Gå til innhold

Hvilken farge har lysene på juletreet ditt ?

SissiB

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Glemte å svare på mitt eget spørsmål.

Vi bruker også bare hvite/blanke pærer, og mini lys.

Fargede lys blir litt amerikansk etter min smak - men har registrert at det er mer og mer i bruk her i Norge også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig "amerikanisert" m.h.p. juletrepynting, men på juletreet inne er det hvite/gule lys som gjelder. Bruker en "stor" juletrebelysning i "gull" og masse minilys. Fargede lys blir liksom alt for mye sammen med all pynten. (I god amerikansk stil har jeg mange hundre gjenstander på treet...Sliter faktisk litt med en "glasskulefetish" :forvirret::ler: Klarer ikke å gå forbi fine glasskuler uten å kjøpe dem og har endt opp med flere hundre :roll: ).

Ute synes jeg imidlertid det kan være fint med fargede lys.

Endret av Leo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvite...synes fargede er direkte grusomt.

Kjæresten min var så heldig at han vant et sett med flerfargede lys, som også kunne blinke.. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har både hvite og fargede lys på trærne (ingen som blinker). Har alltid hatt det, og synes det er fint. Har aldri tenkt på at det skulle være amerikansk (og hva er egentlig galt med det, er alt som er amerikansk forferdelig og skal skys som pesten?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har både hvite og fargede lys på trærne (ingen som blinker). Har alltid hatt det, og synes det er fint. Har aldri tenkt på at det skulle være amerikansk (og hva er egentlig galt med det, er alt som er amerikansk forferdelig og skal skys som pesten?).

Det er vel typisk norsk det. Vi er jo så overstolte av å være norsk at vi ikke tåler å mikse inn litt andre tradisjoner. Tåpelig og alt for nasjonalistisk spør du meg.

For øvrig har vi hvite lys på treet. Jeg er ikke så glad i fargede lys (men det er ikke fordi jeg synes det ser amerikansk ut).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Jeg har masse, masse bittesmå lys... Kjøpte sånt lysnett i fjor... og det var flott det - MEN, hvordan "gjemme" alle ledningene?? De ble litt vel synlige synes jeg :overrasket:;)

Synes det er fint med fargete lys ute, ville ikke personlig hatt det på mitt tre inne - men, hvis andre vil ha det så må de gjerne det - jeg kan godt synes at det er koselig hos andre selv om jeg ikke vil ha det selv... synes julen er en tid for personlig smak og tradisjoner, jeg - ikke en tid for å følge trender og hva som er "in"... ;)

A.

Endret av nostalgia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel ikke amerikanerne kjent for god smak.......

Bor en del amerikanerne rundt oss, og det er ikke direkte smakfult når de smeller lys opp rundt hele huset, med en diger nisse på taket osv. Minner mer om tivoli enn jul....

Men, smak og behag kan som kjent ikke diskuteres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...