Gå til innhold

Du blir ikke mer KRISTEN av å gå i kirka på søndagene!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man er ikke syndig om man er homofil.

Jo, det er man. Det står veldig klart i Bibelen at dette er syndig

Anonymkode: 8fd01...d78

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hjelpe meg så mye bedre vi hadde hatt det uten religion.

Anonymkode: f8dd0...244

Ingen har begått flere folkemord og overgrep enn ateister. Synes du Kina og Nord-Korea er gode land? De er statsateistiske. Religion er selv positivt og gir bedre land med mer varme og omtanke,

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva mer kan man forvente av kristenfolket? Du finner ikke mange som forfekter mer hat og bidrar til mer utenforskap enn dem.Anonymkode: 110ff...91e

Feil, ingen sprer mer hat og intoleranse enn ateister.Kristne sprer nestekjærlighet, varme og omtanke for medmennesker, også de som lever på syndig vis.

Anonymkode: 8fd01...d78

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei vi tror ikke det men vi jobber for å bli bedre mennesker. Ikke bedre enn andre men bedre versjoner av oss selv.

Anonymkode: 55b24...ea1

Men vi er jo heller ikke verre enn andre da, generelt sett, det finnes gode og dårlige mennesker i alle miljøer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Og men dette er snakk om Barn. Niåringer.Tiåringer.  Som hun trodde var homofile. Altså… I den alderen vet de som regel ikke hva noenting er, og å skrive hjerter på meldinger til hverandre fordi det er helt vanlig i den alderen, betyr ikke at de er det, men nei da tror moren at de er homofile og de «godtar ikke homofile» i deres familie og gir ungen sin husarrest etc som straff for å omgås de som mora har bestemt at er forbudt å omgås. Syns det mangler evne til å forstå alder og hvordan unger fungerer, generelt. 

Er det normalt i kristne miljøer å straffe ungene sine så mye? Det er en straff for «alt» og alt som er litt gøy er «forbudt» 

Anonymkode: 90e68...d53

Hva vet jeg, ingen av mine kristne venner har slike tanker om homofile (altså at det er feil). De som har barn er derimot opptatt av å ta imot alle vennene barna har, se til at vennene trives og har det bra. Denne moren med disse hjertene er ikke representativ for kristne mødre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.10.2022 den 16.03):

Fra en mor til en annen mor; DU som renner ned dørene til kirka hver søndag: Jeg VET hvordan du er. Jeg vet hvordan du behandler datteren din. Du ønsker å fremstå som så edel og kristen…

Perfekte fasade. Perleøredobber. Perfekte klær. «Perfekt» jobb. Mann (sinna sådan men ok dere er gift) Bestemmer over hvem dine barn skal omgås, innbiller deg at andre sine unger er homofile og har sagt til ungen din: «I VÅR familie godtar vi ikke homofile!» Ungen var den gang ni år. NI ÅR! Og du  trodde andre unger var homofile og nekta jenta vennskap…  Jentene forteller til oss andre mødre hva de har sett og opplevd… Ikke tro at vi andre voksne ikke vet…

Du nekter jenta di å omgås venninner som du innbiller deg at er homofile… (selv om de ikke er det)  Du nekter barnet ditt å gå på kjøpesenteret fordi «der kan det være pedofile». Alt i livet er «farlig»… Hva slags menneske er du, som er så fordømmende og setter frykt i din egen datter, og hjernevasker med idéer som er totalt hinsides fornuft?!?

Du går i kirka på søndagene. Tror du er bedre enn alle andre pga det. Du får andre unger til å gråte fordi de er gamle nok til å skjønne at du fordømmer de og nekter datteren din vennskap med de. Fordi DU SELV innbiller deg ting som ikke engang er reelt. Er du så fantastisk kristen som du ønsker å fremstå, tukter dine egne barn foran andre. Vi andre mødre vet. 

Er kristen i HJERTET mitt og vet at man kan gå så ofte og mye i kirka man vil, men man blir verken mer kristen eller bedre menneske av det. Det er fasade. Kristen er man inni seg, av å være et GODT menneske. Ikke dømme andre. Ikke true med helvete. Ikke skremme barna sine. Jeg har snart ikke ord… Nekte din egen unge å omgås venninner fordi du fordømmer, du kjenner oss ikke engang. Vi er ordentlige mennesker.  Du bare dømmer. Ødelegger vennskap.

Du blir ikke mer kristen av å gå i kirka. Negativiteten oser rundt mennesker som fordømmer andre på det viset… Og du tar så feil. Så feil.

Jeg lurer på om du snakker om en spesifikk person du kjenner her? For jeg er enig i at om man er kristen eller ikke, kjenner man inni seg. Samtidig gir det å gå i kirka påfyll og mer å tenke på hver gang, noe jeg opplever som positivt i forhold til det å være kristen. 

Det med å se ned på homofile og nekte sin datter å henge med enkelte, er så klart ikke bra. Men snakker du om en reell situasjon her TS? 

Anonymkode: a7a4a...d23

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.10.2022 den 1.25):

Hva mer kan man forvente av kristenfolket? Du finner ikke mange som forfekter mer hat og bidrar til mer utenforskap enn dem.

Anonymkode: 110ff...91e

Jeg vet at det fins ulike kristne miljøer, men det er fint om folk også kan tenke litt over at det går an å være vel dømmende ovenfor kristne også. Ikke alle kristne hører til et miljø hvor man mener man er bedre enn andre. Jeg er i kristne miljøer jeg opplever som svært inkluderende og det føles veldig godt å være med der. Det gjør heller ikke at jeg føler meg bedre enn andre, men det er rom for selvutvikling der. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 31.10.2022 den 2.15):

Og men dette er snakk om Barn. Niåringer.Tiåringer.  Som hun trodde var homofile. Altså… I den alderen vet de som regel ikke hva noenting er, og å skrive hjerter på meldinger til hverandre fordi det er helt vanlig i den alderen, betyr ikke at de er det, men nei da tror moren at de er homofile og de «godtar ikke homofile» i deres familie og gir ungen sin husarrest etc som straff for å omgås de som mora har bestemt at er forbudt å omgås. Syns det mangler evne til å forstå alder og hvordan unger fungerer, generelt. 

Er det normalt i kristne miljøer å straffe ungene sine så mye? Det er en straff for «alt» og alt som er litt gøy er «forbudt» 

Dette høres jo ikke bra ut i det hele tatt. Men jeg vet ikke om det er vanlig? Aldri i noen kristne miljøer jeg har vært i, har sånn oppførsel blirt sett på som akseptabel. Jeg synes bare det høres veldig rart ut. Det kan være at i noen bestemte miljøer er det vanlig, men ikke i noen jeg vet om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg lurer på om du snakker om en spesifikk person du kjenner her? For jeg er enig i at om man er kristen eller ikke, kjenner man inni seg. Samtidig gir det å gå i kirka påfyll og mer å tenke på hver gang, noe jeg opplever som positivt i forhold til det å være kristen. 

Det med å se ned på homofile og nekte sin datter å henge med enkelte, er så klart ikke bra. Men snakker du om en reell situasjon her TS? 

Snakker om en annen mor som nekter datteren vennskap med unger hun innbiller seg er homofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Snakker om en annen mor som nekter datteren vennskap med unger hun innbiller seg er homofile.

Dette er jo noe du må ta opp med henne. Eller håper du hun skal lese det her?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at folk dømmer kristne mye mer enn kristne dømmer andre. Mitt inntrykk er at de fleste kristne er glad i andre mennesker uavhengig av om de er homofile, tigger, er narkomane, har sex utenfor ekteskapet, er rasistiske, er politisk korrekte, har tatt abort. Mange kristne ønsker at folk skal ha det bra uten å synde, og at ting man så på som synd i tidligere kultur ikke kan leses som synd ut fra bibelen. Jeg (og mange med meg) mener at det ikke står i bibelen at homofili er synd, men at det å drive utukt med folk av samme kjønn (utnytte sexuelt) er synd, og det var noe folk på den tiden trengte å høre. Om bibelen var skrevet nå og til oss, hadde det stått noe annet. Noen kristne tror Gud ønsker at man ikke skal forelske seg i en av samme kjønn. Jeg synes det er vanskelig å forstå, men så lenge de ikke plager andre med det, fortjener heller ikke de å bli hetset og utestengt. Akkurat som de som mener at det menneskene gjør ikke ødelegger klimaet. Det de mener kan være svært ødeleggende for mange, men de må få lov til å være en del av samfunnet og uttrykke sine meninger. 

Jeg kan vel ikke si at jeg blir mer kristen av å gå i kirken, men jeg får mer påfyll, føler et tettere bånd til både Gud og menigheten og blir hjulpet til å bli et bedre menneske. Hvis dette for deg er å være mer kristen, er jeg uenig i tittelen din. Eksemplet du trekker frem synes jeg virker temmelig groteskt og er ikke representativt.

Anonymkode: f0ef7...b84

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...