Gå til innhold

Du blir ikke mer KRISTEN av å gå i kirka på søndagene!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fra en mor til en annen mor; DU som renner ned dørene til kirka hver søndag: Jeg VET hvordan du er. Jeg vet hvordan du behandler datteren din. Du ønsker å fremstå som så edel og kristen…

Perfekte fasade. Perleøredobber. Perfekte klær. «Perfekt» jobb. Mann (sinna sådan men ok dere er gift) Bestemmer over hvem dine barn skal omgås, innbiller deg at andre sine unger er homofile og har sagt til ungen din: «I VÅR familie godtar vi ikke homofile!» Ungen var den gang ni år. NI ÅR! Og du  trodde andre unger var homofile og nekta jenta vennskap…  Jentene forteller til oss andre mødre hva de har sett og opplevd… Ikke tro at vi andre voksne ikke vet…

Du nekter jenta di å omgås venninner som du innbiller deg at er homofile… (selv om de ikke er det)  Du nekter barnet ditt å gå på kjøpesenteret fordi «der kan det være pedofile». Alt i livet er «farlig»… Hva slags menneske er du, som er så fordømmende og setter frykt i din egen datter, og hjernevasker med idéer som er totalt hinsides fornuft?!?

Du går i kirka på søndagene. Tror du er bedre enn alle andre pga det. Du får andre unger til å gråte fordi de er gamle nok til å skjønne at du fordømmer de og nekter datteren din vennskap med de. Fordi DU SELV innbiller deg ting som ikke engang er reelt. Er du så fantastisk kristen som du ønsker å fremstå, tukter dine egne barn foran andre. Vi andre mødre vet. 

Er kristen i HJERTET mitt og vet at man kan gå så ofte og mye i kirka man vil, men man blir verken mer kristen eller bedre menneske av det. Det er fasade. Kristen er man inni seg, av å være et GODT menneske. Ikke dømme andre. Ikke true med helvete. Ikke skremme barna sine. Jeg har snart ikke ord… Nekte din egen unge å omgås venninner fordi du fordømmer, du kjenner oss ikke engang. Vi er ordentlige mennesker.  Du bare dømmer. Ødelegger vennskap.

Du blir ikke mer kristen av å gå i kirka. Negativiteten oser rundt mennesker som fordømmer andre på det viset… Og du tar så feil. Så feil.

Anonymkode: 90e68...d53

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

dømmende og setter frykt i din egen datter, og hjernevasker med idéer som er totalt hinsides fornuft?!?

Du går i kirka på søndagene. Tror du er bedre enn alle andre pga det. Du får andre unger til å gråte fordi de er gamle nok til å skjønne at du fordømmer de og nekter datteren din vennskap med de. Fordi DU SELV innbiller deg ting som ikke engang er reelt. Er du så fantastisk kristen som du ønsker å fremstå, tukter dine egne barn foran andre. Vi andre mødre vet. 

Hallo? Viss dette er sant er det jo barnevernet du bør kontakte?
Ein lang fordømmande tirade på KG hjelper ingen. 

Anonymkode: 07c49...488

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fra en mor til en annen mor; DU som renner ned dørene til kirka hver søndag: Jeg VET hvordan du er. Jeg vet hvordan du behandler datteren din. Du ønsker å fremstå som så edel og kristen…

Perfekte fasade. Perleøredobber. Perfekte klær. «Perfekt» jobb. Mann (sinna sådan men ok dere er gift) Bestemmer over hvem dine barn skal omgås, innbiller deg at andre sine unger er homofile og har sagt til ungen din: «I VÅR familie godtar vi ikke homofile!» Ungen var den gang ni år. NI ÅR! Og du  trodde andre unger var homofile og nekta jenta vennskap…  Jentene forteller til oss andre mødre hva de har sett og opplevd… Ikke tro at vi andre voksne ikke vet…

Du nekter jenta di å omgås venninner som du innbiller deg at er homofile… (selv om de ikke er det)  Du nekter barnet ditt å gå på kjøpesenteret fordi «der kan det være pedofile». Alt i livet er «farlig»… Hva slags menneske er du, som er så fordømmende og setter frykt i din egen datter, og hjernevasker med idéer som er totalt hinsides fornuft?!?

Er kristen i HJERTET mitt og vet at man kan gå så ofte og mye i kirka man vil, men man blir verken mer kristen eller bedre menneske av det. Det er fasade. Kristen er man inni seg, av å være et GODT menneske. Ikke dømme andre. Ikke true med helvete. Ikke skremme barna sine. Jeg har snart ikke ord… Nekte din egen unge å omgås venninner fordi du fordømmer, du kjenner oss ikke engang. Vi er ordentlige mennesker.  Du bare dømmer. Ødelegger vennskap.

Du blir ikke mer kristen av å gå i kirka. Negativiteten oser rundt mennesker som fordømmer andre på det viset… Og du tar så feil. Så feil.

Er dette sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sant! I bibelen står det mangen ganger at mangen kirker er styrt av satan gjennom mennesker, og at det er mangen hyklere og falske kristne i tempelet hans. Tilbe jesus kan man gjøre hjemme hvor som helst! Å gå i kirka er ikke en av guds 10 lover. 

Anonymkode: b5ff8...c0f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Si ikke det! Kanskje det var akkurat det som skulle til 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men når mor til venninne av barnet nekter ungen å omgås våre unger og andre fordi hu har fått for seg at ungene er homofile(!) og derfor nekter de å omgås. Da er det for ille. Hvor hjernevaska og religiøs fanatiker er det mulig å bli. Hun går i kirka. Men det gjør henne ikke til et godt menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje hun går i kirka i håp om å finne fred og er på søken, men ikke har funnet den ennå? Det er ingen automatikk i det, men 'troen kommer av forkynnelsen'....så det er vel bare flott at folk søker  seg dit. Det er knapt noen som føler seg som gode mennesker som søker kristendommen. Det er jo derfor Jesus kom fordi vi ikke var gode nok og de som søker er ikke de selvgode, men de som vet de trenger en frelser ...

Endret av Lawyam
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg går i kirken 1-4g i uken, har 1 homofilt barn , hva andre mennesker gjør med tiden sin er deres sak. Så lenge jeg kan få ha min tro så kan andre få ha sin.

Overskriften din var vel dømmende, selv om jeg skjønner at du ikke er glad i enkelte som kallet seg kristne

Anonymkode: 94ad6...fba

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg så mye bedre vi hadde hatt det uten religion.

Anonymkode: f8dd0...244

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agent smith skrev (1 time siden):

Kristne er generelt ikke noe bedre enn andre mennesker, er det noen som tror det?

(Mange av)De som er veldig kristne, og går i kirka osv, tror det…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agent smith skrev (1 time siden):

Kristne er generelt ikke noe bedre enn andre mennesker, er det noen som tror det?

Nei vi tror ikke det men vi jobber for å bli bedre mennesker. Ikke bedre enn andre men bedre versjoner av oss selv.

Anonymkode: 55b24...ea1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mer kan man forvente av kristenfolket? Du finner ikke mange som forfekter mer hat og bidrar til mer utenforskap enn dem.

Anonymkode: 110ff...91e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva mer kan man forvente av kristenfolket? Du finner ikke mange som forfekter mer hat og bidrar til mer utenforskap enn dem.

Anonymkode: 110ff...91e

I min gruppe (treffes hver andre uke) jobber vi med hvordan vi kan få enkelte til å ikke hate. Hos oss er alle inkludert, alle nye blir tatt godt imot. Vi er ikke som de som bruker Jesus for å snakke med homofile og den enkelte (de man ser i leserinnlegg) synder. Jesus lærte oss å elske syndere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kirken er bygget av mennesker. 

Vår allmektige er i alt og alle.

De gangene jeg har følt behov for å oppsøke en kirke, så har denne døren vært stengt pga "utenom arbeidstid".

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ikke undervurder det. Jeg er sikker på at Ts føler seg litt bedre nå, og noen har fått noe å tenke på. 

Anonymkode: 6094b...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

I min gruppe (treffes hver andre uke) jobber vi med hvordan vi kan få enkelte til å ikke hate. Hos oss er alle inkludert, alle nye blir tatt godt imot. Vi er ikke som de som bruker Jesus for å snakke med homofile og den enkelte (de man ser i leserinnlegg) synder. Jesus lærte oss å elske syndere.

Man er ikke syndig om man er homofil.

Og dette er snakk om BARN som denne mora tror er homofil - men som ikke er det. Og derfor nekter hun sitt eget barn å omgå unger (som våre) som hu tror er homofile. Det blir så feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lawyam skrev (2 timer siden):

Kanskje hun går i kirka i håp om å finne fred og er på søken, men ikke har funnet den ennå? Det er ingen automatikk i det, men 'troen kommer av forkynnelsen'....så det er vel bare flott at folk søker  seg dit. Det er knapt noen som føler seg som gode mennesker som søker kristendommen. Det er jo derfor Jesus kom fordi vi ikke var gode nok og de som søker er ikke de selvgode, men de som vet de trenger en frelser ...

Hun har gått i kirka fra barnsben av. Det er nok ren rutine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Man er ikke syndig om man er homofil.

Og dette er snakk om BARN som denne mora tror er homofil - men som ikke er det. Og derfor nekter hun sitt eget barn å omgå unger (som våre) som hu tror er homofile. Det blir så feil.

Jeg har ikke sagt de er syndige. Jeg snakker om at enkelte kristne mener de er det og at jeg og min gruppe jobber for å få disse til å forstå at homofile er kun mennesker, like mye verdt som oss andre. Det er ikke vi som skal bestemme hvem som er hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke sagt de er syndige. Jeg snakker om at enkelte kristne mener de er det og at jeg og min gruppe jobber for å få disse til å forstå at homofile er kun mennesker, like mye verdt som oss andre. Det er ikke vi som skal bestemme hvem som er hva.

Og men dette er snakk om Barn. Niåringer.Tiåringer.  Som hun trodde var homofile. Altså… I den alderen vet de som regel ikke hva noenting er, og å skrive hjerter på meldinger til hverandre fordi det er helt vanlig i den alderen, betyr ikke at de er det, men nei da tror moren at de er homofile og de «godtar ikke homofile» i deres familie og gir ungen sin husarrest etc som straff for å omgås de som mora har bestemt at er forbudt å omgås. Syns det mangler evne til å forstå alder og hvordan unger fungerer, generelt. 

Er det normalt i kristne miljøer å straffe ungene sine så mye? Det er en straff for «alt» og alt som er litt gøy er «forbudt» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som mafian, plaffer ned noen, går i kirka og tar noen ave mariaer så er alt i orden 😄

Anonymkode: 16071...d28

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...