Bombasi Skrevet 31. oktober 2022 #41 Del Skrevet 31. oktober 2022 Reign skrev (Akkurat nå): Jeg setter argumentasjonen din på spissen for å vise hvor svak den er. Det er en grunnleggende forståelse innen antidoping at man ikke kan skylde på legen sin. Hvorfor ikke? Jo, fordi da hadde man bare ansatt lege på lege på lege, og gitt vedkommende gode sluttpakker. Man er selv ansvarlig for alt man putter i seg. TJ har i tillegg skrytt at hun ikke bare dobbeltsjekker alt hun putter i seg, hun trippelsjekker det. Hvilket vil si at hun lyver også om dette, om hun har stolt på legen. Jeg har aldri trodd TJ har hatt intensjon om å dope seg, så jeg har aldri forventet noen innrømmelse av dette. Jeg har utelukkende forventet en innrømmelse at hun tabbet seg og måtte ta konsekvensene av det. I stedet har hun holdt fast ved at hun hadde null skyld i dette. Enig i at det blir for enkelt å skylde på legen. Men det betyr ikke at hun er skyldig heller. Alt i alt er "dopingsaken" mot TJ en uskyldig engangshendelse basert på misskommunikasjon og naivitet. Men basert på dopingprinsipper: Uansett så sonet hun en forholdsvis streng straff for dette. Men virker fortsatt ikke å være frikjent av folket. Noe doper er ikke TJ selv om dette skjedde henne. Å sette henne i kontekst opp mot Lance Armstrong, som systematisk og bevisst dopet seg over mange, mange år, er ganske spinnvillt. Johaug var en fantastisk idrettsutøver og hun er en fantastisk buisnesskvinne, men øverst av alt så er Johaug et fantastisk menneske. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 31. oktober 2022 #42 Del Skrevet 31. oktober 2022 bullehurk skrev (Akkurat nå): Nemlig ! Enkle og naturlig pene bygdejenter skal hates, så akkurat det samme når det gjelder Tone Damli. Jepp, det er det absolutt verste de folka vet - naturlig vakre, dyktige kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 31. oktober 2022 #43 Del Skrevet 31. oktober 2022 Entern skrev (1 minutt siden): Du har ikke mye å komme med, har du vel? Jeg har kommet med argumentet mitt jeg. Har du mye å komme med? Det er ingen grunn til at TJ skal forskjellsbehandles fra alle andre idrettsutøvere på hele denne kloden. Det er eneste premisset mitt. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 31. oktober 2022 #44 Del Skrevet 31. oktober 2022 bullehurk skrev (2 minutter siden): Nemlig ! Enkle og naturlig pene bygdejenter skal hates, så akkurat det samme når det gjelder Tone Damli. Hvorfor drar du inn utseendet hennes?! 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 31. oktober 2022 #45 Del Skrevet 31. oktober 2022 Reign skrev (Akkurat nå): Jeg har kommet med argumentet mitt jeg. Har du mye å komme med? Det er ingen grunn til at TJ skal forskjellsbehandles fra alle andre idrettsutøvere på hele denne kloden. Det er eneste premisset mitt. "Argumentet" ditt suger kamel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 31. oktober 2022 #46 Del Skrevet 31. oktober 2022 Bombasi skrev (1 minutt siden): Enig i at det blir for enkelt å skylde på legen. Men det betyr ikke at hun er skyldig heller. Alt i alt er "dopingsaken" mot TJ en uskyldig engangshendelse basert på misskommunikasjon og naivitet. Men basert på dopingprinsipper: Uansett så sonet hun en forholdsvis streng straff for dette. Men virker fortsatt ikke å være frikjent av folket. Noe doper er ikke TJ selv om dette skjedde henne. Å sette henne i kontekst opp mot Lance Armstrong, som systematisk og bevisst dopet seg over mange, mange år, er ganske spinnvillt. Johaug var en fantastisk idrettsutøver og hun er en fantastisk buisnesskvinne, men øverst av alt så er Johaug et fantastisk menneske. Jo, i denne konteksten under dette lovverket betyr det at hun er skyldig. Hun er skyldig i å ha tilført kroppen sin et ulovlig stoff. Igjen, jeg satt ikke TJ opp mot Armstrong. Jeg viste svakheten i argumentasjonen din ved å bytte ut TJ med Armstrong. Det er godt mulig TJ er et fantastisk menneske, jeg kjenner henne ikke. Det endrer ikke det faktum at hun har tatt null ansvar for egne handlinger, som man må forvente av voksne mennesker. Og for å ha det på det rene; jeg har tatt dopingtester i regi av Antidoping Norge i over ti år. Jeg vet hva det går i. 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 31. oktober 2022 #47 Del Skrevet 31. oktober 2022 Entern skrev (3 minutter siden): "Argumentet" ditt suger kamel. Det gjør bidragene dine også. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinder Skrevet 31. oktober 2022 #48 Del Skrevet 31. oktober 2022 Jeg aner ikke om hun sutrer, for jeg har ikke lest boken hennes. Hvorvidt det er sutring, kommer helt an på konteksten det er skrevet i. Vi vet jo alle at media kan legge frem ting som er skrevet/sagt/gjort helt ut av kontekst, kun for å få klikk og salg. Boken er nok mye mer enn de få historiene media har trukket frem. Og sånn jeg har opplevd Johaug i intervjuer jeg har sett/lest, er hun iallfall ikke sutrete. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 31. oktober 2022 #49 Del Skrevet 31. oktober 2022 Reign skrev (Akkurat nå): Jo, i denne konteksten under dette lovverket betyr det at hun er skyldig. Hun er skyldig i å ha tilført kroppen sin et ulovlig stoff. Igjen, jeg satt ikke TJ opp mot Armstrong. Jeg viste svakheten i argumentasjonen din ved å bytte ut TJ med Armstrong. Det er godt mulig TJ er et fantastisk menneske, jeg kjenner henne ikke. Det endrer ikke det faktum at hun har tatt null ansvar for egne handlinger, som man må forvente av voksne mennesker. Og for å ha det på det rene; jeg har tatt dopingtester i regi av Antidoping Norge i over ti år. Jeg vet hva det går i. Og jeg beviser svakheten ved å sette Johaug opp mot Armstrong. At du ikke enser å se at Johaugs sak var en bagatell i dopingsammenheng er oppsiktsvekkende. Og når det kommer til dopingprinsipp, hvis det er det du baserer dine argumenter på, så har Johaug sonet sin straff. Alt bør jo være good, da? At du har tatt dopingtester har null relevanse i saken. Du eier ikke sannheten mer enn meg. Men jeg biter meg merke i at argumentene dine har blitt et ekkokammer, bare krydret med små hersketeknikker, så jeg tenker vi slår en strek for debatten! 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bullehurk Skrevet 31. oktober 2022 #50 Del Skrevet 31. oktober 2022 Reign skrev (4 minutter siden): Hvorfor drar du inn utseendet hennes?! Like gjerne som dere hatere drar inn alt mulig annet .. "Hvis atte den og den hadde sagt/gjort. sånn og sånn som ikke har noe med saken å gjøre " Entern skrev (7 minutter siden): Jepp, det er det absolutt verste de folka vet - naturlig vakre, dyktige kvinner. ... Og hvis de i tillegg snakker dialekt... " nei fy og fy.. korsfest korsfest.. pøs på med eder og galle " 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 31. oktober 2022 #51 Del Skrevet 31. oktober 2022 Bombasi skrev (2 minutter siden): Og jeg beviser svakheten ved å sette Johaug opp mot Armstrong. At du ikke enser å se at Johaugs sak var en bagatell i dopingsammenheng er oppsiktsvekkende. Og når det kommer til dopingprinsipp, hvis det er det du baserer dine argumenter på, så har Johaug sonet sin straff. Alt bør jo være good, da? At du har tatt dopingtester har null relevanse i saken. Du eier ikke sannheten mer enn meg. Men jeg biter meg merke i at argumentene dine har blitt et ekkokammer, bare krydret med små hersketeknikker, så jeg tenker vi slår en strek for