Gå til innhold

Belinda Jakobsen


Gjest S-UHfqrl

Anbefalte innlegg

Hanne357 skrev (30 minutter siden):

Hun virker så uregulert. Høyt oppe, langt nede, nytt hus, ny plan, forever home varer knapt to år. Så på plass i sitt liv -  samtidig så stygg i språkbruken. Det er jo greit å ha det sånn, for guds skyld, jeg svinger også mye i mitt daglige liv. Men jeg viser det hverken til kunder eller kolleger, og jeg selger ingenting basert på egen livserfaring. 

Hun utleverer dette på samme plattform som hun markedsfører seg selv som både coach, eiendomsmogul og potensiell fremtidig nabo. Hun demonstrerer med hele seg at tjenestene hun selger ikke holder mål. At det er en forretningsmodell som (tilsynelatende) funker, er så beyond min fatteevne. Men jeg ønsker henne bare godt, jeg tror ikke hun er slem eller noe sånn. Bare fryktelig uregulert og det ser fryktelig slitsomt ut å være henne. 

Veldig spesielt er det ! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hanne357 skrev (30 minutter siden):

Hun virker så uregulert. Høyt oppe, langt nede, nytt hus, ny plan, forever home varer knapt to år. Så på plass i sitt liv -  samtidig så stygg i språkbruken. Det er jo greit å ha det sånn, for guds skyld, jeg svinger også mye i mitt daglige liv. Men jeg viser det hverken til kunder eller kolleger, og jeg selger ingenting basert på egen livserfaring. 

Hun utleverer dette på samme plattform som hun markedsfører seg selv som både coach, eiendomsmogul og potensiell fremtidig nabo. Hun demonstrerer med hele seg at tjenestene hun selger ikke holder mål. At det er en forretningsmodell som (tilsynelatende) funker, er så beyond min fatteevne. Men jeg ønsker henne bare godt, jeg tror ikke hun er slem eller noe sånn. Bare fryktelig uregulert og det ser fryktelig slitsomt ut å være henne. 

Folk er forskjellige. Og vi har alle ulik baggasje og livssituasjoner.

Det som er gjennomgående for Belinda er at hun skal selge erfaring og livsstil samtidig som det er ganske åpenbart for de fleste av oss at både erfaringen og livsstilen hun selger er en løgn. Fantasi. En drøm?

Hun prøver å fortelle andre hvordan fe skal håndtere ulike diagnoser hun nettopp har selvdiagnostisert seg med og står midt oppi. Det er farlig.

Men om husdrømmen nå forsvant så er det forhåpentligvis åpenbart for flere at det bare er ord og tomme løfter hun selger.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper de ikke har råd til «forever home»-huset…

  • Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinnHenrikke skrev (17 minutter siden):

Slitsomt å være lystløgner og ikke klare å holde styr på egne løgner. Hun var åpen om at det var rent-to-buy i starten, før hun plutselig sa at de hadde kjøpt villaen. På spørsmål om hvordan i alle dager de hadde fått råd til det svarte hun at alt er mulig med manifestering… Men så plutselig er de ute av avtalen - og hadde slettes ikke kjøpt huset som hun hevdet 🙃 Fatter ikke at noen vil assosieres med denne dama. 

Ja det er jo så ren løgn som det kan få blitt. 
For et vannvittig rotete liv eller prosjekt eller hva jeg skal kalle det. Forsto jo forsåvidt at det gikk den veien da  hushjelpen forsvant. Da tenkte jeg at alt som var «manifestert» på plass er på litt shaky grunn nå. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva som har skjedd nå.. Ser de har flyttet plutselig (eller..det fremstår som plutselig, men hun har ikke delt det før nå). Har jeg misforstått noe, eller har økolandsbyen blitt avlyst/ lagt på is pga dette?🧐

Syns det er trist å se hvor tungt hun tar dette. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker dette som skjer i livet hennes nå faktisk er veldig viktig reklame for alle de der ute som vil lære seg å manifestere som Belinda og co - det ER fullt mulig å tiltrekke seg et liv som du har drømt om, ta store sjangser osv. Alle kan oppnå dette. Men om du ikke har fundamentet i orden så vil det ikke vare. Dette med manifestering ser ut til å hoppe over veldig viktige steg her i livet. Jeg vil sammenligne det litt med det å gå viralt på nett, eller få en "over natten - kjendiseffekt" av å være på tv feks. Klart det kan skje alle. Men det varer heller ikke. Jeg tror man vinner så uendelig mye mer på å jobbe litt saktere. Og hardere. Og med lavere skuldre. Ett steg av gangen, så kommer du alltid frem dit du skal.

Endret av tøttaa
  • Liker 8
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudbedremeg🫣 dette burde jo komme med blinkende varseltrekant😬 Er jo i samme kategori som øgleduden🙈 Håper virkelig at ingen har latt seg lure…..💸💸

  • Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er innom storyen til Belinda nå og da, og får ikke med meg alt hun legger ut. 

Ang. EcoVillage, har jeg ikke helt klart å fange opp om de skal bo der selv, eller bare lage denne landsbyen? Av det jeg har fått med meg når hun snakker om prosjektet, får jeg inntrykk av at de skal bosette seg der.. MEN hun omtaler jo huset som de nå flytter fra, som det som skulle være deres ForeverHome🤷‍♀️

Noen av dere som følger henne daglig som kan oppklare for meg?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillibeth skrev (22 minutter siden):

Jeg er innom storyen til Belinda nå og da, og får ikke med meg alt hun legger ut. 

Ang. EcoVillage, har jeg ikke helt klart å fange opp om de skal bo der selv, eller bare lage denne landsbyen? Av det jeg har fått med meg når hun snakker om prosjektet, får jeg inntrykk av at de skal bosette seg der.. MEN hun omtaler jo huset som de nå flytter fra, som det som skulle være deres ForeverHome🤷‍♀️

Noen av dere som følger henne daglig som kan oppklare for meg?

Hun har sagt flere ganger at de skal flytte og bo der selv. Men jeg tror ikke på noe av det hun sier. Det beviser hun jo gang på gang at man ikke kan.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LinnHenrikke skrev (10 timer siden):

For nøyaktig ett år siden inngikk de en rent-to-buy avtale på villaen de har bodd i. Kort fortalt så inngår de en leiekontrakt på 12 måneder, og må cashe den ut i løpet av ett år. Belinda har kanskje tenkt at hun kom til å få råd til det og takket ja. Vel, nå har det gått ett år og de har ikke råd til å kjøpe boligen - og må dermed flytte ut. Det som er det rare er at Belinda tidligere har sagt at de har kjøpt boligen - hun har til og med sagt at det er firmaet hennes som har kjøpt boligen. Alt dette er åpenbart løgn. De har altså ikke hatt råd til å bli boende, og har nå flyttet til en mindre leilighet. Belinda er ikke snau, og har brukt dagen i dag på å hevde at dette var meningen, villaen var feil, villaen hadde feil energi, den lille leiligheten de nå bor i har heeelt riktig energi og var det riktige valget. Hun har til og med gått så langt at hun har sagt at dette skyldes store feil og mangler ved villaen. Veldig rart at villaen var perfekt for en uke siden - men i dag har den dårlig energi og store feil. Alt for å ikke innrømme at man har løyet og ikke har penger til å opprettholde luftslottet. 

Dette, sammen med at hun tar det fryktelig tungt og fikk sjokk selv…, så tydelig at hun ikke har så mye oversikt over økonomien, eller peiling på hva som skjer i kulissene med mannen og co… 

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiara07 skrev (5 minutter siden):

Dette, sammen med at hun tar det fryktelig tungt og fikk sjokk selv…, så tydelig at hun ikke har så mye oversikt over økonomien, eller peiling på hva som skjer i kulissene med mannen og co… 

Nettopp.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo veldig fint og kostbart ut dette «nye/gamle» huset også, jeg kan ikke helt skjønne hvordan de har råd til dette heller..?

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi. Jeg så igjennom hennes story nå. Først virker hun fjasete og ser nesten full ut, mens plutselig går hun rundt og gråter. Det er tydelig at hun ikke har det bra.
Jeg/vi har flyttet mange ganger i livet, men jeg har aldri tatt så på vei. Er det kanskje for at luftslottet slår sprekker?

Jeg hadde ikke kjøpt kurs fra Belinda, for å skrive bok, flytte til Spania og å starte eget firma kan alle gjøre. Det handler om prioritering, verdier og vilje. Personlig ønsker jeg ikke å bo i Spania, fordi jeg vet at alt ikke er så fint og flott som vises i sosiale medier. 

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

happygilmore skrev (34 minutter siden):

Ser jo veldig fint og kostbart ut dette «nye/gamle» huset også, jeg kan ikke helt skjønne hvordan de har råd til dette heller..?

Kjenner eierne, bodd der før. Kanskje en god leiepris?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja det er kjempetrist å se reaksjonene hennes. Det kan se ut som at det hele kom brått og overraskende på henne og at hun ikke har hatt oversikt over egen situasjon. Nå skal alle de gigantiske møblene og utstyret fra det store huset selges. Kjipt å bli avslørt i løgn og luftslottbedrag, men enda verre når du lyver så bra at du lurer deg selv 🥲
 

dårlig gjort å antyde at det var masse feil med det store huset, etter å ha skrytt av det så lenge (og bare for noen dager siden!!!). Hadde respektert henne stort om hun bare sa «det ble rett og slett for dyrt for oss». 

  • Liker 28
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik29 skrev (13 minutter siden):

Uff ja det er kjempetrist å se reaksjonene hennes. Det kan se ut som at det hele kom brått og overraskende på henne og at hun ikke har hatt oversikt over egen situasjon. Nå skal alle de gigantiske møblene og utstyret fra det store huset selges. Kjipt å bli avslørt i løgn og luftslottbedrag, men enda verre når du lyver så bra at du lurer deg selv 🥲
 

dårlig gjort å antyde at det var masse feil med det store huset, etter å ha skrytt av det så lenge (og bare for noen dager siden!!!). Hadde respektert henne stort om hun bare sa «det ble rett og slett for dyrt for oss». 

Åpenbart trist. Åpenbart tøft for henne.

Men vet du hva? Jeg klarer ikke å motivere så enormt mye sympati for henne.

Hun har i lang tid prøvd å utnytte andre sårbare mennesker for egen økonomiske vinning. Hun har forsøkt triks etter triks etter triks. Og hun har brukt andre (for eks Kristin G) for å prøve å nå målet sitt; penger. Og når det er stilt spørsmål eller kritikk så har hun blokkert folk, hengt ut folk og mobbet.

Med mindre du skrøyt og rævsleiket naturligvis.

  • Liker 34
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...