Gå til innhold

Belinda Jakobsen

Gjest S-UHfqrl

Anbefalte innlegg

"X antall 0'er"? Det er jo lett. Når kontoen er tom står det 0,00- der.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tøttaa

Skjermbilder fra Instagram. Fikk plutselig se at Kristina Andersen har likt innlegget til frujohansen som omhandler Belinda Jakobsen. Er de ikke venner mer? Synes jo det er en ganske stor greie at en venn/tidligere venn klikker liker på noe som omtaler en person i negativ (men konstruktiv) forstand på den måten. Hun må jo ha skjønt at det handler om Belinda? Og Kristina følger visst ikke Belinda på instagram lenger (mulig dette er old news, jeg aner ikke) men Belinda følger henne. 

IMG_20230301_213250.thumb.jpg.f6d700df48397bfaed4b3e395e3197b5.jpg

IMG_20230301_213229.jpg

IMG_20230301_213216.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne357 skrev (På 27.2.2023 den 16.46):

Hvordan fungerer det i praksis? Godtar alle eiendomsmeglere manifesterte finansieringsbevis? 

Ha ha ha! Nå lo jeg høyt for meg selv. 

Yogaolga skrev (På 27.2.2023 den 15.08):

Nå skal jeg jammen manifeste SJUKT mye hus som er laasangt over budsjett, gå på visning og bare signere kontrakt …

..men burde kanskje hatt noe firma først så jeg kan leie av, skrive av på skatten, leie ut videre… hmmm lukter litt her

Håper ikke folk tømmer seg for penger for og følge henne

D2D0FEEB-C95F-413E-A41B-F0545CFAE70C.png

D8BC9161-55DE-4C59-88A3-364F2C8A2D93.png

Snublefot62 skrev (På 27.2.2023 den 23.07):

Jeg tror egentlig historien er pisspreik med mindre vi snakker om mange herrens år siden.

Megler skal i Norge forvisse seg om at budgiver faktisk har finansiering til å dekke budet de har gitt. Så skal historien stemme må de enten ha kjøpt før regelen kom (selv om det var lignende regler før det igjen) eller de har kjøpt utenom megler.

Men selv om de kjøpte utenom megler i Norge så ville de vært bundet av budet selv om de ikke klarte å skaffe finansiering. Det forteller meg egentlig bare at de er ekstremt dumme om de gjorde dette. Uavhengig av om de manifesterte finansiering eller ikke.

Belinda skriver og  ordlegger seg veldig dårlig, så jeg blir jo litt usikker på hva hun mener. For mange år siden (ca 20?) var det jo slik at bankene velvillig lånte ut penger, til både huskjøp, dokumentavgift og litt nye møbler i tillegg. Det eneste bankene krevde var at man hadde en plan om å tjene penger om ikke så lenge. Er det dette Belinda sikter til som manifestering av hus i Norge, så har jeg også manifestert litt da kanskje…helt uten å vite det.  

Yogaolga skrev (På 28.2.2023 den 15.52):

La oss gjemme oss bak lukkede dører og åpne lommeboka,nå kommer..

…» Kurset» !

trueE-post fra BJ👇

Can't see this message? View in a browser

Stjeler vi fra andre ved å ikke tørre?

Dette spørsmålet satt jeg igjen med, etter å ha fortalt en mentor innen business at jeg drømte om å lansere mitt eget online kurs, for å hjelpe andre på samme måte som jeg selv har blitt hjulpet, men at jeg ikke turte. Det var jo skummelt, sa jeg.

Mentoren tittet på meg lenge og sa så:

"Om du sitter på informasjon som andre kan ha bruk for, som kan gjøres andre liv bedre, men ikke deler denne informasjonen bare fordi du er redd... fordi det er skummelt... da stjeler du muligheter fra andre, Belinda".

Tanken var grusom. For hvor hadde jeg vært i dag dersom mine læremestre ikke hadde turt å dele sin kunnskap med meg? Jeg har jo gått fra å være en overvektig trist jente full av angst og depresjoner, i mangel på retning i livet, uten penger i en jobb jeg ikke likte, til å være en dypt lykkelig veltrent kvinne full i energi med x antall 0'er på bankkonto og i en jobb og et liv jeg virkelig elsker.

Denne endringen klarte jeg å implementere fordi jeg hadde mennesker som turte å stå i egen frykt og dele sin visdom og verktøy med meg. Ikke fader om jeg skal frarøve andre denne kunnskapen og muligheten for å endre livet, bare fordi jeg synes det er litt skummelt.

Og nettopp derfor er det jeg nå sitter her og skriver mitt aller første nyhetsbrev til dere, dere som nå er ca 2000 av mine aller nærmeste likesinnede online venner ❤️ Fy søren vi skal få det gøy sammen! For jeg holder på å lage kurs, og ikke bare et hvilket som helst kurs, men et kurs som skal gi deg alt du trenger for å endelig få det livet du kanskje ikke engang vet at du ønsker. Og dere skal få tilgang til det først, ofc ❤️

8da999_cf75143c173447e782096cef0664903c~

Nå sitter jeg her i stuen min i Spania, og vil dele litt av historien bak kurset med dere. I dag viste temperaturmåleren kun 8 små varmegrader, som er ellevilt kaldt til Spania å være, og mest sannsynlig den kaldeste dagen vi vil oppleve i år, men tross at det er litt chilly, er det helt magisk. Dette er det jeg jobbet så hardt for å oppnå, dette er mitt drømmeliv.

Hvis du er ny til min historie, så vil jeg bare fortelle litt bakhistorien til dette kurset. I 2018 begynte jeg å ta Instagram på alvor, i håp om å én gang kunne leve av den plattformen. Jeg valgte min største hobby som nisje, og laget en plantekonto. På denne tiden var ikke planter spesielt kult blant oss unge hippe (ehe jeg er 37, hvor lenge kan jeg kalle meg ung og hip forresten?), men det funket og på noen få år fikk jeg hele 100 000 norske følgere som daglig fikk mine plantetips og triks.

Spol frem til 2022. I fjor gjorde jeg et stort skifte; jeg flyttet fra Norge til Spania, og i samme sleng ønsket jeg også å gå litt bort fra å være “kun” plantebelinda, og gi mine følgere mer. Jeg har nemlig alltid vært lidenskapelig opptatt av det jeg har kalt "reality creation", altså å bevisst skape sitt eget liv, og jeg hadde endret livet mitt drastisk ved å implementere gode verktøy jeg hadde lært av andre å skape et bedre liv for meg selv.

På noen år leste jeg alle bøker jeg kunne komme over, og jeg tror boklisten min nå ligger på rundt 100 bøker, som alle, på forskjellige plan, omhandler det å ta grep om egen situasjon - og endre den. Oppsummeringen av alt jeg lærte gjennom alle disse bøkene, i tillegg til alt internett hadde å by på av kurs, workshops og podcaster, delte jeg i boken Bedre på livet, som jeg i januar 2023 lanserte sammen med Isabelle Engelhart.

Boken ble en suksess. Vi solgte tre opplag på tre uker, og ble den mest solgte boka i Norge på et tidspunkt. Forlaget vårt kalte oss “et fenomen”, og mens hele Norge jublet, fikk jeg fullstendig panikk. Suksessen med boken ble som et imposter syndom for meg, og tanken på at så mange tusen mennesker nå skulle få lov til å lese min historie, bruke mine verktøy, og selv prøve å bli Bedre på livet, den tanken gjorde meg livredd. Hva om det er her det kommer frem at ingenting funker? Hva om alt bare var sprøyt? Tanken var grusom. Hva om jeg har kastet bort både tid og penger på mine følgere som jeg elsker så høyt? Uten mine følgere kan jeg ikke leve det livet jeg lever i dag, og alt jeg ønsker i verden er å gi tilbake den kjærligheten og friheten jeg får av de. 

I tiden etter at boken sa PANG og ble en nasjonal skatt (mine ord hehehe) var nervepirrende.

Men, så begynte tilbakemeldingene å tikke inn, og jeg gråter mens jeg skriver dette. Aldri før har jeg fått lese så mye fine meldinger, mennesker som virkelig har trengt denne boken, som virkelig har trengt å bli bedre på livet, å finne seg selv.

Tilbakemeldingene jeg fikk fra boken gjorde saken enkel for meg, jeg skal dedikere livet mitt til å hjelpe andre å bli bedre på livet. Jeg vet at jeg har et talent til hente inn enorme mengder kunnskap, og videreformidle dette på en enkel måte, og dette talentet er ikke noe jeg skal kaste bort, bare fordi jeg synes det er litt skummelt.

Så nå, kjære dere nesten TO TUSEN mennesker som allerede har abonnert på dette nyhetsbrevet, nå skal jeg igjen trosse frykten og lanserer straks mitt aller første online kurs som oppfølger til boken,

nemlig Bedre på livet: Kurset! 

Jeg legger inn hele sjelen min og alt jeg er i dette kurset, som over 4 uker skal guide deg fra der du er, til der du ønsker å være. Deltar du på kurset får du også tilgang til en helt unik lukket Facebookgruppe hvor vi skal ha live sessions og skape et community. Vi skal ha eventer så vi kan møtes live, og vi skal skape en hær av mennesker som alle blir bedre på livet. Fordi vi fortjener å ha det bedre enn middelmådig. Vi skal lære, slik at vi kan formidle det videre til de rundt oss. Vi skal ikke frarøve andre mennesker muligheten til å få det bedre!

Det er med stolthet jeg kan si at jeg nå sitter på noen av de beste verktøyene som finnes innen selvutvikling og ganske snart, gjør du også det.

MER INFO OM KURSET KOMMER! Jeg jobber på spreng ❤️

8da999_57450a2266574bbf883a6569f474bb75~
You've received this email because you are a subscriber of this site.
If you feel you received it by mistake or wish to unsubscribe, please click here.
true

http://links.ascendbywix.com/q/5V-BKrkRKj4wEhfzj4CajA~~/AABFVwA~/RgRl35fyPlcDc3BjQgpj9vIS_WNkE3L8UhZ0ZWJhc2lsZTY2QGhvdG1haWwuY29tWAQADrYe

Jeg tror dette må være rekord i tåkeprat og antall komma i setninger. For meg er måten Belinda ordlegger seg og skriver på, så dårlig at jeg ikke forstår hvordan noen kan ta kurstilbudet seriøst. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg er spot on hvordan Belinda til de grader styrer sitt eget narrativ. 

Først har hun clusterhodepine. Men gir det et forsøk å gjøre en treningsøkt - med noe som BURDE vært markert med reklame. (Som det ikke er. Som det aldri er. Fordi Belinda konsekvent ikke markerer med reklame på snap.)
Så vidt meg bekjent, så er clusterhodepine helt grusomt, og de få jeg kjenner som faktisk har diagnosen clusterhodepine sitter med oksygenmaske og harde smertestillende for å kvele noe av det. 
De er ikke i nærheten av å klare å ta en treningsøkt. 
Clusterhodepine varer vel ofte også i rykk og napp over mange uker sammenhengende, og ikke i en dag eller to. (Indikasjon på vanlig migrene.)

Men dagen etter - da er det migrene plutselig. 

Jeg kjenner jeg er så lei av å bruke diagnoser og tøffe sykdommer, til å "vise frem" at man plutselig har det bra igjen. 
Det samme skjedde når hun gjorde den grove reklamen å legge ut at hun var "inne i en depresjon", for å skulle "teste hvordan det ble med REKLAME trening", hvor hun jaggu våknet tilnærmet depresjonsfri dagen etter. 

Jeg blir helt matt av etikken, eller manko på etikk, i hennes kanaler. 
Depresjon her - Clusterhodepine der. 
Snodig hvordan hennes produkter kan kurere det meste altså.

IMG_2346.jpg

IMG_2373.jpg

IMG_2374.jpg

IMG_2375.jpg

IMG_2376.jpg

IMG_2377.jpg

IMG_2378.jpg

IMG_2379.jpg

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moongirl skrev (6 timer siden):

Lurendreiere.

Ja, nå er det vel det spanske firmaet som er huseieren, MI og Mi skal vel « bare» leie og deretter skrive av på ett eller annet av de andre firmaene  de har … 

126C6DDC-AE61-4574-8F8D-4762CB865F03.png

3D35E538-E45F-449A-A139-E19A9268B525.png

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Scutum skrev (7 timer siden):

Dette synes jeg er spot on hvordan Belinda til de grader styrer sitt eget narrativ. 

Først har hun clusterhodepine. Men gir det et forsøk å gjøre en treningsøkt - med noe som BURDE vært markert med reklame. (Som det ikke er. Som det aldri er. Fordi Belinda konsekvent ikke markerer med reklame på snap.)
Så vidt meg bekjent, så er clusterhodepine helt grusomt, og de få jeg kjenner som faktisk har diagnosen clusterhodepine sitter med oksygenmaske og harde smertestillende for å kvele noe av det. 
De er ikke i nærheten av å klare å ta en treningsøkt. 
Clusterhodepine varer vel ofte også i rykk og napp over mange uker sammenhengende, og ikke i en dag eller to. (Indikasjon på vanlig migrene.)

Men dagen etter - da er det migrene plutselig. 

Jeg kjenner jeg er så lei av å bruke diagnoser og tøffe sykdommer, til å "vise frem" at man plutselig har det bra igjen. 
Det samme skjedde når hun gjorde den grove reklamen å legge ut at hun var "inne i en depresjon", for å skulle "teste hvordan det ble med REKLAME trening", hvor hun jaggu våknet tilnærmet depresjonsfri dagen etter. 

Jeg blir helt matt av etikken, eller manko på etikk, i hennes kanaler. 
Depresjon her - Clusterhodepine der. 
Snodig hvordan hennes produkter kan kurere det meste altså.

IMG_2346.jpg

IMG_2373.jpg

IMG_2374.jpg

IMG_2375.jpg

IMG_2376.jpg

IMG_2377.jpg

IMG_2378.jpg

IMG_2379.jpg

Clusterhodepine, også kjent som selvmordshodepine. Aldri i livet om hun hadde klart å sitte på sosiale medier og iallefall ikke trene med clusterhodepine. Løgn og bedrag. Spennende at hun plutselig en dag våknet opp depresjonsfri! #reklame

• Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu…. Hvem blir med og pepre henne med kritiske spørsmål på IG, Snap, Facebook ?

‘Men

… vi blir bare  blokka siden han der Google fyren de har ansatt bare legger ut om blomster og bier om « dronninga»

… når skal noen få en mulighet til  og stille henne spørsmål som blir stående?

Endret av Yogaolga
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal mele din  egen kake er det viktig ar melet ikke er tygg og spyttet ut x antall ganger… kaka blir bare en tung ekkel klump 🙈          

Herrigud er det mulig og gjøre det værre??

C8F4E6E3-A59B-4772-B1B5-3663BDDF9DBD.jpeg

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yogaolga skrev (16 minutter siden):

Når du skal mele din  egen kake er det viktig ar melet ikke er tygg og spyttet ut x antall ganger… kaka blir bare en tung ekkel klump 🙈          

Herrigud er det mulig og gjøre det værre??

C8F4E6E3-A59B-4772-B1B5-3663BDDF9DBD.jpeg

You Are vegan??. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fremstår jo helt manisk?

Til å være en som har funnet seg selv og lever med sin beste mentale helse ever, virker hun merkelig lite balansert. Opptatt av at de som ikke tror på det samme som henne, ikke har forstått, ikke unner andre noe, feels like shit etc. Hadde vært mye mer fristende å å lære selvhjelp av en som ikke fremsto så hatefull og opptatt av hva andre mener (i dag gjør hun narr av følgere som får angst av å se henne håndtere en kniv.) 

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som kjøper og hvem er det som leier av hvem her? Først sier hun det spanske firmaet er kjøper, slik at «de « kan leie av det, men nå sier hun at det skal leies ett år for så og kjøpes ??

Og så går de på visning sammen med ett vennepar for og få dem til og kjøpe nabohuset …. Hvilke fordeler er det hun er ute etter her som hun kan utnytte videre i sin narsissistiske  verden?

A1BCADFF-9EA2-46A4-A98F-BB190B45E2D7.png

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hanne357 skrev (På 3.3.2023 den 22.02):

Hun fremstår jo helt manisk?

Til å være en som har funnet seg selv og lever med sin beste mentale helse ever, virker hun merkelig lite balansert. Opptatt av at de som ikke tror på det samme som henne, ikke har forstått, ikke unner andre noe, feels like shit etc. Hadde vært mye mer fristende å å lære selvhjelp av en som ikke fremsto så hatefull og opptatt av hva andre mener (i dag gjør hun narr av følgere som får angst av å se henne håndtere en kniv.) 

Hun gjør narr av følgere rett som det er, synes jeg

Jeg synes hun også  til tider ser « besatt  « av ett eller annet, ansiktsutrykk og hennes da litt sinte måte og uttrykke/ formulere seg på er skremmende…. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulleruska
Yogaolga skrev (10 timer siden):

Hun gjør narr av følgere rett som det er, synes jeg

Jeg synes hun også  til tider ser « besatt  « av ett eller annet, ansiktsutrykk og hennes da litt sinte måte og uttrykke/ formulere seg på er skremmende…. 

Du har noen gode poeng av og til, men akkurat den med å se "besatt" ut dro du litt vel langt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset de "rent to buy" er det samme som de har bodd i ett år nå? Og det samme som de ikke trivdes i fordi det var kaldt/dårlig planløsning/lite og utdatert kjøkken..? 

Måtte avfølge Belinda for en stund siden fordi feeden bare var fullt av fjås, og det minner meg om slike pyramidespill. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
GreenHarmony skrev (5 timer siden):

Huset de "rent to buy" er det samme som de har bodd i ett år nå? Og det samme som de ikke trivdes i fordi det var kaldt/dårlig planløsning/lite og utdatert kjøkken..? 

Måtte avfølge Belinda for en stund siden fordi feeden bare var fullt av fjås, og det minner meg om slike pyramidespill. 

Nei, det er et annet hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan hun først uttalte at de hadde budsjett til et hus på 3-4 mill (husker ikke detaljert), også plutselig kjøpte de et gigahus til flere mill?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yogaolga skrev (19 timer siden):

Hvem er det som kjøper og hvem er det som leier av hvem her? Først sier hun det spanske firmaet er kjøper, slik at «de « kan leie av det, men nå sier hun at det skal leies ett år for så og kjøpes ??

Og så går de på visning sammen med ett vennepar for og få dem til og kjøpe nabohuset …. Hvilke fordeler er det hun er ute etter her som hun kan utnytte videre i sin narsissistiske  verden?

Yogaolga skrev (19 timer siden):

Å leie til eie kan være et tiltalende konsept for folk som er interessert i å eie eiendom, men som så langt har blitt stengt ute fra den tradisjonelle boligkjøpsprosessen. Hvis du for eksempel ikke har en betydelig forskuddsbetaling, eller kredittscore er for lav til å kvalifisere for et boliglån, kan leie av en eiendom med den hensikt å kjøpe den gi deg tid til å spare og arbeide med å forbedre kredittverdigheten din.

Så kanskje  er det ikke bare « selger» det står på… men at dere MANGLER  penger!?!?!?!

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dingeldangel

Ser ut som de passer godt inn i kategorien det advares mot her: https://www.idealista.com/en/news/legal-advice-in-spain/2021/09/29/29951-are-you-renting-do-not-forget-to-add-a-clause-forbidding-sublets?amp spesielt med det huset de bor i nå. 

det blir spennende å se om de faktisk kommer til å kjøpe noen av husene, eller om de bare er ut etter å scamme selgerne så mye som mulig… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...