debatten! Hva tenker du dine argumenter er da? Tenker du selv at du er åpen for diskusjon om TJ, eller er du mest interessert i å være en fanatisk støttespiller? Det er nemlig slik du fremstår sett fra mitt ståsted. Jeg har ingen agenda mot TJ. Hun er langrennsløper, jeg bryr meg ikke om langrenn. Det jeg dog bryr meg om er at en person som er et stort forbilde innen en stor idrett i Norge nekter å ta ansvar for sine handlinger, når det gjelder en regel som absolutt ALLE idrettsutøvere på et visst nivå kjenner til. Jeg mener, jeg kunne denne regelen da jeg var 15 år, da forventer jeg at en godt voksen toppidrettsutøver i verdensklasse kan erkjenne å tabbe seg ut. At hun klamrer seg til å være uten skyld fortsatt, det er for meg ubegripelig. 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 31. oktober 2022 #52 Del Skrevet 31. oktober 2022 bullehurk skrev (5 minutter siden): Like gjerne som dere hatere drar inn alt mulig annet .. "Hvis atte den og den hadde sagt/gjort. sånn og sånn som ikke har noe med saken å gjøre " Hvem er det du snakker om egentlig? Jeg viser til at TJ nekter å erkjenne noen form for skyld. Er man en hater fordi man påpeker fakta? 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missmischief Skrevet 31. oktober 2022 #53 Del Skrevet 31. oktober 2022 CAS ila henne en suspensjon på 18 mnd i tillegg har hun fått navnet sitt inn på lista over dopingsaker i norsk idrett. Jeg tenker at hun har fått sin ''straff'', og har i grunnen stått ekstremt sterkt i det. Hun ga seg jo ikke? 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 31. oktober 2022 #54 Del Skrevet 31. oktober 2022 Nei. Syntes hun fremstårstort sett i godt humør og som ei beintøff dame. Det betyr vel ikke at livet har vært en sans på roser. Og jeg syntes det er fint at folk åpner opp for det som er kjipt. Også iht folk man respekterer 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 31. oktober 2022 #55 Del Skrevet 31. oktober 2022 bullehurk skrev (28 minutter siden): ... Og hvis de i tillegg snakker dialekt... " nei fy og fy.. korsfest korsfest.. pøs på med eder og galle " Ja fytterakkern det er det verste de vet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 31. oktober 2022 #56 Del Skrevet 31. oktober 2022 (endret) Reign skrev (34 minutter siden): Det gjør bidragene dine også. Der tar du feil (akkurat som du tar feil om Johaug) Endret 31. oktober 2022 av Entern 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 31. oktober 2022 #57 Del Skrevet 31. oktober 2022 Entern skrev (På 29.10.2022 den 21.48): Nei, hun er en flott kvinne. Enig. Liker Bjørgen også jeg. Hun virker som en veldig hyggelig person Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 31. oktober 2022 #58 Del Skrevet 31. oktober 2022 Villfisker skrev (4 minutter siden): Enig. Liker Bjørgen også jeg. Hun virker som en veldig hyggelig person Ja Bjørgen er skikkelig sympatisk og virker veldig hyggelig. Og ser ut som en kvinnelig Conan mer eller mindre 😎 (det er ment som et kompliment altså) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 31. oktober 2022 #59 Del Skrevet 31. oktober 2022 Entern skrev (4 minutter siden): Ja Bjørgen er skikkelig sympatisk og virker veldig hyggelig. Og ser ut som en kvinnelig Conan mer eller mindre 😎 (det er ment som et kompliment altså) Tror hun tar det som et kompliment også. Det ligger mye arbeid bak, og det står det respekt av. ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 31. oktober 2022 #60 Del Skrevet 31. oktober 2022 Det går vel snart en grense på hvor mye media bør dryppe av boken. ingen vits å kjøpe når man egentlig kan lese hele gratis i vg og Dagbladet… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå