Gå til innhold

Hvilken farge har lysene på juletreet ditt ?

SissiB

Anbefalte innlegg

Vanlige hvite store lys.

Hvorfor? Fordi "det alltid har vært sånn".

Syns i grunnen at flerfargede lys kan være fint, men akkurat som med alt annet ved jul er ting tradisjoner, så jeg tror flerfarved lys vil bli litt feil for meg. Ikke amerikansk eller noe som helst, bare feil.

I grunnen har kjæresten og jeg iflg oss selv store nok problemer fordi jeg er vant med å henge glitteret i lengderetningen, han surrer det rundt juletreet, og begge mener at deres måte er den beste. Så dette blir spennende om noen år;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vindelspev
Jeg synes fargede julelys er helt grusomt. Ser det er endel her i området som har farget pynt langs gelenderet på altanen osv. Og noen har til og med blinkende lys. Helt gyselig!

Her i huset har vi bare hvite lys.

Enig med du. Ikke er det pent med flagg, store hjemmelagde julekurver i billig papir eller knæsj glitter på juletreet heller. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker hvite/blanke pærer, og lysene er store  :)

Det har vi :Nikke:

Vi har 2 sett med lys, et vi fikk av mamma og pappa og et vi har arvet fra min manns besteforeldre.

:nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvite lys, rett og slett fordi det er penest. Og på juletreet har vi masse som ungene har laget, og det er jo ikke akkurat det vakreste bestandig, men det er sååååå koselig å pakke ut og henge opp og mimre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hvite lys (av den "store" typen) med blanke pærer. Det liker JEG best (for det hadde vi i MITT barndomshjem. Julen er for meg tradisjoner og nostalgi...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ven da har vi det GRUSOMT vi da. :overrasket: og glorete og fælt. Helt forferdelig.

Men mine foreldre kjøpte juletrelys med røde, grønne, gule og blå pærer på 70-tallet. Jeg er vokst opp med dette. SELVSAGT gult i stjerna da, så hva har fargen med de andre lysene å gjøre med hvilken farge det er på stjernene på himmelen????

Da vi fant juletrelys med fargede pærer på butikken et år, så var fremtidens jul reddet for meg og min bror i alle fall, og vi kjøpte inn dobbelt sett med pærer, reservepærer, ettersom fargede resvervepærer heller ikke hadde vært å oppdrive noen plass før den tid. Det er bare røde, grønne og gule da, ingen blå. Kommer jeg over blå pærer en plass skal jeg kjøpe det også.

For meg er dette nydelig. Det er selvejulesteminga. Men vi pynter treet med glitter, (små) norske flagg, kuler og glanspapirpynt også vi da. Vi har det heøt sikekrt rett og slett FORFERDELIG i mange av deres øyne. Men det er slik det skal være for meg. Juletre uten fargede lys er fine de også, jeg kaller ikke deres trær for forferdelige. Men jeg synes det er fint med også. Det er også min samboer vant til viste det seg, så gledelig nok, han har ikke noe mot at vi også har det :) (mine fargede juletrelys hadde jeg før jeg traff ham. Jeg har aldri hatt et eget juletre, ettersom jeg alltid feirer hele jula borte, men lysa har jeg, til den gang det blir aktuelt...)

Så kos dere med deres hvite lys. Det er nok pent. Så skal jeg la være å bry meg om at dere alle sier vi har det fælt. For jeg synes det er pent. Også holder jeg meg for god til å si at deres trær er fæle. Jeg bare sier at jeg liker vårt bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, ven da har vi det GRUSOMT vi da.  :overrasket: og glorete og fælt. Helt forferdelig.

Men mine foreldre kjøpte juletrelys med røde, grønne, gule og blå pærer på 70-tallet. Jeg er vokst opp med dette...

...For meg er dette nydelig. Det er selvejulesteminga....

Så kos dere med deres hvite lys. Det er nok pent. Så skal jeg la være å bry meg om at dere alle sier vi har det fælt. For jeg synes det er pent. Også holder jeg meg for god til å si at deres trær er fæle. Jeg bare sier at jeg liker vårt bedre :)

JEG sa ikke at det er fælt...

Du er inne på det samme som meg... Jul og julestemning er tradisjoner og nostalgi (samme hvor "feil" det er for noen, som hadde andre tradisjoner)!

Sånn som vi hadde det som barn, sånn vil vi gjerne ha det fremover. Vi bringer tradisjoner videre...

Jeg håper at mine barn vil ta med seg tradisjoner fra sin barndom, at VÅR jul var "den aller beste". Det vil glede meg (og jeg tror det gledet MIN mor, når hun såg at jeg tok med tradisjoner fra mitt barndomshjem).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med du. Ikke er det pent med flagg, store hjemmelagde julekurver i billig papir eller knæsj glitter på juletreet heller. ;)

Jeg må si meg uenig i at flagg er stygt, ass... Jeg synes det er litt skjønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har levende lys. Det synes jeg er det fineste og hyggeligste. Og ja, jeg vet det er farlig. Det var det en tråd om i fjor... Men jeg synes fortsatt det er finest.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...