Kristin Skrevet 5. desember 2005 #21 Del Skrevet 5. desember 2005 Jeg har hvite lys både inne og ute. Synes fargede lys blir for glorete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 5. desember 2005 #22 Del Skrevet 5. desember 2005 Bruker bare bittesmå, hvite lys. Stjernene på himmelen er da ikke flerfargede...... ← Dersom du ser nøyere etter vil du se at noen stjerner faktisk blinker i andre farger. Har å gjøre med intensitet og atmosfæren. Har alltid hatt store hvite lys på treet i stuen, men skeier ut litt ellers. Har et tre som har både små hvite og små mangefargete lys. De fargete fader langsomt mellom fargene. Så langsomt at man ikke legger merke til det ut å direkte se på treet. Rask blinking er håpløst. Argumentet med at det blir for glorete synes jeg ikke holder når man ser hva de fleste ellers henger på treet. At det er "amerikansk" eller noe lign betyr egentlig at de fleste i verden gjør det slik og at det er vi som er særingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 2324 Skrevet 5. desember 2005 #23 Del Skrevet 5. desember 2005 Argumentet med at det blir for glorete synes jeg ikke holder når man ser hva de fleste ellers henger på treet. særingene. ← Det er da ingen som argumenterer for det ene eller det andre, det er snakk om personlig smak, noe som er ganske håpløst å diskutere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 5. desember 2005 #24 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Det er da ingen som argumenterer for det ene eller det andre, det er snakk om personlig smak, noe som er ganske håpløst å diskutere! ← Enig i det med personlig smak. Men, det er altså mange som har sterke meninger om hva som er rett og galt i denne sammenhengen. Kanskje ikke i denne tråden, men jeg har sett andre diskusjoner om dette som utarter. Endret 5. desember 2005 av skrue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. desember 2005 #25 Del Skrevet 5. desember 2005 Hvite lys Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #26 Del Skrevet 5. desember 2005 At det er "amerikansk" eller noe lign betyr egentlig at de fleste i verden gjør det slik og at det er vi som er særingene. ← Det er ikke riktig at resten av verden er mer amerikaniserte enn oss. Kommer du til Danmark, bruker de fortsatt levende lys på treet. Betyr det at de er enda særere enn oss ??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 5. desember 2005 #27 Del Skrevet 5. desember 2005 Kjæresten min var så heldig at han vant et sett med flerfargede lys, som også kunne blinke.. ← Heldiggriser... hehe Vi har hvite store med blanke lyspærer. Har ikke tenkt på at man kan ha minilys, men det hørtes kjempefint ut!! Kanskje jeg skulle gå til anskaffelse av det...? Vel og merke UTEN farger.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 5. desember 2005 #28 Del Skrevet 5. desember 2005 Hvite!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 5. desember 2005 #29 Del Skrevet 5. desember 2005 Har hvite lys nå. Hadde farga lys da jeg var liten, og det var sååååå fint mente jeg Så jeg var kjempestolt da jeg fikk eget lite plasttre på rommet med fargede lys Er nok en smaksak, og har mye med tradisjoner å gjøre. Nå er jeg vant til hvite lys, og kommer nok til å bruke det når jeg skal lage min egen jul. På internatet på folkehøgskolen har vi derimot røde minilys i alle vinduene i fellesrommene Det er koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 5. desember 2005 #30 Del Skrevet 5. desember 2005 Vi bruker hvite store lys, syns det er det "enkleste og reneste" på en måte, så kan jeg heller henge på masse dillete pynt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kajaroma Skrevet 5. desember 2005 #31 Del Skrevet 5. desember 2005 Masse hvite minilys bruker jeg, men elsket fargede da jeg var liten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. desember 2005 #32 Del Skrevet 5. desember 2005 Jeg synes fargede julelys er helt grusomt. Ser det er endel her i området som har farget pynt langs gelenderet på altanen osv. Og noen har til og med blinkende lys. Helt gyselig! Her i huset har vi bare hvite lys Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 5. desember 2005 #33 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) vi har de "vanlige" juletrelysene, hvite. tante og onkel hadde fargede lys på juletreet da jeg var liten, og det var noe av det fineste jeg hadde sett!! kjenner en gammel dame som har fargede lys på juletreet ute, jeg synes det er kjempekoselig! selv har vi endel lys på huset ute; litt amerika, hahaha! Endret 5. desember 2005 av Fruktfat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 5. desember 2005 #34 Del Skrevet 5. desember 2005 Vi bruker mange bittesmå hvite lys Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 5. desember 2005 #35 Del Skrevet 5. desember 2005 Det er ikke riktig at resten av verden er mer amerikaniserte enn oss. Kommer du til Danmark, bruker de fortsatt levende lys på treet. Betyr det at de er enda særere enn oss ??? ← Kanskje ikke særere, men i allefall langt mer brannfarlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 5. desember 2005 #36 Del Skrevet 5. desember 2005 Vi bruker hvite/blanke pærer, og lysene er store ← Samme her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #37 Del Skrevet 5. desember 2005 Bruker bare bittesmå, hvite lys. Stjernene på himmelen er da ikke flerfargede...... ← Hva har det med saken å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 6. desember 2005 #38 Del Skrevet 6. desember 2005 små og hvite lys Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #39 Del Skrevet 6. desember 2005 Hvite, små Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rugrat Skrevet 6. desember 2005 #40 Del Skrevet 6. desember 2005 Vi prøvde farga lys i fjor, men jeg synes det ble litt glorete. Så i år er det tilbake til blanke minilys, og bare det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå