NiceOrNothing Skrevet 16. september 2023 #1021 Del Skrevet 16. september 2023 ti10 skrev (8 minutter siden): Det første jeg lurer på, er hva slags jobb er det hun sykemeldes fra? Hun er influenser og sier hun skal fortsette med insta, så hva er det hun skal slutte med? Er det rollen som coach/terapeut/heksedoktor/humbugdame som legges på hylla for en tid? Nr.2, hvordan fungerer egentlig det der sånn rent formelt? Er det hun selv som har sykemeldt seg selv, eller er det en lege involvert? Sykmelde seg for å kurse andre i livsmestring / manifestering ?😆 . Folk er jammen lettlurte , fins plenty GRATIS informasjon om manifestering / law of attraction på nett. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 16. september 2023 #1022 Del Skrevet 16. september 2023 Jeg er sterkt kritisk til kurset Kristin la frem via Belindas business. Kristin burde visst bedre, og jeg er skuffet over henne! MEN ... Nå sykmelder Belinda seg og lar Kristin stå i dritten alene. Litt av en "livets venninne" ... 25 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sovinello Skrevet 16. september 2023 #1023 Del Skrevet 16. september 2023 FruRosa skrev (Akkurat nå): Jeg er sterkt kritisk til kurset Kristin la frem via Belindas business. Kristin burde visst bedre, og jeg er skuffet over henne! MEN ... Nå sykmelder Belinda seg og lar Kristin stå i dritten alene. Litt av en "livets venninne" ... Er ikke sjokkert et eneste sekund. Jeg har fulgt med på Belinda over mange år og sett hvordan hun har håndtert kritikk tidligere. Spesielt saken hvor hun opptrådte svært shady ovenfor en annen smykkedesigner. Belinda tåler ikke kritikk, i det hele tatt, og det overrasker meg ikke på noen måte at hun svikter Kristin nå. Størstedelen av kritikken burde jo gått på hvorfor Mikrosteg er så uansvarlige at de velger å ha er slikt kurs på SIN plattform! Det er jo de som er «eiere» når det lanseres der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 16. september 2023 #1024 Del Skrevet 16. september 2023 Sovinello skrev (8 minutter siden): Er ikke sjokkert et eneste sekund. Jeg har fulgt med på Belinda over mange år og sett hvordan hun har håndtert kritikk tidligere. Spesielt saken hvor hun opptrådte svært shady ovenfor en annen smykkedesigner. Belinda tåler ikke kritikk, i det hele tatt, og det overrasker meg ikke på noen måte at hun svikter Kristin nå. Størstedelen av kritikken burde jo gått på hvorfor Mikrosteg er så uansvarlige at de velger å ha er slikt kurs på SIN plattform! Det er jo de som er «eiere» når det lanseres der. HELT enig med deg! Jeg har også fulgt Belinda lenge. Likte henne da hun småskravlet om planter, selv om hun serverte en del feilinfo. Begynte å stusse da hun plutselig skulle ta seg godt betalt for å gi råd om plantestell. Da saken om monsterasmykket dukket opp fikk jeg avsmak, og da de flyttet til Spania ble det bare verre og verre med shady business. Nå topper hun altså hele dritten med å la en av sine beste venninner stå i dritten alene. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 16. september 2023 #1025 Del Skrevet 16. september 2023 Unodostrez skrev (10 timer siden): Showet i Stavanger ble avlyst. Noen som vet bakgrunn til hun Isabelle Engelhart eller hva hun heter? Er vel hun som har skrevet Bedre på livet boka sammen med Belinda? Tenk «reisen». Først plante-Belinda, og tilsynelatende uskyldig. Så plagiere er smykke. Så fortelle om alkohol, og bruke det som en måte å selge bok på. Også plutselig er hun bedre på livet, og så er det mat som står for tur. Kan vi si at det virkelig virker til å være et desperat forsøk på å tjene raske penger? Svaret er ja. Kan jeg bare skyte inn at Belinda aldri har plagiert noe smykke? Det er nemlig hennes våte drøm at det skal bli en påstand, for den kan hun motbevise, og da er det alle andre som er løgnere... Belinda tagg til seg et håndlaget monsterasmykke av en gullsmed og smykkedesigner som het Vera. Avtalen var at Belinda skulle reklamere for Vera. Dette smykket brukte hun mye, og fikk mange positive tilbakemeldinger på. Men i stedet for å opplyse om at smykket var laget av Vera, svarte hun at hun snart skulle lansere sin egen kolleksjon. Og da hun lanserte sin kolleksjon med monsterasmykker (som er mye kjipere), fortsatte hun å bære Veras unike, håndlagede design. Hun fremstilte det dermed som at smykkene folk bestilte skulle være som Vera's, smykke, ikke det masseproduserte smykket folk faktisk fikk, hvis de bestilte. Som en kuriositet kan jeg legge til at det i etterkant kom frem at Belinda overtalte Vera til å registrere smykket som "solgt", slik at Belinda skulle slippe å skatte av det. Jeg tror prisen var drøye 700 kr, men når man er vant til å snyte på skatten teller hver krone... Så for Vera var dette et rent tapsprosjekt, hun ble utnyttet for å skaffe kunder til noen andre, og takken var noen hissige advokatbrev, sånn bare for å toppe det hele. 19 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 16. september 2023 #1026 Del Skrevet 16. september 2023 Snublefot62 skrev (17 timer siden): Mikrosteg har virkelig tenkt å satse på mat og utfordringer der i høst. Så ikke dette før nå😳 Det er så ille og kynisk at man rett og slett blir tom for ord. Det er ingenting rundt det de ramser opp som kan fikses med et minikurs (bare det et MINI kurs til noe så komplekst og alvorlig) De har ingen respekt for de syke her som har komplekse og sammensatte årsaker til at de har problemer med mat. Jeg kommer til å sende dette og det andre som er lagt ut til RASP, det er viktig at de får se hva slags «forbilder» disse (unge) menneskene som sliter har, og hva som tilbys av «hjelp». 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sovinello Skrevet 16. september 2023 #1027 Del Skrevet 16. september 2023 Felis skrev (13 minutter siden): Kan jeg bare skyte inn at Belinda aldri har plagiert noe smykke? Det er nemlig hennes våte drøm at det skal bli en påstand, for den kan hun motbevise, og da er det alle andre som er løgnere... Belinda tagg til seg et håndlaget monsterasmykke av en gullsmed og smykkedesigner som het Vera. Avtalen var at Belinda skulle reklamere for Vera. Dette smykket brukte hun mye, og fikk mange positive tilbakemeldinger på. Men i stedet for å opplyse om at smykket var laget av Vera, svarte hun at hun snart skulle lansere sin egen kolleksjon. Og da hun lanserte sin kolleksjon med monsterasmykker (som er mye kjipere), fortsatte hun å bære Veras unike, håndlagede design. Hun fremstilte det dermed som at smykkene folk bestilte skulle være som Vera's, smykke, ikke det masseproduserte smykket folk faktisk fikk, hvis de bestilte. Som en kuriositet kan jeg legge til at det i etterkant kom frem at Belinda overtalte Vera til å registrere smykket som "solgt", slik at Belinda skulle slippe å skatte av det. Jeg tror prisen var drøye 700 kr, men når man er vant til å snyte på skatten teller hver krone... Så for Vera var dette et rent tapsprosjekt, hun ble utnyttet for å skaffe kunder til noen andre, og takken var noen hissige advokatbrev, sånn bare for å toppe det hele. Det stemmer. Smykket ble aldri plagiert - men hele saken ble håndtert utrolig ufint fra Belinda sin side. Mens dette holdt på fikk Vera også truende e-poster fra Belinda m/management og egen smykkeprodusent om at om hun ikke sluttet med kritikken ville de sørge for at hun aldri fikk solgt sine smykker hos gullsmeder og smykkebutikker i Norge, har jeg hørt. Såpass gode kontakter hadde de nemlig. 🙃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 16. september 2023 #1028 Del Skrevet 16. september 2023 Sovinello skrev (18 timer siden): Dette er så livsfarlig ar jeg ikke vet hva jeg skal si! Hva er det Belinda tenker med? Er hun virkelig SÅ kynisk og driter så i menneskeliv - bare for å kunne putte penger rett i lomma? Det er SÅ ille. Hvem gjør sånt? Blir kvalm! 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 16. september 2023 #1029 Del Skrevet 16. september 2023 Såvidt jeg husker var vel Belinda bestevenn med Kristina Andersen en gang før i tiden? Drev ikke de en podcast sammen også? Noen som vet hva som skjedde der? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hyacinth Skrevet 16. september 2023 #1030 Del Skrevet 16. september 2023 Sovinello skrev (8 minutter siden): Det stemmer. Smykket ble aldri plagiert - men hele saken ble håndtert utrolig ufint fra Belinda sin side. Mens dette holdt på fikk Vera også truende e-poster fra Belinda m/management og egen smykkeprodusent om at om hun ikke sluttet med kritikken ville de sørge for at hun aldri fikk solgt sine smykker hos gullsmeder og smykkebutikker i Norge, har jeg hørt. Såpass gode kontakter hadde de nemlig. 🙃 Så fælt. Hvordan kan man ha skam i livet til å gjøre noe sånt? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 16. september 2023 #1031 Del Skrevet 16. september 2023 Hyacinth skrev (2 minutter siden): Så fælt. Hvordan kan man ha skam i livet til å gjøre noe sånt? Hvordan kan man ha skam i livet til å drive med noe av dette? Og TV2 støtter opp som vanlig, blir kvalm av de også… 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 16. september 2023 #1032 Del Skrevet 16. september 2023 Sovinello skrev (1 time siden): OM hun faktisk har sykemeldt seg, og om hun er selvstendig næringsdrivende vil hun få 80% av sykepengegrunnlaget fra NAV etter dag 17. Men - NAV beregner ikke sykepengegrunnlag høyere enn 6G, som er 711 720kr. Jeg tror ikke ikke hun er sykemeldt. Jeg tror hun tar seg en pause. Nå bor jo hun i Spania, og jeg kjenner ikke til alle detaljene rundt denne flyttingen, men det vil vel ikke være så usannsynlig om hun ikke omfattes av de reglene du nevner. Er enig i det siste du sier. Det er vel mer snakk om en pause til stormen har lagt seg enn en reell sykemelding det er snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru G Skrevet 16. september 2023 #1033 Del Skrevet 16. september 2023 Sovinello skrev (2 timer siden): OM hun faktisk har sykemeldt seg, og om hun er selvstendig næringsdrivende vil hun få 80% av sykepengegrunnlaget fra NAV etter dag 17. Men - NAV beregner ikke sykepengegrunnlag høyere enn 6G, som er 711 720kr. Jeg tror ikke ikke hun er sykemeldt. Jeg tror hun tar seg en pause. NAV? Hun har meldt flytting til Spania. Kan man samtidig være under vingene til den Norske folketrygden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sovinello Skrevet 16. september 2023 #1034 Del Skrevet 16. september 2023 (endret) Fru G skrev (5 minutter siden): NAV? Hun har meldt flytting til Spania. Kan man samtidig være under vingene til den Norske folketrygden? Det tenkte jeg faktisk ikke på. 🤦🏼♀️ Vet man kan søke om frivillig medlemskap i folketrygden, og man har rett til frivillig medlemskap dersom man er arbeidstaker i utlandet og er ansatt i en virksomhet med hovedsete i Norge. Pikant Media er jo registrert i Brønnøysund som aksjeselskap, med adresse i Norge, så mulig det vil være nok. 🤷🏼♀️ Endret 16. september 2023 av Sovinello Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru G Skrevet 16. september 2023 #1035 Del Skrevet 16. september 2023 Sovinello skrev (4 minutter siden): Det tenkte jeg faktisk ikke på. 🤦🏼♀️ Vet man kan søke om frivillig medlemskap i folketrygden, og man har rett til frivillig medlemskap dersom man er arbeidstaker i utlandet og er ansatt i en virksomhet med hovedsete i Norge. Pikant Media er jo registrert i Brønnøysund som aksjeselskap, med adresse i Norge, så mulig det vil være nok. 🤷🏼♀️ Hun er folkeregistrert i Spania. Da hjelper det ikke å ha et selskap registrert i Norge. Man slipper formuesskatt i Norge, nettopp fordi man ikke har rettigheter til f.eks helsevesenet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 16. september 2023 #1036 Del Skrevet 16. september 2023 Har hun seriøst vært så dum at hun har sagt opp medlemskapet sitt i folketrygden i Norge? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 16. september 2023 #1037 Del Skrevet 16. september 2023 Snublefot62 skrev (3 minutter siden): Har hun seriøst vært så dum at hun har sagt opp medlemskapet sitt i folketrygden i Norge? Du sier ikke opp det, men hvis du flytter til utlandet på heltid er det ikke sikkert du lenger regnes som medlem av folketrygden. Du kan lese mer her: https://www.nav.no/no/person/flere-tema/arbeid-og-opphold-i-norge/relatert-informasjon/medlemskap-i-folketrygden#chapter-2 Uavhengig av medlemskap i norske folketrygden eller ei, kan hun vel sykemelde seg. Hun har sikkert forsikringer som gir henne noe stønad ved sykdom. De fleste som driver for seg selv har jo det. Videre kan det hende hun har tilgang til spanske ordninger. Som selvstendig næringsdrivende tipper jeg du ikke sykmelder deg uten du har en plan. Er jo ingen som hopper inn å gjør jobben for deg. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concert Skrevet 16. september 2023 #1038 Del Skrevet 16. september 2023 pop up bruker skrev (3 minutter siden): Du sier ikke opp det, men hvis du flytter til utlandet på heltid er det ikke sikkert du lenger regnes som medlem av folketrygden. Du kan lese mer her: https://www.nav.no/no/person/flere-tema/arbeid-og-opphold-i-norge/relatert-informasjon/medlemskap-i-folketrygden#chapter-2 Uavhengig av medlemskap i norske folketrygden eller ei, kan hun vel sykemelde seg. Hun har sikkert forsikringer som gir henne noe stønad ved sykdom. De fleste som driver for seg selv har jo det. Videre kan det hende hun har tilgang til spanske ordninger. Som selvstendig næringsdrivende tipper jeg du ikke sykmelder deg uten du har en plan. Er jo ingen som hopper inn å gjør jobben for deg. Du kan være medlem selv om du flytter ut, du må bare sørge for å betale. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 16. september 2023 #1039 Del Skrevet 16. september 2023 pop up bruker skrev (8 minutter siden): Du sier ikke opp det, men hvis du flytter til utlandet på heltid er det ikke sikkert du lenger regnes som medlem av folketrygden. Du kan lese mer her: https://www.nav.no/no/person/flere-tema/arbeid-og-opphold-i-norge/relatert-informasjon/medlemskap-i-folketrygden#chapter-2 Uavhengig av medlemskap i norske folketrygden eller ei, kan hun vel sykemelde seg. Hun har sikkert forsikringer som gir henne noe stønad ved sykdom. De fleste som driver for seg selv har jo det. Videre kan det hende hun har tilgang til spanske ordninger. Som selvstendig næringsdrivende tipper jeg du ikke sykmelder deg uten du har en plan. Er jo ingen som hopper inn å gjør jobben for deg. Beklager. Formulerte meg feil. Mente ikke oppsigelse i den forstand men om hun vært så dum at hun ikke har sørget for frivillig medlemskap etter å ha flyttet til Spania. Koster litt men jeg kan ikke forestille meg at det finnes noen bedre ordning noe sted. Spesielt ikke for de av oss med kroniske sykdommer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 16. september 2023 #1040 Del Skrevet 16. september 2023 Concert skrev (6 minutter siden): Du kan være medlem selv om du flytter ut, du må bare sørge for å betale. Ja, det er lista opp en del unntak i lenken jeg la ved. Uansett er hun sikkert godt forsikret, så tipper ikke sykemelding er en big deal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå