Gå til innhold

Tips til skummel bok?

MyMichelle

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst å høre ei lydbok jeg blir skremt av.  Akkurat nå hører jeg Pet Sematary. Tror det er som med The Shining. At jeg synes filmene er bedre enn boka. Jeg ble mørkredd av å lese Yrsa Sigurðardottirs Jeg vet hvem du er, men innleseren på Storytel kan ikke uttale islandske navn, så det ødela alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle inn å foreslå «jeg vet hvem du er», den skremte vannet av meg på høylys dag. Men jeg leste boka da

Anonymkode: 74b02...194

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyMichelle skrev (4 minutter siden):

Jeg har lyst å høre ei lydbok jeg blir skremt av.  Akkurat nå hører jeg Pet Sematary. Tror det er som med The Shining. At jeg synes filmene er bedre enn boka. Jeg ble mørkredd av å lese Yrsa Sigurðardottirs Jeg vet hvem du er, men innleseren på Storytel kan ikke uttale islandske navn, så det ødela alt.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skulle inn å foreslå «jeg vet hvem du er», den skremte vannet av meg på høylys dag. Men jeg leste boka da

Takk for tips 😁

Anonymkode: dec2b...e17

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det er den skumleste boka jeg noensinne har lest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Koranen

Anonymkode: dfc6a...864

Har lest den 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare bøker i sjangeren "gjenferd" du er ute etter? 

Eller er du åpen for andre kategorier av skremsel? Hvis svaret er ja her, kan du spesifisere hva du da ev ønsker deg?

Anonymkode: 96ab1...d97

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er det bare bøker i sjangeren "gjenferd" du er ute etter? 

Eller er du åpen for andre kategorier av skremsel? Hvis svaret er ja her, kan du spesifisere hva du da ev ønsker deg?

Ikke bare den sjangeren nei. Vanskelig å spesifisere. Jeg liker krim og spenning. Har nå lyst å kjenne noen kalde grøss langs ryggen, men det behøver ikke ha med dauinger å gjøre. For eksempel så er favorittskurken min Hannibal Lecter. Han får meg til å grøsse. Og HAL 9000 i En romodyssé. 

Endret av MyMichelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyMichelle skrev (16 minutter siden):

Ikke bare den sjangeren nei. Vanskelig å spesifisere. Jeg liker krim og spenning. Har nå lyst å kjenne noen kalde grøss langs ryggen, men det behøver ikke ha med dauinger å gjøre. For eksempel så er favorittskurken min Hannibal Lecter. Han får meg til å grøsse. Og HAL 9000 i En romodyssé. 

Om Alt er mitt, Ruth Lillegraven

Møt Clara og Haavard, et vellykket ektepar i en arvet villa på Oslos vestkant. Han er barnelege fra en rik hovedstadsfamilie, hun er en ambisiøs vestlending med toppjobb i Justisdepartementet. På kort tid rystes et sommerlig Oslo av to brutale drap. Snart kaster drapene lange skygger over ekteparets liv. Både samfunnselitens maktspill og sykehusets intriger er i ferd med å bli farlige, samtidig som hovedpersonenes samliv slår alvorlige sprekker. For hvem er Clara og Haavard? Og hvor godt kjenner de egentlig hverandre? «Utspekulert og raffinert spenningsforfatter» AFTENPOSTEN «Effektiv thriller ... fengende og velkomponert debut.» VG

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Hypnotisøren av Lars Kepler var skummel/spennende. 

Anonymkode: 2db18...923

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyMichelle skrev (21 minutter siden):

Falken, Tom Egeland.

Om Falken

«... Egeland viser at han tilhører eliteserien i norsk spenningsbransje» Dagbladet En trikk blir kapret i Oslo sentrum. For gislene og politiet venter et åndeløst mareritt. Med politiet på hjul kjører trikken rundt i byen en stekende het juli-ettermiddag. Ingen vet hva som foregår bak de tildekkede vinduene. I denne intenst spennende thrilleren følger vi kaprerne, gislene, politiet, politikerne og mediene - minutt for minutt, hjerteslag for hjerteslag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krimbøkene til Jussi Adler Olsen. De er så grufulle at jeg trenger god pause mellom bøkene. For min del skulle jeg ønske at han roet ned grøssingen noen hakk. De to siste i serien har jeg ikke orket å lese. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg synes Hypnotisøren av Lars Kepler var skummel/spennende. 

Anonymkode: 2db18...923

Åh, du må lese serien videre! Bok 2 er ikke så bra, men stalker, ildvitnet og sandmannen er 👍

Annet tips er Santa Psyko av Johan Theorin. Om en nattevakt i en døgnbarnehage ved siden av et mentalsykehys. Så nervepirrende!!!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

H.P. Lovecraft.

Varierer hvor skremmende novellene hans er, men de er veldig annerledes fra spøkelseshistorier og seriemorderthrillere og veldig, veldig bra. Sjangeren han skapte kalles «kosmisk skrekk».

Men den perfekte kosmiske skrekken å høre på hytta er nok «The Willows» av Algernon Blackwood.

Endret av Entern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK lagde en god radioteaterversjon av John Wyndhams «Triffidenes dager» på 60-tallet, anbefales!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...