene kommer borti et vindu med en vott eller en av kattene skraper på vinduet med møkkete labber. Da vasker jeg bort flekkene. Ellers vasker jeg kun vinduene innvendig mens det er kuldegrader ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...