Gjest Gjest_Emilia_* Skrevet 5. desember 2005 #1 Del Skrevet 5. desember 2005 Hei alle sammen. Presentasjon av meg selv: 21 år, han 23. Vært sammen i 2 år, gifter oss om 6 1/2 mnd Litt klaging, info og støtte/hjelp/råd????? Meg og min kjære har nå prøvd i 11 mnd. Skal til på 3 Pergotime kur nå. Dette sliter virkelig på oss. Jeg har Pco, og får ikke mensen eller eggløsning uten hjelp. Forrige pergo kur var dobbel, da fikk jeg ikke eggløsning. Noen som har klart å bli gravide ved hjelp av pergotime?? Føler alt er så mørkt nå...Vi ønsker oss barn så sterkt. Vi er unge, det er jo positivt når man har pco. Men allikevel klarer jeg ikke alltid å tenke positivt. Er så redd for alt som venter hvis pergo ikke fungerer, neste var visst sprøyter, har noen vært gjennom dette??? Føler jeg vet så lite...Ellers er det jo prøverør. Jeg er så redd og lei meg, skulle ønske alt bare klaffet natulig, så urettferdig at så mange sliter... Jeg blir så glad når noen rundt meg blir gravide, og gratulerer til alle dere med spire i magen. Men skulle ønske så sterkt at jeg kunne være en av dere. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men trenger litt hjelp og råd, sikkert noen som har noen gode råd på lager Noen andre som har prøvd det meste før det klaffet, som kunne ha delt litt erfaringer med meg??? Stter STOR pris på alle svar... Masse klemmer fra forhåpentligvis snart gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hippopotamus Skrevet 5. desember 2005 #2 Del Skrevet 5. desember 2005 Har du prøvd å regulere PCOS'en med Metformin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #3 Del Skrevet 5. desember 2005 Har hørt om det, men aldri fra legen....Har pco, ikke pcos....Har aldri hatt mensen med mindre jeg har gått på p- piller....Det er igrunn bare det problemet jeg har med pco`en, er ikke særlig overvektig, ingen kviser, uøsket hårvekst.... Vet ikke om jeg kan få det. Hvordan fungerer meteformin, og hvordan regulerer det pco`en?????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Emilia_* Skrevet 5. desember 2005 #4 Del Skrevet 5. desember 2005 Mitt inlegg ovenfor...hehe -Emilia- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hippopotamus Skrevet 5. desember 2005 #5 Del Skrevet 5. desember 2005 Har hørt om det, men aldri fra legen....Har pco, ikke pcos....Har aldri hatt mensen med mindre jeg har gått på p- piller....Det er igrunn bare det problemet jeg har med pco`en, er ikke særlig overvektig, ingen kviser, uøsket hårvekst.... Vet ikke om jeg kan få det. Hvordan fungerer meteformin, og hvordan regulerer det pco`en?????? ← Metformin regulerer insulinnivået i kroppen, som igjen regulerer annen hormonproduksjon. Men dersom det bare er de poly-cystiske ovariene du har, og ingen andre symptomer, er sikkert insulinnivået ditt i orden også. Og da hjelper ikke Metformin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 5. desember 2005 #6 Del Skrevet 5. desember 2005 Hei. Tror kanskje du faar mer respons hvis du poster innlegget ditt paa Proevere og Ufrivillig Barnloese. Anbefaler foroevrig en bok: PCOS and Your Fertility Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 5. desember 2005 #7 Del Skrevet 5. desember 2005 Ville bare si at, ja, jeg vet om mange som har blitt gravide med Pergotime! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 5. desember 2005 #8 Del Skrevet 5. desember 2005 jeg har pcos og ble gravid via prøverør første gang (etter 4 år), og så klaffet det naturlig i 2 syklus etterpå. Så det finnes håp selv om en gar pco(s)!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 6. desember 2005 #9 Del Skrevet 6. desember 2005 Jeg har lest om Pergotime at det ikke har effekt paa alle. Men etter bare to forsoek er det sikkert gode sjanser for at dere faar klaff snart. Men det finnes andre muligheter ogsaa. Anbefaler virkelig den boken jeg nevnte, du faar sikkert tak i den paa Amazon. Der staar det en del om alternative ting som kan proeves ogsaa, og hvordan kosthold og andre ting virker inn. Lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 6. desember 2005 #10 Del Skrevet 6. desember 2005 Jeg har brukt pergotime og blitt gravid. Måtte opp i trippel dose, og da klaffet det! Ikke gi opp... det blir deres tur også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #11 Del Skrevet 7. desember 2005 hei. Jeg har brukt pergotime dobbel dose i 1 1/2 år og ikke ble gravid. Har hørt at blir du ikke gravid på 3 mnd med pergotime skal du ikke bruke det noen særlig lengere (mye bivirkninger). Mannen din burde få testet sine svømmere også før du begynner på pergotime. Det ble ikke gjort på mannen min, han hadde dårlige svømmere, så jeg hadde gått på pergotime helt unødig. Er nå på vårt andre prøverørs forsøk, og rugger nå på 2 egg som jeg håper fester seg. Gi ikke opp håpet, kjenner noen som har fått 2 barn med pergotime (første mnd med tabletter begge gangene). Ønsker deg masse lykke til, og husk det er viktig å kose seg oppi all prøvingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå