Gå til innhold

Belinda Jakobsen

Gjest S-UHfqrl

Anbefalte innlegg

Snublefot62 skrev (23 minutter siden):

Morsomt at det kom frem til slutt. Det er vel flere av oss som har spekulert i nettopp dette med at de bygger opp en sekt der borte :P

Nå er det vel bare et tidsspørsmål før Kristin Gjeldsvik og Benedicte Haugaard avslører at de skal flytte dit....

Benedicte Haugaard har allerede avslørt at de skal flytte ned....

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Roadrunner skrev (5 minutter siden):

Benedicte Haugaard har allerede avslørt at de skal flytte ned....

Joda men ikke til Belinda-leiren vel?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (2 timer siden):

Joda men ikke til Belinda-leiren vel?

Sant, men det er vel bare et tidsspørsmål... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BH spør etter hva folk setter pris på i hus for å bygge noe eget. Noe de helt sikkert skal gjøre! Tenker at BH er den første "offiselle" som takker ja til dette luftslottet her. 

Ikke skjønner jeg hvem det skal appellere til når det kommer til stykket. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet, og kan fortelle hvorfor vennskapet med Belinda og Kristina Andersen tok slutt? Jeg fikk aldri med meg detaljene rundt dette.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrshopalot skrev (49 minutter siden):

Noen som vet, og kan fortelle hvorfor vennskapet med Belinda og Kristina Andersen tok slutt? Jeg fikk aldri med meg detaljene rundt dette.. 

KA møtte mannen hun nå har barn med og ønsket seg ut av podden. I podden fortalte hun «humoristisk» om hvordan hun spionerte på ekser, lå i buskene deres og låste seg inn i leiligheten deres etter at det var slutt. Skjønner godt at hun ønsket å fjerne dette fra offentligheten så fort hun møtte mannen 😂 Hun forandret jo identitet fra selverklært cray-cray og til seriøs housewive over natten da hun møtte mannen. Dette ble dårlig mottatt av Belinda da podden var populær og hennes inntektskilde - så skjønner det ble dårlig stemning. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (På 21.12.2023 den 21.15):

Du kan jo alltids lese en bok, tilegne deg innholdet og presentere det videre som en typ oppgave elle foredrag, men jeg er usikker på hvordan det blir hvis du bruker innholdet til å lage et eget kurs som du tjener penger på. Og særlig hvis denne personen har egne kurs i det samme. Da ville jeg i hvert fall tatt en titt på det opphavsrettslige, og lurt litt på om jeg ikke trenger en godkjenning her. Særlig siden amerikanere er litt mer glad i å saksøke folk enn vi nordmenn.  

Jeg kan garantere at det ikke er så enkelt å ta et utenlandsk opplegg og oversette det til norsk for videresalg uten kvalitetssikring.

I min tidligere stilling kunne jeg språklig sett lett oversette tyske/engelske fagbrosjyrer til norsk  om helsetemaet jeg jobbet med, men uten faglig norsk kvalitetssikring var arbeidet mitt ubrukelig og bortkastet selv om oversettelsen var korrekt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En økolandsby er noe jeg i utgangspunktet synes er både kult og spennende. Men de som vanligvis starter opp noe sånt er gjerne mer alternative og helhetlige mennesker, som brenner for det enkle liv med nærhet til naturen, selvdyrking av mat osv. Belinda og mannen bor i et hus til, 17 mill var det vel? Med hushjelp!!  Som lager all maten for henne, mens hun filmer 🙄

Og apropos huset... Hva skjer med deres rent to buy, vidunderlige forever home ??? Skal de ikke bo der for alltid allikvel? Eller hva med det huset de fremleier i Altea? 

Hvor kommer alle pengene til å starte disse prosjektene, og betale huseleie fra? Og hvordan går det ann å være så heidundranes utbrent, med hundre baller og prosjekter i lufta til enhver tid? Starte en økolandsby er ikke noe du tar på deg når du var helt i knestående utbrent for et kvarter siden altså, ærlig talt.

Etter hva jeg ser så blir det ganske pricey å kjøpe seg inn i denne økolandsbyen også gitt. 

IMG_20231227_014607.jpg

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vintermåne skrev (12 timer siden):

Hm - jeg skjønte ikke helt, skal de bo der selv? Er det på tomta de har huset sitt? 

Det er vel avslørt for en stund siden at de leier huset. Så tror de må finne en annen tomt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Priser fra 3-12 mill. De fleste skal ha eget svømmebasseng, men felles hønsegård og grønnsakshage. 
Økologisk luksusliv er nok konseptet  

Og de som bosetter seg der får retten til å bestemme hvem som får flytte inn. Slik at alle til slutt er «valgt» av befolkningen som allerede bor der. ( kilde: ecovillage.no) 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (4 timer siden):

Priser fra 3-12 mill. De fleste skal ha eget svømmebasseng, men felles hønsegård og grønnsakshage. 
Økologisk luksusliv er nok konseptet  

Og de som bosetter seg der får retten til å bestemme hvem som får flytte inn. Slik at alle til slutt er «valgt» av befolkningen som allerede bor der. ( kilde: ecovillage.no) 

Høres ikke helt ut som om de sikter seg inn på hva en ekte økolandsby egentlig skal være. De kjører vel heller en luksus-sekt med noen appelsintrær her og der, med et felles møtehus hvor det er obligatorisk å være med på alle disse kokokursene til Belinda og co. Sjukeste er jo at det ser ut til at mange vil være med på det her, men jeg tror rett og slett folk digger konseptet men ikke enda har sett hva slags menneske Belinda og mannen egentlig er. Men det finner de nok fort ut av... 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JojoMoyes skrev (På 22.12.2023 den 6.46):

Er ikke hun og Victoria Goller venner lenger ? 

Vet ikke om de ikke er venner lenger, men dette er jo sånn Belinda holder på. Hun er bestevenner med alle som kan hjelpe henne opp og frem der hun er i livet akkurat nå, stort sett for å tjene penger. Når hun så går videre til nye prosjekter så blir disse bestevennene hengende igjen og nye bestevenner med nye ressurser kommer inn i livet hennes. Nå er jo Benedicte den nye bff'en som hun skal tjene penger på/med. Så får vi se hvor lenge det holder.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JojoMoyes skrev (På 22.12.2023 den 6.46):

Er ikke hun og Victoria Goller venner lenger ? 

Det lurer jeg også på! Ikke hørt at disse har vært sammen siden i sommer? De snakker ikke om hverandre heller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

LinnHenrikke skrev (23 timer siden):

Hun og mannen lanserer nå et prosjekt kalt «Eco village». De søker nå 20 norske familier som vil kjøpe hus i Spania og bli med i «villagaen». De ønsker på sikt å ha norsk skole og barnehage der «inne». Belinda og mannen er lederne og skal veilede alle. Det minner fryktelig mye om et slags sekt / kult opplegg 😅

Fikk så sekt-vibber av det der, så måtte rett inn her å sjekke om jeg var alene om det eller ei 😅  virker dessverre som om det er noen få som er intr I det, å det er trist syntes jeg! 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tubetopp skrev (På 28.6.2020 den 20.56):

Altså, hva er det med den kjerringa!? Alt ho tar i blir jo MAGISK. Bare se instagram posten om diy lampa.

Ren magi fra sprayflaska

Innlegget er ryddet for personangrep.

Belina meg her og Belinda meg der. Kunne ikke brydd meg mindre om det kvinnfolket der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som reagerer på at hun oppfordrer følgerene til å bidra med Spleis til fetteren sin, som må ha hjelp til å fikse huset sitt for å gjøre det beboelig, samtidig som hun reklamerer for et eget prosjekt til mange titalls millioner? Håper virkelig hun har bidratt med en klekkelig sum selv!

Tidligere har hun samlet inn penger på Spleis til sin bror, (for at HANS hus skulle bli mulig å bo i) men når pengene var samlet inn, ble det stille. Ingen oppdateringer om hvordan pengene ble benyttet..

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...