RileyParks Skrevet 18. juni 2023 #821 Del Skrevet 18. juni 2023 Dingeldangel skrev (1 time siden): Jo, flere ganger. Det gjelder forøvrig på de fleste feltene i livet hennes. Hver gang hun lærer noe nytt, har hun «sett lyset», og skal omvende alle andre (for noen kroner). Til og med oppdragelse kan hun fortelle andre hvordan de skal gjøre, så jeg på snap… Det er bare å vente på et kurs: For bare 7999,- skal jeg lære deg hvordan du kan heale dine egne øyne 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yogaolga Skrevet 20. juni 2023 #822 Del Skrevet 20. juni 2023 Er det lov og « reklamere» for alkohol? Hun står og svinger vinglasset sitt, som en vinkjenner, og sier at nå opplever hun ikke angst om natten pga alkohol ,for nå er det bare « kosedrikking» av vin 🍷😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ishwanvile Skrevet 20. juni 2023 #823 Del Skrevet 20. juni 2023 Yogaolga skrev (6 minutter siden): Er det lov og « reklamere» for alkohol? Hun står og svinger vinglasset sitt, som en vinkjenner, og sier at nå opplever hun ikke angst om natten pga alkohol ,for nå er det bare « kosedrikking» av vin 🍷😅 Nei, det er brudd på alkoholloven. Bare å melde inn. Mulig hun kan sno seg unna siden hun bor i Spania. «Norsk lov sier at all direkte reklame for alkoholholdig drikk er forbudt. I alkoholloven 9.2 står det blant annet at: «Reklameforbudets hovedformål er å hindre påvirkning som fører til økt etterspørsel av alkoholholdig drikk.» 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsipan123 Skrevet 20. juni 2023 #824 Del Skrevet 20. juni 2023 Jeg trodde ikke at tørrlagte alkoholikere skulle ta sjansen på å kose seg med vin. Aldri hørt at det er anbefalt. 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 20. juni 2023 #825 Del Skrevet 20. juni 2023 Marsipan123 skrev (5 minutter siden): Jeg trodde ikke at tørrlagte alkoholikere skulle ta sjansen på å kose seg med vin. Aldri hørt at det er anbefalt. Jeg stusset og på den…. Sa ikke hun nettopp i media at hun er tørrlagt alkoholiker? 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsipan123 Skrevet 20. juni 2023 #826 Del Skrevet 20. juni 2023 AprilLudgate skrev (13 minutter siden): Jeg stusset og på den…. Sa ikke hun nettopp i media at hun er tørrlagt alkoholiker? Jo, det sa hun. Det rimer ikke med det hun driver med nå. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet 20. juni 2023 #827 Del Skrevet 20. juni 2023 Marsipan123 skrev (22 minutter siden): Jeg trodde ikke at tørrlagte alkoholikere skulle ta sjansen på å kose seg med vin. Aldri hørt at det er anbefalt. Det kommer jo an på mange ting. Jeg kjenner faktisk flere som tidligere har vært alkoholikere, men som i dag har et helt normalt og moderat forbruk. Er ingen ekspert, men tenker det er grunner for misbruk som avgjør dette. Men å reklamere for det, slik Belinda gjør her, kan gi falske håp til enkelte som har sluttet helt. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsipan123 Skrevet 20. juni 2023 #828 Del Skrevet 20. juni 2023 Tiara07 skrev (1 minutt siden): Det kommer jo an på mange ting. Jeg kjenner faktisk flere som tidligere har vært alkoholikere, men som i dag har et helt normalt og moderat forbruk. Er ingen ekspert, men tenker det er grunner for misbruk som avgjør dette. Men å reklamere for det, slik Belinda gjør her, kan gi falske håp til enkelte som har sluttet helt. Det var det jeg tenkte på; at det er uheldig om noen som ikke bør prøve seg på et glass, gjør det. Når hun kan kontrollere det, så tenker de at de også kan.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minombre Skrevet 20. juni 2023 #829 Del Skrevet 20. juni 2023 AprilLudgate skrev (10 timer siden): Jeg stusset og på den…. Sa ikke hun nettopp i media at hun er tørrlagt alkoholiker? Sist jeg så en snap av henne så sa hun at hun ikke hadde vært alkoholiker men hun har hatt et anstrengt forhold til det. At hun kunne bruke alkohol for å døyve følelser, men at hun ikke var avhengig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 21. juni 2023 #830 Del Skrevet 21. juni 2023 Minombre skrev (10 timer siden): Sist jeg så en snap av henne så sa hun at hun ikke hadde vært alkoholiker men hun har hatt et anstrengt forhold til det. At hun kunne bruke alkohol for å døyve følelser, men at hun ikke var avhengig. Ja…. Det sier jo så enormt mye om en kynisme her - alt for publisitet. Man kan helt klart ha «kun» et anstrengt forhold til alkohol og andre rusmidler. Mange har jo det. Men da fremstiller man det ikke som avhengighet i media for å tjene penger - for så å legge ut bilder av vinglass 🫢 Så drøyt atte hjelp. Hun har så mange tvilsomme måter å skaffe seg penger på 🤷♀️ Eller; man må jo si hun og mannen da - de driver jo dette sammen. Stjele andres ideer og konsept mens man kjører over dem (monsterasmykket), påstander om at en pute kan fjerne migrene og helseproblemer, nokså virkelighetsfjerne lovnader i dette kurset - og så da denne type publisitet. Man må jo få selge hva man ønsker, og folk må gjerne betale en dillion for å dra på et velværekurs - det er ikke problemet. Problemet er påstandene hun skaper rundt konseptene. Uetisk og problematisk. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minombre Skrevet 21. juni 2023 #831 Del Skrevet 21. juni 2023 AprilLudgate skrev (22 minutter siden): Ja…. Det sier jo så enormt mye om en kynisme her - alt for publisitet. Man kan helt klart ha «kun» et anstrengt forhold til alkohol og andre rusmidler. Mange har jo det. Men da fremstiller man det ikke som avhengighet i media for å tjene penger - for så å legge ut bilder av vinglass 🫢 Så drøyt atte hjelp. Hun har så mange tvilsomme måter å skaffe seg penger på 🤷♀️ Eller; man må jo si hun og mannen da - de driver jo dette sammen. Stjele andres ideer og konsept mens man kjører over dem (monsterasmykket), påstander om at en pute kan fjerne migrene og helseproblemer, nokså virkelighetsfjerne lovnader i dette kurset - og så da denne type publisitet. Man må jo få selge hva man ønsker, og folk må gjerne betale en dillion for å dra på et velværekurs - det er ikke problemet. Problemet er påstandene hun skaper rundt konseptene. Uetisk og problematisk. Helt enig! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 21. juni 2023 #832 Del Skrevet 21. juni 2023 (endret) Bruker Belinda filter? Tenker spesielt i dag hvor hun snakker om vi har forskjellige behov. I den ene overgangen til neste snap ser man tydelig en normal rynket hud til hennes alder, så går den over til slett hud. Så veldig mistenkelig ut. Trodde hun var motstander av filter og at man skal godta seg selv som man er? Fikk tatt screenshot, Belinda sin snapchat. Endret 21. juni 2023 av Sharp75! La ved screenshot 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klementine Skrevet 21. juni 2023 #833 Del Skrevet 21. juni 2023 Hvem er kundegruppen som ønsker å betale 299,- for et 45min NETTKURS for å lære å lage italiensk pizza Margerita?!?!?! Jeg fatter det ikke. Folk har da ikke søren meg med penger om dagen. 7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 21. juni 2023 #834 Del Skrevet 21. juni 2023 Minombre skrev (21 timer siden): Sist jeg så en snap av henne så sa hun at hun ikke hadde vært alkoholiker men hun har hatt et anstrengt forhold til det. At hun kunne bruke alkohol for å døyve følelser, men at hun ikke var avhengig. Et lite googlesøk på Belinda og alkohol viser at hun har uttalt seg hyppig om temaet. I løpet av et par måneder sist vinter snakket hun ut om problemene sine i TV2, Se og Hør, Dagbladet, VG, FVN, KK og et par andre steder. Et av intervjuene ser ut til å være et betalt reklameoppdrag for Bedreuten. Til KK uttaler hun at hun har kommet seg ut av avhengigheten til alkohol, noe som vitterlig kan tolkes til at hun er tørrlagt alkoholiker. Til Dagbladet forteller hun 20. desember at hun kunne være så full midt på dagen at hun måtte gå å legge seg. Hun skriver flere steder at hun drakk i skjul, drakk for å takle følelser og drakk for å få sove. Helgen startet gjerne på tirsdag eller onsdag, og hun prøvde flere ganger å stoppe. Det høres unektelig alvorlig ut. Men 9. januar har hun tydeligvis skiftet mening. Til TV2 forteller hun at hun aldri ble full og at hun bare skulle ta en hvit måned sammen med sine følgere. Og "sammen med følgerne" ser ut til å være stikkordet her, for samtidig med denne offentlige selvransakelsen ønsker jo selvfølgelig Belinda å hjelpe sine følgere. Hun har skjønt at hun ikke er alene, sier hun i alle intervjuene. Heldigvis har hun lært seg kjempegode verktøy for å håndtere tomheten inni seg, slik at hun ikke trengte alkohol mer, og disse verktøyene er hun villig til å dele med følgerne sine (og alle andre med penger til overs). Tilfeldigvis har hun akkurat i dette momentet utgitt boka «Bedre på livet. Hva vil du og hvordan kommer du dit?» Det hele var altså et pr-stunt, hvor Belinda skrøt på seg et tabubelagt problem for å selge boka si. Og nå som boka ikke lenger er aktuell, så er det ingen grunn til å ha et alkoholproblem lenger. Tvert imot, nå har han jo kurs å selge, og det er jo kjempereklame å kunne drikke igjen, uten det problematiske som følger drikkingen. For noen skarve tusenlapper kan andre med alkoholproblemer lære å gjøre det samme. Og det er her det skurrer for meg, for alkoholisme og alkoholproblemer er ikke noe å spøke med. Det er en livstruende sykdom som ødelegger liv! Jeg synes det er ekstremt usympatisk og potensielt farlig å bruke dette slik Belinda gjør. For det hun egentlig sier er at du kan gå fra alkoholiker til å ha normalt forhold til alkohol, bare ved å kjøpe hennes tjenester. Og for de aller fleste fungerer det ikke sånn. 14 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minombre Skrevet 21. juni 2023 #835 Del Skrevet 21. juni 2023 Felis skrev (10 minutter siden): Et lite googlesøk på Belinda og alkohol viser at hun har uttalt seg hyppig om temaet. I løpet av et par måneder sist vinter snakket hun ut om problemene sine i TV2, Se og Hør, Dagbladet, VG, FVN, KK og et par andre steder. Et av intervjuene ser ut til å være et betalt reklameoppdrag for Bedreuten. Til KK uttaler hun at hun har kommet seg ut av avhengigheten til alkohol, noe som vitterlig kan tolkes til at hun er tørrlagt alkoholiker. Til Dagbladet forteller hun 20. desember at hun kunne være så full midt på dagen at hun måtte gå å legge seg. Hun skriver flere steder at hun drakk i skjul, drakk for å takle følelser og drakk for å få sove. Helgen startet gjerne på tirsdag eller onsdag, og hun prøvde flere ganger å stoppe. Det høres unektelig alvorlig ut. Men 9. januar har hun tydeligvis skiftet mening. Til TV2 forteller hun at hun aldri ble full og at hun bare skulle ta en hvit måned sammen med sine følgere. Og "sammen med følgerne" ser ut til å være stikkordet her, for samtidig med denne offentlige selvransakelsen ønsker jo selvfølgelig Belinda å hjelpe sine følgere. Hun har skjønt at hun ikke er alene, sier hun i alle intervjuene. Heldigvis har hun lært seg kjempegode verktøy for å håndtere tomheten inni seg, slik at hun ikke trengte alkohol mer, og disse verktøyene er hun villig til å dele med følgerne sine (og alle andre med penger til overs). Tilfeldigvis har hun akkurat i dette momentet utgitt boka «Bedre på livet. Hva vil du og hvordan kommer du dit?» Det hele var altså et pr-stunt, hvor Belinda skrøt på seg et tabubelagt problem for å selge boka si. Og nå som boka ikke lenger er aktuell, så er det ingen grunn til å ha et alkoholproblem lenger. Tvert imot, nå har han jo kurs å selge, og det er jo kjempereklame å kunne drikke igjen, uten det problematiske som følger drikkingen. For noen skarve tusenlapper kan andre med alkoholproblemer lære å gjøre det samme. Og det er her det skurrer for meg, for alkoholisme og alkoholproblemer er ikke noe å spøke med. Det er en livstruende sykdom som ødelegger liv! Jeg synes det er ekstremt usympatisk og potensielt farlig å bruke dette slik Belinda gjør. For det hun egentlig sier er at du kan gå fra alkoholiker til å ha normalt forhold til alkohol, bare ved å kjøpe hennes tjenester. Og for de aller fleste fungerer det ikke sånn. Jeg er helt enig med deg. Det virker som hun endrer historie ut i fra hva hun vil selge. Hun har jo også healet seg selv for en to-dagers depresjon, så tenker at man skal ta det meste hun sier med en stor klype salt. Hun er en kynisk selger, rett og slett. 20 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slipset Skrevet 27. juni 2023 #836 Del Skrevet 27. juni 2023 Trodde den valpe/hundesnappen fra butikken var bevisst på å få litt drama, men de har faktisk kjøpt hund fra dyrebutikk/valpefabrikk??? 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yogaolga Skrevet 27. juni 2023 #837 Del Skrevet 27. juni 2023 slipset skrev (4 timer siden): Trodde den valpe/hundesnappen fra butikken var bevisst på å få litt drama, men de har faktisk kjøpt hund fra dyrebutikk/valpefabrikk??? Jepp, og hun aner ikke hvilke rase det er for papirene står på spansk….🙈 ….. Og om litt kommer « Valpekurs», « Hundedressur» med rabattkoder - og har du mye penger , så betal full pris… 🐩 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VildeS Skrevet 27. juni 2023 #838 Del Skrevet 27. juni 2023 Greit å være opptatt av at valpen er frisk, men man burde jo vite hvilken rase man kjøper? Hun tror det er en slags puddel? Høres merkelig ut for meg men. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hyacinth Skrevet 27. juni 2023 #839 Del Skrevet 27. juni 2023 Yogaolga skrev (57 minutter siden): Jepp, og hun aner ikke hvilke rase det er for papirene står på spansk….🙈 ….. Og om litt kommer « Valpekurs», « Hundedressur» med rabattkoder - og har du mye penger , så betal full pris… 🐩 Kan hun ikke spansk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yogaolga Skrevet 27. juni 2023 #840 Del Skrevet 27. juni 2023 Hyacinth skrev (9 minutter siden): Kan hun ikke spansk? - tror Google translate er tilgjengelig i Spania og’ 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå